-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природний
Газ природний
Торги не відбулися
198 360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 991 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 991 800.00 UAH
Період оскарження:
22.12.2017 14:14 - 02.02.2018 00:00
Скарга
Відхилено
скарга
Номер:
4b821cfdadf44a0889f99b0928d185ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.a11
Назва:
скарга
Скарга:
Вих. 132 від 07.03.2018 р.
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03680 тел./факс (044) 594-64-12
Суб’єкт оскарження (скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю
«Газпостач-Черкаси»
ЄДРПОУ 36619059
18002, Україна, м. Черкаси
вул. Добровольського, 20
Замовник: Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця»
ЄДРПОУ 40081347
03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15
Оголошення №: UA-2017-12-22-001555-a
СКАРГА
на протокол розгляду тендерних пропозицій та рішення про відхилення
Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі природного газу (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове паливо, CPV: 09120000-6) у обсязі 20000 тис.м3 строком поставки до 31 грудня 2018, очікувана вартість – 198 360 000,00 гривень.
ТОВ «Газпостач-Черкаси» належним чином подало свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог замовника.
Протоколом розгляду тендерних пропозицій № 1456/25/-18-Т від 05 березня 2018 року тендерну пропозицію ТОВ «Газпостач-Черкаси» було визнано такою, яка не відповідає умовам тендерної документації, та прийняте рішення відхилити Тендерну пропозицію ТОВ «Газпостач-Черкаси».
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газпостач-Черкаси» (далі – Скаржник, Суб’єкт оскарження) не погоджується з висновками Замовника, вважає, що пропозицію Скаржника було відхилено неправомірно та в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
1. За твердженням Замовника, «учасником (ТОВ «Газпостач-Черкаси») не надано довідки у довільній формі про наявність обсягів газового палива в ПСГ, що не відповідає умовам п. 2 Додатку № 1 до тендерної документації. Натомість надано лист Укртрансгазу, який не вимагався Тендерною документацією», що стало причиною протиправного відхилення пропозиції Скаржника.
Проте, у додатку № 1 до Тендерної документації, зокрема у пункті 2, від Скаржника вимагається наступне: «Для Учасника, що є трейдером або імпортером газу, у складі тендерної пропозиції подаються скановані копії наступних документів: - довідка в довільній формі про наявність обсягів газового палива в ПСГ».
Таким чином, Замовником:
а) не встановлено жорстко визначеної форми підтвердження наявності обсягів газового палива в ПСГ, а дозволяється надати підтвердження у довільній формі;
б) не встановлено ким має бути складена/підписана дана довідка – саме Учасником чи уповноваженою на надання такої інформації установою/суб’єктом підприємницької діяльності.
Оскільки відповідальним за облік наявних обсягів природного газу в підземних газових сховищах України є Оператор газосховищ (ПАТ «Укртрансгаз»), що визначено Кодексом газосховищ та критеріїв, згідно з якими до певного газосховища застосовується режим договірного доступу або режим регульованого доступу, затвердженим Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2395, Скаржник обґрунтовано звернувся до ПАТ «Укртрансгаз» за наданням даної довідки у довільній формі, і надав скановану копію отриманого документа у складі своєї Тендерної пропозиції.
З огляду на це, Скаржником не було порушено вимог Тендерної документації, зокрема вимог п. 2 Додатку № 1 до неї, та відхилення тендерної пропозиції Скаржника було здійснене Замовником безпідставно та в порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
2. За твердженням Замовника, «учасником (ТОВ «Газпостач-Черкаси») не надано паспортів фізико-хімічних показників газового палива згідно контрольних замірів якості, що не відповідає умовам п. 2 Додатку № 1 до тендерної документації. Натомість надані роздруківки з інтернету, що не містять підписів відповідальних осіб та печатки лабораторії», що стало причиною протиправного відхилення пропозиції Скаржника.
Однак, у відповідності до Кодексу газотранспортної системи, затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2493, відповідальним за якість газу у точках виходу є оператор газотранспортної системи – ПАТ «Укртрансгаз» (пп. 2 п.1 глави 1 розділу ІІІ Кодексу ГТС).
