-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт спортивної зали (заміна підлоги) і часткова заміна вікон на енергозберігаючі в приміщеннях Новороздільського професійного ліцею по вул. Чорновола, 11, м.Новий Розділ Стрийського району Львівської області"
Торги не відбулися
2 128 108.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 640.54 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 640.54 UAH
Період оскарження:
14.07.2023 15:11 - 22.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення про відміну торгів
Номер:
79b78d5475974d91988fc6ec8fde9785
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-14-008941-a.a4
Назва:
Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей"
Код в ЄДРПОУ: 02545732
Юридична адреса: 81652, Україна , Львівська обл., м. Новий Розділ, вул. Чорновола, 11
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-07-14-008941-a
СКАРГА
на на неправомірні дії Замовника
у вигляді повторної відміни процедури закупівлі
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей" (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - "Капітальний ремонт спортивної зали (заміна підлоги) і часткова заміна вікон на енергозберігаючі в приміщеннях Новороздільського професійного ліцею по вул. Чорновола, 11, м.Новий Розділ Стрийського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
До участі у процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
• Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (37801512)
• ТОВ "Західатомбудсервіс" (36090447)
За результатами розкриття тендерних пропозицій 25.07.2023, Товариством з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (37801512) (далі – Скаржник) надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 2 037 594,00
UAH з ПДВ 2 037 594,00
UAH з ПДВ
ТОВ "Західатомбудсервіс" 2 078 012,40
UAH з ПДВ 2 078 012,40
UAH з ПДВ
24 серпня 2023 року в електронній системі було оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі №23 від 24 серпня 2023 року з підстави п.п. 4 п. 50 Особливостей – «коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили».
26 серпня 2023 нами було подано скаргу на рішення замовника щодо відміни процедури закупівлі.
Рішенням Комісії від 04.09.2023 № 13958 скаргу було задоволено і зобов'язано державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Капітальний ремонт спортивної зали (заміна підлоги) і часткова заміна вікон на енергозберігаючі в приміщеннях Новороздільського професійного ліцею по вул. Чорновола, 11, м. Новий Розділ Стрийського району Львівської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07- 14-008941-a.
20 вересня 2023 замовником було виконано рішення органу оскарження.
Проте вже 27 вересня 2023 року замовником було повторно прийнято рішення про відміну закупівлі.
В протоколі Уповноваженої особи (№31 від 27.09.2023 року) зазначено, що закупівля відміняється з підстави наведеної в пп.2 п. 50 Особливостей - «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з описом таких порушень».
В протоколі наведено опис порушень, на які опирався замовник при прийнятті рішення:
Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:
1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Відтак, для правомірної відміни закупівлі на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей замовником обов'язково повинні бути дотримані наступні фактори:
1) має бути допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) порушення має бути таким, яке неможливо виправити
3) замовником має бути наданий опис такого порушення.
Всупереч вимогам пп. 2 п. 50 Особливостей замовником в протоколі щодо відміни процедури закупівлі замість опису порушень законодавства у сфері закупівель наведене абстрактне формулювання, що під час проведення процедури закупівлі було допущене порушення при складанні умов технічного завдання, а саме, не надано відомості ресурсів, а відтак, учасники не мали повної інформації про необхідні ресурси.
При цьому, замовником не наведено жодної конкретики, які саме наслідки це мало для процедури відкритих торгів і в чому саме полягають невідповідності між нашою пропозицією і проектно-кошторисної документацією розробленою на даний об’єкт в частині застосовуваних матеріальних ресурсів.
І в цьому немає нічого дивного, адже, насправді, такі невідповідності відсутні.
На нашу думку, єдиною справжньою підставою відміни цих торгів слугувало те, що Замовник торгів не бажав визнавати наше підприємство переможцем тендеру.
Хочемо звернути увагу, що в період уточнень до замовника надходило 7 запитань, які стосувались технічного завдання.
Серед іншого, було і прохання долучити до тендерної документації відомість ресурсів.
Проте замовник дане прохання проігнорував і запропонував учасникам аби ознайомитися з відомістю матеріалів - здійснити огляд об’єкту.
Скрін запитання і відповіді долучаємо.
