-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Молоко згущене ж/б 370 г
Завершена
5 162 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 51 624.00 UAH
мін. крок: 1% або 51 624.00 UAH
Період оскарження:
19.07.2023 08:11 - 19.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції учасника ТОВ «КРАЙ-МК..» згідно протоколу № 136 від 05.09.2023 р.
Номер:
78fb4eac0c444678842831992772f31c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-19-000137-a.a3
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції учасника ТОВ «КРАЙ-МК..» згідно протоколу № 136 від 05.09.2023 р.
Скарга:
На офіційному сайті (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-19-000137-a) 19.07.2023 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Молоко згущене ж/б 370 гр. Класифікація за ДК 021:2015: 15510000-6 - Молоко та вершки, зі строком поставки – до 01.10.2023 р. на очікувану вартість 5 162 400, 00 грн. з ПДВ.
Замовником процедури закупівлі є Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26136777).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію зі змінами по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Молоко згущене ж/б 370 г ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки, яку затверджено протоколом
№ 95 від 21 липня 2023 року Уповноваженою особою І.Бойко, із додатками, далі «Тендерна документація» із змінами.
Вказана закупівля оголошена згідно Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року
«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», далі за текстом «Особливості».
01.09.2023 року відбулося розкриття тендерних пропозицій наступних учасників:
- ТОВ «ПАРТУМ 20» із ціною пропозиції 4 320 000, 00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "КРАЙ-МК..", із ціною пропозиції 4`665`600,00 грн. з ПДВ.
05.09.2023 року Замовником було оприлюднено рішення про відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «КРАЙ-МК.."» з підстав зазначених у протоколі № 136 від 05.09.2023 року.
Ознайомившись із змістом протоколу № 136 від 05.09.2023 року, наше Товариство не погоджується з таким рішенням та вважає, що Замовник порушив вимоги п. 41, 43 та 47 Особливостей, що призвело до прийняття незаконного рішення, з огляду на наступне.
Так, в якості підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..», Замовник зазначив наступне:
Згідно «ДОДАТКУ 2 до тендерної документації», «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» «Молоко згущене ж/б 370 г , ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки» Замовник вимагав:
«п. 9. На підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати в складі пропозиції декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбачений чинним законодавством, документ повинен бути виданий на ім’я учасники та обов’язково містити інформацію про повну назву виробника його адресу, адресу отримувача та адресу виробничих потужностей, відповідність продукції ДСТУ 4274:2019, дату виробництва продукції, номер партії, умови та термін придатності, інформація про органолептичні, фізико-хімічні, мікробіологічні показники та інформацію про посилання на експертний висновок/протокол випробувань/інший документ виданий акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати (копія документу надається в складі пропозиції додатково учасниками) на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів».
На підтвердження вищевказаних вимог, складі пропозиції учасника міститься ДЕКЛАРАЦІЯ ВИРОБНИКА (Посвідчення про якість) № 00432, а саме файл- «scan1.pdf» , в якій відсутня інформація (не зазначено) про повну назву виробника та його адресу, лише зазначена адреса виробничих потужностей, що не відповідає умовам п.9, Додатка № 2.»
Але вказане обґрунтування Замовника відхилення тендерної пропозиції нашого Товариства не відповідає вимогам чинного законодавства з огляду на наступне.
Замовник зазначив, що наданий документ – Декларація виробника (Посвідчення про якість) № 00432 дата видачі 21.08.2023 року не містить у собі інформації про повну назву виробника та його адресу.
Необхідно відзначити, що діюче законодавство України не містить таких понять, як «повна назва юридичної особи» та «адреса юридичної особи».
Згідно п. 1 ст. 90 Цивільного кодексу України юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму та назву.
Тобто юридична особа повинна мати своє найменування, що складається з організаційно-правової форми та назви.
Ст. 93 п. 1 Цивільного Кодексу України передбачено, що Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Згідно із ч. 2 ст. 9 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначені відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі про юридичну особу, в тому числі, зокрема, п. 1 – найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); п. 10 – місцезнаходження юридичної особи.
Згідно із наданою ТОВ «КРАЙ-МК..» у складі пропозиції Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432, виробником запропонованого товару є ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
Ст. 62 п. 4. Господарського кодексу України передбачено, що Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.
Згідно відомостей з ЄДРПОУ за кодом 35346395, шо міститься на печатці Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432 містяться наступні відомості:
Найменування – ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕКО-МОЛПРОДУКТ»;
місцезнаходження - Україна, 23225, Вінницька обл., Вінницький р-н, село Некрасове, ВУЛИЦЯ НЕКРАСОВА, будинок 1А.
Таких відомостей, як «повна назва» та «адреса» щодо ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЕКО-МОЛПРОДУКТ» в ЄДРПОУ не міститься.
Необхідно відзначити, що у відповідності до п. 5 ст. 23 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» законодавець передбачив, що виробник харчових продуктів повинен зазначати адресу потужностей, де здійснюється виробництво харчових продуктів.
Таким чином, виконати вимогу Замовника щодо змісту Декларації виробника із зазначенням: «повної назви» та «адреси» не є можливим, через відсутність такої інформації в ЄДРПОУ та будь-яких інших документах.
У Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432 міститься інформація про Адресу виробничих потужностей, яка повністю співпадає із місцезнаходженням виробника
ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ» та місцезнаходження зазначено на печатці виробника, яка міститься на Декларації.
З огляду на зазначене, Декларація виробника (Посвідчення про якість) № 00432 повністю відповідає вимогам Тендерної документації, в тому числі п. 9 Додатку № 2 до Тендерної документації та вимогам чинного законодавства України, а тому рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..» не відповідає п. 47 Особливостей.
Крім того, необхідно відзначити, що згідно із п. 43 Особливостей та п. 1 розділу ІV Тендерної документації передбчено, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Згідно Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» предметом закупівлі є - Молоко згущене ж/б 370 г, (Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019.).
ТОВ «КРАЙ-МК..» запропоновано до постачання товар - Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар відповідає вимогам ДСТУ 4274:2019 та іншим вимогам показників безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", що зазначено у наданій Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432. Замовник також не зазначив, що запропонований товар не відповідає технічній специфікації до предмету закупівлі в частині найменування товару, марки, тощо.
Таким чином, якщо на думку Замовника в наданій Декларації виробника (Посвідчення про якість)
№ 00432 не зазначено якусь інформацію, яка не впливає на технічні характеристики предмету закупівлі, він був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель на виконання п. 43 Особливостей.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «КРАЙ-МК..» з підстави відсутності у Декларації виробника (Посвідчення про якість) № 00432 «повної назви» та «адреси», Замовник порушив п. 43, 47 Особливостей.
2. В якості наступної підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..» Замовник зазначив: «Також в вищевказаній «ДЕКЛАРАЦІЇ» міститься інформація про фізико-хімічні показники, а саме: масова частка жиру %, масова частка вологи%, масова частка сахарози%, кислотність Т, масова частка білка%, але відсутній документ який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень фізико-хімічних показників, а саме: масової частки жиру %, масової частки сахарози%, масової частки білка%, що не відповідає необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»
Але вказаний висновок не відповідає вимогам Тендерної документації.
Так, п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено: «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації;
інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації;
для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації;
інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Згідно змісту Тендерної документації у переліку необхідних документів, які повинні бути надані у складі тендерної пропозиції учасника, відсутній документ: «документ який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень фізико-хімічних показників, а саме: масової частки жиру %, масової частки сахарози%, масової частки білка%.», на який послався Замовник як на підставу відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
У відповідності до п. 9. Додатку № 2 до Тендерної документації Замовник передбачив:
«На підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати в складі пропозиції декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбачений чинним законодавством, документ повинен бути виданий на ім’я учасники та обов’язково містити інформацію про повну назву виробника його адресу, адресу отримувача та адресу виробничих потужностей, відповідність продукції ДСТУ 4274:2019, дату виробництва продукції, номер партії, умови та термін придатності, інформація про органолептичні, фізико-хімічні, мікробіологічні показники та інформацію про посилання на експертний висновок/протокол випробувань/інший документ виданий акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати (копія документу надається в складі пропозиції додатково учасниками) на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів».
У складі тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..» надано:
Декларацію виробника (Посвідчення про якість) № 00432 Приватного підприємства
«Еко-молпродукт» на товар - Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар відповідає вимогам ДСТУ 4274:2019, яка містить посилання на Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р. виданий Вінницькою регіональною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та Протокол випробувань № 2142 від 21.08.2023 р. виданий ДП “Винницястандартметрологія” .
Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р. виданий Вінницькою регіональною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів а захисту споживачів та Протокол випробувань № 2142 від 21.08.2023 р. виданий ДП “Винницястандартметрологія” які містить у собі відомості про оцінки результатів лабораторних досліджень.
Тендерною документацією не вимагалося чіткого переліку лабораторних досліджень, які повинні підтверджуватися експертним висновком, протоколом випробувань або іншим документом виданим акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати , який надається учасником та на який є посилання у Декларації виробника (Посвідченні про якість) у відповідності до п. 9. Додатку № 2 до Тендерної документації.
Таким чином, учасником ТОВ «КРАЙ-МК..» було надано всі документи, які вимагалися умовами Тендерної документації на підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, а тому рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з зазначеної підстави суперечить п. 47 Особливостей.
З огляду на все вищезазначене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», п. 43, 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
Просимо:
прийняти цю скаргу до розгляду;
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРАЙ-МК..».
Додатки:
1. Виписка з ЄДРПОУ ТОВ «КРАЙ-МК..».
2. Виписка з ЄДРПОУ ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
3. Декларація виробника (посвідчення про якість) ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
4. Експертний висновок № 003265 п/23 від 02.08.2023 р.
