-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021-2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-92 - 7000 літр, Дизельне паливо - 2500 літр)
Торги не відбулися
468 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 340.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 340.00 UAH
Період оскарження:
17.07.2023 15:34 - 13.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
ca47ee8b57434bdfa3dc125e2a855f99
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-17-008346-a.a3
Назва:
СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника-ЦЗО: ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "ПРОФЕСІЙНІ ЗАКУПІВЛІ" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення взаємовиключних та незаконних вимог документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Партнерський договір АЗС МАРШАЛ.pdf 21.07.2023 18:24
- СКАРГА ПРОФЕСІЙНІ ЗАКУПІВЛІ.docx 21.07.2023 18:24
- 21_07_СКАРГА_ПРОФЕСІЙНІ_ЗАКУПІВЛІ_pdf_asice.zip 21.07.2023 18:24
- рішення від 25.07.2023 № 11298.pdf 25.07.2023 20:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2023 № 12162.pdf 08.08.2023 18:00
- рішення від 07.08.2023 № 12162.pdf 10.08.2023 15:24
- Пояснення по суті Скарги.docx 27.07.2023 18:58
- Пояснення по суті Скарги.pdf 27.07.2023 18:58
- Протокол.docx 11.08.2023 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.07.2023 18:44
Дата розгляду скарги:
07.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2023 20:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.08.2023 15:25
Дата виконання рішення Замовником:
11.08.2023 11:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до пункту 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі — Особливості) замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
07.08.2023 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення No 12162-р/пк пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" від 21 липня 2023 No UA-2023-07-17-008346-a.a3, Комісія постановила зобов'язати ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ "ПРОФЕСІЙНІ ЗАКУПІВЛІ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021-
2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-92, Бензин А-92 – 7000 літр, Дизельне паливо - 2500 літр)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2023-07-17-008346-a.
Враховуючи викладене, внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 16.08.2023.
Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться.
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства.
Відповідно до пункту 51 Особливостей зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщено в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Вимога
Відхилено
Невідповідність документації чинному законодавіству
Номер:
427502d34ee449269ef3388b79935808
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-17-008346-a.a2
Назва:
Невідповідність документації чинному законодавіству
Вимога:
Шановний Замовнику! Також, повідомляю Вам, що Ви вимагаєте від переможця наступні документи:
"При поданні переможцем Тендерної форми «Пропозиція» переможець повинен враховувати, що ціна за одиницю Товару не може перевищувати ціну на стелі відповідної АЗС Постачальника або у разі відсутності власної АЗС на стелі Партнерської мережі АЗС, що визначені в Додатку 3 до тендерної пропозиції та Додатку 2 до Договору, на день подання пропозиції, ауукціону та відпуску палива Покупцю.
На підтвердження інформації, що запропонована переможцем ціна за одиницю товару не перевищує ціну на стелі відповідної АЗС (АЗС Постачальника або у разі відсутності власної АЗС на стелі Партнерської мережі АЗС, що визначені в Додатку 3 тендерної документації) за результатами аукціону, переможцем закупівлі надається довідка в довільній формі, що буде містити фото-копію зі стели з ціною, актуальною на день проведення аукціону, дату фотозвіту "
В той час, як відповідно до Особливостей, пункту 44, визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Отже, на законодавчому рівні не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника(переможця) ненадання переможцем довідки про ціни та фотографії стели АЗС. Також, такі документи Замовник не має права вимагати від переможця.
З огляду на зазначене - вимагаю вилучити вимогу частини 5 додатку.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол надання розяснення на звернення 72.docx.asice 21.07.2023 17:25
Дата подачі:
20.07.2023 15:04
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання та інтерес до нашої закупівлі. Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства України в цілому.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Невідповідність документації чинному законодавіству
Номер:
93d4b1a3ebe5417c8b555c9aedd80e42
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-17-008346-a.a1
Назва:
Невідповідність документації чинному законодавіству
Вимога:
Шановний Замовнику!
Вами встановлено дискримінаційну вимогу в пункті 3 частини 3 додатку 1 до тендерної документації, а саме:
"Лист від учасника процедури закупівлі в якому він гарантує, що ціна за одиницю товару на момент подання тендерної пропозиції та при відпуску палива Покупцю не буде перевищувати ціну на стелі відповідної АЗС, паливо якої він пропонує.
*(відповідно до умов проєкту договору «Ціна за одиницю Товару не може перевищувати ціну на стелі відповідної АЗС Постачальника або у разі відсутності власної АЗС на стелі Партнерської мережі АЗС, що визначені в Додатку 2 до Договору, на день виписки рахунку на оплату Товару (партії Товару). Актуальність ціни за одиницю Товару перевіряється Покупцем на відповідному офіційному сайті Постачальника/Партнерської АЗС. У разі відсутності такої інформації на офіційному сайті Постачальника/Партнерської АЗС, така інформація надається Покупцю разом з рахунком на оплату Товару (партії Товару) у вигляді довідки у довільній формі»)."
Доречі, Вами це зазначено в документації в частині 1 розділу 5 тендерної документації: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником-ЦЗО у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.
Таким чином, Ви зазначаєте, що учасник самостійно визначає ціну попозиції. Також в додатку 4 до тендерної документації, Ви зазначаєте, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко та остаточно визначені без будь-яких посилань, ОБМЕЖЕНЬ або застережень.
Але, одночасно такі обмеження Ви встановлюєте, вимагаючи від учасників відповідність ціни пропозиції цінам на паливо на стеллі АЗС.
Зазначена умова документації не узгоджується з законодавством з огляду на те, що єдиний ціновий критерій, який має обмежувати учасників під час складання своєї цінової пропозиції - це оголошена вартість закупівлі, яку визначає замовник.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275.
Отже, Замовник, при оприлюднені закупівлі, вираховує оголошену вартість самостійно. Тобто, якщо Ви визначили вартість закупівлі, яка складає 468 000 грн з ПДВ - то ця ціна відповідає зазначеній вище методиці та не може бути завищеною. Така вартість має відповідати стелам АЗС і т.д.
Тому, вимагаю вилучити вимогу пункту 3 частини 3 додатку 1 до тендерної документації.
Окрім цього, нагадую Вам, що Ви не здійснюєте закупівлю товару за готівковий розрахунок безпосередньо на АЗС. На стелі АЗС зазначено ціни, які встановлені для готівкового продажу.
Ви закуповуєте талонии, довірчі документи. Талон - це довірчий документ, який фіксує ціну на паливо та гарантує відпуск зазначеної кількості палива, навіть якщо ціна на АЗС буде вищою.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол надання розяснення на звернення 72.docx.asice 21.07.2023 17:24
Дата подачі:
20.07.2023 14:58
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше запитання та інтерес до нашої закупівлі. Вимога встановлена в пункті 3 частини 3 додатку 1 до тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників, а визначення такої вимоги не має на меті обмежити конкуренцію чи надати перевагу певному колу учасників, а лише спрямована на гарантування замовнику максимальної економії, адже бюджетні кошти мають витрачатись максимально прозоро та ефективно. При цьому для всіх учасників закупівлі, замовником викладені єдині умови тендерної документації, і відповідність вказаним умовам є цілком можливою і доступною за способом виконання.
Статус вимоги:
Відхилено