-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Труба сталева 530х10 ДСТУ 9219:2023 К42
Завершена
2 689 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 895.00 UAH
мін. крок: 1% або 26 895.00 UAH
Період оскарження:
28.07.2023 13:45 - 04.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення замовника щодо призначення переможця
Номер:
7793775189e948beb0792747633ed5e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-005834-a.b1
Назва:
СКАРГА
на рішення замовника щодо призначення переможця
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського,
45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД «Трубоізолкомплект»
Юридична адреса: 49054, проспект О.Поля, 97К
Код за ЄДРПОУ: 37180015
Е-mail: t-i-k@ukr.net
Контактна інформація: +380675390773
Замовник: Комунальне підприємство «Теплопостачання міста Одеса»
Юридична адреса: 65029, Україна ,
Одеська обл., м. Одеса, вул. Балківська, б.1б
Код за ЄДРПОУ 34674102
Тел.: +380487056332
Е-mail: odntvm@ukr.net
Відомості про процедуру закупівлі:
назва процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями
предмет закупівлі: ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-28-005834-a
ID: 0b3632e0e69c432a9b7493d413ed01da
СКАРГА
на рішення замовника щодо призначення переможця
(в порядку Закону України «Про публічні закупівлі»)
28.07.2023 року в системі публічних закупівель PROZORRO за адресою в мережі інтернеn https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-28-005834-a вийшло оголошення про початок проведення відкритих торгів КП «Теплопостачання міста Одеси» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Відкриті торги проводились на закувпілю товару за ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Торговий дім «Трубоізолкомплект» (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти учать у відповідному тендері, та подало тендерну пропозицію разом із всіма документами, що вимагались Замовником у Тендерній документації.
Іншим учасником процедури закупівлі стало підприємство: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Завод сталевих профілів» (код ЄДРПОУ 40903202)
08.08.2023 року у публічній закупівлі було проведено аукціон та розглянуто тендерні пропозиції учасників на відповідність кваліфікаційним критеріям, які встановлені діючим законодавством у сфері публічних закупівель та вимогам Тендерній Документації.
10.08.2023 року за результатами розгляду, пропозицію ТОВ «Завод сталевих профілів» (код ЄДРПОУ 40903202) було визнано такою, що відповідає Тендерній Документації, а самого учасника визнано переможцем процедури відкритих торгів за ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Протокол тендерного комітету від 10.08.2023 року).
Детально проаналізувавши Тендерну документацію та документи, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «Завод сталевих профілів», ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект» не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника, оскільки тендерна пропозиція переможця жодним чином не відповідає встановленим вимогам.
1. На виконання вимог Додатку 2 п.3 (Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі) Тендерної документації Замовника, на підтвердження наявності у Учасника Товару у необхідній кількості та належної якості, надати сертифікат (паспорт) якості від виробника із зазначенням технічних та якісних характеристик запропонованого Товару.
ТОВ «Завод сталевих профілів» надало сертифікат, де вказано зразок. Таким чином, фактично переможець порушив вимоги Тендерної документації, оскільки не дотримався вимог вказаних у Додатку 2. Замовник чітко прописав «сертифікат», але акцептувавши пропозицію даного учасника, фактично прийняв рішення, що суперечить положенням його власної документації та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що своїм рішенням та діями Замовник порушив один з основних принципів здійснення закупівель, встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме не об’єктивне та не упереджене визначення переможця процедури закупівлі. Обираючи переможця Замовник повинен був ретельно перевірити надані документи переможцем та у випадку виявлення подібної невідповідності у поданих документах- відхилити пропозицію.
2. Крім того, Додатком 2 п.2 (Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі) Тендерної документації Замовника, учасник надає копію діючого сертифікату відповідності на Товар, який буде поставлятись. Сертифікат повинен бути виданий органом оцінки відповідності, включеним до реєстру Національного агентства акредитації України.
Переможцем надано сертифікат відповідності на Трубу тип 3– 530х10 клас міцності К42, ДСТУ 9219:2023 за виключенням п.4.5. та п.5.1 положень ДСТУ у частині експандування (в поданій документації учасника вказано – труби не експандовані), яке для труб тип 3 є обов’язковим.
Замовник у Додатку 1 (Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі) Тендерної документації зазначив технічні характеристики, до товару якій він планує закуповувати: Труба сталева 530х10 ДСТУ 9219:2023 К42. Відповідно до ДСТУ 9219-2023 прямошовні труби діаметром 508-1420 мм, виготовлені дуговим зварюванням під флюсом (тип 3) постачаються тільки експандованими:
при цьому пластична деформація металу стінки труб має бути не менше ніж 0,3% і не більше ніж 1,2%. Тобто має бути фактичне збільшення діаметру трубної заготовки по всій довжині труби при експандуванні на нормовану величину:
Відсутність можливості проведення операції експандування у виробника протирічить вимогам ДСТУ 9219-2023, бо при цьому пластична деформація відсутня (при мінімальній допустимій 0,3%).
Тож в даному випадку вважаємо, що запропонований Товар переможцем за технічними характеристиками не відповідає ДСТУ 9219-2023, а значить не відповідає встановленим у ТД вимогам Замовника.
Відповідно до ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Абз.2 пп.2 п.41 Особливостей встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Вказана норма міститься також у ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
3. Також звертаємо увагу, що у поданих переможцем документах. Згідно Додатку 4.1. (Кваліфікаційні критерії та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону) до Тендерної документації, учасникам необхідно було надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про виконання аналогічного (аналогічних)*, раніше укладеного (укладених), договору (договорів) із зазначенням: - номеру та дати укладення договору, предмет договору; - суми договору, грн.; - відомостей про виконання договору 9 (п.1.1). Також надати сканкопiю (ії) аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці п.1.1. (п.1.2.).
Переможцем торгів, на виконання кваліфікаційного критерію було надано сканкопії наступних документів: лист- відгук Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської Державної Адміністрації) «Київтеплоенерго», договір про закупівлю товарів № 3413/Д33-22 від 12.09.2022 року, специфікація та інші додатки та супровідні документи до договору, довідка № 13 від 04.08.2023 року про наявність досвіду про виконання аналогічних договорів.
Якщо звернути увагу на предмет наданого ТОВ «Завод сталевих профілів» копії договору про закупівлю товару, то там чітко прописано, що постачальник зобов’язується поставити труби 530 за ДСТУ 8943:2019. Однак у наданому листі- відгуку від Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської Державної Адміністрації) «Київтеплоенерго» вказано, що ТОВ «Завод сталевих профілів» здійснив поставку товару ГОСТ 20295-86 згідно Договору. Окрім того, технічні характеристики у предметі Договору відрізняються від інформації щодо товару, вказаного у специфікації. У специфікації та супровідних документах також вказано ГОСТ 20295-86, тоді як в предметі договору вказано ДСТУ 8943:2019.
Крім того, як вже вказувалось вище у Тендерній документації Замовник чітко встановив, що необхідно надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про виконання аналогічного (аналогічних)*, раніше укладеного (укладених), договору (договорів) із зазначенням: - суми договору, грн. У довідці № 13 від 04.08.2023року, наданої переможцем торів відсутня інформація щодо суми договору №. 3413/Д33-22 від 12.09.2022 року.
Тож це частина невідповідностей у поданій документації переможця закупівлі, на які також на нашу думку повинен був звернути увагу Замовник.
Наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів) – один із тих кваліфікаційних критеріїв, що найчастіше використовується замовниками, оскільки його по факту можна вважати найбільш інформативним. Тобто якщо у часник вже має досвід постачання таких товарів (виконання робіт/надання послуг), то ймовірно, що договірні зобов’язання він теж виконає. Тож надана документація має вагоме значення для прийняття остаточного рішення щодо визначення переможця, тому наявні невідповідності у поданих ТОВ «Завод сталевих профілів» ставить під сумнів прозорість поданих документів та взагалі досвід виконання договору. Виходячи з вказаних документів у предметі договору сторони домовилися про один товар, а по факту – поставку іншого.
Вважаємо, що такі документи не можуть бути прийняті Замовником, як підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Викладене підтверджує порушення норм діючого законодавства у сфері публічних закупівель, а тому рішення про обрання переможцем ТОВ «Завод сталевих профілів» має бути скасована.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-28-005834-a
На підставі наведеного, керуючись положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Завод сталевих профілів» (код ЄДРПОУ 40903202) відповідно до Протоколу тендерного комітету КП «Теплопостачання міста Одеси» від 10.08.2023 року
З повагою, директор В.М.Гордієнко
Пов'язані документи:
Учасник
- №638 Скарга_АМКУ_Теплопостачанн_м_Одеса_15_08_23.pdf 15.08.2023 10:40
- №638 Скарга_АМКУ_Теплопостачанн_м_Одеса_15_08_23.docx 15.08.2023 10:40
- Лист №Д337 від 21.08.2023 р. ТК 8 «Труби сталеві і балони» .pdf 23.08.2023 16:14
- №0650 Відгук на заперечення ТМО.doc 23.08.2023 16:14
- №0650 Відгук на заперечення ТМО.pdf 23.08.2023 16:14
- Рішення від 17.08.2023 №12942.pdf 17.08.2023 14:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.08.2023 №13665.pdf 30.08.2023 14:02
- Рішення від 29.08.2023 №13665.pdf 31.08.2023 17:59
- Заперечення на скаргу.PDF 21.08.2023 16:23
- Заперечення на скаргу.docx 22.08.2023 12:20
- 5_Протокол відхилення.docx 01.09.2023 15:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.08.2023 12:03
Дата розгляду скарги:
29.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.08.2023 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.08.2023 18:00
Дата виконання рішення Замовником:
01.09.2023 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення від 29.08.2023 №13665 виконано