-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуги з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С)»
Торги відмінено
1 015 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 076.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 076.00 UAH
Період оскарження:
28.07.2023 17:12 - 02.08.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Замовником вказані не відповідні види поводження з медичними відходами до коду ДК 021:2015-90520000-8 в різних частинах тексту тендерної документації.
Номер:
931978d7c6f44f61a3fc6f725dbb9b22
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.a8
Назва:
Замовником вказані не відповідні види поводження з медичними відходами до коду ДК 021:2015-90520000-8 в різних частинах тексту тендерної документації.
Вимога:
Замовник вказує на певні види поводження з медичними відходами в закупівлі:
- в Додатку 2 до тендерної документації:
«Послуги з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С)»
CPV за ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
- в п.2 Додатку 2 до тендерної документації:
Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України.
- В п. 1.1. Предмету договору Додатку 3 до тендерної документації:
Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання надання Послуг за предметом закупівлі «Послуги з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (далі - послуги), а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити належним чином надані послуги, згідно Додатку №1.
- В усіх частинах тексту тендерної документації.
Ми не згодні з певними видами поводження з медичними відходами категорії В, оскільки згідно класифікації кодів ДК відсутні інші види поводження, окрім як: збирання, вивезення або транспортування, утилізація або видалення (для доказу надаємо скріншот з переліком видів поводження з медичними відходами згідно Коду ДК 021:2015-90520000-8 - файл "Види поводження відповідно до Прозорро.jpg").
Пункт 22 частини першої статті 1 Закону України Про публічні закупівлі: предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
У зв’язку з доведеними нами фактами поводження (вичерпним переліком згідно коду ДК, що не суперечить чинному законодавству) вимагаємо видалити з тендерної документації всі інші види поводження з медичними відходами окрім "збирання", "вивезення" або "транспортування", "утилізація" або "видалення" або в усіх частинах тексту тендерної документації внести зміни з уточненням (мається на увазі: збирання, перевезення та інсенирація чи кремація).
У разі незадоволення нашої вимоги будемо вимушені подати скаргу в АМКУ для відтворення можливості законного проведення даної закупівлі!
Пов'язані документи:
Учасник
- Види поводження відповідно до Прозорро.jpg 31.07.2023 13:37
Дата подачі:
31.07.2023 13:37
Вирішення:
Шановний учасник!
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених Постановою КМУ № 446 від 13 липня 2016 року, поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Також, відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
Враховуючи зазначене, вимога щодо наявності у складі пропозиції «Ліцензія* на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі.» - повністю відповідає чинному законодавству України.
Окрім цього, згідно Закону України «Управління про відходи», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
Отже такі операції з поводження з відходами як збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження передбачені чинним законодавством та відповідають предмету закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
710dc8aee363493d8e8e8b69c3f16ba8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.c7
Назва:
вимога
Вимога:
Замовник вимагає наступне: Документ обов’язково повинен мати наступні види господарської діяльності: збирання, зберігання, утилізація, знешкодження.
Згідно Закону України «Про відходи» ((Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, № 36-37,
ст.242) розділ 1 «Загальні положення» стаття 1 – «Утилізація відходів - використання відходів як
вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» . Згідно до Державних санітарно-
протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08
червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022 року) суб’єкт господарювання , що
отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише
операції : Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних
санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами:
Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі
Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі
(крематорі)
Отже виходячі з логіки НПА щодо операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така
операція як «Утилізація» та "Видалення" до категорії медичних відходів не застосовується.
Вимагаємо видалити Утилізацію та Видалення із вимог до Учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 12:17
Вирішення:
Шановний учасник!
Відповідно до Закону України «Управління про відходи», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
З огляду зазначеного, необхідність зазначених у тендерній документації операцій повністю відповідає вимогам законодавства.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверждених Постановою КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Нагадуємо учаснику, що предметом закупівлі є ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Також, відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
Враховуючи зазначене, вимога щодо наявності у складі пропозиції «Ліцензія* на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі.» - повністю відповідає внутрішньому законодавству України.