5. Протокол випробувань № 2142 від 21.08.2023 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Департ Кривий ріг.pdf 08.09.2023 17:44
- изображение_viber_2023-09-08_17-26-23-532.jpg 08.09.2023 17:45
- изображение_viber_2023-09-08_17-26-42-255.jpg 08.09.2023 17:45
- изображение_viber_2023-09-08_17-27-08-981.jpg 08.09.2023 17:45
- изображение_viber_2023-09-08_17-27-22-145.jpg 08.09.2023 17:45
- Експертний висновок 0708.pdf 08.09.2023 17:45
- Виписка з реєстру ЄДРПОУ.pdf 08.09.2023 17:46
- scan 1.pdf 08.09.2023 17:47
- img857.pdf 08.09.2023 17:47
- img857.pdf 08.09.2023 17:48
- Скарга Кривий Ріг.pdf 20.09.2023 13:51
- Заперечення на пояснення .pdf 20.09.2023 13:59
- рішення від 12.09.2023 № 14491.pdf 12.09.2023 18:03
- інформація про перенесення розгляду скарги від 21.09.2023 № 1407.pdf 21.09.2023 17:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.09.2023 № 15179.pdf 25.09.2023 11:59
- рішення від 22.09.2023 № 15179.pdf 26.09.2023 18:19
- відповідь.pdf 14.09.2023 16:19
- антимон скарга згущ.docx 14.09.2023 16:19
- проткол про намір.docx 27.09.2023 15:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2023 18:11
Дата розгляду скарги:
21.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.09.2023 18:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.09.2023 18:19
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2023 15:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконано в повному обсязі
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації в редакції від 15.08.2023 року
Номер:
12f91acd58b84fd59070a8d6c0cabaac
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-19-000137-a.a2
Назва:
Скарга на порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у Тендерній документації в редакції від 15.08.2023 року
Скарга:
На офіційному сайті (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-19-000137-a) 19.07.2023 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Молоко згущене ж/б 370 гр. Класифікація за ДК 021:2015: 15510000-6 - Молоко та вершки, зі строком поставки – до 01.10.2023 р. на очікувану вартість 5 162 400, 00 грн. з ПДВ.
Замовником процедури закупівлі є Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26136777).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію зі змінами по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Молоко згущене ж/б 370 г ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки, яку затверджено протоколом
№ 95 від 21 липня 2023 року Уповноваженою особою І.Бойко, із додатками, далі «Тендерна документація»
15.08.2023 року Замовником було внесено зміни до Тендерної документації шляхом викладення в новій редакції, яка затверджена протоколом № 117 від 15 серпня 2023 року, далі «Тендерна документація».
Вказана закупівля оголошена згідно Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року
«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», далі за текстом «Особливості».
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КРАЙ-МК..» (далі - Скаржник) має бажання взяти участь у цій закупівлі, однак, ознайомившись з Тендерною документацією зі змінами від 15.08.2023 року, Скаржником були виявлені вимоги, які не відповідають чинному законодавству України, обмежують конкуренцію та є дискримінаційними відносно нашого Товариства та багатьох інших учасників, що позбавляє можливості прийняти участь у цій закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень чинного законодавства України, вважаємо за необхідне зазначити наступне.
У відповідності до розділу ІІІ п. 1 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
1. Згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі»
в п. 8 розділ «Вимоги щодо предмету закупівлі (товару)» передбачено, що
На підтвердження виконання вимог ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» та запобігання фальсифікації молочних продуктів учасники, в складі пропозиції повинні надати протокол(ли) випробувань, або експертні(ий) висновок, або інший документ виданий(ні) на відсутність молочного жиру та дослідження тригліцеридного складу молочного жиру, вищевказаний документ(ти) повинні бути видані акредитованою лабораторією та датований(ні) не раніше третього кварталу 2023 року.
Вказана вимога є дискримінаційною для нашого Товариства та багатьох інших учасників з огляду на наступне.
Так, предметом закупівлі згідно із Додатком 2 до Тендерної документації є: Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019.
У відповідності до тексту ДСТУ 4274:2019, який затверджено Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» 13.11.2019 № 352, передбачено, що для виробництва продукту використовують таку сировину і основні матеріали:
молоко коров’яче незбиране не нижче 2-го гатунку з кислотністю не більше 20 0Т;
молоко знежирене кислотністю не більше 21 0Т
маслянку, яку одержують при виробництві солодковершкового несолоного масла, кислотністю не більше 20 0Т згідно з чинною нормативно-технічною документацією;
вершки кислотністю плазми не більше 24 0Т, які одержані з коров’ячого молока не нижче 2-го гатунку;
цукор-пісок;
цукор-рафінад згідно;
цукор молочний рафінований дрібнокристалевий;
воду питну.
У відповідності до фізико-хімічних показників продукту масова частка сухих речовин молока не повинна бути менше 28,5 % в тому числі жиру не менше 8,5%.
Таким чином, предметом закупівлі є «Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%», яке виробляється з основного інгредієнту - молока коров’ячого, а тому надати у складі тендерної пропозиції протокол(ли) випробувань, або експертні(ий) висновок, або інший документ виданий(ні) на відсутність молочного жиру жодний учасник, в тому числі наше Товариство не має можливості.
Протокол(ли) випробувань, або експертні(ий) висновок, або інший документ виданий(ні) на відсутність молочного жиру в складі товару «Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%» буде підтверджувати невідповідність такого запропонованого товару вимогам ДСТУ 4274:2019 та по своїй суті є абсурдною вимогою.
