• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт фасаду з використанням енергозберігаючих технологій корпусу терапевтичного відділення КНП "Меденицька лікарня" Меденицької селищної ради в смт. Меденичі Дрогобицького району Львіської області ЄЗС ДК 021:2015 45400000-1 Завершальні будівельні роботи

Завершена

2 920 453.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 602.27 UAH
Період оскарження: 13.07.2023 18:01 - 13.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на умови тендерної документації

Номер: fe57b1fda53d4bd48f397b5012b0e651
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-13-012070-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
До Антимонопольного комітету України Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512 Юридична адреса Природна,5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044 Телефон: +38032 232 65 75 E-mail: info@skm-lviv.com.ua Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Найменування: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МЕДЕНИЦЬКА ЛІКАРНЯ" МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Код ЄДРПОУ: 43526560 Місцезнаходження: 82160, Україна , Львівська обл., Меденичі, ВУЛ.НЕЗАЛЕЖНОСТІ, будинок 10 Процедура закупівлі, що оскаржується: Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-13-012070-a СКАРГА щодо умов тендерної документації Замовником – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МЕДЕНИЦЬКА ЛІКАРНЯ" МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (надалі – Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2023-07-13-012070-a на закупівлю: Капітальний ремонт фасаду з використанням енергозберігаючих технологій корпусу терапевтичного відділення КНП "Меденицька лікарня" Меденицької селищної ради в смт. Меденичі Дрогобицького району Львіської області ЄЗС ДК 021:2015 45400000-1 Завершальні будівельні роботи. Наше підприємство має значний досвід роботи у даній сфері та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містять низку порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), які ускладнюють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме: Щодо акту візуального огляду У пункті 7 Додатку 3 до тендерної документації Замовником була встановлена вимога, відповідно до якої Учасники у складі у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати: Акт візуального огляду об'єкту за його місцезнаходженням з зазначенням ідентифікатору закупівлі за підписами представників Учасника та Замовника (у довільній формі), де повинно бути вказано, що Учасник, провівши огляд об’єкту, підтверджує фактичну спроможність виконати роботи згідно технічного завдання. Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати "Акт візуального огляду" за підписом уповноваженої особи потенційних учасників та зі сторони Замовника із зазначенням ідентифікатора закупівлі. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та принципи закупівель, що передбачені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Варто також наголосити на тому, що окрім цього, учасники можуть ввести діалог із Замовником виключно шляхом зверненням через поставлене запитання чи вимоги шляхом опублікування в електронній системі закупівель. Встановивши дану вимогу Замовник цілеспрямовано обмежує коло потенційних учасників не кажучи вже про тих хто зареєстрований в інших містах та областях. Замовник з незалежних від учасника обставин на власний розсуд може не підписати акт візуального огляду, що може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічна позиція міститься в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8893-р/пк-пз від 19.06.2023. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. Щодо наявності працівників У пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлені наступні вимоги: 2.1. Інформаційна довідка учасника закупівлі у довільній табличній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації (інженерно-технічних та робітників), які мають необхідні знання та досвід із зазначенням ПІБ, посади, з долученням документів, що підтверджують правовідносини (копії наказів про призначення/прийняття на роботу вказаних у довідці працівників або Скан-копії трудових книжок (при наданні скан-копії трудових книжок достатньо надати копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника; або договори цивільно-правового характеру (при наданні договорів цивільно-правового характеру Учасник додатково має надати копію паспорту та ідентифікаційного коду залученого працівника). 2.2. Крім цього, учасник підтверджує: 2.2.4. Учасник закупівлі повинен зазначити у Довідці 2.1. не менше 2-х осіб на посаді монтажника системи утеплення будівель з безперервним досвідом роботи на цій посаді не менше 2-х років, що підтверджується записам в трудовій книжці працівника (не залежно від того чи запис стосується Учасника). 2.2.5. На працівників (монтажників систем утеплення будівель), які виконуватимуть роботи згідно технічного завдання надати посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці відповідно до НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» про перевірку їх знань та протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань, виданого уповноваженим на це органом та/або юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом встановленого законодавством взірця. 2.2.6. Монтажники систем утеплення будівель повинні пройти перевірку знань і навичок з професії «монтажники систем утеплення будівель» з присвоєнням кваліфікаційного розряду (не нище 3-го) відповідно до вимог ДКХПП з додаванням протоколу/витягу з протоколу комісії з перевірки знань та посвідчень, виданого уповноваженим на це органом та/або юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом встановленого законодавством взірця. 