-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Виготовлення оригінал-макетів національних стандартів
Торги відмінено
408 012.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 040.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 040.06 UAH
Період оскарження:
22.03.2018 17:23 - 05.04.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо вилучення дискримінаційної умови
Номер:
08e8f29cba294a408a1f4e6d9ccee0a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-22-002381-b.b1
Назва:
щодо вилучення дискримінаційної умови
Вимога:
Згідно ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Згідно статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про стандартизацію» стандарт – це нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері
Відповідно до ДСТУ 3017-95 «ВИДАННЯ. ОСНОВНІ ВИДИ Терміни та визначення» стандарт – це нормативне виробничо-практичне видання з комплексом норм, правил та вимог щодо об'єкта стандартизації, встановлених та затверджених у відповідності з чинним законодавством (режим доступу http://uas.org.ua/ua/bank-danih/natsionalniy-bank-terminiv/znachennya-termina/?term-id=43847).
Словник української мови дає тлумачення терміну "аналогічний": "Який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий" (http://sum.in.ua/s/analoghichnyj). Як бачимо, "аналогічний" не означає "тотожній, точно такий самий".
Таким чином, державний стандарт є нормативним виробничо-практичним виданням, що містить текст, формули, графічні зображення. Навчальні посібники, монографії, наукові та науково-практичні видання також містять текст, формули, графічні зображення тощо, тобто є аналогічними державним стандартам по складності підготовки оригінал-макетів.
Відповідно п.п. 2-3 ч. 1 ст. 1 до ЗУ «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні»:
- дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними;
- непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними;
Таким чином, вимога Замовника щодо наявності у учасника досвіду «надання послуг з виготовлення оригінал-макетів національних стандартів» (пункт 3 додатку № 3 до тендерної документації) є такою, що обмежує доступ до участі у відкритих торгах видавництв, що мають висококваліфікований персонал і досвід «внесення рукописних виправлень в електронний файл відповідного нормативного документа, верстання файла у програмі InDesign або іншій програмі для верстання, виконання коректури, виготовлення електронного файла у форматі pdf» при виготовленні надскладних документів (зокрема наукових та науково-практичних видань).
Посилання Замовника на негативний досвід вибору виконавця у 2017 році, як підставу для встановлення в тендерній документації у якості кваліфікаційної вимоги наявність виконаних раніше договорів із виготовлення оригінал-макетів саме державних стандартів, є надуманою та такою, що не відповідає принципу недискримінації учасників закупівель.
Наприклад, більш об’єктивним критерієм відбору учасника, що має дійсно кваліфікований персонал для виготовлення оригінал-макетів державних стандартів, є запит на надання портфоліо виготовлених оригінал-макетів відповідної складності.
З огляду на наведене вище, вимагаємо змінити дискримінаційні умовам, що містяться в пункті 3 додатку № 3 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 10.pdf 02.04.2018 16:42
Дата подачі:
28.03.2018 10:45
Вирішення:
Вимога відхилена. Торги відмінено.
Статус вимоги:
Відхилено