-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – ДК 021:2015 – 33140000-3 — Медичні матеріали (Атравматичний шовний матеріал: нитка (поліестр з покриттям, плетена нитка), розмір USP 2/0, з тефлоновими прокладками 6 мм х 3 мм х 1,5 мм, довжиною 75-90 см, по 4-5 ниток двох різних кольорів, дві колючо-ріжучі голки 1/2 кола від 25 до 27 мм)
НК 024:2023 – 13906 Шовний матеріал, поліестер
Завершена
4 735 920.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 679.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 679.60 UAH
Період оскарження:
20.07.2023 10:37 - 29.07.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА про усунення порушень в тендерній документації
Номер:
35b6d827bf184f08934bf7fb93b6320b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-20-002504-a.c1
Назва:
СКАРГА про усунення порушень в тендерній документації
Скарга:
Умови Тендерних документацій закупівель, які оголошує ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» в закупівлях № UA-2023-07-18-010318-a, № UA-2023-06-15-014590-a, не відповідають принципам, встановленим для публічних закупівель.
Більше того, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» продовжує розміщувати в тендерній документації закупівель одні й ті ж умови, не дивлячись на те, що рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вони вже двічі визначалися дискримінаційними.
Так, умовами Тендерної документації UA-2023-07-20-002504-a передбачено наступне:
1.
Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну*, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження файла/-ів з інформацією, перелік якої визначено в Додатку 2 до тендерної документації».
Відповідно до пункту 3 розділу VІ Тендерної документації проєкт договору викладено в Додатку 4 до тендерної документації.
Додаток 2 Тендерної документації містить перелік інформації, що подається учасником в складі його Пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї, зокрема: «5. Підтвердження повної і беззаперечної згоди з усіма умовами, що вказані в проєкті договору про закупівлю згідно з вимогами Додатка 4 до тендерної документації: 5.1. Лист - згода (за формою, яку наведено у Додатку 2-б до тендерної документації (або в довільній формі, що за змістом відповідає заданій) про погодження Учасника з умовами договору про закупівлю».
Додаток 2-б Тендерної документації містить форму «Лист-згода з проєктом договору про закупівлю».
В абзаці першому пункту 3.4. проєкту договору зазначено: «Якщо інше не передбачено цим Договором, за загальним правилом, оплата Продукції за цим Договором здійснюється ЗАМОВНИКОМ на умовах попередньої оплати з урахуванням положень бюджетного законодавства та нормативно-правових актів, що регулюють питання здійснення попередньої оплати».
В абзаці першому пункту 3.6. проєкту договору вказано, що «ПОСТАЧАЛЬНИК протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати укладення цього Договору зобов’язаний надати ЗАМОВНИКУ забезпечення повернення попередньої оплати у формі Банківської гарантії, наданої обслуговуючим банком ПОСТАЧАЛЬНИКА, вказаним у п. 16 цього Договору, при цьому сума Банківської гарантії забезпечення повернення попередньої оплати повинна дорівнювати сумі такої попередньої оплати або її еквіваленту в умовних одиницях, що зазначені у Специфікації (Додаток № 1) за замовлений Товар на відповідний календарний рік., забезпечення повернення попередньої оплати у формі банківської гарантії».
Водночас, в абзацах 3-4 пункту 3.4 проекту договору та в Додатку № 5 «Умови акредитива» до договору про закупівлю зазначені умови попередньої оплати у формі безвідкличного документарного акредитива, оплата за яким здійснюється лише після поставки товару:
«ЗАМОВНИКОМ може здійснюватись оплата Продукції за цим Договором на умовах попередньої оплати у формі безвідкличного документарного акредитива, відкритого банком-виконавцем.
Платіж за акредитивом здійснюється в безготівковій формі шляхом переказу коштів відповідно до умов акредитива (Додаток №5)»;
«2.5. Виконання акредитивів шляхом платежу за пред’явленням документів:
- оригінал видаткової накладної та/або Акту приймання-передачі продукції у 2 екз. (лише ЗАМОВНИКУ), що підписаний уповноваженими представниками Сторін;
- оригінал рахунку із зазначенням суми до сплати».
Тобто, на ПОСТАЧАЛЬНИКА покладено зобов’язання спочатку поставити товар, і лише потім в ПОСТАЧАЛЬНИКА виникає право отримати передплату. Зазначене нівелює саме поняття «передплати». При цьому на ПОСТАЧАЛЬНИКА покладено обов’язок у вигляді надання банківської гарантії про повернення коштів передплати, які, насправді, ПОСТАЧАЛЬНИК не отримує, оскільки оплату по акредитиву отримує лише після повного виконання зобов’язання.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Тендерної документації не узгоджуються між собою та не дають можливість належним чином сформувати тендерну пропозицію.
Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10278-р/пк-пз від 10.07.2023 р., а також Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10277-р/пк-пз від 10.07.2023 р., дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
2.
У проєкті договору, розміщеному Замовником, зазначено:
«3.2. Ціна продукції включає ціну матеріалів, виробництва, та інші витрати, безпосередньо пов’язані з продукцією, витрати пов’язані із забезпеченням схоронності, транспортуванням та доставкою продукції до пункту призначення за цим Договором. У ціну продукції включені всі витрати ПОСТАЧАЛЬНИКА, які він може понести у зв’язку із виконанням ним обов’язків за цим Договором.
6.4. Приймання продукції здійснюється після перевірки ЗАМОВНИКОМ особисто та/або із залученням третьої особи продукції на: відповідність технічним вимогам до даного виду продукції та вимогам нормативної документації, та проведення ЗАМОВНИКОМ особисто та/або із залученням третьої особи вхідного контролю якості продукції, у т.ч. перевірки товаросупровідних документів, визначених п. 6.7. Договору, візуального огляду кожної серії продукції щодо зовнішнього вигляду, відповідності, цілісності, неушкодженості пакування, дотримання температурних умов транспортування продукції, проведення повного кількісного контролю-перерахунку (інвентаризації) продукції на складі ЗАМОВНИКА, випробувань (за наявності підстав). Вхідний контроль якості проводиться упродовж 10 (десяти) робочих днів, без урахування терміну, відведеного для випробувань (у разі проведення таких). Строк вхідного контролю якості може бути продовжено за наявності обґрунтованих підстав (відсутності, несвоєчасного отримання, невірного оформлення або невідповідності супровідних документів, передбачених цим Договором, вимогам чинних нормативно-правових актів України; проведення випробувань (у разі необхідності проведення за наявності підстав); збоїв в роботі митного складу тощо).
6.4.1. Враховуючи специфіку продукції, що поставляється за цим Договором, ЗАМОВНИК для прийняття її за якістю може залучати третіх осіб за власним вибором, без погодження з ПОСТАЧАЛЬНИКОМ.
…6.4.8. ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний протягом 15 (п’ятнадцяти) календарних днів від дати отримання повідомлення ЗАМОВНИКА, направленого засобами електронної пошти, безоплатно надати третій стороні, залученій ЗАМОВНИКОМ у порядку, передбаченому п. 6.4.1. цього Договору, технічну документацію, передбачені системою управління якістю дані, що стосуються виробництва, зокрема протоколи перевірки, результати випробувань, дані про проведення калібрувань, кваліфікаційні звіти персоналу, випробувальне обладнання тощо, необхідні для проведення випробувань продукції, та/або протягом 10 (десяти) календарних днів від дати отримання повідомлення ЗАМОВНИКА, направленого засобами електронної пошти, відшкодувати ЗАМОВНИКУ їх вартість.
…6.5. У випадку відмови ЗАМОВНИКА прийняти продукцію з підстав невідповідності вимогам та положенням, визначеним п.п. 6.1., 6.3. (у т.ч. підпунктами цього пункту), 6.4. (у т.ч. підпунктами цього пункту), 6.6., 6.7. цього Договору або порушення ПОСТАЧАЛЬНИКОМ термінів поставки продукції, передбачених цим Договором, ПОСТАЧАЛЬНИК повинен у строк до 10 календарних днів (або в інший строк, погоджений Сторонами) від дати направлення засобами електронної пошти повідомлення ЗАМОВНИКА про повернення та/або утилізацію продукції здійснити вивезення продукції або здійснити процедуру її утилізації (за домовленістю Сторін). У разі виявлення невідповідності фактично поставленої продукції або її частини ЗАМОВНИК має право зменшити суму оплати пропорційно вартості продукції невідповідної якості, пошкодженої продукції та/або пропорційно кількості недопоставленої продукції, а ПОСТАЧАЛЬНИК зобов'язаний у строк до 10 (десяти) календарних днів від дати отримання повідомлення ЗАМОВНИКА, направленого засобами електронної пошти, відшкодувати усі понесені та документально підтверджені ЗАМОВНИКОМ прямі витрати, що виникли у зв’язку із поставкою такої продукції. При цьому строк поставки продукції та інші обов'язки ПОСТАЧАЛЬНИКА згідно направленої ЗАМОВНИКОМ заявки на поставку продукції не змінюються.
…7.5. У випадку ненадходження повідомлення про намір щодо направлення представника та/або неприбуття представника ПОСТАЧАЛЬНИКА у строк, визначений п. 7.4. цього Договору, та/або у випадку повідомлення ПОСТАЧАЛЬНИКОМ про розгляд причин невідповідності без участі представника акт пошкодження та/або акт нестачі (надлишку), пересортиці може бути підписаний тільки ЗАМОВНИКОМ та третьою незацікавленою стороною, залученою ЗАМОВНИКОМ, у порядку, передбаченому п. 6.4.1. цього Договору. У такому випадку акт пошкодження та/або акт нестачі (надлишку), пересортиці має юридичну силу аналогічну до подібних двосторонніх актів, оформлених Сторонами цього Договору. У разі, коли ПОСТАЧАЛЬНИК не погоджується з вартістю пред'явлених ЗАМОВНИКОМ витрат до відшкодування, він має право ініціювати проведення звірки розрахунків та/або незалежної експертизи, про що повинен повідомити ЗАМОВНИКА в термін, що не перевищує 10 (десяти) робочих днів після отримання претензії ЗАМОВНИКА. Витрати ЗАМОВНИКА, підтверджені висновком експертизи, вважаються доведеними та підлягають відшкодуванню ПОСТАЧАЛЬНИКОМ протягом 10 (десяти) календарних днів від дати отримання повідомлення ЗАМОВНИКА, направленого засобами електронної пошти».
Також Замовник розмістив «Додаток 4 Проект договору», у якому міститься, зокрема, Додаток № 3 до договору про закупівлю «Перелік підстав для проведення випробувань продукції», у якому зазначено, зокрема:
«Підставами для випробувань продукції є: - виявлення за результатами візуального огляду невідповідності продукції декларації про відповідність та/або сертифікату відповідності продукції встановленим вимогам; - виявлення розбіжностей у супровідних документах до серій продукції, що впливають на її безпеку та якість; - виявлення під час візуального огляду ознак фальсифікації серії або серій продукції; - наявність інформації про непередбачувані побічні реакції внаслідок застосування серії або серій продукції та/або відсутності ефективності при застосуванні такої продукції; - виявлення невідповідності комплектності та/або маркування та/або упаковки та/або етикетки та/або інструкції та/або інформації щодо ввезеної продукції; - виявлення пошкодження (деформації) упаковок, що виникло під час транспортування, якщо таке пошкодження (деформація) може негативно вплинути на якість та безпечність серії продукції; - порушення загальних та специфічних умов зберігання продукції, визначених її виробником в документації щодо системи управління якістю та/або технічному файлі, інструкції про застосування продукції та зазначених на упаковці та/або етикетці та/або маркуванні на усіх етапах постачання, у тому числі під час транспортування, що могло негативно вплинути на якість та безпеку продукції, зокрема, але не виключно: недотримання умов, що забезпечують збереження належної якості, схоронності та цілісності продукції; допущення попадання на продукцію пилу, атмосферних опадів і впливу сторонніх запахів; не захищення від контамінації речовинами; не забезпечення захисту продукції від ушкодження, фальсифікації, крадіжки, розсипання та/або розбиття; недотримання особливих температурних умов зберігання (температурного режиму), зокрема недотримання "холодового ланцюга", невикористання спеціально обладнаного транспорту, оснащеного рефрижераторними установками, які обладнуються пристроями для постійного моніторингу температури (термоіндикаторами, термотестерами) або термоконтейнерами із відповідними картками-індикаторами, індикаторами заморожування; - наявність інформації про заборону обігу інших серій продукції, які було вилучено з обігу в установленому порядку; - отримання офіційної інформації про неналежну якість продукції від компетентних регуляторних органів інших держав».
Тендерна документація не містить інформації про третіх осіб, яких Замовник може залучити до приймання продукції та проведення вхідного контролю якості продукції, не містить інформації про наявність у них компетенції на проведення випробувань, перевірки медичних виробів, не містить вартість їх послуг/робіт, випробувань тощо, що не дає можливості належним чином сформувати тендерну пропозицію.
Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10278-р/пк-пз від 10.07.2023 р., а також Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10277-р/пк-пз від 10.07.2023 р., дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. П Р О С И М О:
1. Встановити порушення законодавства замовником ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ» у вигляді внесення до Тендерної документації закупівлі UA-2023-07-20-002504-a умов, що порушують права учасників, не відповідають принципам прозорості та відкритості;
2. Зобов’язати Державне підприємство «Медичні закупівлі України» внести зміни до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 10.07.2023 № 10277.pdf 26.07.2023 15:36
- Скарга по закупівлі UA-2023-07-20-002504-a.pdf 26.07.2023 15:36
- Рішення від 10.07.2023 № 10278.pdf 26.07.2023 15:36
- Скарга по закупівлі UA-2023-07-20-002504-a.docx 26.07.2023 15:37
- Перелік змін (3).docx 27.07.2023 17:53
- Додаток 4 проєкт договору МВ 2023 2301400 - зі змінами 27.07.2023.docx 27.07.2023 17:53
- Виправлено проект договору.docx 27.07.2023 17:53
- рішення від 28.07.2023 № 11615.pdf 28.07.2023 17:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.07.2023 16:48
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.07.2023 17:44