2.2.7. На працівника відповідального за виконання будівельних робіт (виконроба та/або відповідного інженера) надати посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці відповідно до НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» про перевірку їх знань та протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань, виданого уповноваженим на це органом та/або юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом встановленого законодавством взірця. Вважаємо вищенаведені вимоги дискримінаційними та такими, що перешкоджають нашій участі в процедурі закупівлі з наступних причин: Щодо вимоги про зазначення Учасником закупівлі у Довідці 2.1. не менше 2-х осіб на посаді монтажника системи утеплення будівель з безперервним досвідом роботи на цій посаді не менше 2-х років, що підтверджується записам в трудовій книжці працівника (не залежно від того чи запис стосується Учасника). Виходячи з вищенаведеної вимоги Замовника взяти участь в процедурі закупівлі можуть тільки ті учасника, які мають не менше 2-х осіб на посаді монтажника системи утеплення будівель з безперервним досвідом роботи на цій посаді не менше 2-х років, що підтверджується записам в трудовій книжці працівника. Наше підприємство немає можливості задовільнити вищезазначені вимоги замовника і підтвердити наявність «не менше 2-х осіб на посаді монтажника системи утеплення будівель з безперервним досвідом роботи на цій посаді не менше 2-х років, що підтверджується записам в трудовій книжці працівника». При цьому, той факт, що ми не відповідаємо цим вимогам замовника жодним чином не перешкоджав нам протягом багатьох років виконувати роботи на аналогічних об’єктах. Для підтвердження наявності у нас потрібного досвіду надаємо копію договору предметом якого були роботи аналогічні предмету закупівлі (Договір №408 від 29 жовтня 2018 року), а також позитивний лист відгук виданий Замовником за даним договором, який підтверджує якісне виконання договору. У нас достатньо кваліфікованого персоналу для виконання робіт та є можливість залучення монтажників системи утеплення будівель за укладеними цивільно-правовими угодами. На підтвердження надаємо Договір цивільно-правового характеру на виконання робіт №2/07 укладений з Гвоздецьким Миколою Ярославичем та Договір цивільно-правового характеру на виконання робіт №1/07 укладений з Пилат Михайлом Володимировичем. Водночас, підтвердити безперервність досвіду роботи цих спеціалістів протягом 2-х років записами в їх трудових книжках у нас можливості немає. Як наслідок, через надмірні і необґрунтовані вимоги замовника ми позбавлені можливості взяти участь у даній процедурі закупівлі. Хочемо наголосити, що в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 64), зазначаються кваліфікаційні вимоги до «монтажника систем утеплення будівель 3 розряду», а саме повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві, проте вимоги до стажу роботи відсутні. І не дивно, адже наявність безперервного досвіду роботи на вищезазначеній посаді протягом не менше 2-х років не може слугувати виключним аргументом щодо підтвердження необхідного знання і досвіду працівників. Вважаємо, що обмеження будь – якими часовими рамками досвіду роботи на посаді призводить до звуження економічної конкуренції та дискримінації учасників процедури закупівлі, зокрема і нас. Вважаємо, що такі положення обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідна позиція міститься у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9711 -р/пк-пз від 03.07.2023. Встановивши дану вимогу Замовником умисно було обмежено коло потенційних учасників, які виявили бажання взяти участь в даній процедурі закупівлі, зокрема порушено й наші права, оскільки маючи кваліфікованих фахівців залучених за цивільно-правовими договорами, що як варто наголосити не заборонено чинним законодавством України, не можемо взяти участь в даній процедурі закупівлі, оскільки Замовником встановлено дискримінаційну вимогу про підтвердження не менше 2-х осіб на посаді монтажника системи утеплення будівель з безперервним досвідом роботи на цій посаді не менше 2-х років, що підтверджується записам в трудовій книжці працівника. На додаток, Замовником у тендерній документації було встановлено, що Монтажники систем утеплення будівель повинні пройти перевірку знань і навичок з професії «монтажники систем утеплення будівель» з присвоєнням кваліфікаційного розряду (не нище 3-го) відповідно до вимог ДКХПП з додаванням протоколу/витягу з протоколу комісії з перевірки знань та посвідчень, виданого уповноваженим на це органом та/або юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом встановленого законодавством взірця. Предметом даної закупівлі є Капітальний ремонт фасаду з використанням енергозберігаючих технологій. Ми протягом багатьох років виконували роботи на аналогічних об’єктах і можемо впевнено стверджувати, що наявність підтвердження проходження перевірки знань і навичок з професії «монтажники систем утеплення будівель» з присвоєнням кваліфікаційного розряду (не нище 3-го) відповідно до вимог ДКХПП з додаванням протоколу/витягу з протоколу комісії з перевірки знань та посвідчень, виданого уповноваженим на це органом та/або юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом встановленого законодавством взірця не є обов’язковим для виконання даного виду робіт та жодним чином не впливає на якість та ефективність виконання робіт, які є предметом даної процедури закупівлі. Повідомляємо, що виконувати роботи, у випадку визнання нас переможцем даної процедури закупівлі, будуть кваліфіковані фахівці з якими наявні трудові відносини, а також укладені цивільно-правові договори відповідно до чинного законодавства України, та які неодноразово виконували аналогічні роботи. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. З урахуванням вище визначеного, тендерна документація замовника містить низку положень, які суперечать вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, порушують принципи, визначені ст. 5 Закону, а також дискримінаційні умови, які перешкоджають нашій участі у процедурі закупівлі і грубо порушують наші законні права та інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги. З повагою, Директор Липовецький Сергій Олександрович Додатки (документальне підтвердження/докази): 1. Довідки_КБ-3_КБ-2_до_договору_408-к(фасад). 2. Договір_підряду_408-к(фасад) лист_відгук додаткові_угоди. 3. лист відгук сервіскотломонтаж. 4. Рішення від 03.07.2023 № 9711. 5. Рішення від 19.06.2023 № 8893. 6. Цивільно-правові угоди. 7. Штатний розпис. 8. Додаток 3 НР 2107. 9. Додаток 1 НР 2107.
Дата розгляду скарги: 07.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2023 20:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.08.2023 15:18
Дата виконання рішення Замовником: 11.08.2023 14:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua