-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО
09134200-9 Дизельне паливо
Завершена
1 999 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 999.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 999.25 UAH
Період оскарження:
11.07.2023 16:55 - 16.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
ddc18295553b46b2909668c48d36873d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-11-011344-a.a4
Назва:
вимога
Вимога:
П. 3 Додатку № 2 до ТД встановлена вимога «3. В складі пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони). Талони, які Учасник надає в складі пропозиції, повинні бути єдиного зразка та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником.»
Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива, відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Також Замовник може ознайомитись з відповідною практикою рішень за результатом розгляду скарг КОМІСІЇ АМКУ за аналогічною дискримінаційною вимогою тендерної документації у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-06-20-008441-a.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.07.2023 22:01
Вирішення:
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо про таке:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства. Нами, як Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Вимога щодо надання ліцензійного договору є підтвердженням наявності договірних відносин з безпосереднім власником товару, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів. Разом з тим, при наявності партнерських договорів з власником нафтопродуктів/талонів, потенційний Учасник підтверджує факт наявності комунікації з власником товару, а тому отримання ліцензійного договору від компанії, яка здійснюватиме продаж талонів, не є перешкодою, а свідчить про небажання Учасника докласти зусиль при підготовці тендерної пропозиції. Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктами для потреб комунальної установи, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника. Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.07.2023 09:03
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
20ca4cb2c0b345dd92357706f5cc9bd6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-11-011344-a.a3
Назва:
вимога
Вимога:
П. 12 Додатку 2 до ТД встановлена вимога: «У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2023 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції.»
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС у праві власності або оренді, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про надання документів які можуть підтверджувати право власності або оренди, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або оренді АБО КОРИСТУВАННІ - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення партнерських АЗС.
Учасники які не мають АЗС у праві власності або оренді та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Потенційний учасник не має АЗС у праві власності/оренди або користуванні, а співпрацює з партнерами - емітентами талонів, які в свою чергу співпрацюють з власниками АЗС.
Відповідно Учасники які не у власності/оренді/користуванні АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Відповідна умова тендерної документації дискримінує учасників та виступає інструментом для обмеження конкуренції, оскільки участь у закупівлі зможуть брати тільки власники/орендарі /користувачі АЗС.
Також Замовник може ознайомитись з відповідною практикою рішень за результатом розгляду скарг КОМІСІЇ АМКУ за аналогічною дискримінаційною вимогою тендерної документації у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-03-10-008910-a.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.07.2023 22:01
Вирішення:
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо про таке:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Нами, як Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Вимога пункту 12 Додатку 2 до ТД не є дискримінаційною, оскільки враховує право на участь в торгах не лише власників АЗС/АЗК, орендарів, а й учасників, які здійснюють продаж пального на основі партнерських договорів із власниками АЗС/АЗК. Учасник повинен володіти речовими правами щодо АЗС відповідно до положень ЦКУ, мати власні АЗС або використовувати АЗС на основі партнерських договорів, враховуючи особливості закупівлі палива, які включають отримання палива Замовником саме на АЗС, які Учасник залучає до виконання умов договору. Партнерський договір є фактом підтвердження наявності договірних відносин з безпосереднім власником АЗС/АЗК, які, у свою чергу, є складовою частиною механізму отримання предмету закупівлі, а також унеможливлює виникнення ситуації щодо недійсності талонів або наявності перешкод в частині неможливості здійснити заправку автомобілів на АЗС/АЗК. Вимога вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям Замовника. Якщо умови партнерських договорів не містять чіткого переліку АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива, не містять конкретного строку дії, то обґрунтовано, що такий Учасник має надати підтвердження від сторони партнерського договору, яке б гарантувала заправку автомобілів Замовника на АЗС, зазначених Учасником в складі тендерної пропозиції. Ця умова необхідна з метою отримання пояснення в частині правового механізму законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасник повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору. Виходячи зі специфіки предмета закупівлі (дизпаливо), що передбачає наявність великої кількості автозаправних станцій, а також проведення даної закупівлі для потреб комунальної установи задля належного виконання своїх функцій, безперебійного постачання нафтопродуктами, Замовник встановлює вимогу щодо єдиного зразка талонів, що є гарантією надійності та стабільності постачальника. Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, яких потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи неодноразові відрядження автомобілів Замовника по території України, особливий правовий режим, що вводиться у разі загрози національній безпеці, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності Замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок. Гарантійні листи від власників АЗС є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із Учасником торгів, та вкотре підтверджує факт Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства. безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям Замовника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.07.2023 09:03
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
404de50848544b048fc62ec9b4c87040
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-11-011344-a.a2
Назва:
вимога
Вимога:
Додатком 2 до ТД встановлена вимога до надання учасниками у складі пропозиції: «Сертифікати відповідності предмета закупівлі (палива дизельного) вимогам ДСТУ з додатками (за наявності додатків), видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, дійсні на момент подання пропозиції. Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документ (заяву), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; акт відбирання зразка палива; копію атестату (свідоцтва) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким (и) було видано сертифікат відповідності на товар, який є предметом закупівлі.»
