-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт, пошкодженої в наслідок збройної агресії російської федерації дороги з інженерною спорудою (мостом) по в. Гостомельське Шосе в м.Ірпінь, Бучанського району Київської області (в т.ч. проектування). Коригування. Додаткові роботи
Торги не відбулися
119 869 554.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 599 347.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 599 347.77 UAH
Період оскарження:
27.07.2023 21:55 - 05.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо дискриминації учасників та самого об'єкту
Номер:
e1319856b2914969a6207c4e771da16a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-27-011024-a.a1
Назва:
Щодо дискриминації учасників та самого об'єкту
Вимога:
Шановний замовник, просимо дати роз’яснення та внести відповідні зміни,щодо тендерної документації.
Згідно Додатку №1 до тендерної документації, таблиця Д, п.г.Наявність фінансової спроможності.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У довідці, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі фінансової спроможності Учасник повинен підтвердити суму чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період у розмірі не менше ніж 100 % від суми очікуваної вартості предмета закупівлі. Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції фінансову звітність за останній завершений звітний період (календарний рік), для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув відповідно до Розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 № 73, а саме: - копію Звіту про фінансові результати (форма № 2 або форма № 2м або форма № 2мс) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий. Учасники, які почали свою діяльність після останнього завершеного звітного періоду для складання фінансової звітності та складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), мають надати передбачену вище фінансову звітність за кожний завершений звітний період, встановлений для подання такої проміжної фінансової звітності, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув. У випадку, якщо Учасником на законних підставах не складається чи не складалася уся чи частина передбаченої цією документацією для такого Учасника фінансової звітності, Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти. Учасник вважатиметься таким, що відповідає встановленому цією документацією кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», якщо, згідно з поданою Учасником у складі своєї тендерної пропозиції фінансовою звітністю, як зазначено вище, Учасником підтверджено відповідність усім перерахованим нижче вимогам, а саме: Сума чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Учасника, відображена у Звіті про фінансові результати Учасника (форма № 2 або форма № 2м або форма № 2мс) станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період, в рядку з кодом 2000 «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)», є не меншою ніж 100 % від суми очікуваної вартості закупівлі.
Завершений звітний період за календарний рік – це 2022рік. З 24.02.2022р. почались активні бойові дії спричинені збройною агресією Російської Федерації на території України та було введено воєнний стан, згідно Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX, та Указом від 6 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX), Указом Президента України від 01 травня 2023 року № 254/2023, затвердженим Законом України від 02 травня 2023р. №3057- IX.
Це суттєво вплинуло на працю багатьох підприємств. Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що закупівлі здійснюються за такими принципами 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2)максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4)недискримінація учасників та рівні ставлення до них. Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України «Про захист економічної конкуренції « анти конкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Відповідно до абз.6,7 ч.2 ст.15 вищезазначеного закону антиконкурентними діями, зокрема, вважається : - дія,внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентними; - надання окремими суб’єктами господарювання або групам суб’єктів господарювання чи пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Така умова призводить до дискримінаційної дії та вводить обмеження конкуренції.
По Додатку №2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у Відомості обсягів робіт, вказан Клас наслідків (відповідальності) – СС1. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, відповідно до інвесторської документації, включаються до договірної ціни із застосуванням розрахункового коефіціенту інфляції К=1,0385 (врахований загальний термін будівництва), до сумарних витрат, які пов'язані з інфляційними процесами при виконанні робіт. Використовуються
кошти на інфляційні витрати у порядку, обумовленому договором підряду.
Згідно назві предмета закупівлі «Капітальний ремонт,пошкодженої в наслідок збройної агресії російської федерації дороги з інженерною спорудою(мостом) по в.Гостомельське Шосе в м.Ірпінь Бучанського району Київської області (в т.ч.проектування). Коригування. Додаткові роботи», мається на увазі, що закупівля повинна містити завдання на проектування, а учасник повинен розробити свою проектну документацію, де сам визначить клас наслідків,а також кошти на покриття додаткових витрат. Якщо в пропозиції Замовник не надано цих даних,значить проект вже існує, тому не зрозуміло сама назва,а також як був розрахован клас наслідків цієї дороги з інженерною спорудою та був приравен до СС1 маючи такий констуктив. Розрахунок на додаткові витрати вказан,як не на весь термін виконання робіт до 31.12.2024р, згідно тендерній документації ,а меньше, також ще зовсім не надано коштів для покриття ризиків,що бентежить на такий великий термін.
Вище викладені дані по додатку 2 суперечать назві та вимогам,стосовно тендерній документації.
По таблиці №Д Інформація про виконання аналогічного(них) договору (рів).
Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічного (-их) договору(-ів) з виконання робіт із будівництва, та/або реконструкції, та/або капітального ремонту мосту(-ів) та автомобільної (-их) дороги (-іг) загального користування державного або місцевого значення, укладений протягом останніх 4-ьох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Тендерною документацією відкритих торгів з Особливостями встановлені дискримінаційні умови підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям. Такі, як надання інформації про виконання аналогічних договорів за останніх 4х років від дати оголошення, тобто є прив’язка до короткого періоду виконання аналогічного договору. Слід також відмітити, що встановлена Замовником дана вимога значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки у галузі дорожнього/мостового будівництва в Україні виконані договори в такий період з будівництва або реконструкції або капітального ремонту мостів на автомобільних дорогах загального користування державного значення укладаються зазвичай на тривалий період часу. Тільки невелика кількість потенційних учасників процедури закупівлі відповідає даному кваліфікаційному критерію. Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, обмежувальною та нічим не обґрунтовану для нашого підприємства, а також інших учасників, які, наприклад, здійснювали виконання договору в 2018 роках. Вважаємо, що Замовником було створено штучні перепони (проаналізувавши спроможності потенційних Учасників закупівлі, що були подана по іншим, попереднім закупівлям і доступна у вільному перегляді на сайті системи закупівель Прозорро), подолати яку не зможе переважна більшість потенційних учасників, які відповідають всім іншим кваліфікаційним критеріям.