Таким чином, вимога Тендерної документації про надання протоколу(лів) випробувань, або експертного(их) висновків, або інших документів виданиого(них) на відсутність молочного жиру є дискримінаційною та такою що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» в розділі «Вимоги щодо предмету закупівлі (товару)» п. 9. передбачено, що
На підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристики предмета закупівлі, учасники повинні надати в складі пропозиції декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбаченний чинним законодавством, документ повинен бути виданий на ім’я учасники та обов’язково містити інформацію про повну назву виробника його адресу, адресу отримувача та адресу виробничих потужностей, відповідність продукції ДСТУ 4274:2019, дату виробництва продукції, номер партії, умови та термін придатності, інформація про органолептичні , фізико-хімічні, мікробіологічні показники та інформацію про посилання на експертний висновок/протокол випробувань/інший документ виданий акредитованою лабораторією який підтверджує дійсність декларації щодо оцінки результатів лабораторних досліджень із зазначенням його номеру та дати (копія документу надається в складі пропозиції додатково учасниками) на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів», інформацію про посилання на сертифікат системи управління якістю харчових продуктів його номер та термін дії, та додатково надається його копія учасником в складі пропозиції.
ТОВ «КРАЙ-МК..» не є виробником товару - Молоко згущене ж/б 370 гр.
Наше Товариство має можливість здійснити постачання такого товару, виробником якого є
ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ», товар якого повністю відповідає технічним вимогам Замовника згідно із Додатком 2 до Тендерної документації (копія декларації виробника додається).
Замовник цієї закупівлі вимагає від учасників в якості підтвердження якості запропонованого товару, надати в тому числі:
декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбаченний чинним законодавством, який містить у собі посилання на сертифікат системи управління якістю харчових продуктів його номер та термін дії, та додатково надається його копія учасником в складі пропозиції.
Тобто вказана умова Тендерної документації містить у собі вимогу про надання документу третьої особи – виробника товару, а саме сертифікат системи управління якістю харчових продуктів, який не є учасником закупівлі.
З метою виконання цієї вимоги Тендерної документації, наше Товариство звернулося до виробника товару – ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ» з листом про надання сертифікату системи управління якістю харчових продуктів виробника ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
Але виробник товару повідомив нам, що він не має такого сертифікату системи управління якістю харчових продуктів через те, що відповідно до ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» та його отримання не є обов’язковим у відповідності до вимог чинного законодавства, через що надати нам такий сертифікат не має можливості (копія листа додається).
Так, по –перше, у відповідності до п. 11 ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» від 22.07.2014 року № 1602, ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» викладено у новій редакції та з 20.09.2015 року вказаний Закон України має назву «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Таким чином, провести будь-яку сертифікацію у відповідності до редакції Закону, яка вже втратила чиність станом на день подання тендерної пропозиції жодна особа не має можливості.
По-друге, згідно п. 2 ст. 20 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», в редакції Закону, яка чинна на день подання цієї скарги, оператори ринку зобов’язані:
1) забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
2) розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Жодної вимоги про обов’язковість виробника товару проведення сертифікації системи управління якості харчових продуктів ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» не містить.
Вказана редакція ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» містить вимоги про наявність в обов’язковому порядку розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Хоча згідно із ст. 21 п. 7. Зазначеного Закону передбачено, що Сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою, виробник товару ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ» отримав сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів № 21IFGP57 від 30.03.2021 року зі строком дії до 29.03.2024 року про що зазначено у декларації виробника(копія сертифіката на систему управління безпечністю харчових продуктів виробника, додається)
З огляду на зазначене, прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які пропонують до постачання товар, виробники якого мають сертифікат системи управління якістю харчових продуктів виданий відповідно до ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів», який втратив чинність 20.09.2015 року, що є дискримінаційною умовою щодо нашого Товариства та багатьох інших потенційних учасників закупівлі та є такою, що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на все вищезазначене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
п. 53 Особливостей
ПРОСИМО:
прийняти цю скаргу до розгляду;
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме виключити в Додатку 2 вимогу про надання: Протокол(ли) випробувань, або експертні(ий) висновок, або інший документ виданий(ні) на відсутність молочного жиру в складі товару.»
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме в Додатку 2 в п. 9 виключити вимогу про надання учасником: «декларацію виробника, або якісне посвідчення, або інший документ передбаченний чинним законодавством на вимогу ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів», який містить інформацію про посилання на сертифікат системи управління якістю харчових продуктів його номер та термін дії, та додатково надається його копія учасником в складі пропозиції.»
Додатки:
1.Виписка ТОВ «КРАЙ-МК..».
2.Декларація виробника (посвідчення про якість) ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
3.Лист ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ» від 16.08.2023 року.
4.Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів № 21IFGP57 від 30.03.2021 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга нова Кривий Ріг.pdf 16.08.2023 18:50
- Виписка з реєстру ЄДРПОУ.pdf 16.08.2023 18:51
- Декларація Екомолпродукт.jpg 16.08.2023 18:51
- Лист Екомолпродукт.jpeg 16.08.2023 18:51
- Сертификат.jpg 16.08.2023 18:51
- сгущенка зміни1708.docx 17.08.2023 12:19
- ПЕРЕЛІК ЗМІН від 17.docx 17.08.2023 12:19
- Пояснення 21.08.23 до закупівлі молоко сгущене .pdf 21.08.2023 14:14
- вдповідь сгущ по 2й скарзі.docx 21.08.2023 14:14
- рішення від 18.08.2023 № 13006.pdf 18.08.2023 14:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.08.2023 № 13423.pdf 25.08.2023 13:41
- рішення від 24.08.2023 № 13423.pdf 29.08.2023 11:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.08.2023 19:00
Дата розгляду скарги:
24.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.08.2023 14:32
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
29.08.2023 11:19
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
29.08.2023 11:19
Скарга
Виконана замовником
Скарга на порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
6eca92751f534e08910f4178ce17d970
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-19-000137-a.b1
Назва:
Скарга на порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА
на порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
На офіційному сайті (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-19-000137-a) 19.07.2023 року було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Молоко згущене ж/б 370 гр. Класифікація за ДК 021:2015: 15510000-6 - Молоко та вершки, зі строком поставки – до 01.10.2023 р. на очікувану вартість 5 162 400, 00 грн. з ПДВ.
