• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти ( бензин марки А-95; марки А-92; дизельне паливо)

Завершена

2 350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 7 050.00 UAH
Період оскарження: 29.01.2018 16:26 - 11.02.2018 00:00
Вимога
Є відповідь

ЗВЕРНЕННЯ щодо прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника під час торгів, що проводяться за оголошенням у ЦБД: №UA-2018-01-29-003307-c опублікованого на веб-порталі „Prozorro” про проведення закупівлі по предмету закупівлі: ДК 021:2015 -

Номер: 17dd06e338be46019afd22b3dcc95ae3
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-29-003307-c.c1
Назва: ЗВЕРНЕННЯ щодо прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника під час торгів, що проводяться за оголошенням у ЦБД: №UA-2018-01-29-003307-c опублікованого на веб-порталі „Prozorro” про проведення закупівлі по предмету закупівлі: ДК 021:2015 -
Вимога:
ЗВЕРНЕННЯ щодо прийнятих рішень, дії чи бездіяльності Замовника під час торгів, що проводяться за оголошенням у ЦБД: №UA-2018-01-29-003307-c опублікованого на веб-порталі „Prozorro” про проведення закупівлі по предмету закупівлі: ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо) 26.02.2018р. опубліковано відомості про те, що Відокремленим підрозділом Національного університету біоресурсів і природокористування України «Боярська лісова дослідна станція» (код ЄДРПОУ 33441250) (далі – ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція” або Замовник) прийнято рішення, затверджене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 17 згідно якого Пропозиція Учасника Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю ''Техойл НК,, код ЄДРПОУ 41486736 (далі ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” або Учасник 1) за результатами автоматичної оцінки визнана найбільш економічно вигідною. В результаті розгляду було встановлено, що пропозиція учасника відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16, вимогам встановленим статтею 17 Закону України „Про публічні закупівлі” та умовам тендерної документації Замовника (далі - скорочено ДКТ ) . ТОВ „Техойл НК” визнано переможцем відкритих торгів на закупівлю бензину марки А-95, марки А-92 та дизельного пального із загальною вартістю тендерної пропозиції 1498 200,00 гривень. Враховуючи те, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 31202724) (далі –ТОВ „КАНТ”/Учасник) взяло участь у процедурі відкритих торгів, які проводив Замовник на закупівлю ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А- 92, дизельне паливо) –що проводились за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-01-29-003307-c, оприлюдненим на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель („Prozzoro”) (далі-веб-портал „Prozzoro”), то як Учасник, користується своїм правом на оскарження рішення від 26.02.2018р. у порядку передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. (далі – Закон) та подає дане звернення до Замовника. Ознайомившись з тендерною пропозицією ТОВ „ТЕХОЙЛ НК”, яка була цим учасником подана для участі у процедурі закупівлі, вважаємо, що вона не відповідає вимогам Замовника, визначеними у додатку 1 тендерної документації ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція” (далі –ТД), з огляду на наступне: Відповідно відомостям, що у Єдиному державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, ТОВ „ТЕХОЙЛ НК”, код ЄДРПОУ 41486736, засноване лише 28.07.2017р. Статутний капітал Учасника 1 становить 10.000 гривень, а тому досвіду роботи на ринку продажу нафтопродуктів це підприємство може мати тільки за другу половину 2017 року . Пунктом 3 додатку 1 про „наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів” передбачено, що Учасник надає „Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі використання) з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації. В складі тендерної пропозиції учасник також надає копію договору та/або копію видаткової накладної та/або оригінал листа-відгука контрагента щодо кожного договору зазначеного в листі. Інформація може надаватися про договір, який виконується”. Згідно п. 4.1 розділу 1 „Загальні положення” ТД Замовника чітко визначена назва предмета закупівлі - ДК 021:2015-09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо). А тому, аналогічним є договір, в якому визначений предмет закупівлі за класифікатором: ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо). В складі тендерної пропозиції до участі у торгах, що відбулись 16.02.2018р., ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” на виконання вимоги п.3 Додатку 1 ДКТ Замовника стосовно досвіду виконання аналогічних договорів, у Довідці про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів № 591-02/18-2 від 14.02.18р. ( замість листа якій вимагається Замовником) вказує про три „таких„ договори: 1. Договір № Н-2211-17/9 від 22.11.2017р. укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю „БУРТЕХСЕРВІС”. 