-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття в с. Трисвятська Слобода по вул. Миру, Чернігівського району з виділенням черговості: І черга - від ПК0+00 до ПК3+08 (код ДК 021:2015 45230000-8 “Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь”)
Завершена
2 185 412.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 927.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 927.06 UAH
Період оскарження:
28.07.2023 17:19 - 05.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови, які обмежують коло бажаючих взяти участь, що призведе до суттєвого здорожчання робіт і зайвих витрат грошей громади.
Номер:
7573b41642e8417cb1a8bc127d2096f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009049-a.b2
Назва:
Дискримінаційні умови, які обмежують коло бажаючих взяти участь, що призведе до суттєвого здорожчання робіт і зайвих витрат грошей громади.
Вимога:
Вимога в Додатку 2 до тендерної документації Розділу 1, рядка 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»:
«2.2. Для документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт відповідно до технічного завдання учасник має надати:
…
- копія кваліфікаційного сертифікату щодо інженерно-будівельного проєктування у частині кошторисної документації;
…
»
порушує встановлені ЗУ принципи проведення публічних закупівель та суттєво зменшує коло учасників, що призводить до підвищення вартості робіт.
Так як з огляду «Програма підвищення кваліфікації» Центру ліцензування і сертифікації, який проводить навчання та видає зазначені сертифікати (https://dergbud.org.ua/normatyvna-baza/225-koshtorysnyky-ks.html)
можна зробити висновок, що зазначений сертифікат підтверджує знання та вміння які потрібні працівнику проектної організації на стадії проектування проекту, і ці роботи не входять в технічне завдання Замовника.
Разом з тим хочемо звернути увагу, що обов’язкової сертифікації і акредитації для звичайних інженерів кошторисників, які не виконують частину роботи по проектуванню не передбачено Законом України.
Просимо замовника внести зміни до тендерної документації та виключити пункт «- копія кваліфікаційного сертифікату щодо інженерно-будівельного проєктування у частині кошторисної документації;;» з тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.08.2023 23:58
Вирішення:
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості 1178). Згідно пункту 28 Особливостей 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей 1178 та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність таким критеріям, зазначаються у Додатку 2 до тендерної документації. Так, п.2.2. Додатку 2 до тендерної документації визначено, що для документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт відповідно до технічного завдання учасник має надати, зокрема (але не виключно):
- копія кваліфікаційного сертифікату щодо інженерно-будівельного проєктування у частині кошторисної документації.
Крім того, Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати договірну ціну (тверду) з пояснювальною запискою, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів (*з урахуванням відомості ресурсів, наведеної в даному додатку до тендерної документації), зведений кошторисний розрахунок, розрахунок прибутку, ризиків та інфляційних процесів, розроблені у порядку та за формами, встановленими Настановою з визначення вартості будівництва.
Беручи до уваги «Програму підвищення кваліфікації» Центру ліцензування і сертифікації, який проводить навчання та видає зазначені сертифікати (https://dergbud.org.ua/normatyvna-baza/225-koshtorysnyky-ks.html), на яку посилається учасник у вимозі
UA-2023-07-28-009049-a.b2 від 04.08.2023, 23:58, модуль: «Інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації» включає наступні розділи даної дисципліни, теми, зокрема (але не виключно):
«2.2 Порядок складання різних видів кошторисної документації:
– порядок складання локальних кошторисів та відомостей ресурсів до них;
– порядок складання об`єктних кошторисів;
– порядок складання локальних та об`єктних кошторисних розрахунків;
– порядок складання кошторисних розрахунків на окремі види витрат;
– порядок складання зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
– порядок складання зведення витрат;
– порядок складання відомості кошторисної вартості будівництва будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, що входять до пускових комплексів.
3. Визначення вартості прямих витрат при складанні та коригуванні кошторисної документації. Визначення вартості устаткування, меблів та інвентарю.
4. Правила визначення загальновиробничих та адміністративних витрат
5. Порядок визначення вартості інших витрат, що можуть враховуватись у вартості будівництва на стадії складання та коригування кошторисної документації:
6. Особливості визначення вартості пусконалагоджувальних робіт.».
Враховуючи вище викладене, замовник у тендерній документації визначив вичерпний перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх кваліфікаційним критеріям, та які мають бути надані учасником, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та технічного завдання, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Просимо усунути дискримінаційні умови в Тендерній документації
Номер:
fc80e8418f6f4431a6f5c8f342c3d09f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009049-a.b1
Назва:
Просимо усунути дискримінаційні умови в Тендерній документації
Вимога:
Просимо усунути дискримінаційні умови в Тендерній документації.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тендерна документація порушує встановлені ЗУ принципи проведення публічних закупівель.
1. Згідно Додатку 2 до тендерної документації Розділу 1, рядка 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» замовником встановлено вимогу:
«2.2. Для документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт відповідно до технічного завдання учасник має надати:
…
- копія сертифіката інженера-консультанта (будівництво) згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 та кваліфікаційного посвідчення, виданого акредитованим НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019;
…
»
Проте згідно пункту 1.1 розділу 1 Наказ Мінекономіки № 108-22 від 13 січня 2022 року Про затвердження професійного стандарту "Інженер-консультант (будівництво)" основною метою професійної діяльності» Інженера-консультанта (будівництво) є :
«Організаційне і консультаційне супроводження комплексу робіт, повʼязаних із створенням обʼєкта будівництва шляхом надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві, повʼязаних з процедурами закупівель товарів, робіт з розроблення проектної документації, будівельних робіт, послуг будівельного призначення, договірними відносинами, організацією будівельного виробництва та управління реалізацією проектів будівництва, контролю кількісних та якісних показників виконання будівельних робіт, удосконалення проектної документації, управління ризиками, які виникають при реалізації будівельних проектів, досудового врегулювання спорів та забезпечення заходів з охорони праці з метою задоволення потреб учасників будівельного ринку.»