З огляду на це, в замовника немає жодних підстав стверджувати, що так звані «порушення», на які він опирається при відміні процедури закупівлі є такими, які неможливо усунути. Адже, такі невідповідності замовник міг легко усунути, скориставшись наданим йому законодавством правом вносити зміни до тендерної документації. Щоб усунути проблему замовнику достатньо було здійснити просту дію, про яку його просили – долучити відомість матеріалів до технічного завдання.
Але замовник свідомо вирішив цього не робити. Натомість, змусив всіх потенційних учасників витрачати свій час та кошти, щоб відвідати замовника та об’єкт і отримати інформацію про матеріали для коректного розрахунку пропозиції.
Такий виїзд на об’єкт для проведення його огляду та одержання повної інформації про необхідні технічні, кісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, враховуючи положення тендерної документації, прийшлось здійснити і нам.
Це підтверджується актом обстеження об’єкта за підписом замовника наданим нами в складі нашої тендерної пропозиції (скрін долучаємо).
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що у замовника була відсутня підстава для відміни закупівлі, адже:
- порушення, на яке опирається замовник в протоколі не є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
- замовник не надав змістовного опису виявленого ним «порушення»
- так зване «порушення» легко можна було усунути, якщо б замовник захотів це зробити.
2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та надав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
На момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Учасник Рішення Пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
2 037 594,00
UAH з ПДВ
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу нормальному перебігу закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом ефективності та пропорційності, тобто у даних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування Замовника тим невідповідностям, які ним допущені, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосереднього отримувача послуги і публічними інтересами.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку вже 2-ї скарги на відміну закупівлі і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що бездіяльність замовника на етапі подання пропозицій не може слугувати достатньою підставою для порушення ним наших законних прав та інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
Скарги щодо відміни процедури закупівлі на аналогічних підставах, через запізно виявлені замовником недоліки у своєму технічному завданні неодноразово були предметом розгляду органу оскарження:
У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14620 -р/пк-пз 29.07.2020 р. за результатами розгляду скарги UA-2020-04-28-000128-c.c5:
«Замовник зазначає, що ним було допущено декілька технічних помилок в ході проведення процедури закупівлі. А саме у тендерної документації та проекті договору наявні посилання на норми законодавства, що втратили чинність, протокол про намір на укладання договору не відповідає п 2 ст. 33. При цьому було виявлено, що Технічне завдання не містить переліку усіх необхідних видів робіт, що неможливо виправити після розкриття пропозиції
Враховуючи все вищенаведене Замовником було прийнято рішення відміни процедури на закупівлю Поточний ремонт міської амбулаторії загальної практики -4 сімейної медицини КНП "Нижньосірогозький ЦПМСД" код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи.
За результатами розгляду скарги Колегією встановлено, що Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушення в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що стали підставою для прийняття рішення про відміну торгів».
В іншому рішенні Постійно діючої адміністративної Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 15.05.2023 № 6530 за результатами розгляду скарги UA-2023-04-13-010182-a.b1):
«Замовник відмінив закупівлю через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (виявлено технічну помилку допущену при складанні Технічної специфікації (Додаток №4 до тендерної документації), в частині зазначення видів робіт та їх кількості, що впливає на очікувану вартість закупівлі). Замовник зазначав, що по об'єкту, розроблена кошторисна документація. На підтвердження вищезазначеного Замовник надав відповідні документи: сканкопію Дефектного акту та сканкопію Додатку до тендерної документації "Технічна специфікація", які містили розбіжності.
Орган оскарження дійшов до висновку , що Замовник неправомірно відмінив тендер»
Таким чином, жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описана підстава для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель , що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Повторне та безпідставне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі свідчить про те, що Замовник проявляє дискримінаційний підхід до Скаржника, який полягає в незаконних відмінах процедури закупівлі та ухиленні від укладанні договору з Скаржником.
Опираючись на все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у протоколі №31 від 27.09.2023 року, чим грубо порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, та наші законні права та інтереси.
