• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу

Завершена

137 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 375.00 UAH
Період оскарження: 24.07.2023 14:45 - 22.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації

Номер: b5abd4a5a4d9416bad082b8d7cfe5d1a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-24-005644-a.b2
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Скарга:
Вих. №28/07-23-2 від «28» липня 2023 року. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Місцезнаходження: м. Київ, вул. Митрополита В.Липківського, 45 ЗАМОВНИК: Комунальне некомерційне підприємство "Городоцька центральна лікарня" Городоцької міської ради Львівської області Код ЄДРПОУ: 01997863 Місцезнаходження: 81500 Україна Львівська область м.Городок вул. Коцюбинського, 18 Суб’єкт оскарження (СКАРЖНИК): Товариство з обмеженою відповідальністю «Б.М.Л.» Місцезнаходження: 01054, місто Київ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 33/34, офіс 4 Предмет закупівлі: Послуги гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу (код ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги. Послуги з патологоанатомічних досліджень - код ДК 021:2015: 85111800-8) Процедура закупівлі: Відкриті торги (з особливостями) Ідентифікатор (номер) закупівлі: UA-2023-07-24-005644-a СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) визначено, що цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади Також відповідно до положень «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом – Особливості) Затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Частиною 1 статтею 5 Закону визначено такі основні принципи: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Абзац 1 пункту 59 Особливостей визначає, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 24.07.2023 о 14:45 Комунальним некомерційним підприємством "Городоцька центральна лікарня" Городоцької міської ради Львівської області (далі за текстом – Замовник), було оприлюднено процедуру публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2023-07-24-005644-a, про проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: «Послуги гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу (код ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги. Послуги з патологоанатомічних досліджень - код ДК 021:2015: 85111800-8)». Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Скаржник, як потенційний Учасник процедури закупівлі вважає, що в тендерній документації Замовника встановлені дискримінаційні вимоги, які не відповідають законодавству, та обмежують конкуренцію, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель. В в пункті 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначено: «1. Послуга по проведенню гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу повинна виконуватися Учасником, який має ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. (Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу ліцензії або документ дозвільного характеру)». Тобто, Замовник вимагає від Учасника зокрема мати ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистика. Згідно п.5 ч.1 ст.1 Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності», ліцензія - право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. За визначенням п.6) ч.1 ст.1 цього закону, ліцензування - засіб державного регулювання провадження видів господарської діяльності, спрямований на забезпечення безпеки та захисту економічних і соціальних інтересів держави, суспільства, прав та законних інтересів, життя і здоров’я людини, екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища. Учасник проводить свою господарську діяльність з медичної практики відповідно до Наказу МОЗ України від 10.07.2021р. №1421, Реєстраційне досьє від 08.06.2021 № 2425/21/М за лікарськими спеціальностями: лікарські спеціальності: організація і управління охороною здоров’я, патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, клінічна лабораторна діагностика і спеціальності молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), лабораторна справа (клініка), сестринська справа. В контексті даної вимоги Замовника хочемо зазначити, що Предметом закупівлі є надання послуг з гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу, що прямо вбачається з предмету закупівлі та вказується в Додатку №2 до Тендерної документації, а саме: ОБСЯГ ЗАКУПІВЛІ: № Предмет закупівлі Один. виміру Кількість 1 гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 1 категорії складності послуга 10 2 гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 2 категорії складності послуга 60 3 гістологічне дослідження операційного і біопсійного матеріалу 3 категорії складності послуга 75 Всього: 145 Тобто, вказані послуги ніяким чином не відносяться до послуг з медичної статистики. Згідно п.15 ч.1 ст.7 Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як медична практика. Ліцензійні умови, затверджені Постановою КМУ від 02.03.2016 №285, визначають «медичну практику» як вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями з метою надання медичної допомоги та медичного обслуговування на підставі ліцензії (п. 4 Ліцензійних умов). Медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами (ст.3 Закону «Основи законодавства України про охорону здоров'я»). Згідно ст.33 Закону «Основи законодавства України про охорону здоров'я», медична допомога надається відповідно до медичних показань професійно підготовленими медичними працівниками, які перебувають у трудових відносинах із закладами охорони здоров’я, що забезпечують надання медичної допомоги згідно з одержаною відповідно до закону ліцензією, та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку і можуть перебувати з цими закладами у цивільно-правових відносинах. Звертаємо також увагу, що Наказ МОЗ України від 12.05.1992 №81, де були визначені штатні нормативи медичного персоналу патологоанатомічних відділень лікувально-профілактичних закладів, патологоанатомічних бюро, та Наказ МОЗ України від 23.02.2000 №33, який регулював примірні штатні нормативи, втратили свою чинність відповідно Наказу Міністерства охорони здоров'я від 25.09.2015 №628 та згідно Наказу Міністерства охорони здоров'я від 02.09.2016 №928. Тобто, для медичних лабораторій відсутня потреба і відсутній обов’язок мати працівників з медичної статистики. На даний час, згідно ч.2 п.32 Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики, кількість посад медичних і немедичних працівників визначається керівником закладу охорони здоров’я та фізичною особою — підприємцем залежно від обсягу, нормативів надання медичної допомоги відповідного рівня та заявлених спеціальностей (Постанова КМ України від 02.03.2016 №285). Також слід зазначити, що на якість наданих послуг з гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу відсутність ліцензії або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистика жодним чином не впливає. У зв’язку з цим, 27 липня 2023 о 18:03, через електронну систему закупівель за ідентифікатором UA-2023-07-24-005644-a.c1 Учасник подав Замовнику вимогу про усунення дискримінаційної вимоги тендерної документації про обов’язкову необхідність учаснику мати ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистика. 28 липня 2023 о 15:23 Замовник надав Учаснику через електронну систему закупівель наступну відповідь: «Шановний учаснику, вимога в тендерній документації не є дискримінаційною, оскільки така передбачає надання документів, ліцензії або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. А тому виходячи з даної вимоги учаснику надається вільний вибір документа який підтверджує його можливість здійснювати господарську діяльність з медичної практики». Фактично, Замовник ухилився від відповіді по суті і виконання нашої вимоги. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Тендерна документації Замовника містить дискримінаційні вимоги щодо обов’язкової необхідності учаснику мати ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистик, які порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». На підставі викладеного вище, з метою захисту наших прав, як потенційного Учасника процедури закупівлі, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду по суті. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю: Послуги гістологічного дослідження операційного і біопсійного матеріалу (код ДК 021:2015: 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги. Послуги з патологоанатомічних досліджень - код ДК 021:2015: 85111800-8) за ідентифікатором закупівлі UA-2023-07-24-005644-a та прибрати умову щодо обов’язкової необхідності Учаснику мати ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистика. Додатки: 1. Копія Додатку 2 до Тендерної документації КНП "Городоцька центральна лікарня" за ідентифікатором (номером) закупівлі UA-2023-07-24-005644-a. 2. Скріншот сторінки електронної систему закупівель з вимогою Учасника. 3. Скріншот сторінки електронної систему закупівель з відповіддю Замовника. 4. Довідка щодо наявності ліцензії на здійснення певного виду господарської діяльності від 12/07/23 №12.07.2023. Директор товариства А.М.Шейко
Дата розгляду скарги: 10.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.08.2023 20:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.08.2023 11:28
Дата виконання рішення Замовником: 18.08.2023 17:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України виконано
Автор: ТОВ "Б.М.Л.", Андрій Шейко +380442070898 info@bogomoletslab.com
Вимога
Залишено без розгляду