Замовником процедури закупівлі є Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26136777).
До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію зі змінами по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Молоко згущене ж/б 370 г ДК 021:2015 код 15510000-6 – Молоко та вершки, яку затверджено протоколом
№ 95 від 21 липня 2023 року Уповноваженою особою І.Бойко, із додатками, далі «Тендерна документація»
Вказана закупівля оголошена згідно Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року
«Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», далі за текстом «Особливості».
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КРАЙ-МК..» (далі - Скаржник) має бажання взяти участь у цій закупівлі, однак, ознайомившись з Тендерною документацією, Скаржником були виявлені вимоги, які не відповідають чинному законодавству України, обмежують конкуренцію та є дискримінаційними відносно нашого Товариства та багатьох інших учасників, що позбавляє можливості прийняти участь у цій закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень чинного законодавства України, вважаємо за необхідне зазначити наступне.
У відповідності до розділу ІІІ п. 1 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
1. Згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі»
в розділі «Вимоги щодо предмету закупівлі (товару)» передбачено, що
1. Товари по якості і безпечності повинні відповідати встановленим державним стандартам. За зовнішнім виглядом, запахом, смаком, кольором, консистенцією, продукти харчування повинні відповідати показникам якості на підтвердження надати в складі тендерної пропозиції декларацію виробника (видану на ім’я учасника) та експертний висновок (виданий на ім’я виробника) виданий лабораторією, яка акредитована Національним агенством з акредитації України, виданий не раніше двухмісячної давнини до моменту подачі тендерної пропозиції, який містить випробування за наступними показниками: ГМО; мікотоксини; мікробіологічні випробування (бактерії кишкової палички, мікроорганізми, стерильність);органолептичні показники (смак і запах, консистенція, колір); пестициди (карбофос, метафос, базудин, Гамма-ГХЦГ, ДДТ); радіонукліди(Сs,Sr); токсичні елементи (свинець, кадмій, ртуть); фізико-хімічні (волога, кислотність). Надана учасником декларація виробника повинна містити інформацію та посилання на вищевказаний експертний висновок.»
Вказана вимога є дискримінаційною для нашого Товариства та багатьох інших учасників з огляду на наступне.
Так, предметом закупівлі згідно із Додатком 2 до Тендерної документації є: Молоко незбиране згущене з цукром з масовою часткою жиру 8,5%, товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", вказаному ДСТУ 4274:2019.
ТОВ «КРАЙ-МК..» не є виробником товару - Молоко згущене ж/б 370 гр.
Наше Товариство має можливість здійснити постачання такого товару, виробником якого є
ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
Наше Товариство має Декларацію виробника (посвідчення про якість) № 00103, яка видана на ім’я ТОВ «КРАЙ-МК..» на товар – молоко незбиране згущене з цукром, металева банка 370 гр., що відповідає ДСТУ 4274:2019, зі строком придатності 12 місяців з дати виробництва 25.01.2023 року, тобто такий товар повністю відповідає технічним вимогам Замовника згідно із Додатком 2 до Тендерної документації.
Вказана декларація виробника містить посилання на Експертний висновок від 01.02.2023 року 000338 п/23.
Замовник цієї закупівлі вимагає від учасників в якості підтвердження якості запропонованого товару, надати:
експертний висновок (виданий на ім’я виробника) виданий лабораторією, яка акредитована Національним агенством з акредитації України, виданий не раніше двухмісячної давнини до моменту подачі тендерної пропозиції, який містить випробування за наступними показниками: ГМО; мікотоксини; мікробіологічні випробування (бактерії кишкової палички, мікроорганізми, стерильність);органолептичні показники (смак і запах, консистенція, колір); пестициди (карбофос, метафос, базудин, Гамма-ГХЦГ, ДДТ); радіонукліди(Сs,Sr); токсичні елементи (свинець, кадмій, ртуть); фізико-хімічні (волога, кислотність).
Декларацію виробника, видану на ім’я учасника закупівлі, яка містить посилання на зазначений експертний висновок.
Тобто вказана умова Тендерної документації містить у собі вимогу про надання документу третьої особи – виробника товару, який не є учасником закупівлі.
З метою виконання цієї вимоги Тендерної документації, наше Товариство звернулося до виробника товару – ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ» з листом про надання експертного висновку на товар - молоко незбиране згущене з цукром, металева банка 370 гр., який буде відповідати всім зазначеним вимогам Замовника щодо переліку досліджень та строку видачі.
Але виробник товару повідомив нам, що він не має такого експертного висновку та проведення такого переліку досліджень не є обов’язковим у відповідності до вимог чинного законодавства, через що надати нам такий експертний висновок не має можливості.