У відповідності до пункту 3 цієї глави, визначення ФХП природного газу у точках виходу газотранспортної системи проводиться оператором газотранспортної системи на умовах, визначених цим Кодексом та погоджених з операторами суміжних систем або прямими споживачами, з використанням автоматичних потокових приладів (автоматичних хроматографів та вологомірів) та/або вимірювальних хіміко-аналітичних лабораторій.
Як відповідальний за якість газу та визначення ФХП газу, Оператор газотранспортної системи щомісячно розміщує у публічному доступі інформацію про якість та ФХП газу на власному веб-сайті http://utg.ua/utg/business-info/yakst-gazu.html. Ця інформація була повідомлена Замовнику у складі Тендерної пропозиції Скаржника у листі за вих №. 66 від 26 січня 2018 року.
Більш того, Тендерною документацією у п. 2 Додатку № 1 щодо способу подання копій паспортів встановлено наступне: «Для Учасника, що є трейдером або імпортером газу, у складі тендерної пропозиції подаються скановані копії наступних документів: завірена Учасником копія сертифіката (сертифікатів) або паспорту (паспортів) фізико-хімічних показників газового палива згідно контрольних замірів якості».
Копії паспортів, подані ТОВ «Газпостач-Черкаси», (1) були завірені учасником, (2) відповідають вимогам щодо якості, встановленим чинним законодавством. Тендерна документація не встановлює жодних вимог щодо наявності чи кількості «підписів відповідальних осіб та печатки лабораторії» на паспортах ФХП газу, а якщо б такі вимоги були б встановлені, Скаржник би звернувся з запитом про роз’яснення чи вимогою внести зміни до тендерної документації Замовника до подання власної Тендерної пропозиції.
З огляду на це, Скаржником не було порушено вимог Тендерної документації, зокрема вимог п. 2 Додатку № 1 до неї, та відхилення тендерної пропозиції Скаржника було здійснене Замовником безпідставно та в порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
3. За твердженням Замовника, «учасником (ТОВ «Газпостач-Черкаси») не надано контракти (договори) з транспортними організаціями (операторами газотранспортних систем), що не відповідає умовам п. 2 Додатку № 1 до тендерної документації. Натомість надано неповну копію одного договору № 1512000664 транспортування природного газу від 17.12.2015 року, що не містить додатків № 1,2,3, які згідно з п. 2.8 цього договору є невід’ємною частиною цього договору)», що стало причиною протиправного відхилення пропозиції Скаржника.
Відхилення пропозиції Скаржника з цієї підстави є неправомірним з огляду на наступне.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року № 249 затверджений типовий договір транспортування природного газу.
Типовий договір у затвердженій редакції має Додатки 1, 2, 3, які є невід’ємною частиною цього Договору. Відповідно до пункту 2.4 Типового договору обсяг послуг, що надаються, визначається підписанням додатка № 1 до цього Договору (розподіл потужності) та/або додатка №2 (транспортування).
Відповідно до пункту 2.8. Типового договору додаток № 3 укладається у випадку, коли Замовником Послуг є оператор газорозподільної системи, прямий споживач, газодобувне підприємство або виробник біогазу.
Додаток 1 до Типового договору транспортування природного газу (пункт 2.4 розділу ІІ) має назву «РОЗПОДІЛ ПОТУЖНОСТІ». Враховуючи, що розподіл потужності для постачальників природного газу, крім імпортерів, Оператором ГТС не здійснюється, такий додаток ПАТ «Укртрансгаз» з ТОВ «Газпостач-Черкаси» не підписав.
Додаток 2 до Типового договору транспортування природного газу (пункт 2.4 розділу ІІ) «ТРАНСПОРТУВАННЯ» визначає плановий обсяг фізичного транспортування природного газу Замовника на рік, у тому числі за місяцями, ПАТ «Укртрансгаз» з ТОВ «Газпостач-Черкаси» не підписувало, у зв’язку з тим, що на теперішній час відсутні тарифи на транспортування природного газу виходячи з потужності точок входу/виходу з/до газотранспортної системи.
Тому, ПАТ «Укртрансгаз» – Оператор ГТС – зберігає існуючу договірну систему безпосередньо зі споживачами природного газу, які оплачують фізичне транспортування за тарифами, встановленими виходячи з фізично переміщеного обсягу газу, і тому Додаток 2 між ПАТ «Укртрансгаз» та ТОВ «Газпостач-Черкаси» не підписувався.
