-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2
Закупівля здійснюється відповідно постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)
Торги не відбулися
65 872 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 329 361.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 329 361.00 UAH
Період оскарження:
26.07.2023 17:54 - 18.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
62078d1f845c4ef88a59af86a6159aea
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-26-011889-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Вих №522 від 19.09.2023р. СКАРГА на рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції у процедурі закупівлі UA-2023-07-26-011889-a (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
1) найменування Замовника, рішення якого оскаржуються: Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Код ЄДРПОУ: 33945469, Місцезнаходження: 04074, Україна, м. Київ, вул. Бережанська, 7 , Контактна особа: Ігор Глущенко, тел. +380956385425
igor220995@gmail.com
2) найменування, місцезнаходження Суб’єкта оскарження:
Найменування: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР-С», Код ЄДРПОУ:32961558, Місцезнаходження: 04050, Україна м. Київ, вул. Мельникова, 12
Контактна особа: Денис Осадченко, тел. +380442270876 vector.s.denis@gmail.com
3) підстави подання скарги, посилання на прийняті рішення Замовника та фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
26.07.2023 року через електрону систему публічних закупівель ProZorro Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями UA-2023-07-26-011889-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-26-011889-a) на закупівлю Костюмів спеціальних захисних (одяг для пожежника захисний) ТИП-2 згідно ДК 021:2015:35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання.
Відповідно до п.6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3.
У розділі 3 п.3.6 наведено вимоги до застібки – «блискавки» (центральної бортової застібки та застібок кишень) де зазначено, що застібка - «блискавка» центральної бортової застібки та застібки - «блискавки» кишень повинні виготовлятися з металу, а також, що застібка - «блискавка» центральної бортової застібки повинна передбачати механізм екстреного розстібання.
Обов’язкові конструктивні елементи костюму спеціального захисного (одяг для пожежника захисний) наведено у розділі 5 Додатка №3, у якому в підрозділі 5.1. установлено вимоги до куртки.
Зокрема, конструктивними елементами куртки визначено центральну бортову металеву застібку «блискавка», яка має бути роз᾽ємна з двома бігунками, посиленим нижнім роз᾽ємом та з механізмом екстреного розстібання.
21.08.2023 року ТОВ «ВЕКТОР-С» подало тендерну пропозицію вих. №462 від 21.08.2023р. У складі тендерної пропозиції містився Технічний опис від 18.08.2023р., у якому детально описано усі конструктивні елементи куртки, у тому числі, конструкцію центральної застібки:
У Додатку №1 до технічного опису від 18.08.2023р. було наведено фотографії зовнішнього вигляду куртки, пропонованих до закупівлі.
21.08.2023 року о 09:00 закінчився період прийому тендерних пропозицій.
28.08.2023 року уповноважена особа Замовника прийняла рішення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій до 20 робочих днів.
11.09.2023 року уповноважена особа Замовника розмістила в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ТОВ «ВЕКТОР-С» у складі тендерної пропозиції, та просила надати уточнений технічних опис предмету закупівлі з врахуванням Додатку №3 тендерної документації із зображенням всіх конструктивних елементів виробу в місцях їх розташування.
На виконання вимог уповноваженої особи Замовника, ТОВ «ВЕКТОР-С» листом №512 від 12.09.2023р. надало уточнений Технічний опис від 11.09.2023р., доповнений роз’ясненнями в п.3.6 та 5.1 та новим додатком №2 «Зовнішній вигляд центральної бортової металевої застібки «блискавка», у якому наведено чіткі кольорові фотографії такого конструктивного елементу та на яких видно наявність двох бігунків:
14.09.2023 року уповноважена особа Замовника прийняла рішення, оформлене протоколом №144, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР-С» по процедурі відкритих торгів на закупівлю костюмів спеціальних захисних (одяг для пожежника захисний) ТИП-2 згідно ДК 021:2015:35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання, UA-2023-07-26-011889-a, згідно з абз. 5 пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – «Особливості»)
Підставою для такого рішення стало те, що ТОВ «ВЕКТОР-С», на думку Замовника, не виправило виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Зокрема, уповноваженою особою Замовника встановлено, що «центральна бортова металева застібка «блискавка» куртки предмету закупівлі конструктивно обладнана лише одним бігунком. Другий бігунок не є конструктивним елементом центральної бортової металевої застібки «блискавка», а додається (прикріплений до центральної металевої застібки «блискавка» пластиковим кріпленням), як запасний (резервний) на випадок заміни першого в результаті втрати під час експлуатації.»
