-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Молоко та вершки (Молоко пастеризоване питне)
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
11.07.2023 15:04 - 14.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дикримінаційніумови тендерної документаціі
Номер:
fa65581ce8ae4cf58f768e5d8f752df2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-11-008675-a.a2
Назва:
Скарга на дикримінаційніумови тендерної документаціі
Скарга:
Вих. № 53 від 14.07.2023р.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідія»
код ЄДРПОУ 21056482
38770 Полтавська обл. Полтавський р-н, с.Великий Тростянець, вул..Шевченка, 12
р/р UA413314890000000000260072607, АТ «Полтава – банк», МФО 331489
телефон (0532) 68-82-18
e-mail: Lidia121093@ukr.net
ЗАМОВНИК:
Комунальне підприємство "Обласний заклад з надання психіатричної допомоги Полтавської обласної ради"
Код ЄДРПОУ 01999075
36013, Україна, Полтавська область, Полтава, вулиця Медична, будинок 1
Телефон 380532506207
e-mail: tender.pokpl@gmail.com
Дата оприлюднення оголошення про
проведення відкритих торгів
11.07.2023 р
Ідентифікатор закупівлі
UA-2023-07-11-008675-a
СКАРГА
на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
11.07.2023 р. Комунальним підприємством "Обласний заклад з надання психіатричної допомоги Полтавської обласної ради" (далі «Замовник»), було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: Молоко пастеризоване питне (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-11-008675-a, ID b3f75e9179654412b84952f16e3e5437). До зазначеного оголошення було опубліковано Тендерну документацію, затверджену Уповноваженою особою Комунальним підприємством "Обласний заклад з надання психіатричної допомоги Полтавської обласної ради" Я.В.Калініченко Протокольним рішенням № 98 від 11.07.2023р. разом із додатками (далі «Тендерна документація»). Кінцевий термін подання пропозицій 19.07.2023 року.
Керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») та п.59
«Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – «Особливості») затверджених Постановою
№ 1178 від 12 жовтня 2022 р. : «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації». Згідно п.55: «Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей». Статтею 5 Закону визначені принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДІЯ» (далі - «ТОВ «ЛІДІЯ») виявило умови, які обмежують права ТОВ «ЛІДІЯ» на участь у цій закупівлі та порушують принципи недискримінації учасників. Також Замовником у тендерній документації та додатках до неї, встановлено вимоги, які не узгоджуються з вимогами Закону та Особливостями, що не дає нам, як потенційному учаснику, належним чином підготувати нашу тендерну пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до нас. До того ж, відповідно до Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації.
1. Згідно із п 8 Додатку № 2 до тендерної документації, Замовник зазначив: «8. Договір про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів, якими буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі дійсний протягом 2023 року. На підтвердження повноважень та кваліфікації установи щодо надання послуг з дезінфекції учасник має надати - витяг з ЄДР суб’єкта господарювання, що здійснює дезінфекційну обробку автотранспортних засобів, документ, який підтверджує проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних працівників та документ який підтверджує присвоєння кваліфікаційної категорії особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту до проведення дезінфекційних робіт, особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду, та/або довідку яка підтверджує проходження медогляду особи суб’єкта господарювання (дезінфектора)….». Вказана вимога, а саме надання особистих медичних книжок особи відповідальної за дезінфекцію та документи на підтвердження проходження підвищення кваліфікації, перепідготовку медичних і фармацевтичних працівників, документи які підтверджеють кваліфікаційну категорію, є дискримінаційною та такою, що порушує права ТОВ «ЛІДІЯ» на участь у закупівлі, умови якої оскаржуються. Наше підприємство ТОВ «ЛІДІЯ» зареєстровано 12.10.1993 року, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який надається, як доказ до скарги. А тому, маючи на меті прийняти участь у цій процедурі закупівлі та маючи досвід постачання аналогічних товарів, ми позбавлені такого права через наявність дискримінаційного критерію – втручання в діяльність третьої юридичної особи, а саме надання зазначених документів залежить від дій та волі третьої особи, яка може надавати або не надати відповідні документи. ТОВ «ЛІДІЯ» зверталися до Державної установи «Полтавський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» (далі-Виконавець) з яким підписано договір про надання послуг від 30 грудня 2022 року № 519, а саме про профілактичну дезінфекцію кузова автомобілів (сканкопія договору додається) проте Виконавцем було відмовлено в даному зверненні з причини, що це персональні дані фізичних осіб, якими володіє Виконавець та повністю юридична відповідальність Виконавця за проведені послуги та контроль за проходженням кваліфікації та перекваліфікації, а також регулярні медичні профілактичні огляди персоналу закладу, покладеного на Виконавця Державою. Необхідно зауважити, що профілактичну дезінфекцію кузова автомобілів проводиться кожні 10 днів, що підтверджується актами виконаних робіт (сканкопії додаються). Встановлена Замовником вимоги, надати:
