-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам’яне)(09110000-3) (ДК 021:2015)
Завершена
632 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 162.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 162.50 UAH
Період оскарження:
18.07.2023 22:25 - 25.08.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Номер:
0edbbe1bc0ab4473800444ad0ae0575d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-18-012116-a.a4
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Скарга:
НИЖНЬОАПШАНСЬКИМ ЛІЦЕЄМ "АПША" СОЛОТВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ТЯЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-07-18-012116-a.
ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визнання переможцем тендерної пропозиції ПП "Енергозахід".
ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.09.2023 року №7 Замовником було визнано переможцем тендерну пропозицію ПП «Енергозахід».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
1. Щодо неправомірного визнання переможцем
ПП «Енергозахід»
1. Відповідно до п.4. Додатку № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Замовником встановлено вимогу: «Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля марки П 6-100, оформлене згідно з вимогами ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Інформуємо орган оскарження про те, що ПП «Енергозахід» на задоволення даної вимоги надає файл: «6-100 посвідчення ПП Мегалюкс», який містить в собі ПОСВІДЧЕННЯ ЯКОСТІ, яке НЕ Є ОФОРМЛИНИМ згідно з вимогами ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», а саме:
Порушення та НЕВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ЗАКЛЮЧАЄТЬСЯ В НАСТУПНОМУ:
ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» містить в собі «Якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля», які розміщено в ТАБЛИЦІ №1 ТА ТАБЛИЦІ №2 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Таблиця №1
Таблиця№2
В посвідчені якості, яке надано ПП «Енергозахід» відсутні такі показники, як:
1) Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж - 22
2) Масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше для незбагаченого вугілля, %, не більше ніж – «-»
3) Хлор на сухий стан палива Cld, %, не більше ніж - 0,6
4) Миш’як на сухий стан палива Asd, %, не більше ніж - 0,02
Таким чином, посвідчення якості ПП «Енергозахід» не відповідає вимогам Замовника, які передбачають той факт, що для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля марки П 6-100, ОФОРМЛЕНЕ ЗГІДНО З ВИМОГАМИ ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Посвідчення якості Учасника є таким, що оформлене з порушенням/ НЕ ДОТРИМАННЯМ вимог ДСТУ7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», та не підтверджує якість товару за параметрами:
1) Масова частка кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж - 22
2) Масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше для незбагаченого вугілля, %, не більше ніж – «-»
3) Хлор на сухий стан палива Cld, %, не більше ніж - 0,6
4) Миш’як на сухий стан палива Asd, %, не більше ніж - 0,02
Отже, виходячи із зазначеного вище, посвідчення якості Учасника є таким, що не відповідає вимогам ДСТУ 7146:2010, а отже, тендерна пропозиція Учасника, враховуючи підстави, які зазначено вище, є такою, що підлягає відхиленню відповідно до п.44 Особливостей, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Зазначена вище невідповідність, у разі її усунення відповідно до п.43 Особливостей, призведе до зміни технічних характеристик товару, а отже є такою, що не може бути усунута протягом 24 годин.
2. Згідно Додатку № 3 до тендерної документації: «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі. Замовник закуповує: Вугілля кам’яне марки П 6-100 або еквівалент у кількості - 55 т. Якісні характеристики Товару повинні відповідати наступним критеріям:
Вугілля марки П 6-100 або еквівалент - 55 тонн.
Зольність на робочий стан палива, не більше ніж 25%,
Розмір кусків: 6-100 мм,
Загальна волога на робочий стан палива не більше ніж - 8%.,
Нижча теплота згорання на робочий стан палива - не менше 23,584 (5633) Q, МДЖ/кг (ккал/кг).,
Вміст летких речовин - від 8 до 18%,
Загальна сірка на сухий стан палива - не більше ніж 3 %.
Отже, відповідно до вимоги Додатку № 3 до тендерної документації:
п.2. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією.
На відповідність виконання п.2.1. даного додатку, Учасником ПП «Енергозахід» надано у складі пропозиції наступні документи:
п4) Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля марки П 6-100, оформлене згідно з вимогами ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
У посвідченні Якості, файл:«6-100 посвідчення ПП Мегалюкс», наданому Учасником ПП «Енергозахід», міститься показник зольність на робочий стан палива із позначкою «%».
