Поточний ремонт фасадів будівлі консультативно-діагностичного центру КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради по вул. Незалежності, 64 м. Волочиськ Хмельницького району Хмельницької області
«Поточний ремонт фасадів будівлі консультативно-діагностичного центру КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради по вул. Незалежності, 64 м. Волочиськ Хмельницького району Хмельницької області» код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.
Завершена
1 359 329.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 796.65 UAH
Вирішення:Відповідно до абзацу другого пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), встановлено: «Фізична/юридична особа має право НЕ ПІЗНІШЕ НІЖ ЗА ТРИ ДНІ ДО ЗАКІНЧЕННЯ СТРОКУ ПОДАННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.». Однак, строк відведений для уточнень та звернення по даній процедурі закупівлі завершився 22 липня 2023 00го. 00 хв.
Згідно абзацу другого пункту 46 Особливостей передбачено: «У разі коли учасник процедури закупівлі, ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ ЯКОГО ВІДХИЛЕНА, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.». Береучи до уваги Протокол розкриття відкритих торгів UA-2023-07-17-003097-a, Замовник має нагоду констатувати про те, що тендерна пропозиція ТОВ "Будівельна компанія - Смартінвестбуд" не підлягала розгляду, оскільки є такою що слідує наступною за найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією. Відтак, мови про відхилення Вашої тендерної пропозиції і не може бути, так як розгляд навіть не здійснювався Замовником. Тому, з упевненістю наголошуємо, що діюча редакція Особливостей не передбачає обов’язку надавати відповідь на подібні до Вашої за змістом вимоги, тим паче коли Вами вириваються слова з контексту та створюється надумана реальність, котра далека від справжніх умов відповідно до процедури закупівлі, що здійснюється Замовником. Тому, в подальшому на подібні вимоги уповноважена особа буде обходитися коротким реченням наступного змісту: «Законодавчих підстав для розгляду Вашої вимоги, в сфері публічних закупівель, не передбачено. Тому Замовник залишає такого роду звернення без відповіді.»
Однак, зважаючи на те що дана процедура закупівля здійснюється Замовником з неухильним дотриманням Закону України “Про публічні закупівлі” відповідних нормативно-правових документів, котрі регулюють сферу публічних закупівель, а також Особливостей. На дотримання однієї з основоположних засад відкритих торгів - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель – уповноважена особа за власним бажанням надає пояснення по суті піднятих питань за Вашою зухвалою вимогою.
1. Ви правильно цитуєте вимогу, але не вірно розставляєте наголос. Отже, згідно пункту 1.1. розділу ІІІ тендерної документації (надалі - Документація) було передбачено зокрема наступне: «1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм, та завантаження файлів з:
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей (надати інформацію, крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей, в системі Prozorro, ШЛЯХОМ САМОСТІЙНОГО ДЕКЛАРУВАННЯ ВІДСУТНОСТІ ТАКИХ ПІДСТАВ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ ПІД ЧАС ПОДАННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) та довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю, за яким переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору;»
Для підтвердження відповідності найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції вище згаданій та піднятій у Вашій вимозі питання, рекомендує переглянути «Відповіді учасника на умови участі у закупівлі», що заповнюються шляхом особистого декларування в екранних полях під час подачі тендерної пропозиції, де Вами може бути отримане підтвердження на всі підпункти пункту 47 Особливостей, окрім підпунктів 1 і 7 та абзацу чотирнадцятого вказаного пункту. Поряд з тим, абзац вісімнадцятий пункту 47 Особливостей передбачає, що Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47.
Що ж стосується абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей, то тендерна пропозиція ТОВ «АРТБУДДЕКОР» містить Гарантійний лист №24 від 24.07.2023 року, де ТОВ «АРТБУДДЕКОР» гарантує відсутність підстав для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи наведену інформацію Замовник не має можливості стверджувати те саме, що і Ви, тобто називати «чорне», там де «біле», не притаманно для уповноваженої особи. Тобто підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до пункту 47 Особливостей по відношенню до тендерної пропозиції ТОВ «АРТБУДДЕКОР» - відсутні, а також не є можливим застосування підстави передбаченої абзацом п’ятим підпункту 2 пункту 44 особливостей – тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Стосовно питання відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, то насправді умовами пункту 5.1.1. розділу ІІІ Документації було встановлено: «5.1.1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
На підтвердження відповідності вказаному кваліфікаційному критерію учасник повинен забезпечити подання наступної інформації та документів:
1) довідку про наявність матеріально-технічної бази та технологій, з обов’язковим зазначенням НАЙМЕНУВАННЯ/МАРКИ/МОДЕЛІ, НАЯВНОЇ КІЛЬКОСТІ, ТЕХНІЧНОГО СТАНУ/НОМЕРНИХ ЗНАКІВ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ), А ТАКОЖ ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ ПІДСТАВИ КОРИСТУВАННЯ ( ВЛАСНЕ, ОРЕНДОВАНЕ ТА ІН.)).
2) на підтвердження права власності/користування/споживання відповідних послуг наявними спеціальними транспортними засобами/машинами та/або транспортними засобами (якщо транспорт/машини знаходиться на праві власності в учасника/задекларованого субпідрядника - свідоцтво про реєстрації машини або свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
- якщо транспорт/машини перебувають в учасника/субпідрядника на праві користування - діючий договір оренди, з урахуванням статті 799 Цивільного кодексу України або діючий договір лізингу, тощо, разом з свідоцтвом про реєстрації машини або свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу;
- якщо учасник споживає послуги відповідного транспорту/машин – надається діючий договір про надання послуг, разом з свідоцтвом про реєстрації машини або свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.)
3) на підтвердження наявності будівельних механізмів, конструкцій та інструменту учасник або його задекларований субпідрядник повинен надати витяг з оборотно-сальдової відомості учасника станом не раніше 01.06.2023 року, який підтверджує наявність будівельних механізмів, конструкцій та інструменту, або копії документів, що засвідчують факт придбання (видаткові накладні або рахунок фактура тощо) або договору оренди з переліком майна, що передається в оренду та актом приймання-передачі такого майна, або договору на надання послуг (з переліком будівельних механізмів/конструкцій/інструменту). Найменування, марка, модель матеріально-технічної бази повинні співпадати між поданими документами та довідкою згідно пункту 5.1.1. цієї частини тендерної документації;».
Враховуючи подані документи найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та виявлені в довідці про наявність матеріально технічної бази по відношенню до підтверджуючих документів, Замовник зобов’язаний був вжити заходів передбачених пунктом 43 Особливостей, тобто опублікувати повідомлення про усунення невідповідностей, що мало місце 26 липня 2023 року об 11 год. 20 хв.
ТОВ «АРТБУДДЕКОР» використавши надані 24 години на усунення описаних невідповідностей оприлюднив оновлену довідку про наявність матеріально технічної бази, чим на глибоке переконання уповноваженої особи усунув попередні невідповідності. Оскілки, відсутність марки або моделі на думку Замовника не відноситься до поняття формальної помилки в порівняні тих недоліків, що Вами описані за вимогою.
Тут варто нагадати, що Вами встановлено наступні невідповідності:
- бетонозмішувач EW 2124 P Forte (відображено в довідці довільної форми) та бетонозмішувач EW 2125 P Forte (зазначено у видатковій накладній), тобто розбіжність лише в одній цифрі у моделі обладнання, а саме замість 4 має бути 5;
- шліфмашинка кутова Dnipro-M GL-160SE (відображено в довідці довільної форми) шліфмашинка кутова Dnipro-M GL-160SE (2021), тобто розбіжність на Вашу думку в тому, що довідка довільної форми не містить дати виробництва обладнання? А у Вас всюди зазначиено рік виробнитцва? – риторичне питання із сатиричним характером. Документація не містила відповідної вимоги, тому такі обставини не приймаються до зауважень;
- далекомір лазерний Lomvum LV60 60v 5731(відображено в довідці довільної форми) далекомір лазерний Lomvum LV60 60м 5731 (зазначено у видатковій накладній), тобто розбіжність в одній літері замість «v» повинно бути «м», коли мова йде про технічний параметр такого обладнання, а саме про максимальну дальність вимірювання – то є насправді «суттєвим порушенням».
Поряд з тим, пунктом 2.1. розділу V Документації визначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок: помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Тому, розбіжність в одній цифрі моделі бетонозмішувача на думку уповноваженої особи Замовника є нічим іншим, як формальною помилкою, та коли Ви маєте інше бачення то ризикніть 8160,00 грн. та подайте Скаргу до Антимонопольного комітету, нам і самостійно буде цікаво дочекатися відповідного рішення Органу оскарження.
Стосовно наявності матеріально-технічної бази і його документального підтвердження (згідно п.5.1.1. розділу ІІІ Документації) тої, що зазначається учасником у Підсумковій відомості ресурсів, то замість того, щоб змішувати одну вимогу Документації з іншою, ліпше не бути жадібним і одразу заходити на участь в торги з тою ціною яку проставляєте в останньому раунді, тоді і шансів на перемогу було б значно більше! Наголошуємо що умовами Документації не було встановлено вимоги про те, що учасники повинні надати документальне підтвердження матеріально-технічної бази зазначеної останнім у розрахунку договірної ціни – Підсумкова відомість ресурсів.
3. Вами стверджується про нібито невідповідність по формі поданої Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва до Додатку №11 «Настанови з визначення вартості будівництва» (надалі - Настанова), затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві". Мовляв подана ТОВ «АРТБУДДЕКОР» Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва є Підсумковою відомістю ресурсів.
Варто зауважити, що найбільш економічно вигідна пропозиція не містить такого розрахунку договірної ціни, як Підсумкова відомість ресурсів, натомість присутня Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва
Разом з тим, Замовник дослідив Додаток №11 Настанови до поданої ТОВ «АРТБУДДЕКОР» Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та не встановив суттєвих розбіжностей про, які Вами зазначається у вимозі. Хоча якщо Ви маєте на увазі нумерацію стовпців, та додатковий стовпець «Обґрунтування ціни», то можемо побажати успіхів у написанні Скарги, бо на глибоке переконання уповноваженої особи Замовника всі встановлені рядки та стовпці Додатку №11 Настанови відображені у Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, що подана ТОВ «АРТБУДДЕКОР».
Підсумовуючи все вище описане, нажаль вимушені повідомити Вас про відсутність підстав для задоволення вимоги. Разом з тим, Замовник не в силах обмежувати учасників, користуватися останніми закріпленим правом згідно статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням пункту 56 особливостей. Однак, наполеглива просимо не зловживати закладеними алгоритмами електронної системи закупівель, що не зовсім узгоджуються з нормами права, створюючи безпідставні на те вимоги, бо в протилежному випадку Замовник попросту буде ігнорувати такі вимоги, вище згаданим коротким реченням. Сподіваємося на об’єктивність дослідження наданої інформації та виваженість в прийнятті подальших рішень і на майбутнє рекомендуємо частіше повторювати перед подачею тендерної пропозиції народне прислів’я: «Краще синиця в руках, аніж журавель в небі» - буде більше позитивних результатів.