- витяг з ЄДР суб’єкта господарювання, що здійснює дезінфекційну обробку автотранспортних засобів;
- документ, який підтверджує проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних працівників;
- документ який підтверджує присвоєння кваліфікаційної категорії особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту до проведення дезінфекційних робіт;
- особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду, та/або довідку яка підтверджує проходження медогляду особи суб’єкта господарювання (дезінфектора)…
є незаконною та дискримінаційною до учасника ТОВ «ЛІДІЯ», оскільки наше підприємство існує більше 29 років, та успішно виконує велику кількість договорів з великими об’ємами та регулярними поставками, про що свідчить описом досвіду роботи та копію виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (довідка-опис, з проведеним аналізом відповідно опублікованих в системі Прозорро договорів, та Витяг з ЄДР – додаються до скарги). Основним видом господарської діяльності ТОВ «ЛІДІЯ» є Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (основний). З моменту реєстрації по даний час наше Товариство заключило дуже багато договорів з постачання продуктів харчування, в тому числі м'яса, м'ясних продуктів (в тому числі і курятини) (що є предметом закупівлі, умови якої оскаржуються) та набуло досвіду постачання продуктів харчування як приватним покупцям, так і комунальним підприємствам, закладам освіти, дошкільним закладам, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-гуманітарним відділам, медичним реабілітаційним центрам, лікарням, державним підприємствам та іншим закладам (декілька копій договорів додаємо – неможливо надати всі договори вибірка за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/tender?tenderer=21056482&cpv=1511%2a%2a%2a%2a-%2a&page=3 і це тільки за ДК 021:2015 - 15110000-2 М’ясо.) Наше підприємство дотримується всіх вимог щодо контролю якості харчових продуктів та безпечності його зберігання та транспортування, на підтвердження чого на підприємстві були розроблені та запроваджені відповідні програми-передумови, на підставі яких були отримані сертифікати: на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018,IDT), на систему управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT), про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT) (копії надаються як доказ до скарги). Також, на підтвердження дотримання вимог законодавства про харчові продукти були проведені заходи державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами яких були отримані відповідні Акти з відмітками про відсутність порушень вимог законодавства (копії надаються як доказ до скарги). Також ТОВ «ЛІДІЯ» дотримується гігієнічних вимог при зберіганні, транспортуванні продуктів харчування, а саме: проводиться дезінфекція, дезінсекція, дератизація приміщень для зберігання продуктів харчування та дезінфекція транспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка товару та (копії надаються як доказ до скарги). Працівники пройшли теоретичний та практичний курс гігієнічного навчання (копії надаються як доказ до скарги). Звертаємо Вашу увагу, що наше підприємство продовжує активно працювати у важкий час, а саме під час повномасштабного вторгнення рф в Україну. Незважаючи на воєнний стан, ТОВ «ЛІДІЯ» успішно, якісно та у відповідності до чинного законодавства здійснює свою діяльність та зарекомендував себе як надійний Постачальник. У Замовників відсутні претензії, позови щодо порушення умов договорів, що підтверджується наданими як доказ до скарги відгуками. Вважаємо, щоб вчасно, якісно виконувати умови договору та безперебійно постачати продукти харчування зовсім необов’язково надавати документи третьої юридичної особи. Адже деякі підприємства, які мають можливість надати документи, що вимагає Замовник, можуть не дотримуватися основних принципів та вимог до безпечності та якості харчових продуктів. До
того ж,
наявність вищезазначених документів не гарантує та не підтверджує вчасне, якісне та безперебійне постачання продуктів харчування. Наявність та/або відсутність зазначеного переліку документів не гарантує виконання встановлених Замовником вимог щодо постачання продуктів харчування. Також, необхідно зауважити, що ТОВ «Лідія» на підтвердження проведення якісної дезінфекції було викликано представників Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавські області та проведений відбір зразків для проведення бактеріологічних досліджень. Отриманий експертний висновок підтверджує якісне проведення якісної дезінфекції на потужностях (приміщення та автомобіль) ТОВ «Лідія» (сканкопії договору та експертних висновків додаються), тобто Замовник не доводить та необґрунтовано включає дану вимогу.