Враховуючи вищевказане, керуючись статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей просимо:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів, оформлене протоколом №31 від 27.09.2023 року по процедурі UA-2023-07-14-008941-a
З повагою,
Директор Липовецький Сергій Олександрович
Пов'язані документи:
Замовник
- рiшення.pdf 20.10.2023 15:03
- рiшення.pdf 20.10.2023 14:49
- додаток_2.pdf 05.10.2023 21:36
- додаток_1.pdf 05.10.2023 21:36
- ВІДПОВІДЬ АМКУ.docx 05.10.2023 21:36
- додаток 3-1.pdf 05.10.2023 21:36
- ВІДПОВІДЬ АМКУ.pdf 05.10.2023 21:36
- рішення від 12.10.2023 № 16337.pdf 17.10.2023 12:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.10.2023 № 16337.pdf 13.10.2023 13:42
- рішення від 03.10.2023 № 15689.pdf 03.10.2023 18:28
- скарга 29.09.pdf 29.09.2023 10:52
- скарга.docx 29.09.2023 10:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2023 11:04
Дата розгляду скарги:
12.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2023 18:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2023 12:10
Дата виконання рішення Замовником:
20.10.2023 15:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано замовником рішення
Скарга
Скасована
Скарга на рішення провідміну торгів
Номер:
c6291bbda6f74c1f9e376bfd8828f099
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-14-008941-a.a3
Назва:
Скарга на рішення провідміну торгів
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей"
Код в ЄДРПОУ: 02545732
Юридична адреса: 81652, Україна , Львівська обл., м. Новий Розділ, вул. Чорновола, 11
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-07-14-008941-a
СКАРГА
на на неправомірні дії Замовника
у вигляді повторної відміни процедури закупівлі
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей" (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - "Капітальний ремонт спортивної зали (заміна підлоги) і часткова заміна вікон на енергозберігаючі в приміщеннях Новороздільського професійного ліцею по вул. Чорновола, 11, м.Новий Розділ Стрийського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
До участі у процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
• Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (37801512)
• ТОВ "Західатомбудсервіс" (36090447)
За результатами розкриття тендерних пропозицій 25.07.2023, Товариством з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (37801512) (далі – Скаржник) надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 2 037 594,00
UAH з ПДВ 2 037 594,00
UAH з ПДВ
ТОВ "Західатомбудсервіс" 2 078 012,40
UAH з ПДВ 2 078 012,40
UAH з ПДВ
24 серпня 2023 року в електронній системі було оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі №23 від 24 серпня 2023 року з підстави п.п. 4 п. 50 Особливостей – «коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили».
26 серпня 2023 нами було подано скаргу на рішення замовника щодо відміни процедури закупівлі.
Рішенням Комісії від 04.09.2023 № 13958 скаргу було задоволено і зобов'язано державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Капітальний ремонт спортивної зали (заміна підлоги) і часткова заміна вікон на енергозберігаючі в приміщеннях Новороздільського професійного ліцею по вул. Чорновола, 11, м. Новий Розділ Стрийського району Львівської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07- 14-008941-a.
20 вересня 2023 замовником було виконано рішення органу оскарження.
Проте вже 27 вересня 2023 року замовником було повторно прийнято рішення про відміну закупівлі.
В протоколі Уповноваженої особи (№31 від 27.09.2023 року) зазначено, що закупівля відміняється з підстави наведеної в пп.2 п. 50 Особливостей - «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з описом таких порушень».
В протоколі наведено опис порушень, на які опирався замовник при прийнятті рішення:
Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:
1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Відтак, для правомірної відміни закупівлі на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей замовником обов'язково повинні бути дотримані наступні фактори:
1) має бути допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) порушення має бути таким, яке неможливо виправити
3) замовником має бути наданий опис такого порушення.
Всупереч вимогам пп. 2 п. 50 Особливостей замовником в протоколі щодо відміни процедури закупівлі замість опису порушень законодавства у сфері закупівель наведене абстрактне формулювання, що під час проведення процедури закупівлі було допущене порушення при складанні умов технічного завдання, а саме, не надано відомості ресурсів, а відтак, учасники не мали повної інформації про необхідні ресурси.
При цьому, замовником не наведено жодної конкретики, які саме наслідки це мало для процедури відкритих торгів і в чому саме полягають невідповідності між нашою пропозицією і проектно-кошторисної документацією розробленою на даний об’єкт в частині застосовуваних матеріальних ресурсів.
І в цьому немає нічого дивного, адже, насправді, такі невідповідності відсутні.
На нашу думку, єдиною справжньою підставою відміни цих торгів слугувало те, що Замовник торгів не бажав визнавати наше підприємство переможцем тендеру.
Хочемо звернути увагу, що в період уточнень до замовника надходило 7 запитань, які стосувались технічного завдання.
