-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту та технічного обслуговування охолоджувальних установок в адміністративних будівлях (Сервісне обслуговування кондиціонерів)
Завершена
770 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 700.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 700.00 UAH
Період оскарження:
10.07.2023 14:28 - 15.07.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Відсутній вид діяльності - монтаж кондиціонерів
Номер:
9ff38539caca4a6aaf228c958e341a53
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-10-007438-a.c4
Назва:
Відсутній вид діяльності - монтаж кондиціонерів
Вимога:
Також, в Статуті ПП "ТОП-МОНТАЖ" не зазначено у п. 4.3 Основні види діяльності, такий вид діяльності як монтаж кондиціонерів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2023 23:58
Вирішення:
Учаснику. Предмет закупівлі не передбачає монтаж кондиціонерів. Пердмет закупівлі: "Послуги з ремонту та технічного обслуговування охолоджувальних установок в адміністративних будівлях (Сервісне обслуговування кондиціонерів)". Але звертаю вашу увагу, що у Витягу з реєстру платників єдиного податку в переліку видів господарської діяльності (КВЕД) є код 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОП-МОНТАЖ" не виконали вимоги Замовника
Номер:
3cfc180575904e43a3b64628de2fadfd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-10-007438-a.b3
Назва:
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОП-МОНТАЖ" не виконали вимоги Замовника
Вимога:
Шановний Замовник, прошу переглянути Ваше рішення щодо визначення переможцем Відкритих торгів з особливостями (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-10-007438-a) ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОП-МОНТАЖ" оскільки:
1) ПП "ТОП-МОНТАЖ", на вимогу Замовника, зазначену у Додатку 1 до тендерної документації. Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, п. 1.1., надали Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг (№13 від 14 липня 2023 р.), з кількістю інструменту не достатнім для виконання послуг, визначених у технічних вимогах. Вимогою Замовника було не надати Довідку про залучення додаткових працівників, обладнання, матеріально-технічної бази (№28 від 14 липня 2023 р.), а у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг перелічити весь необхідний для виконання робіт інструмент та зазначити правові підстави володіння інструментом. Дотогож, у Додатку №2 до тендерної документації, п.2 Загальні вимоги щодо надання послуг було зазначено «2.2. … Послуги з обслуговування кондиціонерів надаються Учасником з використанням власного інструменту та сервісного обладнання».
Вимога Замовника у Додатку 1 до тендерної документації. Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям: «У разі залучення машин та механізмів субпідрядних організацій, про це зазначається у довідці із наданням сканкопії оригінала листа-підтвердженням про готовність до співпраці від субпідрядної організації». ПП «ТОП-МОНТАЖ» надали Довідку про об’єднання учасників (№20 від 14 липня 2023 р.) в якій зазначено, що ПП «ТОП-МОНТАЖ» не входить до складу буд-якого об’єднання та Довідку про не залучення субпідрядників/співвиконавців (№25 від 14 липня 2023 р.).
Отже, Довідка про залучення додаткових працівників, обладнання, матеріально-технічної бази (№28 від 14 липня 2023 р.) втрачає сенс.
2) Щодо працівників відповідної кваліфікації (Додаток 1 до тендерної документації, п. 2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід)…
ПП «ТОП-МОНТАЖ» надали Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (№15 від 14 липня 2023 р.) зазначивши трьох працівників, два з яких працюють «за договорами про виконання робіт». Надані Договори про виконання робіт № 3006/1 від 30.06.2023 р. та № 0307/1 від 03.07.2023 р. з працівниками не підтверджують загальний стаж та досвід роботи працівників.
Також, надавши Довідку про не залучення субпідрядників/співвиконавців (№25 від 14 липня 2023 р.) директор ПП «ТОП-МОНТАЖ» Володимир ТОПАЛ повідомив, що не планує залучати до надання послуг субпідрядників та співвиконавців.
Отже, Довідка про залучення додаткових працівників, обладнання, матеріально-технічної бази (№28 від 14 липня 2023 р.) втрачає сенс.
У Додатку №2 до тендерної документації Замовник зазначив, що «Послуги з технічного обслуговування та заміни запасних частин повинні надаватись з залученням сертифікованих фахівців…», ПП «ТОП-МОНТАЖ» не надали жодного сертифіката на жодного з працівників.
У Додатку №2 до тендерної документації, п. 3 Вимоги до надання послуг в частині охорони праці та навколишнього середовища Замовник зазначив, що «3.1. Обслуговування кондиціонерів виконується відповідно до вимог «Правил улаштування електроустановок», «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів», рекомендацій заводу виробника по обслуговуванню кондиціонерів та технічної документації». ПП «ТОП-МОНТАЖ» не надали документи, які підтверджують проходження навчання працівниками курсу з охорони праці.