Також, враховуючи вищеперераховане, Товариство дотримується всіх вимог щодо контролю якості харчових продуктів та безпечності його зберігання та транспортування, а саме:
- Закон України № 771 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
- Закон України № 2042 «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»;
- наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)». Зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства № 429 від 17.10.2015;
- наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 41 від 06.02.2017 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами аудиту щодо додержання операторами ринку вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів»;
- наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 42 від 06.02.2017 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами»;
- Постанова Кабінету міністрів України №896 від 31 жовтня 2018р. «Порядок визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження»;
та інші чинні нормативно правові документи та жодним з них не передбачено отримання третім особам юридичним особам персональних даних окремого підприємства, що вимагає Замовник.
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ЛІДІЯ» успішно, якісно та у відповідності до чинного законодавства здійснює свою діяльність, має значний досвід успішного виконання аналогічних договорів, проте відсутні зазначені документи, а отже за таких умов, ТОВ «ЛІДІЯ» не зможе взяти участь в закупівлі, оскільки зазначені документи не можливо отримати від установи Виконавця . Таким чином, обмежується право ТОВ «ЛІДІЯ» на участь в даній закупівлі.
З огляду на зазначене просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши з пункту 8 таблиці Додатку № 2 до тендерної документації вимогу про надання:
- витяг з ЄДР суб’єкта господарювання, що здійснює дезінфекційну обробку автотранспортних засобів;
- документ, який підтверджує проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних працівників;
- документ який підтверджує присвоєння кваліфікаційної категорії особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту до проведення дезінфекційних робіт;
- особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду, та/або довідку яка підтверджує проходження медогляду особи суб’єкта господарювання (дезінфектора)
Отже, Замовник використовує дискримінаційний підхід, для вибору потенційного постачальника товару, та застосовує дискримінаційні вимоги у тендерній документації та унеможливлює участь Учасника ТОВ «ЛІДІЯ» та зазначає в Тендерній документації умови, що суперечить положенням Закону та Особливостям, чим порушує законодавство з питань публічних закупівель при проведенні процедури закупівлі товару: Молоко пастеризоване питне (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-11-008675-a, ID b3f75e9179654412b84952f16e3e5437). На підставі вищезазначеного:
2. Згідно із пункто 9 додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає: «9. Санітарний паспорт на кожен вид автотранспорту з проходженням санітарної обробки транспортного засобу кожні 10 днів або частіше» необхідно зауважити, що наявність санітарного паспорту на транспортний засіб НЕ передбачена статтями 43, 44 Розділу VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», враховуючи лист роз’яснення Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів вих. № 602-121-12/121/2536 від 21.04.2017 де зазначено: «Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів та визначення порядку забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі — Закон).
Статтями 43 та 44 Розділу VII «Загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами» Закону встановлено гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено.
Вимогами до обігу об’єктів санітарних заходів Закону (пункт 7 статті 37) визначено, що документом, який повинен супроводжувати об’єкти санітарних заходів в обігу, крім випадків, передбачених цим Законом, є товарно-транспортна накладна. Встановлення вимог щодо наявності додаткових документів, що повинні супроводжувати харчові продукти в обігу, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону» (https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/nadporogi/perevozymo-kharchi-chy-potriben-sanitarnyi-pasport-na-avtomobil/ ), тобто дана вимога є дискримінаційною та унеможливлює прийняття участі добросовісних учасників, в свою чергу, звертаємо увагу, що ТОВ «Лідія» профілактичну дезінфекцію кузова автомобілів проводить кожні 10 днів, що підтверджується актами виконаних робіт (сканкопії додаються).
