-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
1 077 645.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 776.45 UAH
мін. крок: 1% або 10 776.45 UAH
Період оскарження:
27.02.2018 14:17 - 11.03.2018 00:00
Вимога
Вирішена
транспортування
Номер:
40642005b8bd43ef8f317db1430ad2a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-27-001150-c.a1
Назва:
транспортування
Вимога:
Згідно Тендерної документації "Ціна включає в себе всі витрати на транспортування, навантаження та розвантаження, страхування та інші витрати, сплату податків і зборів тощо (включається транспортування магістральними трубопроводами)." Вважаємо, що включення до Тендерної документації ціни газу послуг з транспортування є порушення законодавства, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлена пряма заборона одночасно займатися такими видами господарської діяльності як постачання, транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що дані види діяльності це є послуги.
Таким чином, виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (Виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (Замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника, про що було наведено вище.
Постачальники природного газу оплату послуг транспортування та розподілу природного газу не здійснюють, оскільки не мають договірних відносин в цій частині з Оператором ГТС/ГРМ. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу, оскільки оплата за такі послуги вже включена до оплати послуг розподілу, які Замовник оплачує своєму Оператору газорозподільної системи.
Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Як наслідок, жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу, як товару вартість його транспортування.
Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу».
Тому, пропонуємо привести тендерну документацію у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2018 15:01
Вирішення:
Надаємо Вам роз'яснення, щодо поставленої вимоги: Згідно роз'яснення Мінекономрозвитку України від 01.12.15 №3302-05/40083-06 постачання природного газу (далі - ПГ) споживач здійснює закупівлю ПГ, як товару. Згідно п.32 ч.1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі у газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Відповідно до п.5 р.2 Порядку визначення предмету закупівлі, (наказ Мінекономрозвитку України від 17.03.16 №454), якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги, пов'язаної з поставкою товарів, предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги не перевищує вартості самих товарів. Звертаємо увагу, що тендерна документація, щодо закупівлі ПГ, не містить вимогу щодо включення у ціну на товар вартість послуг з розподілу ПГ, що не призводить до дискримінації учасників. Оскільки чинним законодавством не передбачено типової форми договору постачання ПГ для споживачів (крім побутових), постачання ПГ, у тому числі, для бюджетних установ та організацій здійснюється на підставі договору, що укладається відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів та за вільними цінами, що встановлюються між постачальником та споживачем. Виходячи з норм Постанови НКРЕКП від 30.09.15 №2493, ч.1 ст.2 Постанови НКРЕКП від 30.09.15 №2496, п.39 ст.1 та ст.19 ЗУ «Про ринок природного газу», кожний постачальник ПГ має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування ПГ магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи. Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог Закону, закупівля товару може включати зокрема послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів, будь-яких інших обмежень Закон не містить, а відповідно посилання скаржника на порушення тендерної процедури є необґрунтованим.
Статус вимоги:
Задоволено