Додаток № 3 до Типового договору транспортування природного газу (пункт 2.8 розділу ІІ) має назву «Перелік комерційних вузлів обліку газу, фактично встановлених у пунктах приймання-передачі газу», і його підписують виключно оператор газорозподільної системи, прямий споживач, газодобувне підприємство або виробник біогазу.
ТОВ «Газпостач-Черкаси» до цих суб’єктів не належить, вузлів обліку не має, оскільки є постачальником природного газу, тому Додаток № 3 не підписувало.
Відповідно до існуючої договірної системи, постачальник природного газу, якщо він не імпортер, укладає договір транспортування природного газу виключно в частині балансування системи, що не передбачає підписання згаданих додатків.
З огляду на це, Скаржником не було порушено вимог Тендерної документації, зокрема вимог п. 2 Додатку № 1 до неї, та відхилення тендерної пропозиції Скаржника було здійснене Замовником безпідставно та в порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
У відповідності до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на вищевикладене,
ПРОШУ:
1. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі, зобов’язати Замовника скасувати протокол розгляду тендерних пропозицій № 1456/25/-18-Т від 05 березня 2018 року та рішення про відхилення Тендерної пропозиції ТОВ «Газпостач-Черкаси» та провести повторний розгляд тендерних пропозицій.
Директор О.М. Клименко
Додатки:
1. Скан-копія оригіналу платіжного доручення № 66 від 07 березня 2018 року;
2. Роздруківка оголошення про проведення відкритих торгів;
3. Копія листа скаржника за вих №. 66 від 26 січня 2018 року;
4. Копія протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1456/25/-18-Т від 05 березня 2018 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на протокол розгляду тендерних пропозицій та рішення про відхилення.pdf 07.03.2018 17:17
- платіжне доручення №66 від 07.03.2018.pdf 07.03.2018 17:17
- UA-2017-12-22-001555-a-open.pdf 07.03.2018 17:18
- Лист пояснення фізико-хім..pdf 07.03.2018 17:19
- Протокол розгляду.pdf 07.03.2018 17:20
- CCF14032018.pdf 15.03.2018 09:48
- Лист скаржнику UA-2017-12-22-001555-a.pdf 14.03.2018 12:22
- Рішення від 13.03.2018 № 2216+лист Замовнику.pdf 14.03.2018 12:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2018 № 2725.pdf 29.03.2018 23:00
- Рішення від 26.03.2018 № 2725.pdf 29.03.2018 23:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2018 17:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
29.03.2018 23:02
Задовільнена:
Так
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
f13ac342d987450d9f4c557a23b19056
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.b12
Назва:
Скарга
Скарга:
ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС" не погоджується з рішенням замовника , з підстав викладенних у скарзі що додається.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1555 скарга-укрзалізниця.pdf 10.03.2018 13:41
- рішення від 14.03.2018 № 2268.pdf 14.03.2018 21:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2018 13:41
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.03.2018 21:47
Задовільнена:
Ні
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
6ca161e039714fa8950d17f4f8e72687
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.a13
Назва:
Скарга
Скарга:
платіжне доручення до скарги
Пов'язані документи:
Учасник
- платіжне доручення № 196.pdf 10.03.2018 13:43
- рішення від 14.03.2018 № 2269.pdf 14.03.2018 21:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2018 13:43
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.03.2018 21:45
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
14230d63399c4c319b167f2134cdf1d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.c5
Назва:
Вимога
Вимога:
Філією «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» у відповіді на вимогу було повідомлено, що у Філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» відсутні претензії від постачальників із визначеною сумою заборгованості.
Повідомляємо, що діючий постачальник неодноразово звертався до філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» щодо урегулювання спірних відносин (копія додається) щодо обсягів природного газу, спожитих у березні та квітні 2016 року, відбір яких може розглядатися як несанкціонований.
