• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

придбання пально-мастильних матеріалів, а саме: дизельного палива та бензину А-95 за кодом 09130000-9 – Нафта і дистиляти, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».

Завершена

3 388 740.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 943.70 UAH
Період оскарження: 27.07.2023 10:20 - 01.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 310b6acbf687426fae4a0e5efd48867e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-27-002095-a.a3
Назва: вимога
Вимога:
Додатком 2 до ТД встановлена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, а саме: «4.5. З метою гарантування безпеки інформації щодо логістичної діяльності транспорту Замовника, Учасник надає документ від уповноваженого органу, що підтверджує факт впровадження у Учасника системи менеджменту інформаційної безпеки та системного аудиту.» Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною та обмежувальною. Замовником оголошена процедура закупівлі за Предметом: «ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти» Дизельне паливо: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо; Бензин А-95: ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин Згідно Проекту договору, викладеним в Додатку 3 до ТД визначено предмет договору: «Продавець зобов'язується поставити Покупцеві Товар, зазначений в цьому Договорі за предметом: придбання пально-мастильних матеріалів, а саме: дизельного палива та бензину А-95 за кодом 09130000-9 – Нафта і дистиляти, згідно ДК:021-2015 «Єдиний закупівельний словник», а Покупець - прийняти і оплатити такий товар в порядку та на умовах, вказаних у цьому Договорі та додатках до нього.» Стандарт системи менеджменту захисту інформації є стандартом, який визначає вимоги до проектування, впровадження та підтримки системи управління інформаційною безпекою. Цей стандарт також містить вимоги для оцінювання та оброблення ризиків інформаційної безпеки. Виникає питання, Замовник закуповує Послуги «із використання інформаційної системи та системного аудиту» чи Товар «дизельного палива та бензину А-95 за кодом 09130000-9 – Нафта і дистиляти, згідно ДК:021-2015 «Єдиний закупівельний словник». Згідно п. 4.1. Розділу 1 ТД визначена назва предмета закупівлі - придбання пально-мастильних матеріалів, а саме: дизельного палива та бензину А-95 за кодом 09130000-9 – Нафта і дистиляти, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Замовник встановлює вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, такі як «впровадження у Учасника системи менеджменту інформаційної безпеки та системного аудиту» та більше того, наявність системи менеджменту захисту інформації (ДСТУ 27001) в частині інформаційних системного аудиту. Замовник оголосив закупівлю ТОВАРУ, а НЕ ПОСЛУГИ з системного аудиту та послуг щодо захисту інформації. Вищезазначений сертифікат не має жодного відношення до даної закупівлі ТОВАРУ (ПММ), та жодним чином не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Замовник встановлює обмежувальні дискримінаційні вимоги до потенційних учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 3. Додатком 2 до ТД встановлена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, а саме: «4.5. З метою гарантування безпеки інформації щодо логістичної діяльності транспорту Замовника, Учасник надає документ від уповноваженого органу, що підтверджує факт впровадження у Учасника системи менеджменту інформаційної безпеки та системного аудиту.» ISO/IEC 27001 – це міжнародний стандарт щодо Системи менеджменту інформаційної безпеки. ISO/IEC 27001 допомагає організаціям різних секторів забезпечувати конфіденційність, цілісність та доступність інформації за рахунок застосування процесу управління ризиками та надає впевненості зацікавленим сторонам у тому, що ризики адекватно оцінюються та управляються. Основними причинами впровадження цього стандарту? 1) Конфіденційність – забезпечення доступності інформації лише для тих, хто має відповідні повноваження. 2) Доступність – забезпечення доступу до інформації лише авторизованим користувачам та в потрібний момент часу. 3) Цілісність – забезпечення точності та повноти інформації, а також методів її обробки.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: a6c706eacca34ad080e9aa8b426338e7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-27-002095-a.a2
Назва: вимога
Вимога:
1. Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації, а саме у п. 4.4 Додатку № 2 до Тендерної документації: «Інформацію щодо наявності особистого кабінету, Учасник підтверджує шляхом надання відповідних скриншотів ресурсу із адресою такого ресурсу у всесвітній мережі.» Вимога щодо наявності особистого кабінету Учасника з підтвердженням надання відповдіних скриншотів ресурсу із адресою такого ресурсу у всесвітній мережі - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише мережі, в яких впроваджено система обліку обігу та видачі пального через паливні карти. Отже, вважаємо, що замовник повинен дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість поставити замовнику талони (бланки-дозволу) на паливо для їх подальшого отоварення через АЗС, оскільки для здійснення поставки Талонів (талонів) учасник не має необхідності мати Особистий кабінет. Відповідно до тендерної документації – Замовник оголосив відкриті торги на закупівлю: ТОВАРУ, а саме за предметом закупівлі придбання пально-мастильних матеріалів, а саме: дизельного палива та бензину А-95 за кодом 09130000-9 – Нафта і дистиляти, згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Відповідно до Технічної специфікації, визначеної у Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником передбачено можливість здійснення постачання палива за талонами: Назва товару номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: Дизельне паливо: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо; Бензин А-95: ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин. Спосіб (вид) поставки: талони. Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами/скретч-картами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за наявності Особистого кабінету. Замовник закуповує товар, а не послуги з використання Особистого кабінету учасником, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника. Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для -Палива дизельного визначено наявність Особистого кабінету у учасника для здійснення контролю та розподілу пального. Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (09130000-9 Нафта і дистиляти Дизельне паливо: ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо; Бензин А-95: ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин.).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне: Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на Учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства. Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. 1. п. 4.4 Додатку № 2 до Тендерної документації містить наступну вимогу: «Інформацію щодо наявності особистого кабінету, Учасник підтверджує шляхом надання відповідних скриншотів ресурсу із адресою такого ресурсу у всесвітній мережі». Доступ до особистого інтернет-кабінету, надає можливість в режимі реального часу самостійно управляти лімітами та обмеженнями на картках, відстежувати операції з рухом коштів та нафтопродуктів на рахунку чи картці, переглядати умови договору, зв’язуватись безпосередньо з підтримкою при виникненні питань або труднощів, а також отримувати бухгалтерську звітність. Дана умова тендерної документації не є дискримінаційною, оптимізує, систематизує і покращує співпрацю між постачальником та замовником. Аналіз ринку підтверджує, що дана вимога може бути забезпечена мережею заправок WOG https://oldonline.wog.ua/ru/login/index, OKKO https://www.okko.ua/, Socar https://socar.secureprofile.info/Account/LogOn, UPG https://upgcard.com.ua/ua/auth/login, Ukrnafta https://click.ukrnafta.com/mc/index.php/usr/login/login, Avias https://fuel.avias.ua/, Amic https://my.amicenergy.com.ua/ та ін. Тобто, конкуренція наявна. Предметом закупівлі є товар-пальне, а не перепродаж талонів та паливних карт. В чинному законодавстві України відсутня вказівка на те, що така технічна характеристика способу отримання пального, як електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, може бути підтверджена лише обмеженим колом постачальників. Замовник при оголошені закупівлі товару оцінює не лише відповідність товару низці технічних вимог, але й Учасника та процес ведення господарської діяльності згідно з чинними стандартами України. Жодний нормативно-правовий акт не містить заборону щодо встановлення даної вимоги щодо учасників закупівлі дизельного палива. Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його якісного та швидкого виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 66ab4e6262184db3b9357569b19146be
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-27-002095-a.a1
Назва: вимога
Вимога:
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації, а саме у п. 4.3. Додатку № 2 до Тендерної документації: «Документ, що підтверджує право використання Учасником торгових марок, зазначених на талонах, відповідно до чинного законодавства України.» Документ, що підтверджує право використання торгової марки – Ліцензійний договір. Потенційний учасник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору, на використання торгової марки, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через партнера – емітента талонів. Проаналізувавши практику АМКУ, орган оскарження такої ж думки та визначає таку умову як дискримінаційну та зобов’язує Замовників внести відповідні зміни та виключити подібні обмеження для учасників закупівель, а саме виключити обмеження, щодо наявності у власності або у використанні Торгової марки. Відсутність Ліцензійного договору жодним чином не впливає на постачання палива, але обмежує конкуренцію та створює «особливі умови» для участь у відповідній закупівлі визначеного Постачальника палива. Ознайомитись з рішеннями органу оскарження Замовник може в закупівлях за ідентифікатором UA-2023-03-23-001850-a, UA-2023-05-02-001806-a.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо наступне: Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на Учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства. Нами, Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. 2. Відповідно до п. 4.3. Додатку № 2 до Тендерної документації учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції: «Документ, що підтверджує право використання Учасником торгових марок, зазначених на талонах, відповідно до чинного законодавства України.» Вимога щодо надання ліцензійного договору(чи іншого документа) є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів. Разом з тим, при наявності партнерських договорів з власником нафтопродуктів/талонів, потенційний учасник підтверджує факт наявності комунікації з власником товару, а тому отримання ліцензійного договору від компанії, яка здійснюватиме продаж талонів, не є перешкодою, а свідчить про небажання учасника докласти зусиль при підготовці тендерної пропозиції. Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктами для потреб бюджетної організації, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника. Замовник при оголошені закупівлі товару оцінює не лише відповідність товару низці технічних вимог, але й Учасника та процес ведення господарської діяльності згідно з чинними стандартами України. Жодний нормативно-правовий акт не містить заборону щодо встановлення даної вимоги щодо учасників закупівлі дизельного палива. Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його якісного та швидкого виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства».
Статус вимоги: Відхилено