Проте, такий висновок уповноваженої особи Замовника зроблений в результаті хибного тлумачення тендерної документації та її фактичного доповнення новими вимогами, які не були передбачені на момент подання тендерних пропозицій.
Так, в частині вимог до такого конструктивного елементу куртки, як «центральна бортова металева застібка - «блискавка», Додаток №3 Тендерної документації передбачав лише 4 (чотири) вимоги до такої застібки: вона (1) має бути роз’ємна (2) з двома бігунками, (3) посиленим нижнім роз’ємом та з (4) механізмом екстреного розстібання.
Тобто, на момент подання учасниками тендерних пропозицій, Тендерна документація процедури закупівлі UA-2023-07-26-011889-a в частині технічних вимог до застібки «блискавка» вимагала лише наявності на ній двох бігунків, без деталізації функціонального призначення кожного з них.
Із наданого ТОВ «ВЕКТОР-С» технічного опису від 11.09.2023р. однозначно вбачається, що пропонований ним костюм укомплектований курткою з металевою застібкою «блискавка», - роз’ємною, з двома бігунками, посиленим нижнім роз’ємом та механізмом екстреного розстібання (п.3.6., п. 5.1 Додаток №2).
У п.3.6. технічного опису визначено, що другий бігунок запасний (резервний) на випадок заміни першого в результаті втрати під час експлуатації. З фотографій Додатку №2 чітко видно, що такий бігунок є елементом застібки, розміщений безпосередньо на ній та може бути використаним за своїм призначенням, як елемент центральної застібки «блискавка» за потреби.
Тому, висновок уповноваженої особи Замовника про те, що «…центральна бортова металева застібка «блискавка» куртки предмету закупівлі конструктивно обладнана лише одним бігунком. Другий бігунок не є конструктивним елементом….» є хибними та безпідставними, таким, що не ґрунтується та матеріалах тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР-С».
У будь-якому випадку, висновок уповноваженої особи Замовника про те, що другий бігунок не може бути запасним (резервним) є додатковою вимогою до технічних характеристик предмету закупівлі, яка не була передбачена Тендерною документацією до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Положення Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» установлюють спеціальну процедуру внесення змін до тендерної документації та не наділяють Замовника правом вносити додаткові вимоги до предмету закупівлі та тендерної документації після закінчення строку на подання тендерних пропозицій.
Таким чином, рішення уповноваженої особи Замовника, оформлене протоколом №144 від 14.09.2023р, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР-С» прийняте з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Натомість, тендерна пропозиція ТОВ «ВЕКТОР-С», яка передбачає оснащення застібки «блискавка» курки захисного костюму двома бігунками, повністю відповідає вимогам тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2023-07-26-011889-a, яка також вимагає оснащення застібки «блискавка» двома бігунками.
4) обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція/пропозиція - тендерна пропозиція/ пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій/ пропозицій відповідно до статті 29 цього Закону.
Згідно з п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Таким чином, оскаржуваним рішенням уповноваженої особи Замовника порушено право ТОВ «ВЕКТОР-С» на обрання переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю костюмів спеціальних захисних (одяг для пожежника захисний) ТИП-2 згідно ДК 021:2015:35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання, UA-2023-07-26-011889-a на підставі тендерної пропозиції, яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Оскаржуване рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР-С» унеможливлює укладення договору про закупівлю, що суперечить легітимним очікуванням учасника процедури закупівлі, яке в розумінні ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод також підлягає правовому захисту.
5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
Скарга стосується рішення, прийнятого після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
6) щодо строків подачі скарги:
Оскаржуване рішення прийнято уповноваженою особою Замовника 14.09.2023 та опубліковане у електронній системі закупівель у цей же день о 17:43 годині. Відтак, дана скарга подана у межах 5-денного строку від дати його опублікування, тобто, з дотриманням установленого строку на оскарження.
7) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вищенаведеного, керуючи ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 55 - 67 Особливостей, ТОВ «ВЕКТОР-С» просить:
1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2023-07-26-011889-a.