Відповідно до загальноприйнятих одиниць вимірювання, зольність на робочий стан містить позначення – Аr.
Таким чином посвідчення якості містить помилку, що призводить до невизначеності показника аналізування.
Таким чином, відповідність запропонованого товару Учасником за показником "зольність на робочий стан палива" вугілля не підтверджено посвідченням якості.
Згідно додатку № 3 до тендерної документації : Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку № 3 до тендерної документації, відхиляється, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім того, зазначені невідповідності не відносяться до помилок, та виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, про що розміщується у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, так як відсутня інформація (та/або документи) мають безпосереднє відношення до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується Учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, враховуючи зазначене вище, тендерна пропозиція ПП «Енергозахід» є такою, що підлягає відхиленню.
Разом з тим, інформуємо орган оскарження про порушення Замовником норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Так як, Замовником 05.09.2023 року, протоколом №5 в той же самий день (05.09.2023 о 22:45) було відхилено пропозицію Скаржника ТОВ «Закарпатоблпаливо» через відсутність одиниці виміру «Аr» щодо зольності на робочий стан палива». Разом з тим, 05.09.2023 року, протоколом №7 о 22:55 (через 10 хвилин) було визнано переможцем ПП «Енергозахід» з тією ж самою невідповідністю.
Отже, Замовник дискримінує інших учасників тим, що пропозицію Учасника ТОВ «Закарпатоблпаливо» відхиляє через невідповідність вимогам ТД, а пропозицію ПП «Енергозахід» визнає переможною, з тією ж самою невідповідністю.
Тендерна пропозиція Учасника, з урахуванням зазначеного у пункті 2 цієї Скарги, є такою, що підлягає відхиленню відповідно до п.44 Особливостей, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Звертаємо увагу, що зазначена вище невідповідність, у разі її усунення відповідно до п.43 Особливостей, призведе до зміни технічних характеристик товару, а отже є такою, що не може бути усунута протягом 24 годин.
3. Згідно Додатку № 3 до тендерної документації: «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі. Замовник закуповує: Вугілля кам’яне марки П 6-100 або еквівалент у кількості - 55 т. Якісні характеристики Товару повинні відповідати наступним критеріям:
Вугілля марки П 6-100 або еквівалент - 55 тонн.
Зольність на робочий стан палива, не більше ніж 25%,
Розмір кусків: 6-100 мм,
Загальна волога на робочий стан палива не більше ніж - 8%.,
Нижча теплота згорання на робочий стан палива - не менше 23,584 (5633) Q, МДЖ/кг (ккал/кг).,
Вміст летких речовин - від 8 до 18%,
Загальна сірка на сухий стан палива - не більше ніж 3 %.
Отже, відповідно до вимоги Додатку № 3 до тендерної документації:
п.2. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією.
На підтвердження додатку №3 Учасником ПП «Енергозахід» надано файл: «тех».
Разом з тим, жодні з конкретних технічних характеристик не містять такого підтвердження, як РОЗМІР КУСКІВ 6-100 ММ.
Отже, виходячи із зазначеного вище, тендерна пропозиція не містить підтвердження РОЗМІРУ КУСТІВ 6-100ММ, відповідно до таблиці Додатку№3 Замовника, а отже, підлягає відхиленню відповідно до п.44 Особливостей, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Зазначена вище невідповідність, у разі її усунення відповідно до п.43 Особливостей, призведе до зміни технічних характеристик товару, а отже є такою, що не може бути усунута протягом 24 годин.
Підсумовуючи все викладене в даній Скарзі, тендерна пропозиція ПП «ЕНЕРГОЗАХІД» є такою, що підлягає відхиленню відповідно до п.44 Особливостей.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ТОВ «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Тверде паливо (вугілля кам’яне)(09110000-3) (ДК 021:2015)), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-07-18-012116-a.
3) Зобов’язати Замовника – НИЖНЬОАПШАНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ "АПША" СОЛОТВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ТЯЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ – скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.09.2023 року №7 щодо визнання переможцем ПП «Енергозахід».