2. Договір № Н-2811-17/3 від 28.11.2017р. укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю „МАГІСТРАЛЬ-77”. 3. Договір № 19/17-1д від 22.01.2018р. укладений із Службою Безпеки України. 1).Відповідно до п.1.1, 1.4. Договору № Н-2211-17/9 від 22.11.2017р. укладеного із ТОВ „БУРТЕХСЕРВІС”, які визначають „предмет договору”, ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” зобов’язується передати в погоджені строки, нафтопродукти (бензин автомобільний, дизельне паливо)” без визначення об’ємів постачання товару, ціни укладеного договору. Якість товару, який постачається, повинна відповідати діючим ДСТУ, та у випадках передбачених діючим законодавством, супроводжуватись паспортами якості та сертифікатами відповідності заводу-виробника. Жодного посилання у Договорі № Н-2211-17/9 від 22.11.2017р. на аналогічний предмет закупівлі проведеній у порядку встановленому Законом, що вимагається Замовником в п.3 Додатку 1 ДКТ, даний договір не містить, а тому не може розглядатися як аналогічний. 2). Предметом Договору № Н-2811-17/3 від 28.11.2017р. укладеним із ТОВ „МАГІСТРАЛЬ-77” є обов’язок ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” передати в погоджені сторонами строки, нафтопродукти (бензин автомобільний: марки А-95, марки А-92, дизельне паливо) наливом, а не бензовозними нормами. В договорі не вказані технічні регламенти чи ДСТУ яким ці нафтопродукти мають відповідати, відсутня загальна сума договору та не згадується про об’єми постачання. Пунктом 1.4. договору передбачено, що якість товару, який постачається, повинна відповідати діючим ДСТУ, та у випадках передбачених діючим законодавством, супроводжуватись паспортами якості та сертифікатами відповідності заводу-виробника. Однак ані паспорти якості, ані сертифікати відповідності до договору не надано, що унеможливлює встановлення предмету закупівлі, за яким підписаний договір. Отже, Договір № Н-2811-17/3 від 28.11.2017р. укладеним із ТОВ „МАГІСТРАЛЬ-77” не є аналогічним договором з аналогічним предметом закупівлі, який вимагається в п.3 Додатку 1 тендерної документації ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція”. Щодо Договору № 19/17-1д від 22.01.2018р. укладеного із Службою Безпеки України про закупівлю товарів за державні кошти, слід вказати, що ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” зобов’язався у 2018 році поставити та передати у власність СБ України нафту і дистиляти на загальну суму 32 206 080,00 (тридцять два мільйони двісті шість тисяч вісімдесят) гривень. На підтвердження виконання договору Учасником надано кілька видаткових накладних, що підтверджує виконання цього договору, але за інформацією наявною на веб-порталі використання публічних коштів за 2018 рік: https://spending.gov.ua/web/guest/transaction оплата СБ України за цими видатковими накладними станом на 16.02.2018р., ще не здійснювалась. Крім того слід зауважити, що всупереч вимог п.3 Додатку 1 ДКТ Замовника ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” надавши копії накладних разом з Договором № 19/17-1д від 22.01.2018р. не надав оригіналу листа відгуку цього контрагента ( який вимагається у п.3 Додатку 1 Замовником від кожного контрагента учасника щодо кожного договору зазначеного в листі). А саме головне, що у договорі укладеному з СБ України взагалі відсутня інформація про предмет закупівлі за наслідком якої був укладений цей договір, тому надані ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” Договір № 19/17-1д від 22.01.2018р. та кілька видаткових накладних до нього, не виконують кваліфікаційного критерію Замовника викладеного у п.3 Додатку 1 його ДКТ. Таким чином, договір № 19/17-1д, укладений 22.01.2018р. між ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” з Службою Безпеки України за відсутності листа-відгука не може розглядатися як аналогічний, так як виконання цього договору станом на день проведення відкритих торгів – 16.02.2018 року, з боку СБ України, ще не розпочато та тому, що цей договір не містить інформації про аналогічний предмет закупівлі - ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо) за яким здійснює закупівлю ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція”. Відповідно ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди в усіх істотних умовах договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів цього виду. За критеріями чинного законодавства, аналогічним договором є договір (двосторонній або декількосторонній), подібний за змістом, своєю природою або предметом закупівлі, та своїми істотними умовами. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів про закупівлю: предмет договору (найменування, номенклатура, асортимент); кількість товарів, робіт і послуг та вимоги щодо їх якості; порядок здійснення оплати; сума, визначена у договорі; термін та місце поставки товарів, надання послуг, виконання робіт; строк дії договору; права та обов’язки сторін; зазначення умови щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; відповідальність сторін. Слід наголосити що визначальним є порядок здійснення оплати (попередня оплата, оплата за фактом поставки з відстрочкою платежу) та предмет договору. Тобто віднесення договору до „аналогічних договорів” залежить від істотних умов. Основними ознаками аналогічного договору є вид договору (залежно від своєї правової природи, той чи інший цивільно-правовий, господарсько-правовий договір), а також предмет закупівлі. Крім того з приводу ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” код ЄДРПОУ 41486736 слід звернути увагу Замовника також на той факт, що 21.12.2017р. відбулися відкриті торги за оголошенням № UA-2017-12-04-002819-c, поданим у ЦБД - Замовником/ДП „Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, одним з учасників якого було ТОВ „ТЕХОЙЛ НК”. Згідно службової записки від 27.12.2017р. про визнання переможця відкритих торгів, пропозицію ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” було відхилено у зв’язку з тим, що „Товариство засноване 28.07.2017р., тому досвіду роботи на ринку продажу нафтопродуктів не має, матеріально-технічна база та обладнання орендовані, працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід та знання відсутні. Штат ТОВ „Техойл НК” складається з однієї людини. Статутний капітал даного товариства становить 10.000 гривень, що ставить під сумнів виконання договору на постачання товару на загальну суму 1 666 170,00 гривень. Досвід виконання аналогічних договорів ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” складається з двох договорів на загальний об’єм товару 3000 л., в свою чергу підприємство має намір укласти договір на поставку нафтопродуктів об’ємом 65100л” – при цьому з таким рішенням тендерного комітету ДП „Київський обласний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації” ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” погодилось та не оскаржило його у встановленому порядку. До того з огляду на ті самі обставини 30.01.2018р. відхилено тендерну пропозицію ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” при участі в процедурі відкритих торгів, Замовником яких виступав КП „Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району” м. Києва за оголошенням у ЦБД № UA-2017-12-29-000323-c. Підставою відхилення пропозиції Учасника стала невідповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Безпосередньо той факт, що „Товариство засноване 28.07.2017р., тому досвіду роботи на ринку продажу нафтопродуктів не має. Досвід з виконання аналогічних договорів ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” – загальний об’єм товару 3030л на суму 72814,50 гривень. Статутний капітал даного товариства становить 10.000 гривень, що ставить під сумнів виконання договору на постачання товару на загальну суму 650 400 гривень. ”( цитата з протоколу відхилення тендерних пропозицій ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” КП „Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утримання автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва” № 120-12/5 від 30.01.2018р. та № 120-12/6 від 30.01.2018р.) – і проти такого рішення тендерного комітету Замовника держзакупівель ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” заперечувати не стало та його не оскаржувало. Виходячи із вказаного та аналізуючи тендерну пропозицію ТОВ „ТЕХОЙЛ НК”, вбачається, що пропозиція Учасника не відповідає заявленим у п.3 Додатку 1 ДКТ Замовника критеріям ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція” в частині наявного у складі пропозиції Учасника 1 документального підтвердження наявності досвіду учасника з виконання аналогічних договорів. На підставі вище викладеного, вважаємо, що рішення Замовника від 26.02.2018 р. затверджене протоколом розгляду тендерних пропозицій №17 щодо визнання пропозицiї Учасника ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” (код ЄДРПОУ 41486736) за результатами автоматичної оцiнки найбiльш