2. Зобов'язати Замовника (Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, код ЄДРПОУ 33945469) усунути порушення процедури закупівлі UA-2023-07-26-011889-a шляхом скасування рішення уповноваженої особи, оформленого протоколом №144 від 14.09.2023р., про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР-С» та прийняття нового рішення про визначення ТОВ «ВЕКТОР-С» (04050, Україна, м. Київ, вул. Мельникова, 12, код ЄДРПОУ 32961558) переможцем процедури відкритих торгів UA-2023-07-26-011889-a.
8) клопотання про запрошення на засідання:
ТОВ «ВЕКТОР-С» попередньо письмово висловлює своє бажання бути запрошеним на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
9) перелік документів та матеріалів, що додаються, які підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та неправомірність рішення Замовника:
1. Тендерна документація UA-2023-07-26-011889-a. (в редакції від 16.08.2023р.).
2. Технічний опис від 11.09.2023р.
3. Лист ТОВ «ВЕКТОР-С» №512 від 12.09.2023р.
4. Рішення уповноваженої особи, оформлене протоколом №144 від 14.09.2023р.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТЕХНІЧНИЙ ОПИС US-07IU нова редакція.pdf 19.09.2023 13:47
- Протокол №144 (1).pdf 19.09.2023 13:47
- 512 щодо усунення порушення.pdf 19.09.2023 13:47
- 522 від 19.09.2023 СКАРГА.pdf 19.09.2023 13:47
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний ТИП-2 Нова редакція від 16.08.2023 (1).doc 19.09.2023 13:47
- Скарга вих.№ 522 від 19.09.2023 р_Validation_Report.pdf 19.09.2023 14:46
- Скарга вих.№ 522 від 19.09.2023 р (1).docx 19.09.2023 14:46
- Скарга вих.№ 522 від 19.09.2023 р.docx.asice 19.09.2023 14:46
- рішення від 21.09.2023 № 15101.pdf 21.09.2023 17:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.10.2023 № 15826.pdf 05.10.2023 13:42
- рішення від 04.10.2023 № 15826.pdf 09.10.2023 15:27
- Лист пояснення АМКУ щодо Костюму спеціального захисного ТИП 2.pdf 25.09.2023 16:08
- Протокол УО №86.pdf 25.09.2023 16:08
- Цінова пропозиція Вектор-С.pdf 25.09.2023 16:08
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний ТИП-2 Нова редакція від 07.08.2023.pdf 25.09.2023 16:08
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний ТИП-2 Нова редакція від 16.08.2023.doc 25.09.2023 16:08
- Протокол №144.pdf 25.09.2023 16:08
- Протокол УО №86.docx 25.09.2023 16:08
- Зміни 1 до ТД Костюм спеціальний захисний від 07.08.2023.pdf 25.09.2023 16:08
- Цінова пропозиція Укрпожстандарт.pdf 25.09.2023 16:08
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2 .pdf 25.09.2023 16:08
- Зміни 2 до ТД Костюм спеціальний захисний від 16.08.2023.docx 25.09.2023 16:08
- Цінова пропозиція ОЛТЕКС.pdf 25.09.2023 16:08
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2 .doc 25.09.2023 16:08
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний ТИП-2 Нова редакція від 16.08.2023.pdf 25.09.2023 16:08
- Централізація_коштів.pdf 25.09.2023 16:08
- Додаток_3__перерозподіл.pdf 25.09.2023 16:08
- Зміни 1 до ТД Костюм спеціальний захисний від 07.08.2023.docx 25.09.2023 16:08
- Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.docx 25.09.2023 16:08
- Протокол 17 затвердження технічних вимог.pdf 25.09.2023 16:08
- Зміни 2 до ТД Костюм спеціальний захисний від 16.08.2023.pdf 25.09.2023 16:08
- Технічні вимоги .pdf 25.09.2023 16:08
- Тендерна документація Костюм спеціальний захисний ТИП-2 Нова редакція від 07.08.2023.doc 25.09.2023 16:09
- Лист пояснення АМКУ щодо Костюму спеціального захисного ТИП 2.docx 25.09.2023 16:09
- Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.pdf 25.09.2023 16:09
- Цінова пропозиція Пірена.pdf 25.09.2023 16:09
- Протокол №144.docx 25.09.2023 16:09
- Цінова пропозиція LEGIO.pdf 25.09.2023 16:09
- Протокол УО 158 щодо скасування рішення про відхилення ТП Вектор-С на виконання вимог АМКУ.pdf 09.10.2023 17:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2023 14:39
Дата розгляду скарги:
04.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.09.2023 17:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.10.2023 15:28
Дата виконання рішення Замовником:
09.10.2023 17:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.10.2023 № 15826-р/пк-пз скасовано рішення Уповноваженої особи від 14.09.2023 №144 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Вектор-С" щодо закупівлі UA-2023-07-26-011889-a.