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_UA-2023-07-18-012116-a.docx 08.09.2023 13:44
- скарга_UA-2023-07-18-012116-a.pdf 08.09.2023 13:44
- рішення від 12.09.2023 № 14456.pdf 12.09.2023 17:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.09.2023 № 15148.pdf 22.09.2023 14:18
- рішення від 21.09.2023 № 15148.pdf 25.09.2023 17:08
- пояснення в АМКУ.pdf 15.09.2023 12:26
- 6-100 посвідчення ПП Мегалюкс.pdf 15.09.2023 12:26
- 33. Посвідчення якості (1).pdf 15.09.2023 12:26
- пояснення в АМКУ.doc 15.09.2023 12:26
- тех (18).PDF 15.09.2023 12:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2023 13:45
Дата розгляду скарги:
21.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.09.2023 17:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.09.2023 17:08
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
47ce85ba42b04dc38f529b703feebf6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-18-012116-a.b3
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 24.08.2023 14:39
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 24.08.2023 17:00
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 24.08.2023 17:00
- Скарга на умови_ UA-2023-07-18-012116-a.docx 24.08.2023 17:00
- Скарга на умови_ UA-2023-07-18-012116-a.pdf 24.08.2023 17:00
- ТД Вугілля Нова редакція 23.08 (1).docx 24.08.2023 17:00
- рішення від 28.08.2023 № 13495.pdf 28.08.2023 16:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.08.2023 14:41
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.08.2023 16:20
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
fdf824a0d33d4cd8b72bfb11cba38e84
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-18-012116-a.c2
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
На момент написання скарги кінцевим строком подання пропозицій є 26.07.2023, таким чином скарга подана у відповідний строк. (Період уточнень не був зсунений у зв’язку зі змінами до ТД як і кінцевий строк подання пропозицій)
ТОВ "ЕНЕРГО СИСТЕМИ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 18.07.2023 зі змінами від 21.07.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 25.07.2023 11:51
- сертифікат генетичних.pdf 25.07.2023 11:51
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 25.07.2023 11:51
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 25.07.2023 11:51
- ТД Вугілля Нова редакція.docx 25.07.2023 11:51
- Скарга на умови Тячівська UA-2023-07-18-012116-a..docx 25.07.2023 11:51
- Скарга на умови Тячівська UA-2023-07-18-012116-a..pdf 25.07.2023 11:51
- рішення від 27.07.2023 № 11514.pdf 27.07.2023 17:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2023 № 12301.pdf 09.08.2023 13:35
- рішення від 08.08.2023 № 12301.pdf 11.08.2023 12:28
- скарга.pdf 27.07.2023 22:20
- пояснення на скаргу (1).rtf 27.07.2023 22:20
- ТД Вугілля Нова редакція (1).docx 27.07.2023 22:39
- перелік змін (1) (1).rtf 27.07.2023 22:39
- перелік змін 18.08 (1).rtf 18.08.2023 22:48
- ТД Вугілля Нова редакція 18.08 (1).docx 18.08.2023 22:49
- перелік змін 18.08 (1).rtf 23.08.2023 00:20
- ТД Вугілля Нова редакція 23.08 (1).docx 23.08.2023 23:04
- перелік змін 23.08 (1).rtf 23.08.2023 23:04
- скарга.pdf 23.08.2023 23:04
- пояснення на скаргу (1) (1).rtf 23.08.2023 23:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2023 11:58
Дата розгляду скарги:
08.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.07.2023 17:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.08.2023 12:29
Дата виконання рішення Замовником:
23.08.2023 23:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Стосовно п1 внесено відповідні зміни.
2. Стосовно п2 внесено відповідні зміни.
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги в ТД в додатку №3
Номер:
f7d051f5b5ec49c8829a0d691dad0222
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-18-012116-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги в ТД в додатку №3
Вимога:
Шановний замовник!
Згідно виставленої Вами ТД Вугілля Додаток № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.» пункт 2.1.Якість товару має відповідати вимогам нормативно-технічної документації. Учасник надає у складі тендерної пропозиції наступні документи:
2) Копія чинного договору (ів) купівлі-продажу (або постачання) визначених замовником в цьому тендері марок вугілля між учасником і виробником товару (або продавцем, або постачальником) (якщо учасник не є виробником); копія договору(ів) купівлі-продажу (або постачання) визначених замовником марок вугілля між продавцем (або постачальником) і виробником товару (якщо учасник не є виробником та/або не має прямих договірних відносин з виробником).