3) Директор ПП "ТОП-МОНТАЖ" Володимир ТОПАЛ не підписав Додаток №2 до тендерної документації. Технічні вимоги в редакції Замовника. Тим самим не надав свою згоду що:
«Послуги з технічного обслуговування та заміни запасних частин повинні надаватись з залученням сертифікованих фахівців та з використанням якісних матеріалів відповідно до технічних рекомендацій виробника.
В вартість послуг входить технічна підтримка на протязі дії договору. До технічної підтримки обладнання входить:
- виїзд сертифікованих працівників Виконавця до Замовника для діагностики обладнання;
- виявлення поломки та/або виходу із ладу обладнання із складанням письмового висновку з переліком запчастин/деталей, що вийшли з ладу та підлягають заміні (у разі такої поломки та/або виходу із ладу обладнання);
- забезпечення належної та безперебійної роботи обладнання у разі потреби.
Витратні матеріали/запчастини/деталі, що підлягають встановленню/заміні під час надання послуг за Договором, повинні бути новими та такими, що не були у використанні.
Гарантійний строк на встановлені/замінені запчастини/деталі та надані послуги з їх встановлення/заміни становить 12 (дванадцять) календарних місяців з дати підписання Сторонами акту приймання-передачі наданих послуг.
Примітка:
Зазначений перелік та кількість послуг є орієнтовним і може бути зміненим в залежності від наявної потреби Замовника та заявок (у разі необхіності провести ремонт кондиціонеру) в межах визначеного обсягу).
У зв'язку з тим, що кількість та перелік конкретних послуг і діагностики, і ремонту і технічного обслуговування охолоджувальних установок, які необхідно буде отримати, заздалегідь визначити неможливо, найбільш економічно вигідна пропозиція буде визначатись за вартістю надання вищезазначеного примірного переліку послуг. Рівень вартості послуг, вказаних у примірному переліку, не повинен відрізнятись від аналогічних чи схожих послуг, які будуть надаватися у разі укладеного договору з переможцем закупівлі.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.07.2023 23:08
Вирішення:
Учаснику.
1) У Додатку 1 до тендерної документації у п. 1.1. необхідно надати: «Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.»
Учасником ПП «ТОП-МОНТАЖ» надано довідку від 14.07.2023 № 13 з переліком обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг та зазначенням правової підстави володіння / користування. Тобто вимога Замовника виконана, довідка надана, а обладнання перераховано та вказана правова підстава. Чи достатня кількість вказаного обладнання для надання послуг, вирішує сам учасник. Також слід зазначити, що Замовником не визначений чіткій перелік і кількість обладнання та матеріально-технічної бази, що було б дискримінаційною умовою, тому учасником ПП «ТОП-МОНТАЖ» було надано довідку №28 від 14 липня 2023 р., яка дає можливість останньому придбати чи залучити додаткове обладнання у разі необхідності. Отже, ваше «Вимогою Замовника було не надати Довідку про залучення додаткових працівників, обладнання, матеріально-технічної бази (№28 від 14 липня 2023 р.), а у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг перелічити весь необхідний для виконання робіт інструмент та зазначити правові підстави володіння інструментом.» є лише вашим суб’єктивним трактуванням вимоги.
Додаток 2 до тендерної документації п. 2 пп.2.2. «….Послуги з обслуговування кондиціонерів надаються Учасником з використанням власного інструменту та сервісного обладнання» та додаток 1, двічі вказана одна вимога. В тендерній документації в розділі 5 пункту 2 зазначено: «Якщо вимога в тендерній документації встановлена декілька разів, учасник/переможець може подати необхідний документ або інформацію один раз.»
Стосовно довідки від 14.07.2023 № 20 про об’єднання учасників, проінформуємо вас щодо правової основи об’єднання учасників:
Підприємствам дозволено на добровільних засадах об’єднувати свою господарську діяльність, як-от виробничу, комерційну та інші види, на умовах і в порядку, встановлених Господарським кодексом України (ГК) та іншими законами.
Об’єднання підприємств — господарська організація, утворена у складі двох або більше підприємств з метою координації їх виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань. Підприємства утворюють об’єднання:
• на добровільних засадах;
• за рішенням органів, які мають право утворювати об’єднання підприємств.
Тобто вищезазначеною довідкою ПП «ТОП-МОНТАЖ» повідомив Замовника, що не уклав будь-яке договірне об’єднання з іншим підприємством.
Щодо довідки від 14.07.2023 № 25 про незалучення субпідрядників/співвиконавців, пояснюємо, що субпідрядник - підрядник, який у порядку, визначеному договором підряду та на підставі договору субпідряду, укладеному з генеральним підрядником, залучається до виконання робіт (ст.319 Господарського кодексу України).
Тобто вищезазначеною довідкою ПП «ТОП-МОНТАЖ» підтвердив Замовнику, що зазначені послуги виконає без залучення сторонньої організації.
2) Стосовно договорів про виконання робіт (надання послуг):
Правочини між фізичними і юридичними особами (крім тих, які повністю виконуються сторонами в момент їх укладення) вчиняються виключно в письмовій формі (ст. 208 ЦКУ).
