• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 50110000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (50112100-4 – Послуги з ремонту автомобілів) Послуги з поточного ремонту автотранспорту

Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, викладені у тендерній документації, обумовлені встановленими чинними нормативними актами вимог до такого товару та потребами Замовника.

Торги відмінено

3 325 809.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 258.09 UAH
Період оскарження: 24.07.2023 15:05 - 26.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (Скарга на рішення замовника)

Номер: a34bb94605174fa88ccc95bd23829f50
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-24-008652-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (Скарга на рішення замовника)
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Головним управлінням Національної поліції в Одеській області (надалі – Замовник) в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено інформацію щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, а саме: - Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-24-008652-a. - Код предмету закупівлі: ДК 021:2015:50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання 28 липня 2023 року о 16:31 год. Замовником було оприлюднено інформацію про відміну процедури закупівлі (Кінець періоду оскарження: 08 серпня 2023 р. 00:00) на наступних підставах: Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Коментар щодо відміни: є необхідність в долученні зазначених 5 од. транспорту до загальної кількості транспорту, запланованого до поточного ремонту по яким оголошено відповідну процедуру закупівлі послуг. З цього приводу буде змінено кількість послуг, запасних частин, у т.ч. цінову пропозицію Також Замовником було опубліковано ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 140/5 від 28.07.2023 р. в якому зазначено, зокрема: На виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. 24.07.2023 Замовником оголошено закупівлю відповідно коду ДК 021:2015 – 50110000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (50112100-4 – Послуги з ремонту автомобілів) (UA-2023-04-06-011737-a) на закупівлю 24 (двадцяти чотирьох) з поточного ремонту автотранспорту на загальну суму 3 325 809,00 грн., за КЕКВ 2240. 28.07.2023 до УЛМТЗ ГУНП в Одеській області надійшла доповідна записка заступника начальника центру – начальника АВ ЦЗ ГУНП в Одеській області про необхідність скасування процедури закупівлі послуг щодо ремонту службового автотранспорту і якій зазначено, що станом 27.07.2023 виникла нагальна необхідність у проведенні додаткового ремонту службового автотранспорту у кількості ще 5 од. Дані автомобілі потребують негойного поточного ремонту та плануються до залучення несення служби на території м. Херсону та області у складі зведеного загону ГУНП в Одеській області. З урахуванням викладено, є необхідність в долученні зазначених 5 од. транспорту до загальної кількості транспорту, запланованого до поточного ремонту по яким оголошено відповідну процедуру закупівлі послуг. З цього приводу буде змінено кількість послуг, запасних частин, у т.ч. цінову пропозицію. В зв’язку з вищевикладеним, уповноваженою особою, прийнято рішення про відміну вищезазначеної закупівлі. Ознайомившись з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою 140/5 від 28.07.2023 р. та інформацією щодо відміни процедури закупівлі, що оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель PROZORRO, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЕРЛІНА АВТО» вважає, що Замовником було відмінено процедуру закупівлі без належних правових підстав, всупереч чинному законодавству України з публічних закупівель, з порушенням принципу об’єктивності та неупередженості здійснення публічних закупівель, а тому дане рішення підлягає скасуванню, виходячи з наступного: Відповідно до пояснення Замовника, щодо відміни процедури закупівлі, процедура закупівлі була відмінена на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відмінити процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями через неможливість усунення порушень, а саме: є необхідність в долученні зазначених 5 од. транспорту до загальної кількості транспорту, запланованого до поточного ремонту по яким оголошено відповідну процедуру закупівлі послуг. З цього приводу буде змінено кількість послуг, запасних частин, у т.ч. цінову пропозицію. При цьому, Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів. Відповідно до п. 50 «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. З наданих Замовником пояснень, а саме: «необхідність в долученні зазначених 5 од. транспорту до загальної кількості транспорту, запланованого до поточного ремонту по яким оголошено відповідну процедуру закупівлі послуг. З цього приводу буде змінено кількість послуг, запасних частин, у т.