• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

385 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 929.00 UAH
Період оскарження: 28.02.2018 13:40 - 12.03.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

транспортування

Номер: 9a2c067108824470ac312582150896cd
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-28-000655-a.b1
Назва: транспортування
Вимога:
Згідно Вашої тендерної документації "При розрахунку вартості пропозиції конкурсних торгів учасник включає витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами у відповідності з тарифами, пов’язані з поставкою газу до точки входу в газорозподільну систему до якої підключено заклади Замовника" Вважаємо, що включення до Тендерної документації ціни газу послуг з транспортування є порушення законодавства, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлена пряма заборона одночасно займатися такими видами господарської діяльності як постачання, транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що дані види діяльності це є послуги. Таким чином, виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (Виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (Замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника, про що було наведено вище. Постачальники природного газу оплату послуг транспортування та розподілу природного газу не здійснюють, оскільки не мають договірних відносин в цій частині з Оператором ГТС/ГРМ. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу, оскільки оплата за такі послуги вже включена до оплати послуг розподілу, які Замовник оплачує своєму Оператору газорозподільної системи. Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Як наслідок, жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу, як товару вартість його транспортування. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу». Тому, пропонуємо привести тендерну документацію у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про ринок природного газу" (3i зміами від 22.09.2016 р.) господарська діяльнють на ринку природного газу, пов'язана зокрема, з постачанням природного газу провадиться за умови отримання відповідної ліцензії. При цьому ліцензія на постачання природного газу видаеться НКРЕКП у встановленому порядку. Згідно п.32 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі від 25.12.2015 р. № 922-VIII визначено, що «товари -продуція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому i газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товapiв, якщо вартють таких послуг не перевищуе вартості самих товарів». Абзац 2 п.1 розділу II «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку i торпвлі Украіни від 17.03.2016 р. № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареестрованого в Міністерстві юстиії' України 25.03.2016 р. за N 448/28578 передбачає, що «Предмет закупівлі товарів i послуг визначаеться замовником згідно з пунктами 17 i 32 частини першої статті 1 Закону та на OCHOBІ національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Мінітерства економічного розвитку i торпвлі Украіни від23 грудня 2015 року N 1749 (далі -Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.». Також слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України від 09.04.2015 № 329-VIII «Про ринок природного газу» -«суб'єкти ринку природного газу е р1вними у npaei на отримання доступу до газотранспортних та газорозподтьних систем, газосховищ, установки LNG та на приеднання до газотранспортних i газорозподільних систем». Відповідно до пункту 39 статтіi зазначеного Закону, суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподтьної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач. Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу мапстральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи. У відповідності до ст. 19 Закону УкраТни «Про ринок природного газу» суб'єкти ринку природного газу є рівними у npaві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподтьних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних i газорозподтьних систем. Kpiм того, положения Кодексу газотранспортної системи, який затверджений Постановокю Ніціональної комісії, що здійснюе державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 р. № 2493 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 р. за N1378/27823 передбачають, що замовник послуги транспортування (в тому числі й постачальник) може замовляти таку послугу для своїх споживачів. Враховуючи вищенаведене, вважаемо, що вимога щодо наявності в uiнi пропозиції вартості послуги на транспортування природного газу не є дискриміаційною умовою, оскільки ВСІ суб'екти ринку природного газу мають piвнi права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему. Такі умови є однаковими для вcix потенційних учасників та не вирізняють когось одного з-поміж них.
Статус вимоги: Не задоволено