-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт будівлі по вул. Героїв Рятувальників, 1 в м. Богодухові Харківської області під Центр надання адміністративних послуг (коригування)
Торги не відбулися
14 472 326.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 361.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 72 361.63 UAH
Період оскарження:
25.07.2023 14:57 - 30.07.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
91ea9fb700ec42d4b2d1e1bea033efc5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-25-008673-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу надати акт попереднього ознайомлення з проектною документацією «Капітальний ремонт будівлі по вул. Героїв Рятувальників, 1 в м. Богодухові Харківської області під Центр надання адміністративних послуг (коригування)» та акт огляду об’єкту (далі – акти).
Огляд об'єкту та попереднє ознайомлення з проектною документацією здійснюється уповноваженими на це представником учасника за наявності у нього документу, що посвідчує особу та довіреності на представлення інтересів учасника крім випадків, коли представником учасника є безпосередньо керівник учасника чи фізична особа-підприємець, що є учасником). Вищезазначені акти повинні містити дату (сформований після дати оголошення про проведення процедури закупівлі та до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), назву об’єкту, посилання на номер оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі, ПІБ уповноважених представників Учасника (з зазначенням підстав представництва) та Замовника, їх підписів.
Ця умова тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до учасників та порушує права учасників пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Як для потенційного учасника процедури закупівлі, є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі акти необхідно підписати у представника Замовника. За таких умов Замовник може не погодитися підписати акти або уникати їх підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення тендерної пропозиції учасника.
Відповідно до частини першої статті 12 Закону слід зазначити, що огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням акту обстеження об'єкту за результатами огляду об'єкта.
Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником актів, підписаних представником Замовника до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, та також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Існує стала практика АМКУ відповідно до якої вимога тендерної документації щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції акту обстеження об’єкту Замовника є дискримінаційною (рішення №18417-р/пк-пз від 11.08.2021, рішення від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз, рішення № 10019-р/пк-пз від 05.07.2023).
На підставі викладеного, вимагаємо виключити вказану вимогу тендерної документації щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції акту попереднього ознайомлення з проектною документацією «Капітальний ремонт будівлі по вул. Героїв Рятувальників, 1 в м. Богодухові Харківської області під Центр надання адміністративних послуг (коригування)» та акту огляду об’єкту.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.07.2023 18:29
Вирішення:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації міститься Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, відповідно до якої міститься вимога, зокрема, надати акт попереднього ознайомлення з проектною документацією «Капітальний ремонт будівлі по вул. Героїв Рятувальників, 1 в м. Богодухові Харківської області під Центр надання адміністративних послуг (коригування)» та акт огляду об’єкту (далі – Вимога).
Вищезазначена Вимога обґрунтовується тим, що капітальний ремонт будівлі, що є предметом закупівлі, має суттєву для бюджету очікувану вартість та достатньої обмежений строк виконання робіт, що обумовлює потребу Замовника у максимальній економії та ефективності використання бюджетних коштів, реалізації коштів в поточному році, та проведення закупівлі в максимально короткий термін, що дозволить залишити більше часу для, безпосередньо, виконання робіт.
Ознайомлення з проектною документацією та огляд об’єкту дозволить потенційному учаснику на місці оглянути можливість підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у учасника матеріально-технічної бази і техніки , та, відповідно, мати можливість максимально коректно та економічно ефективно провести розрахунок цінової пропозиції і не допустити в подальшому підстав для не укладання договору про закупівлю або ініціації розірвання вже укладеного договору про закупівлю.
Враховуючи, що відповідно до ч.2 Розділу 3 тендерної документації встановлена вимога надання забезпечення тендерної пропозиції – у вигляді банківської гарантії в розмірі 72`361.63 грн. Замовник вважає за необхідне кожному з потенційних учасників максимально повно оцінити роботи, що є предметом закупівлі, для уникнення негативних наслідків для учасників, при не укладанні договору про закупівлю, з підстав недостатньої поінформованості про об’єкт, за яким будуть надаватись роботи або щодо інформації що міститься у проектній документації «Капітальний ремонт будівлі по вул. Героїв Рятувальників, 1 в м. Богодухові Харківської області під Центр надання адміністративних послуг (коригування)» та не є обов’язковою для оприлюднення. Також зазначене дозволить уникнути неврахованих ризиків банків-гарантів, що можуть в подальшому виникнути в порядку претензійно-позовному порядку.
Щодо наданої у Вимозі (Скарзі) інформації стосовно дискримінаційної складової, то вважаємо її відсутньою з підстав відсутності ситуації, в якій обмежено реалізацію або користуванні правами і свободами в будь-якій формі.
Самим Скаржником не наведено жодного факту по-суті, що підтверджує, дискримінаційність вимоги стосовно нього.
На момент надання відповіді жоден з потенційних учасників не звертався до Замовника з приводу ознайомлення з проектною документацією та огляду об’єкту, жодному з потенційних учаників не було відмовлено в зазначеному, що додатково свідчить про відсутність порушення й Ваших, як Скаржника, прав та законних інтересів.
Щодо наданої у Вимозі (Скарзі) інформації стосовно ймовірності корупційної складової, то вважаємо її відсутньою з підстав що у електронній системі закупівель, в межах процедури закупівлі, в тому числі на виконання вимог ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», оприлюднено інформацію стосовно й місцезнаходження Замовника й прізвища, ім’я та по батькові, посади та електронної адреса посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок, що жодним чином не свідчить про наявність ризику корупційної складовою, тобто будь-який потенційний учасник має змогу здійснити контакт з представником Замовника, що не свідчить про корупційну складову та не суперечить діючому законодавству.
Ґрунтуючись на вищезазначеному, приймаючи до уваги, в тому числі рішення АМКУ на які йдуть посилання у Вимозі (Скарзі), з урахуванням інформації від Замовників, що надавалась в межах кожної з наведених справ (скарг), посилання на рішення за якими було наведено, відсутність дії прецедентного права, вважаємо обґрунтування нашої позиції повним та непопередженим, метою якого є не звуження потенційних учасників а відбір серед учасників, що мають намір та змогу укласти договір про закупівлю та виконати його в повному обсязі, з урахуванням специфіки об’єкту, відповідно до проектної документації, без конфлікту інтересів при стягненні забезпечення у разі не укладання договору про закупівлю.
Статус вимоги:
Задоволено