• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (ТЕПЛО)

Торги відмінено

5 921 232.00 UAH з ПДВ
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скарга на протиправні дії Замовника

Номер: a3f39b1c8b7b4141933b000f27361df2
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-26-002544-b.a1
Назва: Скарга на протиправні дії Замовника
Скарга:
СКАРГА на протиправні дії Замовника (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», процедура закупівлі UA-2017-12-26-002544-b) Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-26-002544-b, Вінницькою обласною дитячою клінічною лікарнею 26.12.2017 року було проведено переговорну процедуру закупівлі (UA-2017-12-26-002544-b) за предметом закупівлі: пара, гаряча води та пов’язана продукція (ДК 021:2015: 09320000-8). 26 грудня 2017 року на веб-сайті державних закупівель «Прозоро» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-26-002544-b) було оприлюднено протокол засідання тендерного комітету Вінницької обласної дитячої клінічної лікарні (надалі за текстом – Протокол). На підставі вищевказаного Протоколу прийнято рішення про намір укласти договір з ДП «Альтернативна Теплова Енергія» щодо закупівлі Пара гаряча вода та пов’язана продукція (ТЕПЛО) ДК 021-2015 код 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-26-002544-b та відповідно даний учасник зазначений як єдиний учасник процедури. Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси та вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі». Даними діями збоку замовника допущені порушення принципів здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. 2. добросовісна конкуренція серед учасників; 3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4. недискримінація учасників; Крім того, під час проведення процедури Закупівлі замовником на дотримано та не забезпечено вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, кваліфікаційними критеріями для учасників процедури закупівлі є: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. 1. Листом №02/1533/1 від 28.11.2017 р. ТОВ «ВІНТЕА» також було запрошено до попередніх переговорів закупівлі (UA-2017-12-26-002544-b) за предметом закупівлі: пара, гаряча води та пов’язана продукція (ДК 021:2015: 09320000-8). 07 грудня 2017 р. о 14-00 год. представники ТОВ «ВІНТЕА» прийняли участь у непередбаченій Законом «Про публічні закупівлі» процедурі попередніх переговорів закупівлі і подали документи, які були визначенні в запрошенні до проведення попередніх переговорів. Тендерний комітет Вінницької обласної дитячої клінічної лікарні прийняв пропозицію скаржника до розгляду та надав протокол проведення попередніх переговорів від 07 грудня 2017 року, в якому чітко зазначається наявність двох учасників: ТОВ «ВІНТЕА» та ДП «Альтернативна теплова енергія» КП Вінницяоблтеплоенерго. Листом №01/1713 від 22.12.2017 р. ТОВ «ВІНТЕА» було запрошено до переговорів з метою остаточного погодження обсягу запропонованих послуг, строків поставки та тарифу на теплову енергію за 1 Гкал з ПДВ. Проте 26 грудня 2017 о 16-00 год., під час проведення переговорів, ніякого погодження обсягу запропонованих послуг, строків поставки та тарифу на теплову енергію за 1 Гкал з ПДВ не було, ТОВ «ВІНТЕА» повідомили про те, що тендерний комітет Вінницької обласної дитячої лікарні прийняв рішення укласти договір з ДП «Альтернативна теплова енергія» КП Вінницяоблтеплоенерго та нова цінова пропозиція, яка була нижчою за цінову пропозицію з ДП «Альтернативна теплова енергія» КП Вінницяоблтеплоенерго не була прийнята, мотивуючи це тим, що пакет документів подано і нові документи тендерний комітет не вправі приймати. Таким чином, Замовником порушено як право скаржника на участь у переговорній процедурі закупівлі, так і порядок проведення процедури закупівлі – проведення на першому етапі попередніх переговорів – процедури, не передбаченої Законом України «Про публічні закупівлі». Крім того, відображення в системі електронних закупівель ProZorro за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-26-002544-b переможця як єдиного учасника повністю спростовується як листами самого замовника, так і відеозаписом https://www.youtube.com/watch?v=q2d-pHbSQUk&t=108s проведення переговорної процедури від 26.12.2017 року. Крім того, про наявність другого учасника – ТОВ «ВІНТЕА» та його намір взяти участь у переговорній процедурі закупівлі Замовник знав безпосередньо враховуючи наявність чинного договору на постачання теплової енергії на 2017 рік. 2. Звертаємо увагу органу оскарження, що переможець процедури ДП «Альтернативна Теплова Енергія» зареєстровано 31.10.2017 року та переможець не може підтвердити а ні наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а ні наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору в порушення вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Котельня переможця процедури, з якої ДП «Альтернативна теплова енергія» має намір виробляти теплову енергію та поставляти її споживачам не введена в експлуатацію. Дані щодо реєстрації документів що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів визначені в Єдиному реєстрі дозвільних документів (Далі – реєстр). Доступ користувачів до публічної інформації Реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Державної архітектурно-будівельної інспекції України www.dabi.gov.ua Разом з цим, наслідки пошуку інформації на зазначеному веб-сайті, щодо декларації про готовність об’єкта до експлуатації за адресою надання послуг або за суб’єктом - переможцем процедури за період січня-грудня 2017 року не дають результату в зв’язку із відсутністю у переможця введеної в експлуатацію котельної. Відповідно до ч. 8 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» експлуатація будівлі не прийнятої в експлуатацію, забороняється. Згідно із ч. 9 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єктів необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього. 3. На момент подачі цінової