ч. цінову пропозицію.» абсолютно не вбачається жодних порушень, необхідність в долученні додаткових позицій до предмету закупівлі ніяк не може трактуватися як порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки являється поточної діяльністю та поточної необхідністю у діяльності Замовника, але ніяк не порушення у сфері публічних закупівель. Замовник помилково дійшов висновку про необхідність відміни торгів. У своєму рішенні про відміну торгів Замовник не довів та документально не підтвердив, а також не надав пояснення про неможливість усунення порушень та аргументованих пояснень про необхідність відміни торгів. Також незрозуміла логіка Замовника виходячи з наступного: В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою 140/5 від 28.07.2023 р. Замовником зазначено, зокрема наступне: «28.07.2023 до УЛМТЗ ГУНП в Одеській області надійшла доповідна записка заступника начальника центру – начальника АВ ЦЗ ГУНП в Одеській області про необхідність скасування процедури закупівлі послуг щодо ремонту службового автотранспорту і якій зазначено, що станом 27.07.2023 виникла нагальна необхідність у проведенні додаткового ремонту службового автотранспорту у кількості ще 5 од. Дані автомобілі потребують негайного поточного ремонту та плануються до залучення несення служби на території м. Херсону та області у складі зведеного загону ГУНП в Одеській області.» При наявності негайної необхідності поточного ремонту службового автотранспорту у кількості ще 5 од., набагато швидше було б опублікувати нову закупівлю на ремонт службового автотранспорту у кількості 5 одиниць, а не скасовувати вже опубліковану, оскільки скасування та публікація закупівлі займає щонайменше на 10 календарних днів більше часу, ніж публікація окремої процедури закупівлі. Також вважаємо за необхідне звернути увагу та той факт, що замовником за останній проміжок часу будо опубліковано що найменш 7 закупівель, за аналогічним предметом закупівлі, отже незрозуміло навіщо скасовувати вже опубліковану закупівлю, витрачати зайвий час, при нагальній необхідності ремонту службового автотранспорту у кількості 5 одиниць, при наявній можливості опублікувати окрему закупівлю на 5 одиниць транспорту, та не порушувати норми чинного законодавства з публічних закупівель, для прикладу наводимо останні закупівлі за аналогічним предметом закупівлі, які були опубліковані Замовником за короткий проміжок часу: - UA-2023-08-04-001621-a - UA-2023-08-01-009912-a - UA-2023-08-01-007824-a - UA-2023-07-28-008456-a - UA-2023-07-28-006654-a - UA-2023-07-24-008652-a - UA-2023-07-25-010870-a Виходячи з вищевикладеного, Замовник своїми діями іде всупереч своєму протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою 140/5 від 28.07.2023 р., а саме в частині негайної необхідності, оскільки шлях, який обрав замовник, по-перше - набагато довше (на 10 календарних днів), по-друге – грубо суперечить чинного законодавству з публічних закупівель, оскільки Замовник не мав права відміняти процедуру закупівлі з вищевказаних підстав. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» та супутніх нормативно правових актів є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Відповідно до частин першої-четвертої ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути учасником та потенційним переможцем процедури закупівлі (UA-2023-07-24-008652-a), чим грубо порушені положення частини 1, 2, 6 статті 5 Закону, пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди для участі потенційних учасників в процедурі закупівлі. Замовником порушені основні принципи здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких:  відкритість та прозорвсть на всіх стадіях закупівель;  об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;  запобігання корупційним діям і зловживанням; Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовуємо і тим, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури, та цілком правомірно претендує на визнання його пропозиції такою, що повністю відповідає умовам тендерної документації та укладення договору із Замовником. Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Відповідно до ст. 18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю (п. 2 ч.8 ст.18 Закону). Практика Антимонопольного Комітету України із зазначеного питання є сталою та незмінною протягом тривалого часу. Аналогічні висновки Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладено зокрема, але не виключно, у Рішеннях: - № 7768-р/пк-пз від 13.04.2021 - №12397-р/пк-пз від 23.06.2020 - №16907-р/пк-пз від 08.09.2020 - тощо Дані рішення та висновки окремо доводять правоту позиції Скаржника, в усіх частинах даної скарги. Зважаючи на наведене, вважаємо, що процедура закупівлі була відмінена Замовником на формальних підставах, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Дії замовника щодо безпідставної відміні процедури закупівлі свідчать про порушення замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому. На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення законодавства шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 140/5 від 28.07.2023 р.), ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-24-008652-a. Використані Скаржником докази, що додаються до Скарги: - Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № № 140/5 від 28.07.2023 р.
Дата розгляду скарги: 16.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.08.2023 19:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2023 11:19
Дата виконання рішення Замовником: 24.08.2023 11:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення закупівлі відповідно коду ДК 021:2015 – 50110000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (50112100-4 – Послуги з ремонту автомобілів) (UA-2023-07-24-008652-a) Замовником було прийнято рішення від 28 липня 2023 р. № 140/5 про скасування закупівлі. 04 серпня 2023 р. подана скарга до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника. Рішенням Комісії від 16.08.2023 №12906-р/пк-пз зобов’язано Замовника скасувати вищезазначене Рішення. З метою усунення порушення, зазначеного у скарзі, замовником ВИРІШЕНО: 1. Скасувати Рішення Замовника від 28 липня 2023 р. № 140/5.
Автор: ТОВ "БЕРЛІНА АВТО", Мазов Михайло Олександрович +380482334000 mazov@bcsstandart.od.ua