З метою підтвердження якості запропонованого товару, наше Товариство має можливість здійснити лабораторне дослідження товару на його відповідність вимогам чинного законодавства щодо якості та безпеки, та надати такий експертний висновок Замовнику, але такий висновок буде виданий на ім’я учасника, а не виробника товару. Примусити зробити таке дослідження виробника товару наше Товариство не має законодавчо встановлених підстав.
З огляду на зазначене, прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які є виробниками товару, або ті учасники, які мають експертний висновок, виданий на ім’я виробника такого товару за всіма існуючими показниками, що є дискримінаційною умовою щодо нашого Товариства та багатьох інших потенційних учасників закупівлі.
Таким чином, вимога Тендерної документації про надання експертного висновку (виданого на ім’я виробника) виданий лабораторією, яка акредитована Національним агенством з акредитації України, виданий не раніше двухмісячної давнини до моменту подачі тендерної пропозиції, який містить випробування за наступними показниками: ГМО; мікотоксини; мікробіологічні випробування (бактерії кишкової палички, мікроорганізми, стерильність);органолептичні показники (смак і запах, консистенція, колір); пестициди (карбофос, метафос, базудин, Гамма-ГХЦГ, ДДТ); радіонукліди(Сs,Sr); токсичні елементи (свинець, кадмій, ртуть); фізико-хімічні (волога, кислотність), є дискримінаційною та такою що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. У відповідності до Додатку 3 до Тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» на відповідність кваліфікаційному критерію – «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Замовник вимагає від учасника надати:
П. 1.2. Довідка у довільній формі щодо наявності власного(них) (або орендованого (них)) транспортного(них) засобу(ів) (або спеціалізованого(них) транспортного(них) засобів - для продукції що швидко псується) (зазначити), не менше двох та в будь-якому випадку надати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з особливою відміткою «рефрежиратор» або «холодильне обладнання», якими буде здійснюватися постачання продуктів харчування;
оригінал документу, що підтверджує право власності транспортного засобу, або скановану копію договору оренди транспортного(них) засобу(ів) (документи повинні бути чинними на дату подання пропозиції та строком дії не менше ніж до 31.10.2023 року) укладених згідно вимог чинного законодавства.
Таким чином, прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки учасники, які мають у власності або на умовах оренди транспортні засоби, які будуть використовуватися під час виконання договору.
ТОВ «КРАЙ-МК..» для виконання умов договору на поставку товару за цією закупівлею планує залучати транспортні засоби:
VOLKSWAGEN CRAFTER , AE2671PC
MERCEDES-BENZ SPRINTER311CDI, AE0133BM.
Перевезення товару зазначеним транспортом буде здійснюватися на підставі договору № 03 про надання послуг транспортного обслуговування від 10.11.2022 року, укладеного з ТОВ «ОПТІТРЕЙД», як виконавця послуг з перевезення вантажів та транспортного експедирування. Строк дії зазначеного Договору до 31.12.2023 року.
Зазначені транспортні засоби повністю відповідають вимогам Замовника, які передбачені у Додатку 3 до Тендерної документації, а саме є рефрежираторами або мають відмітку про обладнання холодильним обладнанням (копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів додаються).
Таким чином, маючи можливість забезпечити доставку товару транспортними засобами, які відповідають всім технічним характеристикам Замовника на підставі договору про надання транспортних послуг, ТОВ «КРАЙ-МК..» позбавлений можливості прийняти участь у цій закупівлі через встановлення дискримінаційної вимоги про надання документів, які підтверджують право власності або оренди на транспортні засоби, що є дискримінаційною та такою що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. У відповідності до Додатку 3 до Тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» на відповідність кваліфікаційному критерію - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовник вимагає від учасника надати:
копії медичної книжки (за формою 1-ОМК) з заповненою медичною карткою працівників, які задіяні у постачанні (обов’язково два водія, два експедитора, вантажника, комірника, які зазначені учасником у інформаційній довідці, наданій у складі тендерної пропозиції, а також особи суб’єкта господарювання, відповідальної за проведення санітарної обробки харчового транспорту, заповнених на підставі інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка» затвердженої Наказом МОЗ України 21.02.2013 №150 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.04.2013 року за №662/23194.
ТОВ «КРАЙ-МК..» планує у цій закупівлі використовувати послуги з транспортного обслуговування на підставі договору № 03 від 10.11.2022 року, укладеного з ТОВ «ОПТІТРЕЙД». Відповідальним за санітарну обробку транспортних засобів є Виконавець транспортних послуг –
ТОВ «ОПТІТРЕЙД».
Між ТОВ «ОПТІТРЕЙД» та ТОВ «МАЙМ СЕРВІС» укладено договір №0612/21 від 06.12.2021 року зі строком дії до 31.12.2023 року, за умовами якого ТОВ «МАЙМ СЕРВІС» - Виконавець прийняв на себе обов’язки з санітарної обробки транспортних засобів VOLKSWAGEN CRAFTER, AE2671PC, MERCEDES-BENZ SPRINTER311CDI, AE0133BM.
Таким чином, санітарну обробку транспортних засобів, які будуть використовуватися нашим Товариством для поставки товару здійснює третя особа ТОВ «МАЙМ СЕРВІС» та безпосередньо працівники цього виконавця здійснюють санітарну обробку та є відповідальними за такі дії.
ТОВ «КРАЙ-МК..» звернулося до ТОВ «МАЙМ СЕРВІС» з проханням надати копію медичної книжки особи суб’єкта господарювання, відповідальної за проведення санітарної обробки харчового транспорту, але на час подання скарги жодної відповіді або будь-якого документу так і не отримало.
Таким чином, вимога про надання копії медичної книжки (за формою 1-ОМК) з заповненою медичною карткою особи суб’єкта господарювання, відповідальної за проведення санітарної обробки харчового транспорту, є вимогою, яка залежить від дій третіх осіб, та зобов’язати виконавця послуг з санітарної обробки транспортних засобів надати копію медичної книжки з заповненою медичною карткою свого працівника, який є відповідальним за такі дії, у ТОВ «КРАЙ-МК..» не має законодавчо встановлених підстав.
З огляду на зазначене, вимога про надання копії медичної книжки (за формою 1-ОМК) з заповненою медичною карткою особи суб’єкта господарювання, відповідальної за проведення санітарної обробки харчового транспорту є дискримінаційною та такою що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
4. Згідно Додатку 3 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» п. 12 Замовник передбачив надати учасника:
сертифікат управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно складування, зберігання, відвантаження, транспортування та торгівлі та сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 стосовно складування, зберігання, відвантаження, транспортування та торгівлі; вищевказані сертифікати повинні бути видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України на ім’я Учасника, на підтвердження надати атестат про акредитацію.
Вимоги Національного стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) гармонізовані з європейським стандартом EN ISO 9001:2015 «Quality managemet systems – Requirements» (ISO 9001:2015) і міжнародним стандартом ISO 9001:2015 «Quality managemet systems – Requirements», зазначений стандарт прийнятий у відповідності до статті 17 Закону України
«Про стандартизацію» №1315-VII від 05.06.2014р. із забезпеченням ідентичності вимог національного стандарту вимогам вищезазначених міжнародних стандартів.
Відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), водночас свідчить про відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 – національного стандарту України, вимоги якого гармонізовані лише із міжнародним стандартом ISO 9001:2015.
Будь якого додаткового та/або повторного підтвердження відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, з видачою або без видачі відповідного сертифікату відповідності, система управління якості, сертифікована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 – не потребує.
Таким чином, отримати сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018, маючи при цьому сертифікат
ДСТУ ISO 9001:2015, не є можливим через тотожність вимог.
Прийняти участь у цій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають такі обидва сертифіката, що є дискримінаційною умовою для нашого Товариства та багатьох інших суб’єктів господарювання та такою що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
5. У відповідності до Розділу 5 п. 2 «Інша інформація» Тендерної документації передбачено, що пп. 8 Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 4 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації.
Згідно з п. 4 Додатку 1 ФОРМА : «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» передбачено, що:
«Зазначеним нижче підписом підтверджуємо свою повну і безумовну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними в тендерній документації та погоджуємося на виконання всіх умов та вимог, передбачених цією Документацією.
Таким чином, проект Договору, викладений Замовником є складовою Тендерної документації, та подаючи свою пропозицію безумовно погоджується із його змістом.
Але запропонований Замовником проект Договору містить у собі невідповідності умов між собою, містить інформацію, яка позбавляє учасника належним чином розрахувати вартість своєї пропозиції, а саме.
Згідно із преамбулою проекту Договору передбачено: «Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради, в особі директора Благун Інеси Михайлівни, що діє на підставі Положення про департамент, іменоване надалі Замовник з однієї сторони, (далі - Замовник), та (Заповнюється Постачальником) (Назва Постачальника), у особі (ПІБ підписанта договору) що діє на підставі (Назва установчого документу Постачальника) (далі-Постачальник) з другої сторони, разом – Сторони уклали цей Договір про наступне (далі-Договір)».
Тобто сторонами Договору є Замовник та Постачальник, що також узгоджується з розділом «Місцезнаходження та банківські реквізити», але за текстом проекту Договору обов’язок поставити товар у Постачальника виникає Покупцю (п. 1.1., 1.3. та інш.), при цьому умовами Договору не передбачено, що це за особа «Покупець», приймаючи до уваги, що Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради є Замовником.
Така умова проекту Договору призводить до незрозумілості кому саме необхідно здійснювати постачання товару та де така особа знаходиться.
Крім того, згідно із п. 4.2. Договору передбачено, що «Оплата за Товар здійснюється Замовником шляхом переказу коштів на банківський рахунок Постачальника, зазначений в статті “Реквізити сторін” Договору.», але вказана стаття за змістом проекту Договору взагалі відсутня. Тобто незрозуміло за якими саме реквізитами Замовник буде сплачувати за поставлений товар.
У відповідності до п. 5.2. проекту Договору передбачено, що - Місце поставки товару: 50101, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, проспект Металургів, 36Б.
П.5.3. передбачає, що Поставка Товару здійснюється окремими партіями відповідно до заявок Замовника з зазначенням необхідних найменувань та кількості Товару в межах Специфікації Договору.
5.5. Передача - приймання Товару відбувається за адресою, вказаною в заявці Договору. При передачі-прийманні Товару уповноважені представники Сторін перевіряють відповідність поставленого Товару кількості, яка була замовлена, та специфікації/технічним вимогам, передбаченим Договором.