економiчно вигiдною та про намір укласти договір з Учасником ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ „ТЕХОЙЛ НК” є незаконним, оскільки подана тендерна пропозиція Учасника не відповідає кваліфікаційним вимогам Замовника, а дії ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція” щодо визнання їх переможцями, суперечать основним принципам здійснення державних закупівель зазначеними в ст. 3 Закону, а саме недискримінації учасників та об'єктивній та неупередженій оцінці пропозицій конкурсних торгів. З огляду на порушення Закону України «Про публічні закупівлі», допущені Замовником при прийнятті рішення від 26.02.2018 р. затверджене протоколом № 17, ТОВ „КАНТ” у строк встановлений абз. 2 п. 2 ст. 18 Закону (період оскарження з 22.02.2018 10:16 по 09.03.2018 00:00), оскаржує незаконні дії Замовника. У випадку відхилення ( ВІДСУТНОСТІ ОБГРУНТОВАНОЇ ВІДПОВІДІ) Звернення, ТОВ „КАНТ”, керуючись ст. 18 Закону України „Про публічні закупівлі”, має намір звернутися до органу Оскарження для розгляду скарги по суті. ПРОСИМО: 1. Призупинити процедуру закупівлі, яка проводилась за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-01-29-003307-c опублікованим на веб-порталі „Prozorro” з предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо) до врегулювання питань, зазначених у даному Зверненні для вивчення викладених у Зверненні фактів та вжиття належних заходів при проведенні процедури закупівлі, дотримуючись принципів здійснення закупівель встановлених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» 2. Задовольнити Звернення щодо протиправності рішення від 26.02.2018р. затвердженого протоколом № 17 за наслідком дій Замовника під час процедури проведення торгів за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-01-29-003307-c з предметом закупівлі: ДК 021:2015-09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо) та визнати пропозицію ТОВ „ТЕХОЙЛ НК” такою, що не відповідає умовам тендерної документації ВПНУБПУ „Боярська лісова дослідницька станція” і підлягає відхиленню у відповідності до вимог статті 30 Закону України „Про публічні закупівлі”.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши дану вимогу ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» тендерний комітет встановив наступне. Так, на думку директора ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» нібито не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, оскільки ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» нібито не надано доказів виконання аналогічних договорів. Проте Замовник, приймаючи протокол розгляду тендерних пропозицій №17 від 26.02.2018р. про визнання ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» переможцем відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015- 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А- 92, дизельне паливо), керувався виключно своєю тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі». Так, у Додатку №1 до тендерної документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо) визначені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, відповідно до яких учасники повинні відповідати такому критерію, як «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів». Виходячи із зазначеного у додатку 1, на підтвердження цього критерію учасники мають надати одночасно: - Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі використання) з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації. - копію договору та/або копію видаткової накладної та/або оригінал листа-відгука контрагента щодо кожного договору зазначеного в листі. Інформація може надаватися про договір, який виконується. Отже, додаток 1 тендерної документації містить дві обов’язкові складові: перша – лист-підтвердження самого учасника, а друга – фактично докази на підтвердження цього листа, а саме, необхідність подання альтернативних документів: або договору, або видаткової накладної, або листа відгука контрагента-замовника. При цьому, написані через косу лінію у другій частині кваліфікаційного критерію сполучники «та/або» вказують на те, що Замовник не зобов’язує, але й не забороняє надавати усі ці документи одночасно. Так, на підтвердження даного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» надало наступні документи: - Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів вих. №591-02/18-2 від 14.02.2018р. за підписом директора ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» Сергієнко О.В.; - Копії Договору поставки нафтопродуктів №Н-2211-17/3 від 22.11.2017р. із ТОВ «БУРТЕХСЕРВІС» та видаткової накладної №НКН-000001 від 24.11.2017р., предметом якої була поставка дизельного палива, із довіреністю форми №М-2 та лист-відгук ТОВ «БУРТЕХСЕРВІС»; - Копії Договору поставки нафтопродуктів №Н-2811-17/3 від 28.11.2017р. із ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-77», предметом якого була поставка дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92, та видаткової накладної №НКН-000002 від 28.11.2017р. і довіреністю форми №М-2 та лист-відгук ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-77»; - Копії Договору №19/17-19 від 22.01.2018р. із Службою безпеки України із Додатком №1 (Технічна Специфікація), предметом якого була поставка дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92, та видаткові накладні №НКН-000021 від 23.01.2018, №НКН-000032 від 24.01.2018р., №НКН-000037 від 25.01.2018р., №НКН-000041 від 29.01.2018р. із довіреностями форми №М-2 та заявкою на поставку нафти і дистилярів від 24.01.2018р. Так, із наданих ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» документів вбачається, які саме товари поставляв цей учасник, які є аналогічними товарам ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо). Даних договорів було надано у кількості більше одного, хоча за вимогами Додатку №1 до Тендерної документації вимагався лише один аналогічний договір. Отже, ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» надало усі документи відповідно до додатку 1 Тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів». Зазначаємо, що Замовник у тендерній документації не ставив вимог щодо відповідності обсягів поставки аналогічної продукції в аналогічних договорах обсягам продукції, щодо поставки якої оголошена закупівля, так само і не передбачав серед переліку документів, які учасник має надати на підтвердження виконання аналогічних договорів, обов’язку надання усіх додатків до таких договорів. Крім цього, в Додатку №1 до Тендерної документації чітко зазначено, що «Інформація може надаватися про договір, який виконується», отже не заслуговують на увагу доводи ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» про те, що оскільки товар, поставлений згідно Договору №19/17-19 від 22.01.2018р. із Службою безпеки України не був оплачений Замовником, то такий договір не може вважатися аналогічним. Більше того, виконання Службою безпеки України своїх зобов’язань з оплати поставленого учасником товару по аналогічному договору чи причини такого невиконання, не є предметом розгляду Замовника. Варто наголосити, що Замовник ніде у тендерній документації також не вказував такого кваліфікаційного критерію як «перебування на ринку торгівлі нафтопродуктами протягом якогось конкретного періоду». І зрозуміло чому. Зазначення такого кваліфікаційного критерію у тендерній документації було б порушенням одного із основних принципів публічних закупівель – принципу «недискримінації учасників», передбаченого ст.3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо звернути також Вашу увагу на те, що оскарження рішень замовника у процедурі закупівлі відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі також – Закон) є правом учасника, а Закон не передбачає такої підстави відхилення тендерної пропозиції, як відхилення пропозицій учасника іншими замовниками аналогічного предмету закупівлі. Більше того, Закон не зобов’язує Замовника здійснювати звірку тендерних пропозицій та/або документацій у процедурах закупівлі, оголошених іншими Замовниками. Замовник під час перевірки пропозицій на відповідність їх вимогам тендерної документації зобов’язаний керуватися лише своєю тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі». Отже, доводи ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» про те, що тендерні пропозиції ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» щодо продажу нафтопродуктів були відхилені іншими замовниками, а рішення таких замовників не оскаржувалося ТОВ «ТЕХОЙЛ НК», не можуть слугувати достатньою підставою для відхилення ВП НУБіП «БОЯРСЬКА ЛІСОВА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ» тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» як такої, що не відповідає умовам тендерної документації. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» відповідає вимогам Тендерної документації, а тому підстав у ВП НУБіП «БОЯРСЬКА ЛІСОВА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ» для її відхилення не було. В той же час, як передбачено ч.4 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», перевірка тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації відбувається у порядку черговості починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» визнана найбільш економічно вигідною, то відповідно до п.1 розділу 5 Тендерної документації Замовника та відповідно до статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» визнане переможцем відкритих торгів. З огляду на вищенаведене, Замовник прийняв рішення про визначення ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» переможцем торгів ДК 021:2015- 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А- 92, дизельне паливо) (оголошення UA-2018-01-29-003307-c), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №17 від 26.02.2018р., із дотриманням вимог чинного законодавства України про публічні закупівлі та Тендерної документації. Отже, вимога ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» щодо протиправності рішення від 26.02.2018р. затвердженого протоколом № 17 за наслідком дій Замовника під час процедури проведення торгів за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-01-29-003307-c з предметом закупівлі: ДК 021:2015-09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо) підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 12.03.2018 18:38
Підтвердження вирішення: Розглянувши дану вимогу ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» тендерний комітет встановив наступне. Так, на думку директора ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» нібито не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, оскільки ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» нібито не надано доказів виконання аналогічних договорів. Проте Замовник, приймаючи протокол розгляду тендерних пропозицій №17 від 26.02.2018р. про визнання ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» переможцем відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015- 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А- 92, дизельне паливо), керувався виключно своєю тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі». Так, у Додатку №1 до тендерної документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо) визначені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, відповідно до яких учасники повинні відповідати такому критерію, як «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів». Виходячи із зазначеного у додатку 1, на підтвердження цього критерію учасники мають надати одночасно: - Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі використання) з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації. - копію договору та/або копію видаткової накладної та/або оригінал листа-відгука контрагента щодо кожного договору зазначеного в листі. Інформація може надаватися про договір, який виконується. Отже, додаток 1 тендерної документації містить дві обов’язкові складові: перша – лист-підтвердження самого учасника, а друга – фактично докази на підтвердження цього листа, а саме, необхідність подання альтернативних документів: або договору, або видаткової накладної, або листа відгука контрагента-замовника. При цьому, написані через косу лінію у другій частині кваліфікаційного критерію сполучники «та/або» вказують на те, що Замовник не зобов’язує, але й не забороняє надавати усі ці документи одночасно. Так, на підтвердження даного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» надало наступні документи: - Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів вих. №591-02/18-2 від 14.02.2018р. за підписом директора ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» Сергієнко О.В.; - Копії Договору поставки нафтопродуктів №Н-2211-17/3 від 22.11.2017р. із ТОВ «БУРТЕХСЕРВІС» та видаткової накладної №НКН-000001 від 24.11.2017р., предметом якої була поставка дизельного палива, із довіреністю форми №М-2 та лист-відгук ТОВ «БУРТЕХСЕРВІС»; - Копії Договору поставки нафтопродуктів №Н-2811-17/3 від 28.11.2017р. із ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-77», предметом якого була поставка дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92, та видаткової накладної №НКН-000002 від 28.11.2017р. і довіреністю форми №М-2 та лист-відгук ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-77»; - Копії Договору №19/17-19 від 22.01.2018р. із Службою безпеки України із Додатком №1 (Технічна Специфікація), предметом якого була поставка дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92, та видаткові накладні №НКН-000021 від 23.01.2018, №НКН-000032 від 24.01.2018р., №НКН-000037 від 25.01.2018р., №НКН-000041 від 29.01.2018р. із довіреностями форми №М-2 та заявкою на поставку нафти і дистилярів від 24.01.2018р. Так, із наданих ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» документів вбачається, які саме товари поставляв цей учасник, які є аналогічними