-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023 35379 Стіл операційний універсальний електрогідравлічний)
До закупівлі правильним вважати план за ідентифікатором UA-P-2023-07-25-003482-b
Завершена
968 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 840.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 840.00 UAH
Період оскарження:
24.07.2023 11:07 - 20.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
8e02deef09484d13b25e0ddb4ac292db
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-24-003180-a.b1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2023-07-24-003180-a.
ТОВ «МЕД ЛАЙН ГРУП» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 56 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ТОВ «МЕД ЛАЙН ГРУП» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи
від 24.07.2023р. зі змінами від 25.07.2023р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями замовника (встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог) були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
1. Відповідно до п.3.1 Розділу 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації);
- інформацією щодо відповідності Учасника вимогам, визначеним у п. 47 Особливостей (надається згідно з Розділом 2 Додатком №1 тендерної документації);
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Додатком №2 до тендерної документації);
- документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (надається згідно з Розділом 3 Додатку №1 тендерної документації);
- документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке вимагається) (надається згідно з п. 3.3 розділу 3 тендерної документації);
- інформації про субпідрядників/співвиконавців, у разі їх залучення (надається згідно з п. 3.8 Розділу 3 тендерної документації);
- інша інформація, передбачена п. 5.2.1 Розділу 5 тендерної документації;
- інші документи, які передбачені цією тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації зазначено наступне:
№ з/п Технічні показники (характеристики) Відповідність функції, або величина параметра
Відповідність так/ні, з посиланням на сторінку(и) технічного документу виробника
Стіл операційний повинен бути призначений для розміщення і забезпечення оптимального положення пацієнта при проведенні хірургічних операцій відповідність
Стіл операційний повинен мати електрогідравлічний привід відповідність
Електричний привід столу повинен забезпечувати: підйом-опускання панелі, положення Тренделенбурга та анти-Тренделенбурга, бічні нахили панелі, нахили спинної секції, повернення в початкову позицію, всі ці функції повинні дублюватися додатковим гідравлічним приводом відповідність
Всі функції електроприводу повинні виконуватися по командам з ручного пульта управління. відповідність
Параметри мережі електроживлення ~ 220 Вт, 50 Гц
Стіл повинен бути оснащений чотирма колесами для зручності переміщення в операційній відповідність
Стіл повинен мати систему блокування для фіксації стола в операційній відповідність
Основа столу не повинна входити за габарити панелі, має забезпечувати стійкість столу і не заважати хірурга і його асистентам відповідність
Основа столу має бути захищене кожухами з нержавіючої сталі відповідність
Металеві частини панелі столу повинні бути виготовлені з нержавіючої сталі відповідність
Стіл повинен мати уніфіковані рейки з нержавіючої сталі для кріплення знімних пристосувань відповідність
Панель столу повинна складатися з секцій: головної, спинної, центральної (тазостегнової), ножної відповідність
Ножна секція повинна складатися з двох частин відповідність
На центральній (тазостегновій) секції повинен бути виріз для гінекологічних/урологічних операцій відповідність
Панель столу повинна бути рентгенопрозорою відповідність
Конструкція столу повинна забезпечувати можливість використання рентгенівського апарату та С-подібної рентгенівської системи в ході операції відповідність
Здатність навантаження столу, не менше 170 кг
Маса столу, не більше 185 кг
З ручного пульта управління повинні виконуватися: підйом-опускання панелі, положення Тренделенбурга анти-Тренделенбурга, бічні нахили панелі, нахили спинної секції, приведення панелі у початкове горизонтальне положення відповідність
Регулювання ножних секцій механічне
Регулювання головної секції механічне
Висота столу:
в крайньому нижньому положенні, не більше
в крайньому верхньому положенні, не менше
690 мм
1100 мм
Довжина панелі стола, не менше 2200 мм
Ширина панелі стола 550 мм
Положення Тренделенбурга / анти-Тренделенбурга, не менше +30˚/ -30 ˚
Бічний нахил панелі, вліво / вправо, не менше +20 ˚ / -20 ˚
Нахил спинної секції, вгору / вниз, не менше +90 ˚ / -40 ˚
Нахил ножної секції, вгору / вниз, не менше +15 ˚ / -90 ˚
Нахил головної секції, вгору / вниз, не менше 60 ˚ -90 ˚
Ножні секції повинні розводитися в горизонтальній площині на кут, не менше 180 ˚
Товщина матраца, не більше 50 мм
Наявність функції поздовжній зсуву панелі столу для застосування з С-подібної рентгенівською системою, не менше 350 мм
Наявність вбудованого ниркового валику з висотою підіймання, не менше 150 мм
Наявність двох додаткових секцій для позиціонування та підтримки пацієнта при операціях на спині, плечах, та грудній порожнині відповідність
Наявність спеціальної секції для позиціонування та підтримки пацієнта при операціях на шлунку, що кріпиться на панель столу відповідність
Наявність вбудованої акумуляторної батареї не менше ніж для 3-х годин автономної роботи відповідність
Наявність на пульті управління кнопки “повернення в початкове положення” відповідність
Стіл повинен мати карбонове покриття, що забезпечує його використання з рентгенівськими системами, будь якої складності та потужності в т.ч. використання в ангіографії відповідність
Зйомні пристосування, що постачаються в комплекті зі столом:
Комплект пристосувань для загальної хірургії, гінекології/урології
39. Ноготримач 2 шт
40. Рукотримач 2 шт
41. Боковий упор для тіла 2 шт
42. Анестезіологічний екран 1 шт
43. Пульт управління 1 шт
Скаржник пропонує до поставки операційний стіл YA-08EH виробника Zhangjiagang Medi Medical Equipment CO., LTD (Китай).
Вважаємо, що такі вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним.
1. Умови щодо маси столу не більше 185 кг обмежують нашу можливість участі у тендері, оскільки маса столу, який ми пропонуємо до поставки становить 250 кг (Стор. 5 Інструкції з експлуатації). Варто зазначити, що обмеження по масі столу, вказане Замовником є зовсім недоцільним, оскільки більша маса столу значна забезпечити більшу стійкість столу. Така редакція Тендерної документації обмежує потенційне коло учасників, є абсолютно необґрунтованою, бо жодним чином не робить кращими технічні характеристики стола.
2. Умови щодо довжина панелі стола, не менше 2200 мм обмежуть нашу можливість участі в торгах та суттєво звужують коло учасників тендеру, оскільки довжина панелі стола YA-08EH, який ми пропонуємо до поставки становить ≥1970 мм (Стор. 5 Інструкції з експлуатації).Такий варіант тендерної документації є зовсім недоцільним, оскільки довжина панелі стола ≥1970 мм здатна забезпечити ефективне використання столу, можливість проведення операцій для людей як низького, так і високого зросту, високу ергономічність столу, до того ж така довжина панелі столу ніяким чином не знижує технічний потенціал столу. Така редакція Тендерної документації обмежує потенційне коло учасників, є абсолютно необґрунтованою, бо жодним чином не робить кращими технічні характеристики стола.
3. Вимоги тендерної документації щодо карбонового покриття столу є явно дискримінаційними, оскільки таке покриття столу жодним чином не покращує експлуатаційну здатність столу, не впливає на технічні можливості столу. У столі YA-08EH, який ми пропонуємо до поставки, відсутнє карбонове покриття, однак він забезпечує можливість використання в різних хірургічних операціях, зазначений стіл рентген прозорим та підходить для C-дуги та рентгенівського фотографування (Стор. 5 Інструкції з експлуатації). Інші види покриття, окрім карбонового також здатні забезпечувати можливість використання рентгенівського апарату та С-подібної рентгенівської системи в ході операції, тому вважаємо такі вимоги замовника недоцільними та необґрунтованими.
За інформацією, якою володіємо, вказана чітко визначені Замовником кількість технічні характеристики столу забезпечать можливість поставки товару лише одного виробника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Акцентуємо увагу, що залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо чітко зазначеної кількості штук в упаковці не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які пропонують продукцію інших виробників, оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації. Більше того, зазначені вище дискримінаційні технічні показники жодним чином не впливають на можливість використання столу за його безпосереднім призначенням.
Хочемо зазначити, що операційний стіл YA-08EH, який ми пропонуємо до поставки, дозволений до використання в Україні та відповідає вимогам чинних технічних регламентів щодо медичних виробів, що підтверджується Декларацією про відповідність медичних виробів №17062032 Версія 2 від 21.03.2023р.
В якості доказів Скаржник надає копію інструкції з експлуатації на стіл операційний електрогідравлічний YA-08EH та Декларацію про відповідність медичних виробів №17062032 Версія 2 від 21.03.2023р., згідно яких можна встановити розбіжності між параметрами товару, що планує запропонувати Скаржник до тих значень, що встановив Замовник в Додатку №2 до Тендерної документації.
Повідомляємо, що зазначені замовником вимоги щодо маси столу, довжини панелі столу, покриття столу абсолютно ЖОДНИМ ЧИНОМ не впливає на його функціональне призначення. Встановивши такі вимоги Замовник штучно звужує потенційно коло учасників..
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Враховуючи наведене, просимо колегію встановити чи може Замовник довести наявність двох виробників, які відповідають всім зазначеним у технічному завданні показникам в сукупності та можуть це документально підтвердити.
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 24.07.2023 р. зі змінами від 25.07.2023 р.
2. Інструкція з експлуатації на стіл операційний електрогідравлічний YA-08EH.
3. Декларація про відповідність медичних виробів №17062032 Версія 2 від 21.03.2023р.
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. 1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що суб’єкт оскарження бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного поставки товарів згідно предмету закупівлі. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника у Тендерній документації, ТОВ «МЕД ЛАЙН ГРУП» не може прийняти участь у закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_на умови закупівлі.docx 28.07.2023 15:45
- Інструкція з експлуатації YA-08EH (1).docx 28.07.2023 15:45
- Декларація v2.pdf 28.07.2023 15:46
- Документи тендера.zip 28.07.2023 15:46
- Скарга Мед лайн.pdf 28.07.2023 15:54
- рішення від 01.08.2023 № 11821.pdf 01.08.2023 20:05
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.08.2023 № 12522.pdf 11.08.2023 14:17
- рішення від 10.08.2023 № 12522.pdf 15.08.2023 11:38
- Додаток 1 Таблиця відповідності.docx 04.08.2023 12:47
- додаток 3 Специфікація поставки TDY-Y-1.pdf 04.08.2023 12:47
- додаток 2 інструкція TDY-Y-1.pdf 04.08.2023 12:47
- додаток 4 Тех. паспорт_операц. стіл_Vivax OT-02.pdf 04.08.2023 12:47
- Пояснення по суті скарги UA-2023-07-24-003180-a.b1.DOCX 04.08.2023 12:47
- Пояснення по суті скарги UA-2023-07-24-003180-a.b1.pdf 04.08.2023 12:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.07.2023 16:15
Дата розгляду скарги:
10.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.08.2023 20:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.08.2023 11:38
Дата виконання рішення Замовником:
18.08.2023 11:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було внесено зміни до додатка №2 технічна специфікація відповідно до рішення комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12522-р/пк-пз від 10.08.2023 р.