Про усунення дискримінаційної вимоги тендерної документації

Номер: f860cd73e93440078d4adb99d025c587
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-24-005644-a.c1
Назва: Про усунення дискримінаційної вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! В в п.1 Додатку 2 Тендерної документації визначено: «1. Послуга по проведенню гістологічних досліджень операційного та біопсійного матеріалу повинна виконуватися Учасником, який має ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю патологічна анатомія, дитяча патологічна анатомія, організація і управління охороною здоров’я; за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія), медична статистика або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. (Надати у складі пропозиції копію ліцензії або рішення про видачу ліцензії або документ дозвільного характеру)». Звертаємо Вашу увагу, що Наказ 12.05.1992 N 81 де були визначені ШТАТНІ НОРМАТИВИ медичного персоналу патологоанатомічних відділень лікувально-профілактичних закладів, патологоанатомічних бюро та Наказ МОЗ №3323.02.2000 N 33 який регулював примірні штатні нормативи втратили свою чинність. Крім того, кількість посад медичних і немедичних працівників визначається керівником закладу охорони здоров’я та фізичною особою — підприємцем залежно від обсягу, нормативів надання медичної допомоги відповідного рівня та заявлених спеціальностей. На підставі вищевикладеного, просимо усунути дискримінаційну умову щодо обов’язкової необхідності учаснику мати ліцензію або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю медична статистика.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, вимога в тендерній документації не є дискримінаційною , оскільки така передбачає надання документів, ліцензії або рішення про видачу ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики або документ дозвільного характеру на провадження господарської діяльності з медичної практики. А тому виходячи з даної вимоги учаснику надається вільний вибір документа який підтверджує його можливість здійснювати господарську діяльність з медичної практики.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.08.2023 15:00