• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Асфальтобетонна суміш АСГ.Др.Щ.Б.НП.І.БНД 60/90; бітумна емульсія на водній основі марки 60 (ДК 021:2015 – 44110000-4 Конструкційні матеріали)

ДК 021:2015 – 44110000-4 Конструкційні матеріали (Асфальтобетонна суміш АСГ.Др.Щ.Б.НП.І.БНД 60/90; бітумна емульсія на водній основі марки 60). Процедура закупівлі – відкриті торги, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів

Завершена

2 702 293.56 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 511.47 UAH
Період оскарження: 25.07.2023 17:04 - 30.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Встановлення дискримінаційних вимог до учасників закупівлі

Номер: 418a7573909545ceb9568b31df21f8eb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-25-011920-a.b1
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог до учасників закупівлі
Вимога:
Шановний замовнику, вимогами п. 2, розділу 1, додатку 1 до Документації встановлено надання учасниками аналогічного договору поставки асфальтобетонної суміші та бітумної емульсії. В той же час, даною вимогою додатково встановлено, що аналогічним вважається договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/. Учасники повинні документально підтвердити факт проведення процедури закупівлі, за якою був укладений договір, наданий у складі тендерної пропозиції або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/. Звертаємо Вашу увагу на той факт, що встановлення вказаних вимог у тендерній документації до закупівлі є незаконним, необґрунтованим та таким, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме - добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Надання учасниками тендеру в якості підтвердження досвіду виконання аналогічного договору виключно угоду, інформація щодо якої міститься на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ не може бути обґрунтована у розумінні законодавства про закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати договір розміщений у системі Prozorro, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, нашого підприємства. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії уповноважених осіб Новомиргородської міської ради в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують норми частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також порушують права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Неправомірність встановлення таких вимог у тендерній документації неодноразово підтвердженні рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як наприклад: рішення № 5769-р/пк-пз від 23.03.2021 по закупівлі UA-2021-03-04-002913-b, рішення № 5605-р/пк-пз від 16.08.2017 по закупівлі UA-2017-07-05-002127-b. Беручи до уваги ті обставини, що Вами попередньо було оголошена аналогічна закупівля UA-2023-06-16-010607-a по якій відбувся аукціон і були всі підстави для визначення переможця після виправлення недоліків, що були встановлені Вами та на усунення яких Вами було надано учаснику 24 години. Враховуючи те, що Вами не було відхилено найбільш дешевшу пропозицію із двох запропонованих у зв’язку із відсутністю підстав для її відхилення та повній відповідності вимогам до процедури закупівлі, в подальшому Новомиргородською міською радою аналогічна закупівля UA-2023-06-16-010607-a була відмінена з причини відсутності фінансування і вимога щодо надання учасниками підтвердження виконання аналогічних договорів НЕ МІСТИЛА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ. Аналізуючи всі виявлені обставини, Ваші дії порушують законодавство про закупівлі, принципи їх проведення та несуть ризики для бюджету територіальної громади в частини здійснення закупівлі у конкретного учасника по завищеним цінам. Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги встановлену рішеннями Антимонопольного комітету України неправомірність зазначення аналогічних дискримінаційних вимог до учасників закупівлі в частині підтвердження досвіду виконання аналогічного договору виключно угодою, інформація щодо якої міститься на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/, З МЕТОЮ НЕДОПУЩЕННЯ СПОТВОРЕННЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ шляхом зазначення вимог під конкретних учасників, ВИМАГАЄМО: 1. Привести у відповідність до норм чинного законодавства про закупівлі Тендерну документацію по торгам UA-2023-07-25-011920-a шляхом видалення з її змісту дискримінаційних вимог, а також вимог, що обмежують конкуренцію шляхом внесення змін до п. 2, розділу 1, додатку 1 тендерної документації і викласти даний пункт в редакції, що була встановлена у попередньо оголошеній і в подальшому відміненій аналогічній закупівлі UA-2023-06-16-010607-a. У разі Вашої відмови від усунення допущених Вами вищевказаних порушень в частині зазначення неправомірних та дискримінаційних вимог до учасників закупівлі, наше підприємство буде вимушене звернутись до Державної аудиторської служби України з проханням здійснити моніторинг даної закупівлі на предмет дотримання положень законодавства про закупівлі та принципів їх проведення, а також встановлення вимог, що обмежують коло учасників та позбавляють права суб’єктів господарювання на укладення договору про закупівлю за результатами проведених електронних аукціонів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! На Вашу вимогу до замовника повідомляємо, що Замовник у своїй діяльності керується нормами чинного законодавства, а в даному конкретному випадку Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон). Закупівля оголошена відповідно до вимог Закону за процедурою відкритих торгів та з особливостями у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Ураховуючи вимоги пункту 31 частини 1 статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону. Частиною 2 статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно з огляду на специфіку предмета закупівлі, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник у тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, а також перелік інформації та документів, які має надати учасник у складі тендерної пропозиції на підтвердження своєї відповідності з огляду на специфіку предмета закупівлі, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Дійсно, вимогами тендерної документації передбачено, що аналогічним вважається договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/, а Учасники повинні документально підтвердити факт проведення процедури закупівлі, за якою був укладений договір, наданий у складі тендерної пропозиції або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ Основними ознаками виконання аналогічного договору є вид договору (залежно від своєї правової природи), а також предмет закупівлі. Відповідно до пункту 42 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, а у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Водночас, зважаючи на обмежені строки розгляду тендерних пропозицій, визначених Особливостями, а також невчасне надання відповіді на такі звернення замовниками, об’єктивний і вчасний розгляд тендерних пропозицій учасників може бути забезпечений, зокрема, за допомогою інформації про укладені аналогічні договори, що розміщена на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/ . Замовник вважає, що включення Замовником до тендерної документації вимог є цілком правомірним, виправданим та не містить ознак дискримінації.
Статус вимоги: Відхилено