Паливно-мастильні матеріали (талони): бензин А-95, дизельне паливо
Категорія Замовника: п.3 ч.4. ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі" (юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі). Закупівля здійснюється відповідно до Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року “Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.” Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою
Завершена
3 200 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 96 000.00 UAH
Період оскарження:26.07.2023 09:27 - 02.08.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Порушення законодавства під час складання тендерної документації.
Номер:b96f9c13c0bd49cda6d3cc8c05dca845
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-07-26-000971-a.a3
Назва:Порушення законодавства під час складання тендерної документації.
Вимога:
В додатку 2 до тендерної документації замовником визначено вимогу щодо відповідності учасників такому кваліфікаційному критерію, як наявність у учасників обладнання та матеріально технічної бази.
Відповідно до пункту 29 Особливостей - У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Таким чином, застосувавши положення пункту 1 частини 2 статті 16 Закону - ЗАмовник порушив законодавство. Вимагаємо вилучити зазначену умову тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:28.07.2023 20:11
Вирішення:Доброго дня, до тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:5edf81d6314e412e93bc5acfc5657681
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-07-26-000971-a.a2
Назва:Дискримінація
Вимога:
в пункті 2 Додатку 4 до тендерної документації визначено:
"Копії єдиного зразка талонів на всі АЗС, на яких можливо отримати бензин А-95 та дизельне паливо (згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС)."
Вимагаючи надання «талонів єдиного зразка» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».(Додаток № 1)
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій Україні, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «талонів єдиного зразка на всіх АЗС, запропонованих Учасником» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з Неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
З огляду на зазначене, вимагаємо вилучити вимогу тендерної документації щодо надання копій талонів єдиного зразка.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:28.07.2023 20:03
Вирішення:Доброго дня. Стосовно вашої вимоги, хочемо зазначити, що в тендерній документації Замовником правомірно зазначено надання копії єдиного зразка талонів на всі АЗС, на яких можливо отримати бензин А-95 та дизельне паливо. Дана вимога не обмежує коло учасників, так, як необхідна для перевірки дійсності талонів у учасника.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:f366258307d74a02a2a95f07cdda0d56
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-07-26-000971-a.a1
Назва:Дискримінація
Вимога:
в пункті 7 Додатку 4 тендерної документації визначено вимогу:
"7. Оригінал листа від власника вказаних АЗС або суб’єкта, який здійснює господарську діяльність на АЗС, (згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС) щодо підтвердження відпуску Замовнику пального на їх мережі АЗС по єдиному зразку талонів Учасника ( у разі якщо такі особи не є тотожними)."
Зазначена вимога носить дискримінаційний характер по відношенню до тих учасників, які не мають прямих відносин з власниками АЗС, а планують запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка не належить партнеру Скаржника на праві власності або користування. Скаржник здійснює перепродаж талонів, які придбані на умовах укладеного між Скаржником та офіційним представником мережі АЗС договором.
Таким чином, Скаржник має можливість надати замовнику гарантійний лист від свого партнера, який не є власником АЗС.
Окрім цього, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені
відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для палива визначено наявність у Учасника відносин саме з власником мережі АЗС.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару – талонів на пальне.
Отже вимагаємо вилучити вимогу щодо надання листа саме від власника мережі АЗС.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:28.07.2023 20:01
Вирішення:Доброго дня. вимога стосовно надання учасником оригіналу листа від власника вказаних АЗС або суб’єкта, який здійснює господарську діяльність на АЗС, (згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС) щодо підтвердження відпуску Замовнику пального на їх мережі АЗС по єдиному зразку талонів Учасника є правомірною, так, як необхідна для підтвердження законної взаємодії учасника з власником АЗС або суб’єктом, який здійснює господарську діяльність на АЗС.