Підстави для задоволення вашої вимоги – відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
аналогічні договори
Номер:
cd764684f76942219cbe61a1ec5bb624
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.b6
Назва:
аналогічні договори
Вимога:
яким принципом та якою нормою Законодавства Замовник регламентується, коли встановлює вимогу щодо надання не менше 3 копій договорів, зазначеного у довідці у повному обсязі? а чому одразу не 10? це абсолютно прописана Закупівля під конкретного Учасника, що є грубим порушенням ЗУ "Про Публічні Закупівлі", основних принципів публічних Закупівель. Вимагаємо видалити чітко установлену кількість аналогічних Договорів, які Замовник вимагає від Учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 12:05
Вирішення:
Шановний учасник!
Відповідно до вимог п.3 ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Закон не містить жодних обмежень щодо таких документів.
Законом не обмежено право Замовника вимагати надання у складі пропозиції учасника трьох аналогічних договорів із підтверджуючими документами, тим більше, що для досвідченого ліцензіата у сфері надання послуг щодо поводження з небезпечними відходами це не є перешкодою.
Не зрозуміло, чому Скаржник вважає зазначену вимогу дискримінаційною, адже чітка кількість аналогічних договорів передбачена й у інших закупівлях.
Таким чином відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі.
Номер:
6e593dffa5654cd4a335273257527c43
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.b5
Назва:
Учасник у складі пропозиції надає Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі.
Вимога:
На якій підставі Замовник вимагає зазначене вище від Учасника? Відповідно до правил надання цього документа, Суб'єкт господарювання гарантує доведення інформації до відома мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на території якої планується розміщення об’єкта, чи до відповідної територіальної громади, яка може зазнати впливу планованої діяльності. Яким чином це стосується Замовника? Можливо, Замовник переплутав цей документ з висновком Державної екологічної експертизи? Тоді, вимагаємо внести відповідні зміни до ТД та не перевищувати свої повноваження Уповноваженої особи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 12:01
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до, Організаційних вимог до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами згідно Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою КМУ від 13 липня 2016 р. № 446: «У разі перепрофілювання суб’єкта господарювання необхідно надати висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”, на відповідну документацію щодо перепрофілювання, консервації та ліквідації діючих підприємств, окремих цехів, виробництв та інших промислових і господарських об’єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища.». З наведеного вбачається, що Висновок з оцінки впливу на довкілля – є невід’ємним документом дозвільного характеру щодо провадження господарської діяльності поводження з небезпечними відходами.
Також, наявність у потенційного переможця Висновку з оцінки впливу на довкілля, дасть змогу Замовнику бути впевненим у доброчесності ліцензіата щодо захисту навколишнього середовища. Щодо відповідальності, звертаємо увагу, що згідно ч.2 ст.17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»: «Діяльність підприємств тимчасово забороняється (зупиняється) у разі порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля, зокрема у разі недотримання під час провадження господарської діяльності, експлуатації об’єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі з видобуванням корисних копалин, використанням техногенних родовищ корисних копалин, екологічних умов, передбачених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проектах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об’єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі з видобуванням корисних копалин, використанням техногенних родовищ корисних копалин, а також змін у цій діяльності або подовження строків її провадження, - до моменту забезпечення виконання таких екологічних умов.»
Відповідно до ч.2 ст. 9 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» : «Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов’язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п’ятій цієї статті, є обов’язковими. Висновок з оцінки впливу на довкілля враховується при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності».
Зазначені вище норми законодавства, свідчать про те, що вимога щодо надання у складі пропозиції Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі – є доцільною та відповідає законодавству.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірна вимога Замовнака - температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С.
Номер:
25e4be56c289485fa8c1c68c227578b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.c4
Назва:
Неправомірна вимога Замовнака - температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С.
