-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги охорони приміщень
Завершена
560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 4 800.00 UAH
мін. крок: 0.9% або 4 800.00 UAH
Період оскарження:
22.01.2018 19:17 - 02.02.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірність рішень Замовника
Номер:
a85651b3ab464c8fbd125ea4551533d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-01-22-003210-c.c2
Назва:
Скарга на неправомірність рішень Замовника
Скарга:
Антимонопольному комітету України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Учасник: Управління поліції охорони в
Запорізькій області
69118, м. Запоріжжя, вул. Водограйна, 3
ЄДРПОУ- 40108947
Замовник: Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області
69107, м Запоріжжя,
проспект Соборний, 164
ЄДРПОУ- 02891463
С К А Р Г А
Тендерний комітет Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області прийняв рішення щодо визначення переможцем процедури закупівлі Послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (ДК 021:2015-75240000-0) (послуг охорони приміщень), ідентифікатор закупівлі UA-2018-01-22-003210-c, учасника Приватне підприємство «Явір-2000», який надав найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає умовам тендерної документації Замовника, та рішення про намір укласти договір з ПП «Явір-2000» (протокол № 2/3 від 08.02.2018).
Управління поліції охорони в Запорізькій області, вивчивши пропозицію Приватного підприємства «Явір-2000», вважає, що тендерна пропозиція ПП «Явір-2000» не відповідає умовам тендерної документації Замовника, тому Замовник повинен був її відхилити.
Невідповідність тендерної пропозиції ПП «Явір-2000» умовам тендерної документації Замовника полягає в наступному.
Відповідно до пункту 1 додатку № 2 тендерної документації «Учасник повинен надати копії документів, що підтверджують наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо.».
Учасник закупівлі ПП «Явір-2000» не надав копій документів що підтверджують наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо, а лише надав «Довідку про наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо», в якій повідомив, що охоронники забезпечені травматичними пістолетами та револьверами, та що право на застосування зброї та спецзасобів надано йому Законом України «Про охоронну діяльність», Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» та Наказом МВС України № 622 від 21.08.1998 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів».
Згідно пункту 1 частини першої статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність» суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Будь-які посилання на «вогнепальну зброю» в Законі України «Про охоронну діяльність» відсутні.
В Переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, затвердженому Постановою Кабінету міністрів України № 97 від 11.02.2013, будь-які посилання на «вогнепальну зброю» відсутні.
В Ліцензійних умовах провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015, будь-які посилання на «вогнепальну зброю» відсутні.
Також, в Законі України «Про охоронну діяльність», Постановах КМУ № 97 від 11.02.2013 та № 960 від 18.11.2015 відсутні будь-які положення про надання прав та підстав застосування вогнепальної зброї суб’єктам охоронної діяльності. У зв’язку з цим, Закон України «Про охоронну діяльність», Постанова КМУ № 97 від 11.02.2013, Постанова КМУ № 960 від 18.11.2015 не містять нормативних обґрунтувань щодо наявності прав та підстав застосування вогнепальної зброї суб’єктом охоронної діяльності ПП «Явір-2000».
Посилаючись на зазначені нормативні акти, ПП «Явір-2000» документально не обґрунтував наявності у нього прав та підстав застосування вогнепальної зброї, крім того надав недостовірну інформацію у «Довідці про наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо».
Відповідно до частини 11 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015:
«Придбання та зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, здійснюються з урахуванням таких вимог:
1) суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний отримати в установленому законодавством порядку:
дозвіл на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи;
дозвіл на право придбання зазначених пристроїв.».
Відповідно до пункту 2.1. частини другої Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів, затвердженої Наказом МВС України № 622 від 21.08.1998:
«2.1. Здійснюючи дозвільну систему, органи внутрішніх справ відповідно до законодавства України видають міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об'єднанням дозволи на придбання, зберігання, перевезення й використання вогнепальної зброї, боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, вибухових матеріалів вибухових речовин, засобів ініціювання; на відкриття та функціонування складів вибухових матеріалів, сховищ і баз, де вони зберігаються піротехнічних майстерень, пунктів вивчення матеріальної частини зброї, правил поводження з нею та її застосування; громадянам - дозволи на придбання, зберігання й носіння вогнепальної мисливської, холодної зброї, пневматичної зброї.».
Учасник закупівлі ПП «Явір-2000» не надав копій дозволів на придбання, зберігання, перевезення й використання травматичних пістолетів та револьверів, які повинен отримати відповідно до чинного законодавства, а також не повідомив Замовника про відсутність у нього вогнепальної зброї, чим не виконав умови тендерної документації.
Тендерний комітет Замовника не достатньо уважно перевірив інформацію, яку надав ПП «Явір-2000» на підтвердження наявності прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони та вогнепальної зброї, в результаті чого обрав переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації.
За подання скарги внесена плата у розмірі 5000,00 грн. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 291 від 23.03.2016 «Про встановлення розміру плати за подання скарги»
На підставі вищевикладеного та відповідно до ст.ст. 18, 30 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
П Р О Ш У :
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Визнати тендерну пропозицію ПП «Явір-2000» такою, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника та підлягає відхиленню.
