-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки А за кодом ДК 021:2015- 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини
Торги відмінено
1 274 778.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 373.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 373.89 UAH
Період оскарження:
19.07.2023 09:15 - 16.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
7b8c637c78154727bc534049ef87188a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-19-000146-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
19 липня 2023 року Комунальне підприємство "Міськводоканал" Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2023-07-19-000146-a «Гіпохлорит натрію марки А за кодом ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» (далі – закупівля)».
Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства.
Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
1. ОБГУРНУТВАННЯ ТА ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ:
Відповідно до п. 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону з урахуванням Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.
Додатком 3 тендерної документації передбачено, що якість товару повинна підтверджуватись наявністю в тендерній пропозиції:
- копія висновку Державної санітарно - епідеміологічної експертизи для використання у знезараженні в системі питного водопостачання, виданого на Учасника.
Отже, учасники, в тому числі наше підприємство мають надати висновок Державної санітарно - епідеміологічної експертизи саме на учасника, що не відповідає діючому законодавству України.
Згідно з п. 3.1. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт.
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза діючих об'єктів експертизи призначається лише в разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об'єктів експертизи (п. 3.4 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Пунктом 3.6 цього Порядку встановлено, що у разі, якщо висновок експертизи видано виробнику продукції, її постачальник не зобов'язаний замовляти повторну експертизу цієї продукції і несе відповідальність за дотримання вимог висновку.
Таким чином, встановлення в тендерній документації вимоги надання висновку саме на учасника закупівлі не ґрунтується на вимогах закону. Разом із цим, будь-які особи не можуть отримати позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, оскільки на це потрібна згода власника об’єкта експертизи (виробника товару).
А тому, замовником передбачено вимогу, яка не може бути виконана іншими учасниками, крім власників об’єкта експертизи, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників.
Відповідно до п. 5.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або вповноважені ними особи.
Між нашим підприємством та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сучасні екологічні технології» укладено Договір поставки №1-ХР-52-СЕТ (дилерський договір) від 26 липня 2022, щодо поставки хімічних речовин, в тому числі гіпохлорит натрію марки А.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Сучасні екологічні технології» як виробником продукції на виконання вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» отримано висновок Державної санітарно - епідеміологічної експертизи від 12.08.2022 №12.2-18-1/5336 на гіпохлорит натрію марки А, Б, Е власного виробництва, а тому нашому підприємству як постачальнику продукції немає необхідності (обов’язку) отримувати цей ж ідентичний документ на власне найменування як замовника експертизи.
Отже, наше підприємство не зобов’язане отримувати висновок Державної санітарно - епідеміологічної експертизи на власне найменування, оскільки такий документ вже видано виробнику продукції.
Більш того, відповідно до п. 7.10 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи термін виконання державної санітарно-епідеміологічної експертизи становить 30 діб з дати надходження передбачених цим Порядком документів до виконавців експертизи. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза нових харчових продуктів проводиться протягом 90 робочих днів після отримання повної заявки на експертизу нових харчових продуктів. У цей термін не входить час, протягом якого об'єкт перебуває на додаткових дослідженнях, та час, що необхідний заявникові для усунення зауважень. Про необхідність додаткових досліджень виконавець повідомляє заявника письмово. Лист є підставою для продовження терміну проведення експертизи.
Замовником по закупівлі встановлено прийом пропозицій з 19.07.2023 09:15 по 27.07.2023 00:00, тобто в межах визначеного законодавством строку виконати вимогу Замовника є неможливим. При цьому, через постійні обстріли країни терориста робоча термін отримання документів збільшується на невизначений термін.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають висновок Державної санітарно - епідеміологічної експертизи для використання у знезараженні в системі питного водопостачання, виданого на Учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «Хімреагент».
2. ОБГРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому має бути виключена.
Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Хімреагент» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Такими доказами є:
- дилерський договір з виробником;
- технічні умови на виробництво;
- сертифікати якості;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- паспорт безпеки на товар;
- договори на підтвердження факту постачання на інші підприємства, що забезпечують виробництво питної води та інші документи.
ІІІ. ЩОДО СТРОКУ ПОДАННЯ СКАРГИ
Відповідно до абзаців першого та п’ятого пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник 19.07.2023 оприлюднив тендерну документацію та встановив кінцевим строком для подання тендерних пропозицій 27.07.2023 о 00.00 год.
20 липня 2023 Замовником внесено зміни до тендерної документації без продовження строку подання тендерних пропозицій.
Отже, 23 липня 2023 є останнім днем для подання скарги.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",-
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Комунальне підприємство "Міськводоканал" Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Гіпохлорит натрію марки А Код ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-19-000146-a з урахуванням вищевикладеного.
Пов'язані документи:
Учасник
- паспорт безпеки гіпохлорит.pdf 21.07.2023 16:28
- Скарга на документацію.docx 21.07.2023 16:28
- 1. аналогічний договір.pdf 21.07.2023 16:28
- копії Сертифікати ISO СЕТ.pdf 21.07.2023 16:28
- Скарга на документацію.pdf.asice 21.07.2023 16:28
- копія сертифікат якості гіпохлорит.pdf 21.07.2023 16:28
- Скарга на документацію_Validation_Report.pdf 21.07.2023 16:28
- 2. Висновок ДСЕЕ.pdf 21.07.2023 16:28
- Скарга на документацію.pdf 21.07.2023 16:28
- копія ТУ гхн.pdf 21.07.2023 16:29
- копія Дилерський договір.pdf 21.07.2023 16:29
- рішення від 25.07.2023 № 11327.pdf 25.07.2023 19:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2023 № 12218.pdf 08.08.2023 13:56
- рішення від 07.08.2023 № 12218.pdf 10.08.2023 11:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.07.2023 17:10
Дата розгляду скарги:
07.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2023 19:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.08.2023 11:42
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2023 21:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни до Тендерної документації відповідно до рішення Антимонопольного комітету України № 12218-р/пк-пз від 07.08.2023 внесено