Вважаємо доцільним привести у відповідність всю тендерну документацію та дати роз’яснення по всім питанням.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.07.2023 15:23
Вирішення:
Шановний Учаснику!
По питанню першому, відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Частиною 3 статті 16 Закону передбачено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Згідно вимог тендерної документації, сума річного доходу Учасника процедури закупівлі, відображена у Звіті про фінансові результати Учасника процедури закупівлі (форма №2) за 2022 рік є не меншою ніж 100 % від очікуваної вартості цієї процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, встановивши наведену умову тендерної документації, замовник не порушив вимогу Закону.
Згідно пункту 23 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, які затверджені Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 № 1572, Уповноважений орган вказує наступне:
«23. Рекомендуємо замовнику в тендерній документації передбачати період, за який буде підтверджено фінансову спроможність учасником шляхом подання фінансової звітності за відповідний період з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі. Замовник може в тендерній документації передбачати конкретний обсяг доходу (виручки), що підтверджується звітом про фінансові результати (звітом про сукупний дохід)»
Враховуючи те, що періодом проведення процедури закупівлі є 2023 рік тому Замовником було встановлено вимогу, щодо підтвердження Учасниками відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» слід вважати 2022 рік.
При встановлені вимог до вищезгаданого кваліфікаційного критерію Замовник торгів чітко керувався положеннями статей 16, 22 Закону, пунктом 28 Особливостей та пунктом 23 Методичних рекомендацій.
По питанню другому, згідно п. 4.12. ДСТУ 8855:2019 «Визначення класу наслідків (відповідальності)» клас наслідків визначає сертифікований проектувальник. Затверджує розрахунок класу наслідків замовник проектно-кошторисної документації.
Повідомляємо, що за об’єктом будівництва «Капітальний ремонт, пошкодженої в наслідок збройної агресії російської федерації дороги з інженерною спорудою (мостом) по в. Гостомельське Шосе в м.Ірпінь, Бучанського району Київської області (в т.ч. проектування). Коригування. Додаткові роботи»:
1) проектувальником проектно-кошторисної документації виступає ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО"НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОСТОПРОЕКТ".
2) замовником проектно-кошторисної документації виступає ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (05408846).
Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації виконує функції замовника будівельно-монтажних робіт. Роботи виконуються згідно затвердженої проектно-кошторисної документації, до складу якої входить розрахунок класу наслідків. Разом з тим, клас наслідків підтверджується при проходженні експертизи.
По питанню третьому, Згідно вимог пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно ч. 1 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель для загального доступу.
Відповідно до абз. 7 пункту 28 Особливостей, у тендерній документації обов’язково зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно з п. 48 Особливостей, у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 5 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Оскільки, Законом не встановлено ні визначення терміну аналогічного договору, ні обмежень щодо переліку документів для підтвердження досвіду надання учасником аналогічних послуг, Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням ч. 3 ст. 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у ст. 3 Закону. Формулювання Закону передбачає необхідність надання учасниками інформації та документів на підтвердження наявності досвіду виконання щонайменше одного аналогічного договору. Відповідно, Замовник може встановити вимогу до учасників щодо підтвердження відповідності даному критерію шляхом надання як одного так і кількох аналогічних договорів. Особливості або Закон не встановлюють жодних заборон, які б стосувалися обраних Замовником критеріїв документального підтвердження відповідності учасника вказаним вимогам.
Основною метою встановлення вимоги, що договір має бути укладено протягом останніх 4-х років відносно дати оголошення проведення процедури закупівлі є те, що потенційні Учасники процедури закупівлі повинні мати актуальний досвід з виконання робіт із будівництва, та/або реконструкції, та/або капітального ремонту мосту(-ів) та автомобільної (-их) дороги (-іг) загального користування державного або місцевого
Більше того, у додатку № 1 до тендерної документації не передбачалося надання виконаного у повному обсязі аналогічного договору.
Така вимога надає Замовнику захист від недобросовісних учасників, які не мають належного досвіду або не дотримуються договірних зобов’язань щодо строків надання чи якості таких послуг.
Слід зазначити, що встановлений 4-річний критерій підтвердження виконання аналогічних договорів не може бути проблемним для стабільного працюючих підрядників, які відповідально прийняли рішення про участь у даній закупівлі та готові разом з Замовником нести спільну відповідальність за забезпечення безпеки дорожнього руху на автомобільній дорозі.
Дана вимога забезпечить участь у тендері досвідчених організацій, що дозволить отримати належну якість та своєчасність виконання робіт (надання послуг). Відповідність учасника зазначеній вимозі документації є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов’язань учасником.
Тому вважаємо, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічних договорів впливає на строки надання послуг (виконання робіт), якість наданих послуг (виконаних робіт) або взагалі унеможливлює їх виконання. Як результат, це невиконання державного замовлення та неефективне використання бюджетних коштів. Вимоги щодо підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для стабільно працюючих учасників, які мають необхідний досвід та спроможні здійснити усі необхідні технічні та організаційні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного надання послуг.
Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації.
Статус вимоги:
Відхилено