• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги м. Запоріжжя, бул. Гвардійський, 142 та вул. Академіка Амосова, 67

Завершена

132 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 660.00 UAH
Період оскарження: 25.07.2023 22:56 - 31.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії замовника

Номер: 63af1678ae5f45e7afec78f2f6969492
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-25-013000-a.b3
Назва: Скарга на дії замовника
Скарга:
ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-25-013000-a
Дата розгляду скарги: 14.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.09.2023 18:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.09.2023 11:12
Дата виконання рішення Замовником: 04.10.2023 11:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВ "СЛУЖБА ОХОРОНИ "ВИМПЕЛ-ФАВОРИТ", Олександр Курніков +380667106647 so.vimpel.favorit@gmail.com
Скарга
Розгляд припинено

Скарга

Номер: ec7b48b6729745ae9ac7799a087d1a29
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-25-013000-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 11.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2023 18:31
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.08.2023 12:52
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.08.2023 12:52
Автор: ПП "СБ ГРІЗЛІ", Любов Обломєй +380445008415 sb-sheriff@ukr.net https://sheriff.com.ua
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: f6e0f7029dae4c2e89be64f367a8cea3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-25-013000-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовник. Звертаємо Вашу увагу, що відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому, а виключно Цивільним та Господарським кодексами. Попри те, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, таке включення є можливим лише, якщо це випливає із положень законодавства та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пунктом 5 умов Тендерної документації Замовник послуг вимагає від Учасників подання и документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: - Довідку у довільній формі з інформацією про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що належить учаснику на праві власності та необхідні для виконання зобов’язання згідно предмету закупівлі. У разі відсутності приміщень та іншої матеріально-технічної бази, які належать учаснику на праві власності, у довідці зазначити інформацію про наявність такого майна в користуванні із зазначенням підстав (оренда, позичка, господарське відання тощо) та обов’язково вказати: найменування, місцезнаходження, контактний телефон, ідентифікаційний код суб’єкта господарювання, з яким укладено такий договір, а також валідний строк (термін) дії такого договору. В довідці обов’язково зазначити про наявність: - автомобілів (у кількості не менше двох одиниць);- тренувальної бази для персоналу з необхідним обладнанням та інвентарем для тренувань;- офісного (-их) приміщення (-нь).Територіальне розміщення матеріально-технічної бази: м. Запоріжжя або передмістя (за умови прибуття в м. Запоріжжя в проміжок часу, що не перевищує 30 хвилин) (надати гарантійний лист). Замовник встановивши в документації вказану вимогу про наявність у Запоріжжі або передмісті розміщення офісного приміщення, автомобілів, тренувальної бази та матбази учасника, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 "Про публічні закупівлі". Надавачі послуг охорони отримують ліцензію на провадження охоронної діяльності згідно Закону України "Про охоронну діяльність" від 22 березня 2012 року № 4616-VI та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Ліцензія на надання охоронних послуг діє на всій території України та не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об’єктам надання охорони. Також зазначені нормативноправові акти не зобов’язують надавачів послуг охорони мати підрозділи охорони або офісне приміщення, автомобілі, тренувальну базу та матбази у всіх регіонах України. Дана вимога має дискримінаційний характер, так як, прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають офісне приміщення, автомобілі, тренувальну базу та матбазу у Запоріжжі або передмісті та позбавляються можливості прийняти участь у закупівлі ті особи, які зареєстровані в інших регіонах України. Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника виключити з документації вимогу: В довідці обов’язково зазначити про наявність: - автомобілів (у кількості не менше двох одиниць); - тренувальної бази для персоналу з необхідним обладнанням та інвентарем для тренувань; - офісного (-их) приміщення (- нь). Територіальне розміщення матеріально-технічної бази: м. Запоріжжя або передмістя (за умови прибуття в м. Запоріжжя в проміжок часу, що не перевищує 30 хвилин) (надати гарантійний лист). - Довідка у довільній формі на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі (в кількості не менше 5), що вказані учасником в довідці, з додатками та первинні документи на підтвердження належного виконання договірних зобов’язань. На підтвердження відповідності наданих договорів встановленим вимогам (щодо аналогічності надаваних послуг) надати довідку у довільній формі від підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг) з відповідною інформацією на підтвердження відповідності надаваних охоронних послуг за аналогічним(-и) договором(-ами) встановленим вимогам. 4.1.) Схвальні листи-відгуки від підприємств (установ, організацій), для яких учасником виконувалися надані аналогічні договори. Листи-відгуки мають бути надані на усі договори, вказані учасником в довідці, оформлені на бланку підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг) з вихідним номером і датою, та містити інформацію про номер договору, дату його укладання, предмет договору, строк та місце надання послуг, контакти уповноваженої особи підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг), про якість надаваних послуг та відсутність претензій до виконавця тощо; скріплені підписом та печаткою підприємства – замовника (отримувача охоронних послуг). Схвальні листи-відгуки мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника. Аналогічний договір: Під аналогічними договорами розуміються договори, предмет яких аналогічний предмету даної закупівлі з урахуванням специфіки об’єкта, послуги з охорони якого є предметом даної закупівлі (огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.), охорона периметру). Допускається надання аналогічного договору, який на даний час виконується. Замовник встановивши в документації вказану вимогу також продовжує порушувати принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 "Про публічні закупівлі", а саме взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише обмежено коло учасників-суб'єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, предметом яких є огороджена територія з одним (і більше) входом, площа об’єкта (від 1000 кв.м.). Тому, вважаємо, що за загальним правилом аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, вне залежності від того, зазначено це замовником в тендерній документації, чи ні. Всі інші вимоги щодо ціни, строку, контрагентів, та інші, можуть вважатися аналогічними лише у випадку якщо замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. У Тендерної документації, в розділі Кваліфікаційні критерії Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Ви вказуєте, що Учасник повинен надати: «Аналогічні за предметом закупівлі договори (в кількості не менше 5), що вказані учасником в довідці, з додатками та первинні документи на підтвердження належного виконання договірних зобов’язань. Схвальні листи-відгуки мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника. Вважаємо, що вищевказані вимоги щодо надання схвальних Лістів - відгуків , які мають бути видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника - дискримінаційними умовами вимог до Учасників торгів, а саме: згідно з главою 48 Цивільного кодексу України процес виконання договору слідує після моменту його укладення. Відповідно, факт виконання договору підтверджується документами, в залежності від предмету договору. Так, наприклад, якщо мова йде про поставку товару, то таким документом можуть бути: товарна чи транспортна накладна. Якщо ж про надання послуг чи виконання робіт – відповідний акт наданих послуг\виконаних робіт. Інших документів, згідно діючого законодавства щодо підтвердження виконання договору не потребує. Крим цього, замовник послуг не зобов’язаний давати на кожний виконаний договір схвальні лісти – відгуки, це його право. Крим цього, Ви шановний Замовник послуги у тендерній документації ОБГРУНТОВАНО не довили, яким чином вплинуть вказані лісти – відгуки видані не більше місячної давнини відносно дати подання тендерної пропозиції учасника для належного виконання умов договору за процедурою закупівлі. Якщо Учасник надасть лісти-відгуки більш ніж місячної давності, як це вплине на надання послуг? - Здійснення - Акту огляду об’єктів, послуги з охорони яких є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником. Дана вимога розрахована на добросовісність учасників, які не лише розмірковують прийняти участь у процедурі закупівлі, але й мають реальні наміри (в разі визнання їх переможцем торгів) надати якісні послуги, що є предметом закупівлі, з дотриманням вимог замовника та з урахуванням дислокації об’єкта. Замовник не «планує» «підписати Акти огляду об’єкту з усіма потенційними учасниками, натомість, виражає готовність провести спільний огляд об’єкту (з підписанням відповідного акту) з усіма учасниками, що мають намір взяти участь у даній закупівлі та звернуться до замовника. Принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», не порушені. Також, вказана вимога не є законною та обґрунтованою. Не зрозуміло для чого взагалі здійснювати виїзд представника Учасника на місце надання послуг. Задачею Замовника є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації, у тому числі, згідно з ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Статтею 23 Закону встановлені вимоги змісту технічної специфікації. Тобто технічне завдання має бути викладено в тендерній документації таким чином, щоб кожний потенційний учасник, прочитавши його, склав уявлення щодо обсягів надання послуг, що накуповуються, їх технічних та якісних характеристик, особливостей надання таких послуг, тощо. Також не зрозуміло, яким чином визначатиметься детальність та належність ознайомлення з об’єктом охорони? Чи необхідно попереджати Замовника про такий візит представника Учасника? Якщо непотрібно, то яким чином Замовник визначатиме чи був здійснений виїзд представника якогось конкретного учасника на місце надання послуг? Якщо є така необхідність, то попередній виїзд представника Учасника на місце надання послуг, що вимагається відповідно до умов Тендерної документації, передбачає й спілкування та зустріч представників учасників із представниками Замовника. Це може призвести до зловживань з боку Замовника, які можуть містити ознаки корупційних правопорушень (наприклад вимагати винагороду в будь-якій формі за сприяння в позитивному результаті розгляду пропозиції такого учасника), а також порушення положень Законів України "Про захист економічної конкуренції" та "Про публічні закупівлі". Також підписувати чи не підписувати такий акт огляду є виключно суб’єктивним правом Замовника і залежить від його волі? Також нагадуємо, що згідно процедури закупівель, імена учасників розкриваються після проведення аукціону (в нашому випадку після завершення прийому пропозицій, бо аукціони зараз не проводяться), а якщо представник приїде на об’єкт, його звичайно запитають - хто він, навряд Ви дозволите пройти на об’єкт невідомій особі, роздивлятися все і випитувати про охорону, може це потенційний злочинець. Відповідно Ви будете знати імена ймовірних учасників аукціону, що порушує норми закону щодо розкриття пропозиції. Нагадаємо, що: - встановлення вимоги щодо надання документального підтвердження виконання аналогічного договору є правом Замовника, а не обов’язком; - аналогічним договором є не лише договір із закупівлі ідентичної або тотожної продукції (послуги), а також і договір на закупівлю продукції (послуг) з подібними або схожими характеристиками; - замовник не має права встановлювати обмеження характеристик аналогічного договору. На підставі вищевказаного, НАГАДУЄМО ще раз, що один із основних принципів, закладених у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - це принцип недискримінації учасників. Вказані наші вимоги є обґрунтованими, а також є рішення АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ по вказаними необґрунтованим фактам. Вимагаємо скасувати вищевказані вимоги та внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник, Ваше питання враховано
Статус вимоги: Задоволено