З чого випливає, що це фахівець, якого залучає саме замовник, а не підрядник та він забезпечує розробку проектної документації та контролю реалізації цих проектів. І покладання цих контролюючих функцій на виконавця будівельних робіт виглядає не раціонально і не доцільно.
Більше того, всі функціональні обов’язки Інженера-консультанта (будівництво), які наведені в розділі 6 «Перелік трудових функцій (умовні позначення трудових функцій» Наказу Мінекономіки № 108-22 від 13 січня 2022 року Про затвердження професійного стандарту "Інженер-консультант (будівництво)" можуть повністю або частково виконувати інші фахівці.
Так наприклад, згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» затвердженого Наказом №336 від 29.12.2004 МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ ці функції може виконувати, звичайний інженер, інженер з охорони праці, юрист і інші фахівці.
Вважає, що ця вимога включена до тендерної документації безпідставно та в порушення чинних нормативних актів України, чим зменшує конкуренцію та дискримінує інших учасників, які в своїй господарській діяльності обрали іншу штатну структуру підприємства .
Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити пункт «копія сертифіката інженера-консультанта (будівництво) згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 та кваліфікаційного посвідчення, виданого акредитованим НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019;» з тендерної документації
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу 1.PDF 07.08.2023 16:58
Дата подачі:
04.08.2023 23:41
Вирішення:
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості 1178). Згідно пункту 28 Особливостей 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей 1178 та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність таким критеріям, зазначаються у Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, пунктом 2.2. Додатку 2 до тендерної документації визначено, що для документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт відповідно до технічного завдання учасник має надати, зокрема (але не виключно):
- копія сертифіката інженера-консультанта (будівництво) згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 та кваліфікаційного посвідчення, виданого акредитованим НААУ органом на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014 або ДСТУ EN ІSO/ІЕС 17024:2019.
Крім того, Додатком 3 до тендерної документації визначені технічні, якісні та кількісні характеристики. Так, абзацом третім Додатку 3 визначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та іншим характеристикам предмету закупівлі, установленим замовником, учасник подає у складі тендерної пропозиції гарантійний лист щодо виконання робіт із капітального ремонту дорожнього покриття у повному обсязі, належної якості та з використання якісних матеріалів. Якість, строки та порядок виконання робіт повинні відповідати вимогам державних стандартів, норм, правил у сфері безпеки та охорони довкілля і безпеки дорожнього руху. Крім того, у Додатку 4 до тендерної документації наведено проєкт Договору про закупівлю. Пунктом 5.4. проєкту Договору визначено, що Підрядник виконує роботи відповідно до чинних будівельних норм, регламентів, правил та стандартів. В місцях виконання робіт Підрядник забезпечує належну організацію дорожнього руху, техніки безпеки та охорони праці, дотримання санітарних та екологічних вимог, встановлених чинним законодавством. Пунктом 7.3. проєкту Договору передбачено, що Підрядник несе відповідальність за випробування матеріалів, виробів та конструкцій, дотримання всіх необхідних природоохоронних заходів, правил санітарної та протипожежної безпеки, правил охорони праці, експлуатації будівельної техніки, складування будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також за техніку безпеки під час виконання робіт. Перевірки Замовником якості виконаних робіт, матеріалів, устаткування не звільняють Підрядника від відповідальності за їх відповідність визначеним вимогам. А пунктом 7.7. проєкту Договору визначено, що якщо Підрядник при виконанні робіт виявив недоліки і прорахунки в проектно-кошторисній документації чи у вказівках Замовника, які можуть негативно вплинути на хід, якість і строки виконання робіт, він повинен проінформувати про це Замовника протягом 5 (п’яти) робочих днів з дня виявлення таких недоліків. Так, згідно пункту 1.1 розділу 1 Наказу Мінекономіки № 108-22 від 13 січня 2022 року Про затвердження професійного стандарту "Інженер-консультант (будівництво)", на який посилається учасник у вимозі UA-2023-07-28-009049-a.b1 від 04.08.2023, 23:41, основною метою професійної діяльності Інженера-консультанта (будівництво) є організаційне і консультаційне супроводження комплексу робіт, пов’язаних (зокрема, але не виключно) із організацією будівельного виробництва та управління реалізацією проектів будівництва, контролю кількісних та якісних показників виконання будівельних робіт, удосконалення проектної документації, управління ризиками, які виникають при реалізації будівельних проектів та забезпечення заходів з охорони праці з метою задоволення потреб учасників будівельного ринку.»
Таким чином, Замовник при розробці тендерної документації здійснив відповідні заходи з метою дотримання саме Підрядником якості, строків та порядку виконання робіт, що повинні відповідати вимогам державних стандартів, норм, правил у сфері безпеки та охорони довкілля і безпеки дорожнього руху.
Крім того, згідно пункту 1.7 розділу 1 Наказу Мінекономіки № 108-22 від 13 січня 2022 року Про затвердження професійного стандарту "Інженер-консультант (будівництво)", орган з сертифікації персоналу самостійно встановлює види спеціалізації за професією «Інженер-консультант (будівництво)», по яких здійснюється сертифікація, орієнтовані на певний вид або групу об’єктів будівництва із зазначенням такої спеціалізації у відповідному документі. За відсутності зазначення у сертифікаті виду спеціалізації, дія такого сертифікату поширюється на всі види або групи об’єктів будівництва. Вимоги тендерної документації не передбачають зазначення у сертифікаті конкретного виду спеціалізації, а, отже, не обмежують учасника в отриманні такого сертифікату та не є дискримінаційними
Статус вимоги:
Відхилено