Така вимога є дискримінаційною з огляду на таке:Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного Марки П 6-100 є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», Вищевказаний стандарт не передбачає вказаного документу.
3) На копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, якщо він виданий не на ім’я учасника необхідно надати лист-дозвіл на використання документу від власника документу, виданого на ім’я учасника або постачальника учасника.
Така вимога є дискримінаційною з огляду на таке:Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного Марки П 6-100 є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», Вищевказаний стандарт не передбачає вказаного документу.
4) Для підтвердження відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля марки П 6-100, споживачем у якому значиться учасник закупівлі, оформлене згідно з вимогами ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», та яке видане лабораторією акредитованою за стандартом ISO17025. (Надати Атестат про Акредитацію та сферу Акредитації).
Така вимога є дискримінаційною з огляду на таке: Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є: ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо Вугілля кам’яне марки П 6-100 . Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного Марки П 6-100 є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови», Вищевказаний стандарт не передбачає вказаного документу.
Дякуємо за розуміння та очікуємо на Ваше рішення.
Разом з тим, повідомляємо, що в разі, якщо дану вимогу буде не задоволено чи залишено без розгляду, будемо вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.07.2023 08:49
Вирішення:
1.Стосовно договору. З метою підтвердження спроможності учасника забезпечити поставку товару, замовником в тендерній документації встановлено вимогу надати в складі пропозиції копію чинного договору (ів) купівлі-продажу (або постачання) визначених замовником в цьому тендері марок вугілля між учасником і виробником товару (або продавцем, або постачальником) (якщо учасник не є виробником); копія договору(ів) купівлі-продажу (або постачання) визначених замовником марок вугілля між продавцем (або постачальником) і виробником товару (якщо учасник не є виробником та/або не має прямих договірних відносин з виробником).
2.Стосовно листа – дозволу, замовником будуть внесено відповідні зміни.
3.Стосовно посвідчення. Відповідно до п.7.3,7.4. ДСТУ 7146:2010, Партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
7.4 У посвідченні якості зазначають:
— назву підприємства-виробника;
— назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
— назву споживача та дату відправлення;
— номер і дату договору про постачання;
— номери вагонів або інших транспортних засобів;
— масу нетто;
— результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
— позначення цього стандарту.
Результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам стандарту виконується лабораторіями.
Щоб підтвердити компетентність лабораторії та її здатності здійснювати роботи з підтвердження відповідності вимогам ДСТУ, запроваджено обов'язкову акредитацію випробувальних та калібрувальних лабораторій на відповідність стандарту ISO/IEC 17025.
Загальні вимоги до компетентності, неупередженості та порядку діяльності лабораторій визначає Національний стандарт України ДСТУ ISO/IEC 17025:2019, затверджений наказом ДП "УкрНДНЦ" від 23.12.2019 № 483 та введений в дію з 01.01.2021. В Україні прийняті нормативні акти, згідно з якими відбувається акредитація випробувальних та калібрувальних лабораторій. ДСТУ ISO 17025— базовий для оцінки діяльності випробувальних лабораторій.
Акредитація лабораторії — процедура, яка передбачає встановлення відповідності діяльності випробувальної лабораторії міжнародним і національним стандартам. Акредитація випробувальних лабораторій у 2018 році здійснюється НААУ — Національним агентством з акредитації в Україні.
Діяльність з акредитації здійснюється відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», відповідно до якого акредитація органів з оцінки відповідності – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Основною функцією випробувальної лабораторії є проведення випробувань в закріпленій галузі акредитації. Вона здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про випробувальну лабораторію», що розробляється на підставі стандарту та затверджується НОС України (органом з акредитації).
Акредитація використовує критерії та процедури, спеціально розроблені для визначення технічної компетентності. Спеціалісти — технічні експерти здійснюють ретельну оцінку всіх факторів у лабораторії, які впливають на отримання даних випробувань або калібрування. Критерії базуються на міжнародних прийнятих стандартах ISO/IEC 17025.
Таким чином, посвідчення якості видається лабораторією, оскільки здійснити випробування вугілля і тим самим підтвердити відповідність якості вугілля вимогам стандарту може виконати лише лабораторія. Тим самим замовник хоче переконатися, що така лабораторія має право проводити такі випробування ( аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам стандарту) та її діяльність відповідає міжнародним стандартам.
Статус вимоги:
Задоволено