Вимога:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації присутня наступна вимога:
4.1. Атестат виробництва, копія технічного паспорту, копія сертифікату відповідності та технологічний регламент на піч (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
Наявність саме печі з температурою спалювання в камері горіння не менше 11000 С ані наказом МОЗ України №1602 від 06.09.2023, ані будь яким іншим нормативно-правовим актом не визначена, а тому є дискримінаційний підхід у Замовника до визначення імовірного переможця процедури закупівлі із наявним обладнанням – Замовник штучно обмежує кількість потенційних учасників і в тому числі Учасника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна (саме частина умови – температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідность шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Досвід для Замовника:
Скарга UA-2023-03-16-009852-a.b3
Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3888 -р/пк-пз від 29.03.2023
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 11:06
Вирішення:
Шановний Учасник!
Звертаємо Вашу увагу відповідно до Додатку 2 до тендерної документації присутня наступна вимога: 4.1. Атестат виробництва, копія технічного паспорту, копія сертифікату відповідності та технологічний регламент на піч (температура спалювання в камері горіння не менше 1100 С).
Наявність саме печі з температурою спалювання в камері горіння не менше 1100 С передбачена Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою КМУ від 13 липня 2016 р. № 446.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Дискримінація учасників закупівлі за кількісною характеристикою фахівців, договорів, темпеератури спалення!
Номер:
972cee9b14b64ce59a71e37c1230b257
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.c3
Назва:
Дискримінація учасників закупівлі за кількісною характеристикою фахівців, договорів, темпеератури спалення!
Вимога:
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації присутні наступні вимоги:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше 3 договорів)
1.1.2. не менше 3 копій договорів, зазначеного у довідці у повному обсязі,
- Сканована копія сертифікату щодо професійної підготовки фахівців у сфері поводження з небезпечними відходами (мінімум два фахівця);
- Сканована копія сертифікату з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (мінімум три фахівця).
- Копія посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12); (не менше двох фахівців);
- гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (не менше трьох фахівців).
-
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації присутні наступну вимогу:
4.1. Атестат виробництва, копія технічного паспорту, копія сертифікату відповідності та технологічний регламент на піч (температура спалювання в камері горіння не менше 11000 С).
Відповідно до ЗУ Про публічні закупівлі – вимоги, що містять конкретні технічні характеристики (не менше «кількість», не більше «кількість», мінімум «кількість»), які не вимагаються згідно ЗУ Про публічні закупівлі є дискримінацією учасників закупівлі.
Окрім того, такі вимоги повністю є не обґрунтованими Замовником.
Наприклад, чому потрібно не менше 3 договорів про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а не 1 чи 21?!
Тобто, якщо учасник має підтвердження – 1 договір, наприклад, 1 фахівець (з інших вимог) – він не може прийняти участь в закупівлі! Хоча цього достатньо, а кількості фахівців не може бути взагалі – не існує таких вимог!
Пояснень цьому у Замовника немає і не може бути, оскільки це пряма дискримінація!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 10:40
Вирішення:
Шановний учасник!
Відповідно до Кадрових вимог до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (п. 8,9 Постанови КМУ від 13 липня 2016 р. № 446) «Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).»
З наведеного вбачається, що кадрові вимоги до ліцензіата встановлені законодавством, таким чином не зрозуміло в чому саме полягає дискримінаційність вимог.
Відповідно до Технологічних вимог до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (п. 13 Постанови КМУ від 13 липня 2016 р. № 446)) Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення, у тому числі схему розташування спеціально відведених, відповідно обладнаних місць (майданчики, складські приміщення) та споруд, обладнання, устаткування для оброблення, знешкодження, захоронення, утилізації небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти. Матеріально-технічна база на праві власності або відповідно до договору оренди використовується лише одним суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами.
Згідно Постанови КМУ від 13.07.2016 р. № 446, медичні заклади мають проявляти обачність, уважність та принциповість у виборі суб’єкта господарювання у сфері поводження з відходами, що полягає у наступному:
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання відповідної ліцензії на поводження з небезпечними відходами;
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання необхідної матеріально-технічної бази для надання відповідних послуг, зокрема сміттєспалювальної печі температурою спалювання не менше ніж 1100 °C;
- перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу та здатність безперебійно надавати послуги поводження з небезпечними відходами.