Отже, не заперечуємо про необхідність підтвердження проведення дезінфекції тому пропонуємо виключити словосполучення «Санітрний паспорт» та викласти даний пункт у такій редакції: «9. Документ на кожен вид автотранспорту, що засвідчує проходженням санітарної обробки транспортного засобу кожні 10 днів або частіше».
ПРОШУ
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Призупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою.
3) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі товару: Молоко пастеризоване питне (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-11-008675-a, ID b3f75e9179654412b84952f16e3e5437).
4) Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство "Обласний заклад з надання психіатричної
допомоги Полтавської обласної ради" усунути порушення, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, та внести відповідні зміни у закупівлю за номером
UA-2023-07-11-008675-a.
Директор ТОВ "ЛІДІЯ" Олександр РУБАН
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг ЄДР 14.07.2023 15:18
- договір дезинфекціі 14.07.2023 15:18
- довідка опис роботи 14.07.2023 15:18
- договір відгук 14.07.2023 15:18
- договір 165 14.07.2023 15:18
- договір 125 14.07.2023 15:18
- договір 146 14.07.2023 15:18
- акт перевірки автомобіль 3302 14.07.2023 15:18
- акт перевірки автомобіль 3302 хасп 14.07.2023 15:18
- сертифікат 22000 14.07.2023 15:18
- сертифікат 9001 14.07.2023 15:18
- сертифікат 14001 14.07.2023 15:18
- акт перевірки магазин 193 14.07.2023 15:18
- договір дезинфекціі приміщення 14.07.2023 15:18
- гігієнічне навчання 14.07.2023 15:18
- акт перевірки магазин 14.07.2023 15:18
- договір 224 держспоживлужба 14.07.2023 15:18
- експертний висновок дезинфекціі 14.07.2023 15:18
- скарга 14.07.2023 15:18
- Пояснення про виправлення помилки.pdf 17.07.2023 09:24
- Скарга оновлено молоко 17.07.2023 09:24
- рішення від 18.07.2023 № 10834.pdf 18.07.2023 20:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 31.07.2023 № 11725.pdf 01.08.2023 13:58
- рішення від 31.07.2023 № 11725.pdf 03.08.2023 18:14
- обгрунтування молоко.docx 20.07.2023 15:58
- протокол організації.docx 20.07.2023 15:58
- обгрунтування.pdf 20.07.2023 15:58
- ТД молоко.docx 20.07.2023 15:58
- протокол організації.pdf 20.07.2023 15:58
- річний план.pdf 20.07.2023 15:58
- ТД молоко.pdf 20.07.2023 15:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.07.2023 15:52
Дата розгляду скарги:
31.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.07.2023 20:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.08.2023 18:14
Дата виконання рішення Замовником:
07.08.2023 16:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ
УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
07.08. 2023 р. № 115
У відповідності до положень абз. 2 п. 51 Особливостей № 1178, ст.ст. 11, 24 Закону №922, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону № 922, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-11-008675-a
Предмет закупівлі: 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко пастеризоване питне).
Зміни до закупівлі вносяться на підставі рішення №11725-р/пк-пз комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31.07.2023 року.
Уповноваженою особою вирішено:
1. Внести зміни до тендерної документації та викласти її в новій редакції з урахуванням внесених змін, що додаються, а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу, що є невід'ємним додатком до тендерної документації.
2. Продовжити строк подання тендерних пропозицій в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
3. Забезпечити оприлюднення документації в новій редакції з урахуванням внесених змін через електронний майданчик в електронній системі закупівель, у т.ч. переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу у порядку, передбаченому абз.2 п. 51 Особливостей №1178.