Вимагаючи від учасників надання актів відбирання зразків палива, Замовник обмежує в праві на участь учасників, які на пряму не співпрацюють з органами сертифікації/відповідності та не мають можливості отримати такий документ, оскільки паливо на сертифікацію віддає безпосередньо виробник.
Отже, наведена вимога значно звужує коло тих учасників які не мають такого роду документів, окрім тих, які є виробниками товару або власниками нафтобаз. Зокрема, учасники, які діють на умовах партнерських договорів не взмозі будуть прийняти участь при встановленні даної вимоги, а це свідчить про порушення основних принципів проведення публічних закупівель, зокрема створює недобросовісну конкуренції серед учасників, у якій прийматиме участь мала кількість учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості, а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару, але вони видані не на ім’я учасника та потенційний учасник не має при цьому документ (заяву), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; акт відбирання зразка палива; копію атестату (свідоцтва) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким (и) було видано сертифікат відповідності на товар, який є предметом закупівлі.
Також Замовник може ознайомитись з відповідною практикою рішень за результатом розгляду скарг КОМІСІЇ АМКУ за аналогічною дискримінаційною вимогою тендерної документації у закупівлі за ідентифікатором UA-2023-06-06-009315-a.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.07.2023 22:01
Вирішення:
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо про таке:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Нами, як Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
Дане положення не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасник не повинен бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору із виробниками продукції або їх офіційним дистриб’юторами. П. 17-22 розділу «Оцінка відповідності» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив встановлює порядок проведення оцінки відповідності органом з оцінки відповідності для виробників або уповноважених представників, або осіб, які ввели паливо в обіг на ринку України : 17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності, яку встановлено Технічним регламентом модулів оцінки відповідності (1585-2003-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003 р. № 1585 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 41, ст. 2175; 2011 р., № 67, ст. 2581), для: палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1; палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1; палив, що виробляють серійно, - за модулем A1. 18. Виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту. До технічної документації додаються: технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва; акт впровадження у серійне виробництво продукції; акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції. Для палив, які містять у своєму складі добавки (присадки), до технічної документації також додаються: документ про допуск до застосування добавки (присадки) у відповідному типі палива, дані щодо вмісту в паливі; паспорт безпечності добавки (присадки); інформація про місцезнаходження юридичної особи виробника. 19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту. 20. Перед введенням в обіг палив на документ про якість (паспорт якості) палива виробником повинен бути нанесений національний знак відповідності, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. Зображення національного знака відповідності повинно відповідати його опису (1599-2001-п) , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 р. № 1599 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 49, ст. 2188). У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до національного знака відповідності додається його ідентифікаційний код. У разі зменшення або збільшення зображення національного знака відповідності повинні бути дотримані пропорції, встановлені в описі. Нанесення будь-якого іншого маркування, здатного ввести в оману треті сторони щодо значення та форми національного знака відповідності, забороняється. Будь-яке інше маркування може бути нанесене за умови непогіршення видимості та розбірливості національного знака відповідності. 21. Виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках. У разі коли виробник не є резидентом України та не має уповноваженого представника в Україні, такі зобов’язання покладаються на особу, яка ввела паливо в обіг на ринку України. 22. Органи з оцінки відповідності, призначені центральним органом виконавчої влади з питань оцінки відповідності за пропозицією Мінекоенерго, проводять оцінку відповідності. Сертифікати відповідності, видані на ім’я Учасника є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям Замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із Замовником торгів. Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.07.2023 09:03
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
4030317ca7974ff5b85eb5c27a5ea376
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-11-011344-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
Додатком 2 до ТД встановлена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, а саме: «9. У зв’язку із використання інформаційних систем Учасника щодо адміністрування, відпуску зі зберігання палива Учасник, у складі пропозиції надає документ щодо впровадження системи менеджменту захисту інформації засвідчену компетентним органом відповідно до міжнародних стандартів або аналогічний документ що підтверджує впровадження відповідних заходів впровадження системи менеджменту захисту інформації виданий компетентним органом.»