Тому, оскільки зміна постачальника за даних умов призведе про порушення Закону України «Про ринок природного газу» та Правил постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496), просимо відмінити процедуру відкритих торгів та розглянути лист діючого постачальника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Претензія_Укрзалізниця.pdf 16.01.2018 16:12
Дата подачі:
16.01.2018 16:12
Вирішення:
Відповідно до частини першої статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором. 29 грудня 2016 року Додатковими угодами (зокрема з ТОВ «Нафтогаз-Альянс» було укладено Додаткову угоду №9 від 29.12.2017) було продовжено строк дії договорів на постачання природного газу терміном до 31.12.2017 року з можливістю дострокового розірвання в порядку, передбаченому умовами Договорів, після укладення споживачем нових договорів, що будуть укладені за результатами процедур закупівлі, які розпочато, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Частина друга містить правило, що у разі недосягнення згоди договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої ним шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У серпні, листопаді, грудні 2017 року через несвоєчасне заведення лімітів постачальником ТОВ «Нафтогаз-Альянс» було відключено ряд стратегічно важливих підприємств галузі було відключено від газопостачанні, через що було вимушено призупинено виробничий процес. ПАТ «Укрзалізниця» в особі філії «Центр забезпечення виробництва» вважає такі дії вищевказаного постачальника істотним порушенням, у зв’язку з чим йому було направлено вимогу про розірвання Договору на постачання природного газу №П/Т-1548/НЮ від 31 грудня 2015 року.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
fd593b49be04401bb140a6fff246903a
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.c4
Назва:
Вимога
Вимога:
З оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару – природного газу (ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо CPV: 09120000-6) є очевидним намір ПАТ «Укрзалізниця» змінити постачальника природного газу шляхом проведення відкритих торгів.
Наявність зобов’язань ПАТ «Укрзалізниця», що не припинені за договором на постачання природного газу з діючим постачальником, перешкоджають можливості ПАТ «Укрзалізниця» змінити постачальника.
Стаття 14 Закону України «Про ринок природного газу» встановлює наступне:
За умови виконання споживачем своїх зобов’язань за договором постачання:
1) зміна постачальника за ініціативою споживача має бути завершена в термін не більше трьох тижнів з дня повідомлення таким споживачем про намір змінити постачальника, за умови дотримання правил зміни постачальника, у тому числі обов’язку щодо здійснення повного остаточного розрахунку з попереднім постачальником.
Відповідно до цих норм Закону, у разі бажання змінити постачальника ПАТ «Укрзалізниця» зобов’язане виконати наступні умови:
- повідомити діючого постачальника за 21 день до першого дня подачі номінації на наступний місяць.
- виконати свої зобов’язання (не тільки грошові) за діючим договором постачання природного газу, зокрема щодо врегулювання відносин з ПАТ «НАК «Нафтогаз України» щодо обсягів природного газу, спожитих у березні та квітні 2016 року, відбір яких може розглядатися як несанкціонований.
На даний час зобов’язання ПАТ «Укрзалізниця» за договором (як грошові, так і не грошові) не виконані. Окрім того, за Правилами постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496), при укладенні договору з новим постачальником споживач повинен розірвати чи призупинити договір з діючим постачальником та підтвердити відсутність заборгованості перед діючим постачальником.
Тому, вимагаємо надати копію підтвердження розірвання чи призупинення договору з діючим постачальником Замовника, підтвердження відсутності заборгованості перед діючим постачальником у вигляді довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків з діючим постачальником та докази врегулювання відносин з ПАТ «НАК «Нафтогаз України».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2018 16:08
Вирішення:
ПАТ «Укрзалізниця» в особі філії «Центр забезпечення виробництва» згідно статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» є замовником, до якого застосовується сфера дії Закону України «Про публічні закупівлі».
Філією «Центр забезпечення виробництва» було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю природного газу з метою визначення найвигіднішої пропозиції.
Згідно статті 3. «Принципи здійснення закупівель» Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля природного газу філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» здійснюється за такими принципами:
Добросовісна конкуренція серед учасників;
Максимальна економія та ефективність;
Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
Недискримінація учасників;
Об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
Запобігання корупційним діям та зловживанням.