Серед іншого, було і прохання долучити до тендерної документації відомість ресурсів.
Проте замовник дане прохання проігнорував і запропонував учасникам аби ознайомитися з відомістю матеріалів - здійснити огляд об’єкту.
Скрін запитання і відповіді долучаємо.
З огляду на це, в замовника немає жодних підстав стверджувати, що так звані «порушення», на які він опирається при відміні процедури закупівлі є такими, які неможливо усунути. Адже, такі невідповідності замовник міг легко усунути, скориставшись наданим йому законодавством правом вносити зміни до тендерної документації. Щоб усунути проблему замовнику достатньо було здійснити просту дію, про яку його просили – долучити відомість матеріалів до технічного завдання.
Але замовник свідомо вирішив цього не робити. Натомість, змусив всіх потенційних учасників витрачати свій час та кошти, щоб відвідати замовника та об’єкт і отримати інформацію про матеріали для коректного розрахунку пропозиції.
Такий виїзд на об’єкт для проведення його огляду та одержання повної інформації про необхідні технічні, кісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, враховуючи положення тендерної документації, прийшлось здійснити і нам.
Це підтверджується актом обстеження об’єкта за підписом замовника наданим нами в складі нашої тендерної пропозиції (скрін долучаємо).
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що у замовника була відсутня підстава для відміни закупівлі, адже:
- порушення, на яке опирається замовник в протоколі не є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
- замовник не надав змістовного опису виявленого ним «порушення»
- так зване «порушення» легко можна було усунути, якщо б замовник захотів це зробити.
2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та надав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
На момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Учасник Рішення Пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
2 037 594,00
UAH з ПДВ
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу нормальному перебігу закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом ефективності та пропорційності, тобто у даних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування Замовника тим невідповідностям, які ним допущені, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосереднього отримувача послуги і публічними інтересами.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку вже 2-ї скарги на відміну закупівлі і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що бездіяльність замовника на етапі подання пропозицій не може слугувати достатньою підставою для порушення ним наших законних прав та інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
Скарги щодо відміни процедури закупівлі на аналогічних підставах, через запізно виявлені замовником недоліки у своєму технічному завданні неодноразово були предметом розгляду органу оскарження:
У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14620 -р/пк-пз 29.07.2020 р. за результатами розгляду скарги UA-2020-04-28-000128-c.c5:
«Замовник зазначає, що ним було допущено декілька технічних помилок в ході проведення процедури закупівлі. А саме у тендерної документації та проекті договору наявні посилання на норми законодавства, що втратили чинність, протокол про намір на укладання договору не відповідає п 2 ст. 33. При цьому було виявлено, що Технічне завдання не містить переліку усіх необхідних видів робіт, що неможливо виправити після розкриття пропозиції
Враховуючи все вищенаведене Замовником було прийнято рішення відміни процедури на закупівлю Поточний ремонт міської амбулаторії загальної практики -4 сімейної медицини КНП "Нижньосірогозький ЦПМСД" код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи.
За результатами розгляду скарги Колегією встановлено, що Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушення в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що стали підставою для прийняття рішення про відміну торгів».
В іншому рішенні Постійно діючої адміністративної Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 15.05.2023 № 6530 за результатами розгляду скарги UA-2023-04-13-010182-a.b1):
«Замовник відмінив закупівлю через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (виявлено технічну помилку допущену при складанні Технічної специфікації (Додаток №4 до тендерної документації), в частині зазначення видів робіт та їх кількості, що впливає на очікувану вартість закупівлі). Замовник зазначав, що по об'єкту, розроблена кошторисна документація. На підтвердження вищезазначеного Замовник надав відповідні документи: сканкопію Дефектного акту та сканкопію Додатку до тендерної документації "Технічна специфікація", які містили розбіжності.
Орган оскарження дійшов до висновку , що Замовник неправомірно відмінив тендер»
Таким чином, жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описана підстава для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель , що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Повторне та безпідставне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі свідчить про те, що Замовник проявляє дискримінаційний підхід до Скаржника, який полягає в незаконних відмінах процедури закупівлі та ухиленні від укладанні договору з Скаржником.
Опираючись на все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у протоколі №31 від 27.09.2023 року, чим грубо порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, та наші законні права та інтереси.
