-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина паливна 1-ї групи (твердих порід - дуб, бук, граб)
Перерозподіл коштів
Торги не відбулися
52 928.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 529.28 UAH
мін. крок: 1% або 529.28 UAH
Період оскарження:
20.07.2023 12:22 - 25.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
78a2347dc9c3413f830257621bcb0808
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-20-005174-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Звертаємо Вашу увагу на дискримінаційні дії з Вашого боку.
Згідно виставленої Вами «ТД Паливна деревина 4 ДПРЗ.doc» Додаток №2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.»
Вами прописано дану вимогу: «В складі пропозиції учасника повинен бути наданий:- лісорубний квиток, який є дозволом на спеціальне використання лісових ресурсів (для лісових господарств), лісову сертифікацію відповідно вимогам FSC. Якщо співпраця з лісовим господарством відбувається на підставі договору, то в складі тендерної пропозиції надати копію такого договору та копію лісорубного квитка відповідного лісового господарства, з яким укладено договір;»
Звертаємо увагу, що вказана лісова сертифікація відповідно вимогам FSC (Forest Stewardship Council – Лісова наглядова рада) органом сертифікації, надається виключно на підтвердження сертифікації системи ведення лісового господарства. Учасник є суб’єктом господарювання, що займається перепродажем готової продукції – деревини паливної. Підтвердженням цього слугує відповідний КВЕД-2010 згідно відкритої інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний); 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Я, як фізична особа-підприємець не здійснюю діяльність, що пов’язана із веденням лісового господарства, відтак отримання запитуваного Сертифікату неможливе в силу відсутності предмету сертифікації. Отже, вказана вимога обмежує моє право на участь у процедурі закупівлі. При цьому, предметом закупівлі є товар, а не послуги в лісовій сфері, відтак Замовник не обґрунтував необхідність встановлення явно дискримінаційної вимоги, що дозволить прийняти участь лише державним підприємствам – лісовим господарствам. Окрім цього Замовник порушує мої права на ведення господарської діяльності, що полягає у примушуванні вести діяльність саме лісового господарства з метою отримання лісової сертифікації відповідно вимогам FSC (Forest Stewardship Council – Лісова наглядова рада) органом сертифікації. Зобов’язання Замовника вести свою діяльність на рівні з виробниками товару, які мають змогу отримати відповідні сертифікати FSC порушує наші законні права на ведення господарської діяльності. Нагадуємо, у відповідності зі статтею 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині обмеження вимог щодо свободи укладання договорів із контрагентами. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості». Лісова сертифікація відповідно вимогам FSC може бути виданий тільки постійному чи тимчасовому лісокористувачу (тобто в 99 % випадків - лісгоспу). Вимога надання такого документа на кожного учасника обмежує конкуренцію на ринку деревини, дискримінуючи всіх ймовірних учасників, окрім деяких лісгоспів, що отримали такий сертифікат. Ця вимога обмежує можливість Учасників, які не є виробниками приймати участь у закупівлі, що суперечить вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме відповідно до ст. 15 ч.2, ч.3 ЗУ “Про захист економічної конкуренції” створюючи умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Прошу виключити з тендерної документації ці вимоги або надати чітке роз’яснення щодо надання таких документів учасниками не виробниками товару, який є предметом закупівлі, яке не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. З огляду на вказане, відповідні вимоги за тендерною документацією підлягають виключенню, як незаконні та дискримінаційні. Керуючись частиною 2 статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження прошу внести зміни до тендерної документації. Залишення даної вимоги без задоволення свідчитиме про порушення з боку Замовника, таких принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій та буду вимушений подати скаргу до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.07.2023 17:10
Вирішення:
Стандарти лісової сертифікації розроблені міжнародним лідером у цій галузі – FSC® (Forest Stewardship Council®) – некомерційною неурядовою організацією, яка була створена у 1993 році, у зв’язку з погіршенням стану навколишнього природного середовища та масовим винищенням лісів планети, особливо в тропічній зоні, з метою просування відповідального управління лісами у всьому світі.
FSC® є міжнародною, неурядовою та не комерційною організацією, метою якої є просування відповідального ведення лісового господарства в лісах світу завдяки добровільній лісовій сертифікації. Відповідно лісова сертифікація за схемою FSC підпадає під дію статті 24 “Добровільна оцінка відповідності” Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”. Законодавство України передбачає і заохочує добровільну лісову сертифікації за схемою FSC. Так, стаття 56 Лісового Кодексу України унормовує лісову сертифікацію як оцінку відповідності системи ведення лісового господарства встановленим міжнародним вимогам щодо управління лісами та лісокористування на засадах сталого розвитку. Зазначення міжнародних вимог у законодавстві України на практиці втілюється в дотримання міжнародних стандартів FSC. Свідченням визнання лісової сертифікації є також Програма діяльності Кабінету Міністрів України, яка затверджена Постановою Верховної Ради України від 04.10.2019 р. № 188-IX, що містить ціль 9.7. «Українці зберігають природні екосистеми для нащадків», для якої одним із показників ефективності її досягнення є “збільшення лісистості та сертифікація лісів згідно з вимогами FSC”. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» а саме ст.22 ч.3 «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає відповідно за необхідне включити до тендерної документації».
Дотримання всіх вимог FSC гарантує, що матеріали та вироби з маркуванням FSC походять з відповідально керованих лісів.
Сертифікація ланцюга постачання необхідна виробникам, переробникам та продавцям для підтвердження того, що продукція, яку продають із заявою FSC, походить із добре керованих лісів, контрольованих джерел, вторинної сировини або суміші вказаних видів сировини.
4 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Закарпатській області з метою запобігання і ліквідації негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, збереження природних ресурсів, генетичного фонду живої природи, ненадання шкоди природньому середовищу та легальної заготівлі та поставки дров, керуючись чинним законодавством України та враховуючи специфіку предмета закупівлі Паливної деревини, Замовник самостійно має право визначатися з переліком документів які повинен надати Учасник.
Дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або ж групи осіб серед інших. Оскільки в межах даної закупівлі на конкурентному ринку України потенційних постачальників є більше ніж 2, які потенційно можуть виконати вищевказану вимогу, то така не може вважатись дискримінацією, адже не обмежує конкуренцію та не формує несприятливих умов на ринку.
Статус вимоги:
Відхилено