Тобто Замовником за умовами проекту Договору може змінюватися місце постачання товару, його конкретне місце не визначене, що робить неможливим розрахувати учасником процедури закупівлі вартість тендерної пропозиції з урахування витрат на доставку товару, тому що Замовник може визначити будь-яку точку, в тому числі за межами території України або на окупованій території, та цю вимогу Постачальник повинен виконати, уклавши договір в такій редакції.
З огляду на зазначене, ТОВ «КРАЙ-МК..» бажає прийняти участь у цій закупівлі, але позбавлений такої можливості через запропонований проект Договору, умови якого не узгоджуються між собою та не є конкретизованими, що є дискримінаційною умовою та такою що порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на все вищезазначене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
п. 53 Особливостей
ПРОСИМО:
прийняти цю скаргу до розгляду;
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме виключити в Додатку 2 вимогу про надання: експертного висновку (виданий на ім’я виробника) виданий лабораторією, яка акредитована Національним агенством з акредитації України, виданий не раніше двухмісячної давнини до моменту подачі тендерної пропозиції, який містить випробування за наступними показниками: ГМО; мікотоксини; мікробіологічні випробування (бактерії кишкової палички, мікроорганізми, стерильність);органолептичні показники (смак і запах, консистенція, колір); пестициди (карбофос, метафос, базудин, Гамма-ГХЦГ, ДДТ); радіонукліди(Сs,Sr); токсичні елементи (свинець, кадмій, ртуть); фізико-хімічні (волога, кислотність). Надана учасником декларація виробника повинна містити інформацію та посилання на вищевказаний експертний висновок.»
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме в Додатку 3: п. 1.2 викласти в наступній редакції: «П. 1.2. Довідка у довільній формі щодо наявності власного(них) (або орендованого (них)) транспортного(них) засобу(ів) (або спеціалізованого(них) транспортного(них) засобів або залучених на інших підставах - для продукції що швидко псується) (зазначити), не менше двох та в будь-якому випадку надати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з особливою відміткою «рефрежиратор» або «холодильне обладнання», якими буде здійснюватися постачання продуктів харчування; оригінал документу, що підтверджує право власності транспортного засобу, або скановану копію договору оренди транспортного(них) засобу(ів) або іншого договору, який підтверджує можливість надання послуг з перевезення вантажу зазначеними транспортними засобами (документи повинні бути чинними на дату подання пропозиції та строком дії не менше ніж до 31.10.2023 року) укладених згідно вимог чинного законодавства.
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме в Додатку 3 виключити «а також особи суб’єкта господарювання, відповідальної за проведення санітарної обробки харчового транспорту,.»
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме в Додатку 3 виключити «сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 стосовно складування, зберігання, відвантаження, транспортування та торгівлі»;
зобов’язати Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради прийняти рішення про зміну умов Тендерної документації, а саме Додаток 4 викласти в новій редакції, узгодивши всі пункти між собою.
Додатки:
1. Виписка ТОВ «КРАЙ-МК..».
2. Декларація виробника (посвідчення про якість) № 00103 ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
3. Лист ТОВ «КРАЙ-МК..» від 21.07.2023 року на ім’я ПП «ЕКО-МОЛПРОДУКТ».
4. Копія договору № 03 про надання послуг транспортного обслуговування від 10.11.2022 року, укладеного з ТОВ «ОПТІТРЕЙД».
5. Копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ТОВ «ОПТІТРЕЙД».
6. Копія договору №0612/21 від 06.12.2021 між ТОВ «ОПТІТРЕЙД» та ТОВ «МАЙМ СЕРВІС».
7. Копія листа ТОВ «КРАЙ-МК..» на ім’я ТОВ «МАЙМ СЕРВІС».
8. Копія сертифіката на відповідність ТОВ «КРАЙ-МК..» ДСТУ ISO 9001:2015.
Пов'язані документи:
Учасник
- Image-1 (2).jpg 22.07.2023 18:44
- Виписка з реєстру ЄДРПОУ.pdf 22.07.2023 18:44
- Декларація виробника.jpg 22.07.2023 18:44
- Договір про надання перевезень.PDF 22.07.2023 18:45
- ДОГОВІР САНІТАРНОЇ ОБРОБКИ АВТОТРАНСПОРТУ.pdf 22.07.2023 18:46
- Лист №67 від 21.07.23 .pdf 22.07.2023 18:46
- Лист №68 від 21.07.23 .pdf 22.07.2023 18:46
- Сертификат 9001 з аудитом.pdf 22.07.2023 18:46
- Скарга Департамент .pdf 22.07.2023 18:47
- техпаспорт 0133__.pdf 22.07.2023 18:47
- рішення від 25.07.2023 № 11301.pdf 25.07.2023 20:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2023 № 12309.pdf 09.08.2023 13:51
- рішення від 08.08.2023 № 12309.pdf 11.08.2023 13:20
- Пояснення до закупівлі молоко сгущене.pdf 27.07.2023 14:37
- пояснення згущене молоко виправ.docx 27.07.2023 14:37
- протокол внесення змін.docx 11.08.2023 15:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.07.2023 19:00
Дата розгляду скарги:
08.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2023 20:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2023 13:20
Дата виконання рішення Замовником:
11.08.2023 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконано в повному обсязі