• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Центрифужна чаша, Донорська магістраль для збору плазми, Контейнер для збору плазми з портом Saline, Голка для плазмаферезу за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Службова записка від начальника підрозділу нефрології - Шкіопу Г.В.)

Торги відмінено

1 618 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 090.00 UAH
Період оскарження: 19.07.2023 16:35 - 13.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено

визнання переможця з порушенням

Номер: 516c733555f64a1d87b0ffa54f2f770f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-19-011094-a.c3
Назва: визнання переможця з порушенням
Скарга:
скарга на неправомірне визнання переможця
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2023 18:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.09.2023 10:53
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛТ Україна ЛТД", Інна Похітенко 380675094526 inna.pohitenko@alt.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні умови закупівлі

Номер: cc1de1e0a78d48429c58500fc17c6fa8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-19-011094-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови закупівлі
Скарга:
19.07.2023 року Замовник оголосив закупівлю - Центрифужна чаша, Донорська магістраль для збору плазми, Контейнер для збору плазми з портом Saline, Голка для плазмаферезу за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Службова записка від начальника підрозділу нефрології - Шкіопу Г.В.) Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-4), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати медичні вироби одразу за всіма позиціями №1-4 , які повинні відповідати всім сукупним вимогам ТД. Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 3) дискримінаційними є наступні вимоги: • Вимоги щодо Позицій №1-4 Додатку 2 до Тендерної документації: у частині “позиція 1. - Можливість ідентифікації чаші вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 2 -Можливість ідентифікації донорської магістралі вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 3 -Можливість ідентифікації контейнеру для збору плазми з портом для фіз.розчину вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 4- Можливість ідентифікації голки для плазмаферезу вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів Вищевикладене свідчить про порушення норм ст. ст. 5, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, так як вимоги тендерної документації повинні бути передбачені діючим законодавством. Це зокрема вбачається зі змісту ст ст.5, 22 Закону: “Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених статті 5 цього Закону. Тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації”. Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати медичні вироби за позиціями №1-4 (згідно предмету закупівлі), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів та діючому законодавству, однак з іншими технічними характеристиками (запропонована редакція змін до вимог ТД наведена у прохальній частині даної скарги). Зазначаємо, що Декларація та Сертифікат відповідності щодо медичних виробів, які Скаржник може запропонувати, додаються до скарги (виробник Sichuan Nigale Biotechnology Co., ltd, Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”). Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог). За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі:“Центрифужна чаша, Донорська магістраль для збору плазми, Контейнер для збору плазми з портом Saline, Голка для плазмаферезу за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Службова записка від начальника підрозділу нефрології - Шкіопу Г.В.), Ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-19-011094-a 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-07-19-011094-a 3. Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: Вимоги щодо позицій № 1-4 Додатку 2 до Тендерної документації виключити , а саме у частині: “позиція 1. - Можливість ідентифікації чаші вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 2 -Можливість ідентифікації донорської магістралі вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 3 -Можливість ідентифікації контейнеру для збору плазми з портом для фіз.розчину вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 4- Можливість ідентифікації голки для плазмаферезу вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів. Додаток: 1. Копії Декларації про відповідність та Сертифіката - ТОВ “Ледум”, як представника виробника Sichuan Nigale Biotechnology Co., ltd,, Китай. Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко 21.07.2023 року
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2023 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.08.2023 18:24
Дата виконання рішення Замовником: 11.08.2023 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12171-р/пк-пз від 07.08.2023 замовник цим листом надає наступну інформацію: -21.07.2023 року в 12:07 ТОВ «Ледум» подало вимогу зареєстровану за ідентифікатором UA-2023-07-19-011094-a.a1. -21.07.2023 року в 15:23 ТОВ «Ледум» подало скаргу до Антимонопольного комітету України зареєстровану за ідентифікатором UA-2023-07-19-011094-a.a2. -24.07.2023 року в 13.01 Замовником було внесено зміни одразу після вимоги, яка зареєстрована за ідентифікатором UA-2023-07-19-011094-a.a1. Отже, Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12171-р/пк-пз від 07.08.2023 вважаємо виконаним завчасно.
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Сергій Звєрєв +380677400441, +380675605242 dedusheva.irina.ledum@gmail.com
Вимога
Вирішена

Умови закупівлі

Номер: 32200bcfa57149119944f573d630621c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-19-011094-a.a1
Назва: Умови закупівлі
Вимога:
19.07.2023 року Замовник оголосив закупівлю - Центрифужна чаша, Донорська магістраль для збору плазми, Контейнер для збору плазми з портом Saline, Голка для плазмаферезу за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Службова записка від начальника підрозділу нефрології - Шкіопу Г.В.) Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію. А саме відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів, ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть ОДРАЗУ РАЗОМ запропонувати такі медичні вироби. Зокрема, відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації. Дискримінаційними є наступні вимоги: - Вимоги щодо Позицій №1-4 Додатку 2 до Тендерної документації у частині: позиція 1. - Можливість ідентифікації чаші вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 2 -Можливість ідентифікації донорської магістралі вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 3 -Можливість ідентифікації контейнеру для збору плазми з портом для фіз.розчину вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 4- Можливість ідентифікації голки для плазмаферезу вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів Вищевикладене свідчить про порушення норм ст. ст. 5, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, так як вимоги тендерної документації повинні бути передбачені діючим законодавством. Це зокрема вбачається зі змісту ст ст.5, 22 Закону: “Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених статті 5 цього Закону. Тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації”. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ до тендерної документації: - Вимоги щодо Позицій №1-4 Додатку 2 до Тендерної документації виключити , а саме :позиція 1. - Можливість ідентифікації чаші вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 2 -Можливість ідентифікації донорської магістралі вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 3 -Можливість ідентифікації контейнеру для збору плазми з портом для фіз.розчину вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів, позиція 4- Можливість ідентифікації голки для плазмаферезу вбудованим в систему аферезу MCS+ зчитувачем штрих-кодів Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин (наявність дискримінаційних вимог) вже неодноразово приймав рішення. Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації (копії рішень АМКУ додаються). В разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” .
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Вимогу задоволено, Тендерну документацію буде переглянуто то внесено зміни.
Статус вимоги: Задоволено