3. Визнати неправомірними дії тендерного комітету Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області щодо визначення переможцем торгів ПП «Явір-2000».
4. Відмінити рішення тендерного комітету Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області про укладання договору про закупівлю ПП «Явір-2000» як таке, що порушує права інших учасників процедури закупівлі.
Додатки:
1. Протокол № 2/3 від 08.02.2018 засідання Тендерного комітету Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області;
2. Довідка ПП «Явір-2000» про наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо;
3. Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616 (зі змінами);
4. Постанова КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»;
5. Постанова КМУ від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»;
6. Наказ МВС України від 21.08.1998 № 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів»;
7. Платіжне доручення № 948 від 16.02.2018 про внесення плати за подання скарги.
Т.в.о. начальника А.О. Отцов
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 16.02.2018 15:33
- Протокол ТК 16.02.2018 15:33
- Довідка Явір 16.02.2018 15:33
- Закон про ОД 16.02.2018 15:33
- Пост КМУ 97 16.02.2018 15:33
- Пост КМУ 960 16.02.2018 15:33
- Наказ МВС 16.02.2018 15:33
- Платіжне доручення 16.02.2018 15:33
- рішення від 20.02.2018 № 1493 + лист Замовнику.pdf 21.02.2018 17:03
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.03.2018 № 2064.pdf 07.03.2018 12:43
- Рішення від 06.03.2018 № 2064.pdf 13.03.2018 19:23
- Протокол засідання тендерного комітету 21.03.2018 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2018 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.03.2018 19:24
Дата виконання рішення Замовником:
21.03.2018 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно рішення АМКУ від 06.03.2018 №2064-р/пк-пз, тендерним комітетом ГТУЮ у Запорізькій області скасовано рішення про визначення ПП "Явір-2000" переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015 - 75240000-0 (Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку)(послуги охорони приміщень) - протокол засідання тендерного комітету ГТУЮ у Запорізькій області від 21.03.2018 №2/4 додається.
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА
Номер:
5f522853922a4e539d8484aac97c5f84
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-01-22-003210-c.c1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Вимога щодо відміни рішення ТК про визначення переможця та відхилення тендерної пропозиції учасника ПП "Явір-2000" як такої, що не відповідає умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 13.02.2018 11:56
- Закон 13.02.2018 11:56
- Постанова КМУ 13.02.2018 11:56
- Наказ МВС 13.02.2018 11:56
- Протокол ТК 13.02.2018 11:56
- Довідка 13.02.2018 11:56
Дата подачі:
13.02.2018 11:56
Вирішення:
Уважно вивчивши вимогу Управління поліції охорони в Запорізькій області, щодо визначення Переможцем закупівлі послуг охорони приміщень ПП «Явір-2000», Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області повідомляє наступне. Під час складання тендерної документації одним із кваліфікаційних критеріїв було встановлено надання Учасником торгів «копії документів, що підтверджують наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо».
На виконання зазначеної вимоги Учасником - ПП «Явір-2000» у складі своєї тендерної пропозиції було надано «Довідку про наявність прав та підстав застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо», в якій зазначено про засоби оборони, якими забезпечені охоронці Учасника ПП «Явір-2000», а також перелік нормативних актів, які надають право суб’єктам охоронної діяльності використовувати зазначені засоби під час здійснення своєї діяльності.
Так, відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 №4616-17 (зі змінами) п.1 частина перша ст.9 зазначено, що суб’єкт охоронної діяльності для забезпечення охоронної діяльності має право придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. В свою чергу, відповідно до Постанови КМУ від 11.02.2013 №97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності» затверджений перелік засобів, в тому числі газові пістолети і револьвери та патрони до них, що можуть використовуватись суб’єктами охоронної діяльності в своїй роботі.
Водночас, відповідно до Закону України «Про національну поліцію» від 02.07.2015 №580-19 (зі змінами), співробітники Національної поліції України, до складу яких входять співробітники Управління поліції охорони в Запорізькій області, у своїй діяльності можуть відповідно до ст.46 використовувати вогнепальну зброю при здійсненні своїх повноважень.
Отже, застосовувати саме вогнепальну зброю для здійснення охоронної діяльності, відповідно до чинного законодавства, на сьогодні має право виключно працівники підрозділів Управлінні поліції охорони, що входять до складу Національної поліції України. В такому випадку, застосування такого кваліфікаційного критерію, як використання в охоронній діяльності вогнепальної зброї, в якості обов’язкового критерію призвело б до створення дискримінаційних умов по відношенню до інших Учасників ринку охоронної діяльності, таких як приватні охоронні компанії. Саме для недопущення дискримінаційних вимог та створення рівних умов до всіх Учасників торгів, незалежно від форм власності, Замовник – Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області зазначило цей кваліфікаційний критерій, як вибірковий: «застосування особовим складом груп реагування засобів активної оборони, вогнепальної зброї тощо».
Для відповідності зазначеному критерію Учаснику торгів достатньо було подати у складі своєї тендерної пропозиції Довідку про використання будь-яких засобів активної оборони, вогнепальної зброї, іншої зброї та інших спецзасобів для ведення охоронної діяльності.
Статус вимоги:
Відхилено