Враховуючи вищевказане, керуючись статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей просимо:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів, оформлене протоколом №31 від 27.09.2023 року по процедурі UA-2023-07-14-008941-a
З повагою,
Директор Липовецький Сергій Олександрович
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
29.09.2023 10:49
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення про вдміну торгів
Номер:
efcd9efffc49448b9a37839cd7e7c9c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-14-008941-a.a2
Назва:
Скарга на рішення про вдміну торгів
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45, м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження:
Повна назва: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512
Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044
Телефон: 380975984423
E-mail: oksana.slabyk@gmail.com
Найменування замовника рішення, дії або
бездіяльність якого оскаржуються:
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей"
Код в ЄДРПОУ: 02545732
Юридична адреса: 81652, Україна , Львівська обл., м. Новий Розділ, вул. Чорновола, 11
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-07-14-008941-a
СКАРГА
на рішення про відміну закупівлі
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Новороздільський професійний ліцей" (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - "Капітальний ремонт спортивної зали (заміна підлоги) і часткова заміна вікон на енергозберігаючі в приміщеннях Новороздільського професійного ліцею по вул. Чорновола, 11, м.Новий Розділ Стрийського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
До участі у процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
• Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (37801512)
• ТОВ "Західатомбудсервіс" (36090447)
За результатами розкриття тендерних пропозицій 25.07.2023, Товариством з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (37801512) (далі – Скаржник) надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 2 037 594,00
UAH з ПДВ 2 037 594,00
UAH з ПДВ
ТОВ "Західатомбудсервіс" 2 078 012,40
UAH з ПДВ 2 078 012,40
UAH з ПДВ
28 липня 2023 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено протокол №21 щодо продовження строку розгляду пропозицій до 20 робочих днів. В протоколі зазначено, що враховуючи великий об’єм документів необхідно детально і ґрунтовно вивчити тендерні пропозиції.
24 серпня 2023 року в електронній системі було оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі №23 від 24 серпня 2023 року з підстави п.п. 4 п. 50 Особливостей – «коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили».
В протоколі замовник аргументував відміну торів наступним чином:
«закінчення строку оцінки»
Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:
1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.»
Згідно з положеннями статті 263 Цивільного кодексу України непереборна сила – це надзвичайна або невідворотна за даних умов подія.
Згідно з ст. 218 Господарського кодексу України непереборна сила – це надзвичайні або невідворотні обставини.
Відповідно до Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" обставинами непереборної сили є надзвичайні та невідворотні обставини, що об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов'язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами.
Особливістю таких обставин є те, що сторона, яка зазнала впливу форс-мажору (обставин непереборної сили), звільняється від відповідальності за невиконання та / або неналежне виконання своїх зобов’язань.
Відтак, для правомірної відміни закупівлі на підставі пп. 4, п. 50 Особливостей замовником обов'язково повинні бути дотримані наступні фактори::
• обставини, на які посилається змовник є такими, що не залежать від його волі;
• мають надзвичайний характер;
• є невідворотними;
• унеможливлюють завершення процедури закупівлі за таких умов.
Необхідно зазначити, що форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) не мають «преюдиціального» (заздалегідь встановленого) характеру. У разі їх виникнення сторона, яка посилається на дію форс-мажорних обставин, повинна це довести.
На думку Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" виходячи з визначення непереборної сили в нормативно-правових актах, зазначена Замовником причина відміни торгів: «закінчення строку оцінки» однозначно не підпадає під визначення обставин непоборної сили. Більше того, причини, про яку зазначив замовник, в принципі, не може існувати, адже у строк, що не перевищує 20 робочих днів замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації, а не здійснює їх оцінку. Натомість, оцінка пропозицій здійснюється автоматично електронною системою.
При цьому, замовником не наведено жодної конкретики, які ж такі незалежні від його волі обставини призвели до того, що замовник не знайшов можливості розглянути пропозицію скаржника протягом терміну передбаченому для цього законодавством.
Натомість, час скласти протокол про відміну одразу після завершення строку передбаченого для оцінки пропозиції у замовника знайшовся.
На нашу думку, єдиною справжньою підставою відміни цих торгів слугувало те, що Замовник торгів не бажав визнавати наше підприємство переможцем тендеру, проте не знайшов підстав для нашого відхилення.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що у замовника була відсутня підстава для відміни закупівлі, адже:
- обставини на які посилається замовник в протоколі не є обставинами непереборної сили;
- відповідальність за те, що пропозицію нашого підприємства не розглянуто в строки передбачені законом несе виключно замовник
- замовник зазначив неправдиву причину відміни процедури закупівлі в протоколі
- замовник не довів і не аргументував правомірність відміни процедури закупівлі з наведеної в протоколі підстави.
2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та надав найбільш економічно вигідну цінову пропозицію.
На момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Учасник Рішення Пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
2 037 594,00
UAH з ПДВ
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу нормальному перебігу закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом ефективності та пропорційності, тобто у даних правовідносинах має враховуватися принцип співмірності наслідків реагування Замовника тим невідповідностям, які ним допущені, та ризиків, які вони можуть утворити, а також справедливого балансу між інтересами суб'єктів господарювання, безпосереднього отримувача послуги і публічними інтересами.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що бездіяльність замовника на етапі розгляду пропозицій не може слугувати достатньою підставою для порушення ним наших законних прав та інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
Скарги щодо відміни процедури закупівлі на аналогічних підставах неодноразово були предметом розгляду органу оскарження:
Рішення № 18553-р/пк-пз від 02.10.2020, оголошення № UA-2020-07-31-006092-c. Суть скарги: оскарження визнання тендеру таким, що не відбувся, якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Позиція замовника. Замовник зазначає, що з метою виконання рішення Наглядової ради та дотримання вимог Закону він звернувся до Наглядової ради з проханням підтвердити своє рішення щодо обов’язковості внесення змін до тендерної документації та погодити формулювання таких змін для їх внесення до документації (прим.: відповідно до пункту 7.2 Статуту замовника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 29.01.2019 № 98 та опублікованого на його сайті, Наглядова рада є органом управління замовника).
Зміни до тендерної документації можуть бути внесені лише до кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасниками. На дату отримання рішення наглядової ради замовник не мав технічної можливості виконати рішення Наглядової ради підприємства щодо внесення змін до тендерної документації, оскільки відбувся аукціон, а також Законом не передбачено внесення змін до тендерної документації на етапі кваліфікації.
Позиція Колегії. Замовник не довів, що наведені порушення тягнуть за собою відміну торгів, передбачену пунктом 1 частини 5 статті 32 Закону. Колегія зобов’язала замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Рішення від 13.01.2022 № 675, оголошення UA-2021-11-12-006037-a.
Суть скарги: оскарження визнання тендеру таким, що не відбувся, якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Позиція замовника. Відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник не має можливості у 2021 році укласти договір з переможцем не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовнику незрозуміло, як Скаржник збирався виконувати п. 5.1. Договору "Доставка тoвapу здійснюється Пoстaчaльникoм зa власний paхунoк aбo власним тpaнспopтoм дo 31.12.2021 poку", якщо Договір міг бути підписаний у 2022 році.
Скасування рішення Замовника не призведе до вирішення ситуації щодо фінансування закупівлі і дії Скаржника формально мають юридичне підґрунтя, але не мають конструктивного підходу, хоча це переходить вже в площину етики.
Позиція Колегії. Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
Таким чином, жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам», що здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили» замовником не надано.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав , що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Опираючись на все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з підстав, наведених у протоколі закупівлі №23 від 24 серпня 2023 року, чим грубо порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, та наші законні права та інтереси.
Враховуючи вищевказане, керуючись статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей просимо:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів, оформлене протоколом №23 від 24 серпня 2023 року по процедурі UA-2023-07-14-008941-a
З повагою,
Директор Липовецький Сергій Олександрович
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2023 № 13958.pdf 05.09.2023 15:53
- Рішення від 04.09.2023 № 13958.pdf 07.09.2023 07:56
- Рішення від 29.08.2023 № 13623.pdf 29.08.2023 17:07
- протокол відміни.pdf 20.09.2023 16:50
- 02545732.pdf 31.08.2023 15:51
- 02545732.docx 31.08.2023 15:51
- Скарга.pdf 26.08.2023 13:15
- Скарга СКМ відміна.docx 26.08.2023 13:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2023 14:05
Дата розгляду скарги:
04.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.08.2023 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.09.2023 07:56
Дата виконання рішення Замовником:
20.09.2023 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 13958-р/пк-пз від 04.09.2023 виконано