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною та обмежувальною.
Замовником оголошена процедура закупівлі за Предметом: «ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО».
Згідно Проекту договору, викладеним в Додатку 3 до ТД визначено предмет договору: «1.1. Продавець зобов'язується поставити Покупцеві товар, зазначений в цьому Договорі (ДК 021:2015, код 09130000-9 Нафта і дистиляти), а Покупець - прийняти і оплатити такий товар в порядку та на умовах, вказаних у цьому Договорі та додатках (додаткових договорах) до нього.»
Стандарт системи менеджменту захисту інформації є стандартом, який визначає вимоги до проектування, впровадження та підтримки системи управління інформаційною безпекою. Цей стандарт також містить вимоги для оцінювання та оброблення ризиків інформаційної безпеки.
Виникає питання, Замовник закуповує Послуги «із використання інформаційної системи та адміністрування» чи Товар «Дизельне паливо».
Згідно п. 4.1. Розділу 1 ТД визначена назва предмета закупівлі - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО.
Замовник встановлює вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, такі як «використання інформаційних систем Учасника щодо адміністрування» та більше того, наявність системи менеджменту захисту інформації (ДСТУ 27001) в частині інформаційних систем адміністрування.
Замовник оголосив закупівлю ТОВАРУ, а НЕ ПОСЛУГИ з адміністрування інформаційних систем та послуг щодо захисту інформації. Вищезазначений сертифікат не має жодного відношення до даної закупівлі ТОВАРУ, а саме Дизельного палива, та жодним чином не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Замовник встановлює обмежувальні дискримінаційні вимоги до потенційних учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.07.2023 22:00
Вирішення:
У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів повідомляємо про таке:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників.
Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Нами, як Замовником торгів, було проведено попередній аналіз щодо наявності конкуренції на ринку при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
ISO/IEC 27001 – це міжнародний стандарт щодо Системи менеджменту інформаційної безпеки. ISO/IEC 27001 допомагає організаціям різних секторів забезпечувати конфіденційність, цілісність та доступність інформації за рахунок застосування процесу управління ризиками та надає впевненості зацікавленим сторонам у тому, що ризики адекватно оцінюються та управляються.
Основними причинами впровадження цього стандарту?
1) Конфіденційність – забезпечення доступності інформації лише для тих, хто має відповідні повноваження.
2) Доступність – забезпечення доступу до інформації лише авторизованим користувачам та в потрібний момент часу.
3) Цілісність – забезпечення точності та повноти інформації, а також методів її обробки.
Замовник при оголошені закупівлі товару оцінює не лише відповідність товару низці технічних вимог, але й Учасника та процес ведення господарської діяльності згідно з чинними стандартами України. Жодний нормативно-правовий акт не містить заборону щодо встановлення даної вимоги щодо учасників закупівлі дизельного палива.
Якщо скаржник посилається на те, що предметом закупівлі є дизельне паливо, і будь-які додаткові вимоги щодо Учасника є недоцільними, то чому оскаржується вимога щодо надання актів відбирання зразків, оскільки дана вимога має пряме відношення до постачальника, який повинен володіти товаром, дизельне паливо, і мати безпосереднє відносини із виробником товару? Предметом закупівлі не є перепродаж талонів/карток на пальне, а саме товар є предметом закупівлі.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів нами враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.07.2023 09:03