-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Костюм легкий захисний Л-1
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
Період оскарження:
28.07.2023 15:29 - 05.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей )
Номер:
6ba5f98a0fb74ec39fdbd7f7453ef8a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-007807-a.a1
Назва:
СКАРГА на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей )
Скарга:
28.07.2023 року ДП «СХІДНИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» (далі – Замовник) опублікувало на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення №UA-2023-07-28-007807-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Формений одяг, код ДК 021:2015-1811 (Костюм легкий захисний Л-1).
14.08.2023 року рішенням замовника, оформленим протоколом № 352/1 від 14 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, вирішено відхилити тендерну пропозицію Учасника відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, за предметом закупівлі "Формений одяг, код ДК 021:2015-1811 (Костюм легкий захисний Л-1)" – ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТТЕХТОРГ", ЄДРПОУ 44956347, згідно з підпунктом 2) пункту 44 Особливостей і пунктом 3 розділу V тендерної документації з таких підстав:
тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: у складі тендерної пропозиції Учасником не надано Сертифікат експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту на костюм легкий захисний Л-1.
Крім того у складі тендерної пропозиції Учасник не надав аналогічного договору на предмет закупівлі (з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору, які стосуються предмета закупівлі) та документи, що підтверджують його виконання в повному обсязі. Зважаючи на вище викладене Замовник не направляв Учаснику ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей, оскільки наявна підстава для відхилення тендерної пропозиції Учасника згідно з підпунктом 2) пункту 41 Особливостей і пунктом 3 «Відхилення Замовником тендерної пропозиції» розділу V тендерної документації.
17.08.2023 року рішенням замовника, оформлене протоколом № 352/3 ОС від 17 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про намір укласти договір прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів "Формений одяг, код ДК 021:2015- 1811 (Костюм легкий захисний Л-1)" , ідентифікатор закупівлі в системі PROZORRO - UA-2023-07-28-007807-a, з Товариством з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАХИСТ УКРАЇНИ" (пропозиція цього Учасника відповідає вимогам, які були зазначені в тендерній документації).
Із рішенням замовника, оформленим протоколом № 352/1 від 14 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" та рішенням замовника, оформленим протоколом № 352/3 ОС від 17 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про намір укласти договір з ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАХИСТ УКРАЇНИ" не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказані рішення підлягають скасуванню з огляду на наступне.
По суті скарги:
1. Щодо ненадання ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТТЕХТОРГ", ЄДРПОУ 44956347 Сертифікату експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту на костюм легкий захисний Л-1.
Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації по процедурі відкриті торги на закупівлю товару: Формений одяг, код ДК 021:2015-1811 (Костюм легкий захисний Л-1), затвердженої рішенням уповноваженої особи протокол № 140 від 27.07.2023 року передбачено, що Учасник повинен завантажити файли з іншими документами згідно з Додатком №4 до тендерної документації.
Додатком № 4 до тендерної документації (Інші документи, які вимагаються при поданні пропозиції) передбачено, що учасником надається сканкопія документів, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі: Сертифікат експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту.
Замовник у своєму рішенні зазначає: «…у складі тендерної пропозиції Учасником не надано Сертифікат експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту на костюм легкий захисний Л-1…».
Вказане твердження не відповідає дійсності, оскільки відповідно до вимог тендерної документації Замовника у складі тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" надало документ з назвою «СЕРТИФІКАТ про експертизи зразку Л-1.pdf», який за своїм змістом є Сертифікатом експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту.
2. Щодо ненадання Учасником у складі тендерної пропозиції аналогічного договору на предмет закупівлі (з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору, які стосуються предмета закупівлі) та документи, що підтверджують його виконання в повному обсязі.
Дійсно, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТТЕХТОРГ" у складі тендерної пропозиції помилково не було завантажено вищезазначеного договору та документи, що підтверджують його виконання в повному обсязі.
Натомість, якщо б Замовник направив Учаснику ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей у визначений строк, Учасник б надав аналогічний договір на предмет закупівлі (з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору, які стосуються предмета закупівлі) та документи, що підтверджують його виконання в повному обсязі у визначений Замовником строк.
Частиною шістнадцятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, вважаємо, що Замовником було порушено вимоги ст. 29 Закону України “Про публічні закупівлі” та п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 шляхом ненадсилання повідомлення Учаснику з вимогою про усунення невідповідностей у документах, що подані учасником у тендерній пропозиції.
Підводячи підсумки вищевикладеного, вбачається, що були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" з підстав, що Учасником не надано Сертифікат експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту на костюм легкий захисний Л-1, коли фактично у складі тендерної пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" надало документ з назвою «СЕРТИФІКАТ про експертизи зразку Л-1.pdf», який за своїм змістом є Сертифікатом експертизи зразка вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту, а також з підстави, що у складі тендерної пропозиції Учасник не надав аналогічного договору на предмет закупівлі (з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору, які стосуються предмета закупівлі) та документи, що підтверджують його виконання в повному обсязі, не надіславши при цьому Учаснику повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей у визначений строк.
Більше того, оскільки були відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ "ОПТТЕХТОРГ", відповідно, не було підстав приймати замовником рішення про намір укласти договір з іншим учасником, ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАХИСТ УКРАЇНИ".
Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ" та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного рішення, оформлене протоколом № 352/1 від 14 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ОПТТЕХТОРГ".
З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення:
- Оформлене протоколом № 352/1 від 14 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію Учасника відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, за предметом закупівлі "Формений одяг, код ДК 021:2015-1811 (Костюм легкий захисний Л-1)" – ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТТЕХТОРГ", ЄДРПОУ 44956347, згідно з підпунктом 2) пункту 44 Особливостей і пунктом 3 розділу V тендерної документації;
- Оформлене протоколом № 352/3 ОС від 17 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про намір укласти договір прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів "Формений одяг, код ДК 021:2015- 1811 (Костюм легкий захисний Л-1)" , ідентифікатор закупівлі в системі PROZORRO - UA-2023-07-28-007807-a, з Товариством з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАХИСТ УКРАЇНИ".
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2023-07-28-007807-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення Оформлене протоколом № 352/1 від 14 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію Учасника відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, за предметом закупівлі "Формений одяг, код ДК 021:2015-1811 (Костюм легкий захисний Л-1)" – ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТТЕХТОРГ", ЄДРПОУ 44956347, згідно з підпунктом 2) пункту 44 Особливостей і пунктом 3 розділу V тендерної документації.
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення оформлене протоколом № 352/3 ОС від 17 серпня 2023 року щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про намір укласти договір прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів "Формений одяг, код ДК 021:2015- 1811 (Костюм легкий захисний Л-1)" , ідентифікатор закупівлі в системі PROZORRO - UA-2023-07-28-007807-a, з Товариством з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАХИСТ УКРАЇНИ".
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2023-07-28-007807-a.pdf 18.08.2023 16:14
- рішення від 22.08.2023 № 13115.pdf 22.08.2023 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.08.2023 № 13751.pdf 31.08.2023 13:45
- рішення від 30.08.2023 № 13751.pdf 04.09.2023 17:41
- Пояснення 24.08.2023 14:13
- Тендерна документація 24.08.2023 14:13
- Сертифікат про експертизу зразка 24.08.2023 14:13
- Пояснення ворд 24.08.2023 14:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2023 16:25
Дата розгляду скарги:
30.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.08.2023 15:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.09.2023 17:42