Скарга
Відхилено
СКАРГА на рішення замовника про відміну відкритих торгів за предметом закупівлі Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-26-011889-a вих.№587 від 17.10.2023р.
Номер:
0d3295282b7b4661a0728c5cd2523652
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-26-011889-a.b2
Назва:
СКАРГА
на рішення замовника про відміну відкритих торгів
за предметом закупівлі Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-26-011889-a
вих.№587 від 17.10.2023р.
Скарга:
СКАРГА на рішення замовника про відміну відкритих торгів за предметом закупівлі Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-26-011889-a (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
1) найменування Замовника, рішення якого оскаржуються: Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Код ЄДРПОУ: 33945469 Місцезнаходження:04074, Україна, м. Київ, вул. Бережанська, 7 Контактна особа:Ігор Глущенко, тел. +380956385425 igor220995@gmail.com
2) найменування, місцезнаходження Суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР-С»
Код ЄДРПОУ: 32961558 Місцезнаходження: 04050, Україна м. Київ, вул. Мельникова, 12 Контактна особа: Денис Осадченко, тел. +380442270876
vector.s.denis@gmail.com
3) підстави подання скарги, посилання на прийняті рішення Замовника та фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Фактичні обставини та прийняті Замовником рішення
26.07.2023 через електрону систему публічних закупівель ProZorro Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-26-011889-a, на закупівлю Костюмів спеціальних захисних (одяг для пожежника захисний) ТИП-2 згідно ДК 021:2015:35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (надалі – Закупівля) з кінцевим терміном подання тендерних пропозицій 07.08.2023.
07.08.2023 уповноважена особа Замовника внесла зміни до тендерної документації на Закупівлю, а також продовжила термін подання тендерних пропозицій до 18.08.2023.
16.08.2023 уповноважена особа Замовника вдруге змінила тендерну документацію на Закупівлю та продовжила термін подання тендерних пропозицій до 21.08.2023.
21.08.2023 ТОВ «ВЕКТОР-С» (надалі – Учасник) подало через систему публічних закупівель ProZorro тендерну пропозицію вих. №462 від 21.08.2023.
28.08.2023 уповноважена особа Замовника прийняла рішення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій до 20 робочих днів.
11.09.2023 уповноважена особа Замовника розмістила в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до Учасника про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані складі тендерної пропозиції.
12.09.2023 Учасник листом №512 усунув виявлені невідповідності.
14.09.2023 уповноважена особа Замовника прийняла рішення, оформлене протоколом №144, про відхилення тендерної пропозиції Учасника з підстав не усунення виявлених невідповідностей.
19.09.2023 Учасник подав скаргу на рішення Замовника №144 від 14.09.2023.
04.10.2023 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення №15826-р/пк-пз, яким зобов'язала Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника за процедурою закупівлі — «Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-26-011889-a.
09.10.2023 уповноважена особа Замовника виконала рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15826-р/пк-пз та скасувала своє рішення, оформлене протоколом №144 від 14.09.2023.
10.10.2023 уповноважена особа Замовника прийняла рішення, оформлене протоколом №159, про відміну відкритих торгів Закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 47 Особливостей (надалі – Оскаржуване рішення).
Підстави подання скарги
1. Відсутність правових підстав для прийняття Оскаржуваного рішення
Як вбачається зі змісту Оскаржуваного рішення, його прийнято Замовником на підставі підпункту 3 пункту 47 Особливостей.
Водночас, згідно підпункту 3 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції, як станом на момент публікації оголошення про Закупівлю, так і станом на момент прийняття Оскаржуваного рішення): «Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією».