Договір про виконання робіт. За таким договором одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник — її оплатити (ч. 1 ст. 901 ЦКУ). Тобто, на відміну від договору підряду, спрямованого на матеріальний результат, предметом договору про надання послуг є послуга як така, позбавлена відокремленого від неї матеріального результату.
Тому, у разі необхідності ПП «ТОП-МОНТАЖ» може додатково, згідно вимог законодавства України, підписати договори про виконання робіт з фізичною особою, але не може підписувати договори підряду для надання послуг, які зазначені у предметі закупівлі.
Тобто довідка від 14.07.2023 № 28 є в повній мірі підтвердженням учасника ПП «ТОП-МОНТАЖ» розуміння умов тендерної документації.
3) У додатку 2 тендерної документації, ЗВЕРНУ ВАШУ УВАГУ та прокоментую ваші слова « Замовник зазначив…», а не вимагав надати, будь-які документи, які підтверджують проходження навчання працівниками курсу з охорони праці, сертифікати на працівників або підтверджувати чи надавати згоду на інші умови тендерної документації. Тобто ці документи документально підтверджувати не треба було. Необхідно було документально підтвердити можливість надавати послуги в вихідні дні та у неробочій час (у разі такої необхідності), що підтверджено довідкою від 14.07.2023 № 12.
Довідкою від 14.07.2023 № 22 підтверджено, що учасник повністю усвідомлює зміст цієї тендерної документації та вимог.
Отже, з огляду на зазначене ПП «ТОП-МОНТАЖ» правомірно визначено переможцем.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
97f59d6f26754437bce1e9afda69d08d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-10-007438-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовнику! Досить дивно звучить Ваша відповідь на попередню вимогу і запитання від потенційних учасників, яким Ви не даєте змоги прийняти участь у Закупівлі, адже Ваша відповідь - мяко кажучи - ні про що.
Ви пропонуєте заплатити величезну суму за нікому не потрібний абстрактний сертифікат і при цьому в тендерній документації немає вимог щодо надання документів, які дійсно мають бути. І це вже не кажучи про те, що велика сума, яку коштує ця "бумажка" буде закладена учасниками у вартасть робіт,що значно підвищує суму тендерних пропозицій. Дуже шкода, що замовник піклується лише про свої забаганки, а не про якість робіт і їх вартість, тим паче під час війни!
Просимо додати вимоги до тендерної документації про надання дозвільних документів.
А саме:
Копію дозволу виданого територіальним органом Держпраці, відповідно до переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107, а саме:
- підйомники для підіймання працівників, колиски приводні для підіймання працівників або договори оренди вищевказаного обладнання.
або
Копію декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці виданою територіальним органом Держпраці, відповідно до переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107, а саме:
- роботи верхолазні та промисловий альпінізм.
Довільний документ, що зареєстрований територіальним органом Держпраці до 03.02.2021 року та термін дії якого не сплинув, надається учасником відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107 з урахуванням змін.
Просимо внести зміни в тендерну документацію згідно чинного законодавстава України і додати вимоги щодо надання інших дозвільних документів, які дійсно мають бути в усіх учасників!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.07.2023 18:31
Вирішення:
Шановний учаснику! В наступному році, під час визначення вимог тендерної документації, Замовником будуть розглянуті запропоновані Вами вимоги щодо надання зазначених вище дозвільних документів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
726f439262734e5d9dccc33d5a1855cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-10-007438-a.c1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Послуги з ремонту та технічного обслуговування охолоджувальних установок в адміністративних будівлях (Сервісне обслуговування кондиціонерів), Ідентифікатор закупівлі UA-2023-07-10-007438-a
У пункті 3 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації вказано наступну вимогу: Виданий на імʼя учасника оригінал/копія сертифікату на систему управляння якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» .
Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є необґрунтованою і незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити «бажання» Замовника щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме:
1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок.
2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації».
3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції.
Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар, а в нашому випадку роботу. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників.
Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що не має обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.07.2023 09:23
Вирішення:
Шановний учаснику, дякуємо за виявлену зацікавленість до нашої закупівлі.
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне.
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг.
Звернемось до змісту самого стандарту.
ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT) прийнятий методом підтвердження за наказом Державного підприємства «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем» від 31.12.2015 № 221. Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація:
1. повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги;
2. зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечення відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі умови цього стандарту є загальними та призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Тобто можна сказати, що учасник з підтвердженою системою управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT) є таким, що, умовно кажучи, дбає про свою репутацію і зорієнтований на потреби замовника.
Тобто, будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, а отже вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів.
У свою чергу нагадаємо, що за частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тому, Замовник не вважає що дана вимога порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, а також є дискримінаційною та не має обґрунтування та законних підстав, а тому повинна бути виключеною з тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено