• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Плівка медична рентгенівська зеленочутлива та суха медична плівка Частини до аудіо- та відеообладнання, код 32350000-1 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (код 40979 за НК 024:2023 – Медична рентгенівська плівка, екран; код 63183 за НК 024:2023 – Медична плівка для принтера)

Завершена

210 566.67 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 052.83 UAH
Період оскарження: 19.07.2023 12:32 - 24.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо надання гарант. листа виробника

Номер: 478698015452428296e2a23af681d386
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-19-005491-a.a1
Назва: Вимога щодо надання гарант. листа виробника
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Однак, Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі. В пункті 2 Додатку 3 до тендерної документації (Загальні вимоги до предмету закупівлі) передбачена вимога, згідно якої «Надати оригінал гарантійного листа від виробника виробу (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, який засвідчує факт відносин між учасником і виробником, та яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією документацією.». Cлід відзначити, що, приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено. Тобто цією вимогою порушуються одні з ключових принципів здійснення закупівель, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників. З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, вимагаємо: - виключити пункт 2 Додатку 3 до тендерної документації (Загальні вимоги до предмету закупівлі), що містить вищезгадану умову про надання гарантійного листа від виробника. У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Предметом цієї закупівлі є плівка медична рентгенівська зеленочутлива та суха медична плівка Частини до аудіо- та відеообладнання, код 32350000-1 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (код 40979 за НК 024:2023 – Медична рентгенівська плівка, екран; код 63183 за НК 024:2023 – Медична плівка для принтера). Замовником встановлені відповідні кількісні та медико-технічні вимоги до такої плівки, також проєктом договору передбачені відповідні порядок і строки поставки, що є істотними умовами. Належне та чітке виконання усіх таких вимог, тобто, своєчасна поставка необхідного та якісного товару у визначеній кількості, є вкрай необхідним для нашого закладу, адже своєчасне та якісне діагностування є запорукою кваліфікованої медичної допомоги в цілому. В той же час, трапляються випадки затримки поставки медичної продукції, зокрема медичних виробів, в т.ч. рентгенівської плівки, неналежна якість або відмови від поставки такої продукції взагалі. Тож, зазначена вимога про надання гарантійного листа встановлена саме з метою отримання гарантій на постачання товару у необхідній кількості та належної якості, які є необхідними для потреб закладу, а також з метою запобігання участі в процедурі закупівлі недобросовісних учасників, недопущення ризику відмови таких недобросовісних учасників від поставки у разі відсутності такого товару або неспроможності забезпечити його постачання. При цьому, зазначимо що закупівлі здійснюються з дотриманням, серед іншого, такого принципу як максимальна економія, ефективність та пропорційність. Тобто при проведенні процедури важливу роль відіграють як ціна, характеристики та властивості запропонованого товару, так і доброчесність й надійність учасника – майбутнього постачальника тощо. В той же час досить критично слід ставитись до зауважень про те, що дана умова порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінацію учасників, через те що отримати гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), а отже коло таких господарюючих суб’єктів заздалегідь визначено та обмежено. Зазначена вимога не обмежує коло учасників лише тими, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), оскільки не містить жодної умови чи вимоги про те, що учасник повинен надати підтвердження «авторизації» та/або прямих договірних відносин з виробником. Отже, виходячи із вищевикладеного, умова про надання гарантійного листа не обмежує конкуренцію серед учасників та не призводять до дискримінації учасників. Звертаємо увагу на те, що відповідно Закону України "Про публічні закупівлі", такі закупівлі ґрунтуються не лише на принципі максимальної економії, а й на принципі максимальної ефективності. Дотримання цього принципу полягає у досягненні довгострокового результату. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі. Звертаємо увагу на те, що предмет закупівель – виріб медичного призначення, безпосередньо пов’язаний із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів нашого медичного закладу, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність. Замовник вже стикнувся з проблемою неякісного товару. Так, з метою запобігання закупівлі неякісного або навіть фальсифікованого товару, замовником було прийнято рішення про встановлення умови щодо надання гарантійного листа, у якому б містилося підтвердження походження товару (предмету закупівель) та яким би гарантувалась його якість. При цьому, гарантійний лист учасником закупівель може бути надано не лише від виробника, а й від його офіційного представника, дилера чи дистриб’ютора, що дає потенційним учасникам широкі можливості щодо отримання такого документу
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.07.2023 09:00