Однак, по-перше, приймаючи Оскаржуване рішення Замовник вирішував питання про відміну відкритих торгів, а не допуску учасників до відкритих торгів чи відхилення їх тендерних пропозицій, у зв'язку з чим застосування у даному випадку пункту 47 Особливостей не вбачається можливим.
По-друге, керівника Учасника не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, що виключає можливість посилання на вказаний пункт Особливостей.
Таким чином, правова підстава прийняття Оскаржуваного рішення, наведена у ньому, не наділяла уповноважену особу Замовника повноваженнями на його прийняття, що свідчить про наявність підстав для скасування Оскаржуваного рішення.
2. Відсутність фактичних підстав для прийняття Оскаржуваного рішення
Як вбачається із тексту Оскаржуваного рішення, підставою його прийняття стало скорочення видатків відповідно до довідки про зміни кошторису на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг №10/21498/1 від 07.08.2023.
Уповноважена особа Замовника не долучила довідку №10/21498/1 від 07.08.2023 у якості додатку до рішення, не опублікувала її в електронній системі закупівель.
Разом з тим, назва довідки свідчить про те, що вона стосується зміни кошторису, проте сама по собі зміна кошторису не підтверджує скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів за державним класифікатором 021:2015:35110000-8 «протипожежне, рятувальне та захисне обладнання».
Крім того, попри наявність цієї довідки ще 07.08.2023, уповноважена особа Замовника продовжувала здійснювати процедуру Закупівлі, зокрема:
16.08.2023 змінила тендерну документацію та продовжила термін подання тендерних пропозицій до 21.08.2023;
21.08.2023 розпочала розгляд тендерної пропозиції Учасника;
28.08.2023 продовжила строк розгляду тендерних пропозицій до 18.09.2023;
11.09.2023 вимагала від Учасника усунути невідповідності;
14.09.2023 відхилила тендерну пропозицію Учасника.
Тобто, довідка про зміни кошторису з моменту її видачі 07.08.2023 не створювала жодних перешкод для продовження процедури Закупівлі, а викладена в ній інформація не зумовлювала прийняття уповноваженою особою Замовника рішення про відміну відкритих торгів.
Вказане дає підстави для висновку, що довідка про зміну кошторису на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг №10/21498/1 від 07.08.2023 не підтверджує скорочення видатків Замовника на закупівлю товару «Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2» а тому в уповноваженої особи не було жодних підстав для прийняття Оскаржуваного рішення.
3. Порушення принципів здійснення публічних закупівель
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Принципи здійснення публічних закупівель наведені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Як уже було зазначено, уповноважена особа Замовника продовжувала організацію Закупівлі не зважаючи на наявність довідки про зміну кошторису на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг №10/21498/1 від 07.08.2023.
Замовник міг запобігти порушенню прав Учасника у випадку своєчасного прийняття (до закінчення терміну на подачу тендерних пропозицій 21.08.2023) рішення про відміну торгів у зв'язку із скороченням видатків, інформація про що була відома Замовнику ще з 08.08.2023, однак не зробив цього.
Лише після того, як рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника за скаргою останнього було скасовано Комісією Антимонопольного комітету України, відкриті торги на Закупівлю були відмінені з посиланням на вказану довідку та скорочення видатків на закупівлю.
Тобто, уповноважена особа Замовника скористалася своїм правом на відміну відкритих торгів всупереч тому, для чого таке право була надано, прийнявши відповідне рішення не з метою захисту інтересів Замовника, а з метою недопущення визнання Учасника переможцем Закупівлі та укладення з ним договору про закупівлю. Такі дії є недобросовісними та свідчать про зловживання правом.
За таких умов, відміна відкритих торгів у зв'язку зі зміною кошторису, про яку Замовнику було відомо ще до закінчення строку на подання тендерних пропозицій, та унеможливлення в результаті такої відміни підписання з Учасником договору про закупівлю суперечить принципам здійснення публічних закупівель, наведених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
4) обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція/пропозиція - тендерна пропозиція/ пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій/ пропозицій відповідно до статті 29 цього Закону.
Згідно з п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Оскаржуване рішення про відміну відкритих торгів унеможливлює укладення з Учасником договору про закупівлю, що суперечить легітимним очікуванням Учасника, яке в розумінні ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод також підлягає правовому захисту.
