-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з нанесення (поточного ремонту) дорожньої розмітки
Завершена
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
Період оскарження:
20.07.2023 14:16 - 29.07.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Порушення закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
ade949578b384befba4657a77aef8838
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-20-007462-a.c1
Назва:
Порушення закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Шановний замовник.
24.07.2023 Вами були внесені зміни до тендерної документації.
Додано вимоги, які звужують коло учасників закупівлі та обмежую їх участь.
Зокрема:
1). У Додатку 3 до Тендерної документації “Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям”. Пункт 2.1. викладено в новій редакції: 2.1. Учасник повинен забезпечити кваліфікованим персоналом для виконання передбачених робіт безпосередньо на об’єкті: 3) На керівника, головного інженера, виконавця робіт, дорожнього працівника (або робітника), водія автотранспортних засобів надати копію протоколу та посвідчення, що підтверджують атестацію працівників щодо проходження навчання з охорони праці, правил експлуатації електроустановок, пожежної безпеки (або курсу пожежно-технічний мінімум), навчання цивільного захисту та підготовку працівників до дій у надзвичайних ситуаціях. 4) Щонайменше 3 працівника учасника повинні пройти перевірку знань з надання першої долікарської допомоги, на підтвердження надати в складі тендерної пропозиції посвідчення та протокол (або витяг з прото-колу) про перевірку знань. Зазначені документи повинні бути чинними на дату подання пропозиції.”
Відповідно до п.1 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», класи наслідків – це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта. Порядок визначення класів зазначено в ДСТУ-Н Б В.1.2.-16:2013 та Клас наслідків (відповідальності) будівлі або споруди визначається відповідно до п. 5.1 ДБН В.1.2-14-2009 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ». В ДСТУ вказано перелік характеристик можливих наслідків.
Нанесення дорожньої розмітки відноситься до категорії СС1 складності (незначні наслідки), тобто мінімальна (незначна) кількість постійно перебуваючих людей на об'єкті, мінімальний (не-значний) обсяг економічного збитку, і так далі.
Отже, клас, категорія робіт, та їх наслідки не вимагають обов’язкової присутності працівників із знаннями надання первинної медичної допомоги, правил експлуатації електроустановок, цивільного захисту та дій у надзвичайних ситуаціях. Мало того, вимоги присутності працівників із такими навичками не передбачені чинним законодавством для такої категорії робіт.
Від так, Замовником не обґрунтовано необхідність та законність вимог від учасників наявності не менше трьох працівників, які пройшли перевірку знань з надання першої долікарської допомо-ги, що суперечить вимогам положень п. 4 п.6 ч.1 ст.5; ч. 3, 4 ст.5 та ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89)
Вимоги відкрито обмежують участь, звужують коло учасників та є дискримінаційними.
2). Додатку 3 до Тендерної документації “Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям”. Пункт 3.1.викладено в новій редакції: 3.1. Інформаційна довідка, у довільній формі, що містить опис матеріально-технічної бази підприємства Учасника за підписом уповноваженої особи, завірена печаткою (у разі її використання), з вказанням марки, найменування та кількості механізмів, обладнання, транспортних засобів, необхідних для забез-печення якісного виконання в подальшому умов договору.
В довідці обов’язково зазначити інформацію про підмітально прибиральну машину та машину для нанесення дорожньої розмітки не менше 2 шт (на підтвердження Учасник повинен надати Атестати відповідності, видані органом сертифікації, які дійсні на момент подачі пропозиції). Крім того, необхідно зазначити про власні (на підтвердження надати скан-копії свідоцтв про ре-єстрацію транспортних засобів/спецтехніки, видаткова накладна, інвентарна картка, оборотно-сальдова відомість), орендовані чи, які планується орендувати механізми, обладнання, транспортні засоби (у разі оренди обладнання надати скан-копії договорів оренди)”.
Так, відповідно до Додатку 2 до тендерної документації “Технічне завдання (технічні та якісні характеристики предмета закупівлі) на Послуги з нанесення (поточного ремонту) дорожньої розмітки”, які викладено теж в новій редакції, об’єм виконання робіт складається з Нанесення на поверхню доріг білою фарбою пішохідних переходів 1.14.1 та Нанесення на поверхню доріг червоною та білою фарбами пішохідних переходів 1.14.2.
Відповідно до чинних Правил Дорожнього Руху розмітка 1.14.1, 1.14.2, 1.14.3 («зебра», у тому числі червонобілого кольору) - позначають нерегульований і регульований пішохідний перехід на проїзній частині дороги чи на велосипедній доріжці, зокрема 1.14.2 - пішохідний перехід з підвищеною вірогідністю виникнення дорожньо-транспортних пригод, 1.14.3 - місце переходу осіб з порушенням зору.