Вимога
Відхилено
Вимога на дискримінаційні умови тендерної документаціі
Номер:
74f1707b2f2744d1986aa60365e18f6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-11-008675-a.c1
Назва:
Вимога на дискримінаційні умови тендерної документаціі
Вимога:
Керуючись статтею 5«Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Законом України «Про публічні закупівлі» (Далі-Закон) та Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами та доповненнями) (далі – Особливості) вимагаємо внести зміни до Тендерної документації в частинах, що порушують основні принципи здійснення публічних закупівель (недискримінація учасників а рівне ставлення до них):
1) Додаток 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі
- в пункті 8 вищезазначеного додатку Замовник вимагає:«8. Договір про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів, якими буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі дійсний протягом 2023 року. На підтвердження повноважень та кваліфікації установи щодо надання послуг з дезінфекції учасник має надати - витяг з ЄДР суб’єкта господарювання, що здійснює дезінфекційну обробку автотранспортних засобів, документ, який підтверджує проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних працівників та документ який підтверджує присвоєння кваліфікаційної категорії особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту до проведення дезінфекційних робіт, особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду, та/або довідку яка підтверджує проходження медогляду особи суб’єкта господарювання (дезінфектора).»
вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною в даній редакції, враховуючи практику Антимонопольного комітету України в сфері публічних закупівель, наприклад, рішення колегії № 2401-р/пк-пзвід 07.02.2022 оголошення UA-2021-12-24-006832-c, UA-2018-02-07-001536-aде чітко визначено, що контроль за відповідальністю дезінфектора несе юридична особа даний дезінфектор працює і підпадає тільки під їх компетенцію, саме, томе пропонуємо або виключити дану дискримінаційну вимогу, або викласти її в такій редакції: ««8. Договір про послуги з дезінфекції автотранспортних засобів, якими буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі дійсний протягом 2023 року. У разі якщо учасник сам проводить дезінфекцію автотранспортних засобів надатиНа підтвердження повноважень та кваліфікації людини (людей), що здійснює дезінфекційну обробку автотранспортних засобів, документ, який підтверджує проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки медичних і фармацевтичних працівників та документ який підтверджує присвоєння кваліфікаційної категорії особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту до проведення дезінфекційних робіт, особисту медичну книжку особи суб’єкта господарювання (дезінфектора), відповідальної за дезінфекцію харчового транспорту, з відміткою лікаря про проходження медогляду, та/або довідку яка підтверджує проходження медогляду особи суб’єкта господарювання (дезінфектора).»:
- в пункті 6 вищезазначеного додатку Замовник вимагає: «6. Сканований оригінал Акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю підприємства Учасника щодо додержання вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР за формою затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 року № 446 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.08.2019 980/33951 (акт без виявлених порушень датований не раніше 2023 року)»,враховуючи, що потенційний Учасник НЕ несе відповідальність за окремі контролюючі установи та не може впливати на заклади та установи, що здійснюють контроль, а такожкеруючись практикою прийнятих рішень Антимонопольного комітету , наприклад, UA-2021-12-24-006832-c, пропонуємо викласти пункт в такій редакції: ««6. Сканований оригінал Акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю підприємства Учасника щодо додержання вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт без виявлених порушень датований не раніше 2023 року)».
- в пункті 7 вищезазначеного додатку Замовник вимагає: «7. Сканований оригінал Акту складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти складений за формою затвердженою наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2022 р. за № 151/37487 (акт без виявлених порушень датований не раніше 2023 року)»враховуючи, щопотенційнийУчасник НЕ несевідповідальність за окремі контролюючі установи та не можевпливати на заклади та установи, щоздійснюють контроль, керуючись практикою прийнятих рішень Антимонопольного комітету , наприклад, UA-2021-12-24-006832-c, пропонуємо викласти пункт в такій редакції: «7. Сканований оригінал Акту складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт без виявлених порушень датований не раніше 2023 року)».
- в пункті 9 вищезазначеногододаткуЗамовниквимагає:«9. Санітарний паспорт на кожен вид автотранспорту зпроходженнямсанітарноїобробки транспортного засобукожні 10 днівабочастіше» необхідно зауважити, що наявність санітарного паспорту на транспортний засіб не передбачена статтями 43, 44 Розділу VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», враховуючи лист роз’яснення Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів вих. № 602-121-12/121/2536 від 21.04.2017 де зазначено : «Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів та визначення порядку забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі — Закон).
Статтями 43 та 44 Розділу VII «Загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами» Закону встановлено гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено.