Таким чином, Оскаржуваним рішенням порушено право Учасника на обрання переможцем процедури відкритих торгів на підставі тендерної пропозиції, яка визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
Скарга стосується рішення, прийнятого після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
6) щодо строків подачі скарги:
Оскаржуване рішення прийнято уповноваженою особою Замовника 10.10.2023 та опубліковане у електронній системі закупівель у цей же день о 10:35 годині. Відтак, дана скарга подана у межах 10-денного строку від дати його опублікування, тобто, з дотриманням установленого строку на оскарження.
7) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
Відповідно до ч. 16 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» для розгляду скарг орган оскарження має право запитувати і отримувати в електронному вигляді у замовників, учасників процедури закупівлі, контролюючих органів, Уповноваженого органу, інших осіб відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель. Порядок організації формування таких запитів та отримання інформації через електронну систему закупівель визначається Регламентом роботи Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 55 - 67 Особливостей, ТОВ «ВЕКТОР-С» просить:
1. Витребувати у Державної служби України з надзвичайних ситуацій інформацію про зменшення обсягу видатків Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (код ЄДРПОУ 33945469) на закупівлю товару «Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2, згідно ДК 021:2015:35110000-8: протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» у період з 26.07.2023 по 10.10.2023.
2. Зобов'язати Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33945469) скасувати рішення про відміну відкритих торгів за предметом закупівлі Костюм спеціальний захисний (одяг для пожежника захисний) ТИП-2, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель UA-2023-07-26-011889-a.
8) клопотання про запрошення на засідання:
ТОВ «ВЕКТОР-С» попередньо письмово висловлює своє бажання бути запрошеним на засідання Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
9) перелік документів та матеріалів, що додаються, які підтверджують інформацію викладену у викладену у скарзі
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит від 26.10.2023 № 1553.pdf 26.10.2023 15:41
- рішення від 02.11.2023 № 17588.pdf 07.11.2023 18:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.11.2023 № 17588.pdf 03.11.2023 12:27
- рішення від 19.10.2023 № 16733.pdf 19.10.2023 16:07
- довідка 10214981 від 07 08.2023 зменшення фінансування та розрахунок змін.pdf 20.10.2023 17:10
- Кошторис від 12.01.2023.pdf 20.10.2023 17:10
- Лист пояснення АМКУ щодо скасування закупівлі Костюму спеціального захисного ТИП 2.docx 20.10.2023 17:09
- Інформаційна бухгалтерська довідка.pdf 20.10.2023 17:09
- Лист УЗ ОРС ЦЗ ДСНС України.pdf 30.10.2023 17:47
- довідка 10214981 від 07 08.2023 зменшення фінансування та розрахунок змін.pdf 30.10.2023 17:47
- Довідка 6046 від 13.03.2023.pdf 20.10.2023 17:10
- Лист пояснення АМКУ щодо скасування закупівлі Костюму спеціального захисного ТИП 2.pdf 20.10.2023 17:09
- Лист відповідь ДСНС.pdf 20.10.2023 17:10
- довідка 6270 від 11.07.2023.pdf 20.10.2023 17:10
- Лист пояснення АМКУ щодо зменшення фінансування.docx 30.10.2023 17:47
- Виписка по рахунках від 08.08.23.pdf 30.10.2023 17:47
- Лист пояснення АМКУ щодо зменшення фінансування.pdf 30.10.2023 17:47
- Лист УЗ щодо надання роз'яснень.pdf 20.10.2023 17:10
- СКАРГА на рішення замовника про відміну відкритих торгів.docx 17.10.2023 14:12
- Протокол УО 159 скасування закупівлі (скорочення видатків).pdf 17.10.2023 14:12
- Протокол №144 від 14.09.2023.pdf 17.10.2023 14:12
- 587_ Скарга на рішення замовника про відміну відкритих торгів від 17.10.23.pdf 17.10.2023 14:12
- СКАРГА на рішення замовника про відміну відкритих торгів.docx.asice.zip 17.10.2023 14:12
- рішення від 04.10.2023 № 15826.pdf 17.10.2023 14:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.10.2023 14:40
Дата розгляду скарги:
26.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.10.2023 16:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.11.2023 18:06