У технічному завданні Замовника немає робіт, щодо повздовжніх ліній розмітки, об’єми яких визначаються у кілометрах чи великих площах для яких і вимагається саме машина для нанесення дорожньої розмітки.
Беручи до уваги нанесення дорожньої розмітки типу 1.14.1 та 1.14.2 Замовником не обґрунтовано вимогу обов’язкової наявності машин у кількості не менше двох штук, можливість їх роботи на мінімальній для їх габаритів площі об’єкту і здатність машин наносити такий тип дорожньої розмітки.
Замовником поставлено вимогу обов’язкової наявності саме машинн для нанесення дорожньої розмітки у кількості не менше 2 шт (без уточнень, що вони можуть бути «ручними»)
Оскільки роботи при нанесенні розмітки типу 1.14.1 та 1.14.2 (пішохідні переходи) виконуються на малій частині дорожнього покриття із незначною площею, даний тип розмітки наноситься виключно «ручними машинами та механізмами (пульверизаторами (пістолетами) тощо)», а не самохідними машинами, як того вимагає замовник. Постає питання, доцільності використання двох габаритних машин для нанесення розмітки, якщо роботи виконуються вручну пульверизатором чи іншим ручним інструментом/механізмом. Виконувати роботи з дородньої розмітки типу 1.14.1 та 1.14.2 за допомгою саме машин для розмітки не є можливим.
Відтак, враховуючи тип та об’єми робіт визначених технічним завданням Замовником не обґрунтовано встановлено вимогу наявності двох машин для нанесення дорожньої розмітки.
Теж саме стосується і вимог наявності підмітально-прибиральної машини, яка теж може використовуватись при виконанні робіт повздовжніх ліній розмітки по прямій, об’єми яких визначаються у кілометрах і у значних площах. Застосування таких машин є неможливим через їх нездатність виконувати своє функціональне призначення на малих площах дорожнього покриття.
З урахуванням вище викладеного, роботи з нанесення розмітки та прибирання об’єкту (відповідно до технічного завдання Замовника) можуть бути виконані (виконуються) ручними машинами, механізмами і засобами, без використання габаритних машин для розмітки, незважаючи на те, що у них є ручний пульверизатор, як і у інших малогабаритних ручних машин, механізмів.
Окрім того, не у кожного потенційного учасника є у наявності підмітально-прибиральна машина та машина для нанесення дорожньої розмітки не менше 2 шт, що значно звужує коло учасників закупівлі, які здатні та мають можливість і потужності виконувати такі види робіт та об’єми без габаритних самохідних розмічальних машин.
Встановлені Замовником вимоги виключають можливість участі у закупівлі широке коло учасників, що є дискримінацією учасників закупівлі та обмеженням прозорої конкуренції згідно до Закону України «Про публічні закупівлі»
3). Додатку 3 до Тендерної документації “Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям”. Пункт 2.1.викладено в новій редакції: 2.1.Учасник повинен забезпечити кваліфікованим персоналом для виконання передбачених робіт безпосередньо на об’єкті. Для підтвердження Учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі про ная-вність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання да-ної послуги із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ, посаду, стаж роботи за фахом, форма трудових відносин (основне місце роботи, тощо).
В довідці про наявність працівників учасник повинен підтвердити наявність щонайменше :
-інженер проектувальник (або інженер з проектно- кошторисної роботи або інженер -кошторисник) — не менше однієї особи;
-головний інженер — не менше однієї особи;
-виконавець робіт — не менше однієї особи;
-дорожній працівник (або робітник) — не менше двох осіб;
-водії автотранспортних засобів — не менше однієї особи;;
З огляду на дискримінаційні вимоги обов’язкової наявності підмітально прибиральної машини та машин для нанесення дорожньої розмітки не менше 2 шт, Замовником не встановлено вимогу наявності машиніста (оператора) маркувальної машини для розмітки.
Відповідно до положень ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верхо-вної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєст-рах, доступ до яких є вільним.
Нормами п. 1, 4 ч. 1 ст. 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89) визначено, що Закупівлі здійснюються за принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них і запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 5 вказаного Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вище викладеного та керуючись положеннями п.1, п. 4 п.6 ч.1 ст.5; ч. 3,4 ст.5 та ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89) просимо внести зміни до тендерної документації з метою приведення у відповідність до законодавчих вимог та усунути дискримінаційні вимоги шляхом оприлюднення нової редакції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.07.2023 21:16
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу Вимогу повідоляємо наступне. Зміни до тендерної документації по даному предмету закупівлі, на які Ви маєте певні зауваження, 24 липня 2023 року були внесені не з метою звуження кола учасників, а з метою залучення до закупівлі більш професійних та досвідчених учасників у такій сфері послуг, надання якісних послуг.
Враховуючи Вашу Вимогу та з метою уникнення можливих непорозумінь щодо дискримінаційних умов Тендерної документації, внесені відповідні зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено