• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (тушки хека свіжоморожені без голови)

Якісні та технічні характеристики заявленої кількості товару визначені з урахуванням реальних потреб установи та оптимального співвідношення ціни та якості. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено з урахуванням діючих нормативно-правовим актам, яким повинен відповідати відповідний вид товару.

Торги не відбулися

285 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 850.00 UAH
Період оскарження: 12.07.2023 13:02 - 19.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 297ee49e637649ee80fcbfb767e5e6b5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-12-005109-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Замовника в складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати: - сертифікат на систему управління якістю, виданий Учаснику торгів органом сертифікації та дійсний на момент подання тендерної пропозиції. Сертифікат має підтверджувати, що система менеджменту якості Учасника відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 та/або ДСТУ ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018. - сертифікат на систему екологічного управління, виданий Учаснику торгів органом сертифікації та дійсний на момент подання тендерної пропозиції. Сертифікат має підтверджувати, що система екологічного менеджменту Учасника відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015 та/або ДСТУ ISO 14001:2015 . - сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно складування, зберігання, транспортування та оптової торгівлі (реалізації) продуктами харчування, виданий Учаснику торгів органом сертифікації та дійсний на момент подання тендерної пропозиції. . Сертифікат має підтверджувати, що система управління Учасника відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 45001:2018 та/або ДСТУ ISO 45001:2019 - документ за результатами останнього щорічного технічного нагляду (наглядового аудиту) за сертифікованою інтегрованою системою управління якістю, безпечністю харчових продуктів, охороною здоров’я та безпекою праці на учасника на відповідність вимогам стандартів: - ISO 9001:2015 та/або ДСТУ ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018; - ISO 14001:2015 та/або ДСТУ ISO 14001:2015; - ISO 45001:2018 та/або ДСТУ ISO 45001:2019, виданий органом сертифікації, що підтверджує проведення щорічного нагляду за сертифікованою інтегрованою системою управління. Дана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: повідомляємо, що вимога щодо необхідності надання сертифікатів на систему управління якістю (ISO 9001:2015 та/або ДСТУ ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018), на систему екологічного управління (ISO 14001:2015 та/або ДСТУ ISO 14001:2015), на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно складування, зберігання, транспортування та оптової торгівлі (реалізації) продуктами харчування (ISO 45001:2018 та/або ДСТУ ISO 45001:2019) є дискримінаційною та такою, що обмежує мої права, як Учасника торгів, взяти участь у даній процедурі закупівлі. Дискримінаційними визначено вимоги, виконання яких можливо лише обмеженим колом осіб. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який не є обов’язковим у його сфері діяльності.Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Окрім того, звертаю Вашу увагу на те, що згідно вимог Вашої тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції. Сертифікати iso не створюють юридичні наслідки, їх просто купують під конкретний тендер для дискримінації інших учасників. Аналізуючи практику АМКУ, наявність в тендерних документаціях вимог щодо сертифікатів ISO є дискримінаційними (Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021№ 8809-р/пк-пз від 22.04.2021, № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 тощо). Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: КУ "Винорадівський дитячий будинок-інтернат"має потребу у закупівлі товару за ДК "Єдиний закупівельний словник 15220000-6-Риба ,рибне філе та інше м'ясо риби моржені (тушки хека свіжоморожені без голови),на який було оголошено тендер за процедурю"відкриті торги з особливостями".Тендерна документація з вимогами постачання товару за належними технічними та якісними характеристиками.Користуючись ч.5 ст.33 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник може вимагати від учасників, у тому числі сертифікати,які підтверджують відповідність екологічним чи іншим характеристикам.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.07.2023 17:00