Вимогами до обігу об’єктів санітарних заходів Закону (пункт 7 статті 37) визначено, що документом, який повинен супроводжувати об’єкти санітарних заходів в обігу, крім випадків, передбачених цим Законом, є товарно-транспортна накладна. Встановлення вимог щодо наявності додаткових документів, що повинні супроводжувати харчові продукти в обігу, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону» (https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/nadporogi/perevozymo-kharchi-chy-potriben-sanitarnyi-pasport-na-avtomobil/ ), тобто дана вимога є дискримінаційною та пропонуємо викласти даний пункт у такій редакції: «9. Документ на кожен вид автотранспорту, що засвідчує проходженням санітарної обробки транспортного засобу кожні 10 днів або частіше».
Необхідно зауважити та звернути увагу Замовника, що дані вимоги майже повністю співпадають з вимогами по відкритим торгам, наприклад UA-2023-01-31-002815-a або UA-2023-04-21-006437-a, що обмежують потенційних Учасників та унеможливлюють їх участь.
У разі незадоволення даної вимоги будемо вимушені звернутися до Антимонопольного Комітету України для забезпечення неупередженої оцінки тендерних пропозицій та дотримання принципів публічних закупівель, а також у кожного учасника та спостерігача відкритих торгів є можливість звернутися до контролюючих органів, враховуючи, що вся інформація публічна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.07.2023 09:00
Вирішення:
Шановний учасник! У відповідь на вашу вимогу повідомляємо, що жодних дискримінаційних умов у змісті тендерної документації не встановлено.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
По питанню першому вашої вимоги повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною так як не обмежує коло учасників та не перешкоджає брати участь будь-якому суб’єкту господарювання.
Відповідно до умов тендерної документації «Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин його втрати чинності або зміни форми, назви тощо, учасник надає інший рівнозначний документ або лист-роз’яснення у разі ненадання документу. Таким чином у даній вимозі встановленій у тендерній документації ознаки дискримінації відсутні.
Щодо другого питання, то варто зазначити, що система НАССР (від. англ. Hazard Analysis and Critical Control Points) – один із найбільш надійних засобів захисту споживачів харчових продуктів, який ідентифікує, оцінює і контролює можливі небезпеки на всьому шляху виготовлення харчових продуктів, дає можливість усунути шкідливі фактори та контролювати повний процес виробництва.
Система НАССР є обов’язковою в рамках законодавства більшості високорозвинених країн. Однією з умов Угоди про асоціацію між Україною та ЄС є наближення національного законодавства до законодавства європейських країн, зокрема, у галузі санітарних та фітосанітарних заходів.
Упровадження цієї системи в Україні регулюється Законами від 23.12.97 р. №771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів» (далі – Закон № 771) та від 18.05.17 р. №2042-VIII Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин (далі – Закон № 2042).
Законом № 771 установлено вимоги до впровадження систем управління безпечністю харчової продукції за принципами системи НАССР. Такий обов’язок покладено безпосередньо на операторів ринку (ст. 20, 21 Закону № 771).
Оператор ринку – це суб’єкт господарювання, що провадить діяльність із метою чи без мети отримання прибутку, в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів/інших об’єктів санітарних заходів. Також до операторів ринку відносяться агропродовольчий ринок, фізичні особи, якщо вони провадять діяльність із метою отримання прибутку чи без такої мети і займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів (ст. 1 Закону № 771).
Ефективність впровадження системи перевірятиме Держпродспоживслужба України. Процедури такого контролю визначено Законом № 2042. З метою забезпечення прозорості планові перевірки здійснюватимуться через інтегровану автоматизовану систему державного нагляду (контролю), яка, у свою чергу, автоматично визначатиме тих, хто підлягає таким перевіркам.
За невиконання обов’язку стосовно впровадження на потужностях регулярних процедур, заснованих на принципах системи НАССР, на оператора ринку накладатиметься штраф у розмірі (ст. 65 Закону № 2042):
• на юридичних осіб – 30 МЗП (це 201 000грн);
• на фізичних осіб-підприємців – 15 МЗП (100500 грн).
Таким чином, умовами тендерної документації не створюється обмеження щодо учасників.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не може задовольнити вашу вимогу, так як факт дискримінації не доведено.
Статус вимоги:
Відхилено