пропозиції переможець торгів - ДП «Альтернативна теплова енергія» не мало затверджених відповідним органом тарифів. Так, Дочірнім підприємством «Альтернативна теплова енергія» Комунального підприємства «Вінницяоблтеплоенерго» (надалі за текстом – ДП «Альтернативна теплова енергія») було подано документацію для участі у відкритих торгах за вищевказаною публікацією. Відповідно до вимог даного тендеру учасники повинні були подати рішення Вінницької обласної ради про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво та постачання для потреб населення, бюджетних установ, інших споживачів, тощо. Однак, ДП «Альтернативна теплова енергія» не було подано вищевказаного документу. Тарифи на теплову енергію були встановлені для ДП «Альтернативна теплова енергія» лише 20.12.2017 року про що свідчить відповідне рішення на офіційному веб-сайті Вінницької обласної ради (https://vinrada.gov.ua/upload/files/7sklikannya/27Ses/528.pdf), тобто після проведення так званої попередньої переговорної процедури 07.12.17 року. Більше того, за незрозумілих причин при встановленні тарифів на теплову енергію Вінницькою обласною радою не було досліджено обставин щодо введення в експлуатацію котельні, наявності у ДП «Альтернативна теплова енергія» дозволу на викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря. Хоча вказані обставини повинні досліджуватись при встановлені тарифів на теплову енергію. 4. Замовником свідомо вчинено дії, спрямовані на уникнення проведення процедури відкритих торгів. 02.08.2017 року Вінницькою обласною дитячою клінічною лікарнею було оприлюднено через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою закупівлі Пари, гарячої води та пов’язаної продукції (ТЕПЛО) (ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) на очікувану вартість закупівлі 5 921 232,00грн (ідентифікатор закупівлі № UA-2017-08-02-000094-a). 04.09.2017 року дана процедура закупівлі була відмінена у зв’язку із відсутністю достатньої кількості учасників. 19.09.2017 року Вінницькою обласною дитячою клінічною лікарнею було оприлюднено через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою закупівлі Пари, гарячої води та пов’язаної продукції (ТЕПЛО) (ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) на очікувану вартість закупівлі 5 921 232,00грн (ідентифікатор закупівлі № UA-2017-09-19-002771-c). 20.10.2017 року дана процедура закупівлі була відмінена у зв’язку із відсутністю достатньої кількості учасників. Так, обидва оголошення буди опубліковані англійською мовою без наявності а ні підстав для оголошень англійською мовою, а ні вимог до проведення даних процедур англійською мовою. Вказане свідчить, що такі дії Замовника були направлені саме на ухилення від проведення процедури відкритих торгів. Відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 454 від 17.03.2016 «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги». Як вбачається із вищевказаних оголошень Замовником свідомо порушено порядок визначення предмету закупівлі з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів. Підсумовуючи викладене, Замовником торгів: 1. Свідомо вчинено дії про уникнення процедури відкритих торгів. 2. Проведено процедуру попередніх переговорів, не передбачену Законом України «Про публічні закупівлі». 3. Переможець процедури вказаний як єдиний учасник при наявності пропозицій скаржника та розгляду даних пропозицій Замовником. 4. Під час подачі тендерної пропозиції переможець процедури не мав затвердженого тарифу для формування цінової пропозиції. 5. Станом на дату оголошення переможця та на дату подання скарги переможець процедури не має технічної можливості надання послуг в зв’язку із відсутністю матеріально-технічної бази та відсутності об’єкту для виробництва теплової енергії, введеного в експлуатацію. 6. Переможець процедури не має права на укладення договорів, оскільки відповідно ч. 9 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єктів необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього. Замовником під час проведення процедури не було взято до уваги жодна із вищевказаних обставин. Згідно ч.4 п.1 Закону України «Про публічні закупівлі», переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі, якщо замовником допущено порушення, що вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами та ціна за вказаною пропозицією є нижчою, ніж у оголошеного переможця процедури, а відповідно до документації торгів єдиним критерієм визначення переможця є ціна. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає Вимогам ТД. Крім того незаконне відхилення нашої пропозиції призвело до незаконного визначення переможцем ДП «Альтернативна Теплова Енергія». Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним постачальником теплової енергії, і цей вид діяльності є основним видом діяльності скаржника. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ДП «Альтернативна Теплова Енергія» щодо закупівлі Пара гаряча вода та пов’язана продукція (ТЕПЛО) ДК 021-2015 код 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-26-002544-b. 4. Зобов’язати замовника скасувати рішення про намір укладення договору із ДП «Альтернативна Теплова Енергія» щодо закупівлі Пара гаряча вода та пов’язана продукція (ТЕПЛО) ДК 021-2015 код 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-26-002544-b. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги. 2. Посилання на відеозапис процедури від 26.12.2017 року. 3. Копія тендерної пропозиції ТОВ «Вінтеа». 4. Копія листів замовника про запрошення скаржника до попередньої переговорної процедури. 5. Копія протоколу попердніх переговорів. 6. Копія листа про запрошення скаржника на 26.12.2017 року на переговорну процедуру. 7. Копія рішення Вінницької обласної Ради від 20.12.2017 року про затвердження тарифів для переможця процедури.
Дата прийняття рішення по скарзі: 25.01.2018 23:16
Автор: ТОВ "ВІНТЕА", Нечепуренко Анастасія Русланівна +380432466920 vintea.vn@gmail.com