-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція покрівлі будівлі корпусу клініко - діагностичної лабораторії та денного стаціонару по вул. Пушкіна, 64 в м.Хмільник, Хмільницького району, Вінницької області" (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
3 092 239.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 461.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 461.20 UAH
Період оскарження:
28.07.2023 12:51 - 07.08.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Неправомірні та дискримінаційні вимоги
Номер:
a5af7bbc312c4561ac4574d8d191516e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-28-005013-a.c1
Назва:
Неправомірні та дискримінаційні вимоги
Вимога:
1. Відповідно до п. 2.3 Додатку 1 до тендерної документації «Учасник підтверджує наявність на підприємстві інженера з охорони праці з наданням посвідчення та протоколу на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки.
Кваліфікація інженера з охорони праці підтверджується учасником шляхом надання у складі пропозиції сканованої копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданими відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче базового.»
Охорона життя і здоров'я у працівників процесі трудової діяльності регулюється ЗУ «Про охорону праці» та ДБН А.3.2-2-2009 Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення.
Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про охорону праці» «Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.» З цією метою роботодавець проводить комплекс заходів які також визначені вищевказаною статею Закону.
Відповідно до ст. 5 ДБН А.3.2-2-2009 «Забезпечення безпечних умов праці, додержання прав працівників відповідно до вимог чинного законодавства у сфері охорони праці на підприємствах покладається Законом України «Про охорону праці» (далі –Закон) на роботодавця.»
Таким чином, законодавством України визначено роботодавця як відповідального за дотримання правил охорони праці найманими працівниками. Вищевказаними нормативно-правовими актами не визначено що роботодавець повинен мати у складі інженера з охорони праці. Відповідальним за охорону праці на підприємстві та будівельному майданчику може бути особа яка має відповідну підготовку, досвід роботи і пройшовши відповідне навчання. Тобто, такою особою може бути і сам роботодавець фізична особа підприємець, або ж працівник за суміцництвом в залежності від внутрішньої структури та кількості робітників Учасника (відповідно до абз.3 ст. 15 ЗУ «Про охорону праці») Вимагаючи у складі тендерної пропозиції Учасника наявність сертифікованого інженера з охорони праці Замовник грубо порушує вимоги вищевказаних нормативно – правових актів а також зменшує коло потенційних учасників Закупівлі чим також порушує принципи здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та скасувати вимогу до Учасників про наявність сертифікованого інженера з охорони праці та похідні до даної вимоги документи.
2. Відповідно до п. 2.8 Додатку 1 до тендерної документації «Учасник повинен підтвердити, що зазначені працівники робітничих професій працюють на підприємстві Учасника, надавши в складі пропозиції копію повідомлення про прийняття кожного працівника робітничих професій на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку), але якщо учасники в складі пропозиції зазначили працівників які були прийняті на роботу до 17 червня 2015 р, тоді необхідно надати копії цивільно-правових угод або копії наказів про прийняття на роботу.»
Враховуючи той факт, що виконання робіт за предметом закупівлі є по суті сезонною роботою яка виконується при наявності відповідних температурних та погодних умов, потенційні учасники не зобов’язані мати оформлених працівників у період відсутності на ринку будівництва відповідних об’єктів для виконання робіт. Даною вимогою Замовник звужує коло потенційних Учасників, оскільки фактично визначає можливість прийняти участь у закупівлі лише тим учасникам які вже мають оформлених працівників на даний момент. Потенційні Учасники які оформляють на роботу працівників при наявності об’єкта будівництва по договорам цивільно-правового характеру не можуть прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Окрім того, відповідно до роз’яснень Міністерства економіки України від 21.01.2022 р. № 4711-06/3082-07 надало роз’яснення щодо порядку повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту. У міністерстві зазначили, що повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про укладення цивільно-правових договорів доцільно подавати особам, які використовують працю інших осіб на підставі цих договорів та є платниками єдиного внеску. Разом з тим постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 р. № 413 (зі змінами), КЗпП, а також цивільним законодавством не передбачено обов’язку будь-якої із сторін цивільно - правового договору інформувати Державну податкову службу та її територіальні органи про його укладення, а також відповідальності за невчинення таких дій.
ФОП Оленич В.І. Має необхідні знання, досвід та матеріально-технічну базу для виконання робіт за предметом закупівлі. Для виконання робіт залучаються працівники за договорами цивільно-правового характеру при наявності обсягів будівельних робіт які потрібно виконати. З заробітної плати працівників нараховуються і утримуються всі передбачені законодавством внески, та подається відповідний звіт до органів державної податкової служби відповідно до законодавства України. Однак, оскільки Замовник вимагає наявність працівників вже оформлених працівників, він грубо порушує право ФОПа Оленича Василя Івановича на прийняття участі у закупівлі робіт. При цьому, грубо порушуються принципи здійснення публічних закупівель які визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та скасувати дискримінаційну вимогу до Учасників про повідомлення про прийняття кожного працівника робітничих професій на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку), але якщо учасники в складі пропозиції зазначили працівників які були прийняті на роботу до 17 червня 2015 р, тоді необхідно надати копії цивільно-правових угод або копії наказів про прийняття на роботу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 04.08.2023 13:15
Дата подачі:
04.08.2023 13:15
Вирішення:
Добрий день. У відповідь на звернення повідомляємо, що Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Задоволено