• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015-79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Юридичні послуги)

Завершена

185 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 850.00 UAH
Період оскарження: 18.07.2023 09:43 - 23.07.2023 00:00
Вимога
Вирішена

ВИМОГА

Номер: c0ccfed8ef38452cb26c2f4a163816f7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-18-001134-a.a1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Згідно п. 1.2.1 додатку 1 до ТД, під терміном «аналогічні договори» мається на увазі виконання договорів яких є надання юридичних послуг державному або комунальному підприємству, закладу, установі, організації. Згідно усталеної практики застосування судами та Антимонопольним комітетом України законодавства у сфері публічних закупівель, протиправним є звуження Замовником поняття «Аналогічний договір» під конкретне коло осіб, яким надавались послуги (в даному випадку - державні або комунальні підприємства, заклади, установи, організації), так як предмет аналогічного договору повинен відповідати лише одному критерію – предмету закупівлі, згідно ДК 021:2015 (в нашому випадку - ДК 021:2015:79110000-8: Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва). Послуги, які становлять предмет даної закупівлі, враховуючи їх характер, може без жодних проблем надавати Виконавець, який має досвід надання юридичних послуг іншим особам (юридичним чи фізичних), які не є державними чи комунальними. Іншими словами, відсутність досвіду надання послуг саме державним чи комунальним підприємствам, закладам, установам, організаціям ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЄ НА ЯКІСТЬ, СВОЄЧАСНІСТЬ ТА ПОВНОТУ НАДАНИХ ПОСЛУГ. Згідно п. 1.3 додатку 1 до ТД, до штату учасника (або до складу його учасників/засновників фізичних осіб) повинно входити не менше 4 (чотирьох) кваліфікованих працівників, а саме працівників, що мають стаж у сфері права, з яких не менше 3 (трьох) з урахуванням керівника повинні мати свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю та не менше ніж один працівник повинен бути штатними юристом, що мають (має) диплом бакалавра та/або спеціаліста, магістра в галузі права. До такої довідки учасник повинен надати копії свідоцтв про право на заняття адвокатською діяльністю та наказів про прийняття на роботу. Тобто умовами ТД визначено, що 3 (три) з 4 (чотирьох) працівників можуть бути нештатними, а для них (нештатних) законодавством не передбачено складання наказів про прийняття на роботу, у зв’язку з чим вимога щодо надання наказів про прийняття на роботу нештатних працівників є такою, що суперечить законодавству. Згідно додатку 2 до ТД передбачено наступні умови: 1. Досвід безперервної адвокатської діяльності: одного адвоката не менше 10 років, другого не менш 5 років, інших не менш ніж рік. Підтверджується витягами з Єдиного реєстру адвокатів України та свідоцтвами про право на заняття адвокатською діяльністю. 2. Досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності: не менше 10 років. Підтверджується завіреною особистим підписом копією трудової книжки особи. 3. Наявність наукового ступеня у галузі права. Підтверджується відповідним дипломом. Зазначені умови Є ВІДВЕРТО ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ по відношенню до інших потенційних учасників та такими, що обмежують конкуренцію, оскільки послуги, які становлять предмет закупівлі, враховуючи їх характер, можуть без жодних проблем надавати працівники з досвідом до 5-ти років, не тільки в установах, закладах, організаціях, і без наукового ступеню, що ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАТИМЕ НА ЯКІСТЬ, СВОЄЧАСНІСТЬ ТА ПОВНОТУ НАДАНИХ ПОСЛУГ. Зазначеної позиції дотримується Антимонопольний комітет України при розгляді скарг у сфері публічних закупівель (зокрема у рішенні № 14379-р/пк-пз від 07.10.2019р. по закупівлі UA-2019-08-23-000468-a). Враховуючи викладене, з метою уникнення подальших непорозумінь, вимагаю вилучити із Тендерної документації вище вказані умови, як ВІДВЕРТО ДИСКРИМІНАЦІЙНІ по відношенню до інших потенційних учасників та такі, що обмежують конкуренцію, а також такі, що суперечать законодавству.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником детально розглянуто вимогу UA-2023-07-18-001134-a.a1. Щодо п. 1.2.1 додатку 1 до ТД. Так під терміном «аналогічні договори» мається на увазі виконання договорів яких є надання юридичних послуг державному або комунальному підприємству, закладу, установі, організації. Ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що тендерна документація може містити і іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надає право Замовнику встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, а також установлювати всі критерії, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Слід зауважити, що вимога про наявність досвіду виконання аналогічного договору з державним або комунальним підприємством, закладом, установою, організацією буде свідчити про наявність відповідної кваліфікації виходячи саме з роду діяльності Замовника та виконання останнім своїх функцій та повноважень. Слід зауважити, що вказані в тендерній документації кваліфікаційні критерії забезпечать участь у закупівлі досвідчених учасників, що дозволить отримати належну якість та своєчасність надання та виконання юридичних послуг. Відповідність учасників зазначеним в тендерній документації критеріям є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов’язань учасником. Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника впливає на строки виконання робіт, якість виконаних робіт або взагалі унеможливлює їх виконання. Щодо п. 1.3 додатку 1 до ТД. До штату учасника (або до складу його учасників/засновників фізичних осіб) повинно входити не менше 4 (чотирьох) кваліфікованих працівників, а саме працівників, що мають стаж у сфері права, з яких не менше 3 (трьох) з урахуванням керівника повинні мати свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю та не менше ніж один працівник повинен бути штатними юристом, що мають (має) диплом бакалавра та/або спеціаліста, магістра в галузі права. До такої довідки учасник повинен надати копії свідоцтв про право на заняття адвокатською діяльністю та наказів про прийняття на роботу. Слід зазначити, що Замовник не вимагає надання наказів про прийняття на роботу нештатних працівників. Це стосується лише штатних працівників. Щодо досвіду безперервної адвокатської діяльності: одного адвоката не менше 10 років, другого не менш 5 років, інших не менш ніж рік та досвіду роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності: не менше 10 років. Встановлення таких кваліфікаційних вимог як досвід безперервної адвокатської діяльності: одного адвоката не менше 10 років, другого не менш 5 років, інших не менш ніж рік та досвід роботи хоча б одного працівника Учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності: не менше 10 років, спрямована на досягнення мети отримання належних та якісних послуг з юридичного консультування та юридичного представництва виходячи з роду діяльності Замовника. Вказана вимога свідчить про наявний досвід діяльності Виконавця та його кваліфікованість. Ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надає право Замовнику встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, а також установлювати всі критерії, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Слід зауважити, що вказані в тендерній документації кваліфікаційні критерії забезпечать участь у закупівлі досвідчених учасників, що дозволить отримати належну якість та своєчасність надання та виконання юридичних послуг. Відповідність учасників зазначенимв тендерній документації критеріям є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов’язань учасником. Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника впливає на строки виконання робіт, якість виконаних робіт або взагалі унеможливлює їх виконання. Вимоги щодо підтвердження учасника вищевказаним кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для учасників, які мають необхідний досвід та спроможні здійснити усі необхідні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного виконання послуг. Крім того, вказані вимоги щодо підтвердження учасника вищевказаним кваліфікаційним критеріям не суперечать, а навпаки узгоджуються з нормами Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо вимоги про наявність наукового ступеня у галузі права, то Замовником прийнято рішення про її виключення та внесення змін до ТД в цій частині.
Статус вимоги: Задоволено