товарам ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо). Даних договорів було надано у кількості більше одного, хоча за вимогами Додатку №1 до Тендерної документації вимагався лише один аналогічний договір. Отже, ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» надало усі документи відповідно до додатку 1 Тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів». Зазначаємо, що Замовник у тендерній документації не ставив вимог щодо відповідності обсягів поставки аналогічної продукції в аналогічних договорах обсягам продукції, щодо поставки якої оголошена закупівля, так само і не передбачав серед переліку документів, які учасник має надати на підтвердження виконання аналогічних договорів, обов’язку надання усіх додатків до таких договорів. Крім цього, в Додатку №1 до Тендерної документації чітко зазначено, що «Інформація може надаватися про договір, який виконується», отже не заслуговують на увагу доводи ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» про те, що оскільки товар, поставлений згідно Договору №19/17-19 від 22.01.2018р. із Службою безпеки України не був оплачений Замовником, то такий договір не може вважатися аналогічним. Більше того, виконання Службою безпеки України своїх зобов’язань з оплати поставленого учасником товару по аналогічному договору чи причини такого невиконання, не є предметом розгляду Замовника. Варто наголосити, що Замовник ніде у тендерній документації також не вказував такого кваліфікаційного критерію як «перебування на ринку торгівлі нафтопродуктами протягом якогось конкретного періоду». І зрозуміло чому. Зазначення такого кваліфікаційного критерію у тендерній документації було б порушенням одного із основних принципів публічних закупівель – принципу «недискримінації учасників», передбаченого ст.3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо звернути також Вашу увагу на те, що оскарження рішень замовника у процедурі закупівлі відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі також – Закон) є правом учасника, а Закон не передбачає такої підстави відхилення тендерної пропозиції, як відхилення пропозицій учасника іншими замовниками аналогічного предмету закупівлі. Більше того, Закон не зобов’язує Замовника здійснювати звірку тендерних пропозицій та/або документацій у процедурах закупівлі, оголошених іншими Замовниками. Замовник під час перевірки пропозицій на відповідність їх вимогам тендерної документації зобов’язаний керуватися лише своєю тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі». Отже, доводи ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» про те, що тендерні пропозиції ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» щодо продажу нафтопродуктів були відхилені іншими замовниками, а рішення таких замовників не оскаржувалося ТОВ «ТЕХОЙЛ НК», не можуть слугувати достатньою підставою для відхилення ВП НУБіП «БОЯРСЬКА ЛІСОВА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ» тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» як такої, що не відповідає умовам тендерної документації. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» відповідає вимогам Тендерної документації, а тому підстав у ВП НУБіП «БОЯРСЬКА ЛІСОВА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ» для її відхилення не було. В той же час, як передбачено ч.4 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», перевірка тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації відбувається у порядку черговості починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Оскільки тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» визнана найбільш економічно вигідною, то відповідно до п.1 розділу 5 Тендерної документації Замовника та відповідно до статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» визнане переможцем відкритих торгів. З огляду на вищенаведене, Замовник прийняв рішення про визначення ТОВ «ТЕХОЙЛ НК» переможцем торгів ДК 021:2015- 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А- 92, дизельне паливо) (оголошення UA-2018-01-29-003307-c), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №17 від 26.02.2018р., із дотриманням вимог чинного законодавства України про публічні закупівлі та Тендерної документації. Отже, вимога ТОВ «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» щодо протиправності рішення від 26.02.2018р. затвердженого протоколом № 17 за наслідком дій Замовника під час процедури проведення торгів за оголошенням у ЦБД: № UA-2018-01-29-003307-c з предметом закупівлі: ДК 021:2015-09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, бензин А – 92, дизельне паливо) підлягає відхиленню.