Також беремо до уваги, що згідно абз. 1 ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду вищевикладеного відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірні вимоги з НПАОП
Номер:
51468dc69e08429dad769726c84f1f98
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.a2
Назва:
Неправомірні вимоги з НПАОП
Вимога:
Додатком 1 тендерної документації передбачено:
Копія посвідчень Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12); - Копія посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12); (не менше двох фахівців).
Жодним нормативно-правовим актом не вказано, що у ліцензіата (суб’єкта підприємництва, який здійснює інсинерацію/кремацію медичних відходів) повинно бути саме такі навчання, які вимагається Замовником. Відповідно до п. 9 ПКМУ від 13.06.2016. Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).
На підставі Наказу №4/Ц від 06.12.2022 Центрального міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці та Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 №15 зі змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду №273 від 16.11.2007 та наказом Міністерства соціальної політики №140 від 30.01.2017) працівники суб’єктів господарської діяльності повинні пройти перевірку знань з охорони праці.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть підтвердження проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці штатного (-их) працівника (-ів) саме з НПАОП 0.00- 1.62-12 та НПАОП 0.00-7.11-12 (не менше двох фахівців), а не інших НПАОП.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Окрім того, є приклад задоволення скарги учасника закупівлі (UA-2023-05-29-005772-a.c5 ) за аналогічною вимогою (Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8571-р/пк-пз від 13.06.2023).
У зв’язку з вище вказаною інформацією, не просимо, а вимагаємо видалення вимог (Копія посвідчень Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12); - Копія посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12); (не менше двох фахівців) або їх зміни на «Копія посвідчень Правила охорони праці (НПАОП)».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 09:57
Вирішення:
Шановний Учасник!
На вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до п.2 ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до Кадрових вимог до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (п. 8,9 Постанови КМУ від 13 липня 2016 р. № 446) «Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).»
Також, звертаємо увагу, що наявність «Копія посвідчень Правила охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12); - Копія посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12)» - передбачено Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року N 15.
Окрім цього, постійне навчання з питань охорони праці – це обов’язок ліцензіата. Таким чином дана вимога не відноситься до розряду дискримінаційних та повність відповідає законодавству.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірно оголошена закупівля UA-2023-05-15-010496-a по відношенню до попередньої UA-2023-05-15-010496-a.c9, яка ще не закінчилася!
Номер:
86fb3d8a2b0a4b5cbd3e0e8f27b927cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-009015-a.c1
Назва:
Неправомірно оголошена закупівля UA-2023-05-15-010496-a по відношенню до попередньої UA-2023-05-15-010496-a.c9, яка ще не закінчилася!
Вимога:
Шановний Замовнику!
Вами була оголошена закупівлі UA-2023-05-15-010496-a, яка є призупиненою у зв"язку з тим, що подана скарга на неправомірну відміну закупівлі UA-2023-05-15-010496-a.c9.
На підставі чого ви оголошуєте нову UA-2023-07-28-009015-a, аналогічну закупівлю за вимогами кількості медичних відходів, з аналогічною сумою, але іншою тендерною документацією (яку, до речі, дуже легко оскаржити, оскільки її вимоги є абсолютно неправомірними - у випадку її існування ми подамо відповідну скаргу в АМКУ)?
Подумайте, що ви робите...
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 09:18
Вирішення:
Шановний Учасник!
Наступним повідомляємо Вам, що процедура за номером UA-2023-05-15-010496-a, була відмінена через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно підпункту 2 пункту 47 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення Процедури закупівлі) здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями)
Через потребу у проведенні закупівлі, з метою підтримки діяльності підприємства, Замовником було оголошено нову закупівлю за вимогами кількості медичних відходів, з аналогічною сумою.
З огляду зазначеного, не зрозуміло чим саме обурений Скаржник, адже Замовник має право оголошувати закупівлі відповідно до свого річного плану.
Статус вимоги:
Відхилено