Щодо розірвання договорів з діючими постачальниками повідомляємо, що дані договори укладені з можливістю дострокового розірвання в порядку, передбаченому умовами Договорів, після укладення споживачем нових договорів, що будуть укладені за результатами процедур закупівлі, які розпочато, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Також повідомляємо, що у філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» відсутня заборгованість за використаний природний газ згідно діючих договорів та відсутні як претензії від постачальників із визначеною сумою заборгованості, так і рішення суду, в якому встановлена сума заборгованості.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Перегляд кінцевого строку подання пропозиції
Номер:
6431fdd20c954566aad779c44e4d6e26
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.a1
Назва:
Перегляд кінцевого строку подання пропозиції
Вимога:
У зв’язку з великою кількістю документів, які необхідно підготувати Учаснику (згідно тендерної документації), а також зі святковими(додатковими вихідними) днями, які припали на період підготовки та подачі пропозиції, просимо Вас, перенести кінцевий строк подання на 10 днів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.01.2018 16:25
Вирішення:
До тендерної документації замовником було внесено зміни та опубліковано в електронній системі закупівель
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
83803d5feae148298c937f1e1f2e5f51
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.c9
Назва:
Скарга
Скарга:
Вих. № 50/2 від 31.01.2018 р.
Орган оскарження:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35
Суб’єкт оскарження (Скаржник):
Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс»
Україна, 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, 28/2, н/п № 43
ЄДРПОУ 34881820
т. (044)545-63-10, office@nga.kiev.ua
Замовник:
Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця»
03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15
ЄДРПОУ 40081347
+38 (044) 465 08 82, tender@czv.com.ua
СКАРГА
про порушення процедури закупівлі
№ оголошення: UA-2017-12-22-001555-a
Предмет закупівлі: Газове паливо (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове
паливо CPV: 09120000-6)
22 грудня 2017 року Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» оголошено про проведення відкритих торгів UA-2017-12-22-001555-a товару – природного газу строком поставки до 31 грудня 2018 року.
Рішенням органу оскарження № 461-р/пк-пз від 19.01.2018 року скаргу ТОВ «Нафтогаз-Альянс» залишено без розгляду.
Разом з тим, іншим Учасником до даної процедури було подано скаргу щодо окремих положень тендерної документації, а саме щодо наступної вимоги:
«У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)».
Дану скаргу також було залишено без розгляду органом оскарження з посиланням, що «скарга не містить обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів».
Оскільки ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – Філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», та мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником, вважаємо, що ця дискримінаційна вимога прямо стосується ТОВ «Нафтогаз-Альянс», порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Нафтогаз-Альянс» з огляду на наступне.
ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є юридичною особою резидентом України.
Замовником – Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» – підпункт 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації для учасників – юридичних осіб резидентів України викладено у наступній редакції:
«4. Кваліфікаційні критерії:
Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям:
4.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Довідка з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою.
Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо наведена в довідці інформація підтверджує досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів поставки природного газу, а також учасником надано підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) за вищезазначеними договорами у вигляді листа-відгуку споживача.
У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).».
В аналогічній редакції даний пункт викладено для нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців.
Дане положення Тендерної документації суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме частині 1 статті 3, яка визначає, що принципом здійснення закупівель є недискримінація учасників; частині 3 статті 5, яка визначає, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників; частині 4 статті 22, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником. У відповідності до вимог Тендерної документації, ТОВ «Нафтогаз-Альянс» у складі Тендерної пропозиції буде зобов’язане надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).
По-перше, оскільки ця вимога розповсюджується на Скаржника, від ТОВ «Нафтогаз-Альянс» вимагається інший набір документів, ніж від учасників, які не мали договірних відносин з Замовником у 2017 році.
Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Тобто, стаття 16 Закону не надає Замовнику права встановлювати різні кваліфікаційні вимоги для різних учасників.
Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс».
По-друге, встановлюючи дану вимогу Замовник вимагає від учасника, якщо він мав договірні відносини з Замовником у 2017 році, надавати у складі Тендерної пропозиції документ, виданий самим Замовником.
При цьому, встановлюючи дану вимогу Замовник залишає за собою можливість самостійно вирішувати, надавати такий документ певному постачальнику (а саме ТОВ «Нафтогаз-Альянс») або не надавати його; або надати його з запізненням таким чином, що строк подання тендерних пропозицій цим учасником буде пропущено.
Самостійно контролюючи процес видачі таких листів-відгуків, Замовник навмисне та свідомо залишає за собою можливість не допустити до даної процедури закупівлі окремих учасників, які мали договірні відносини з Замовником у 2017 році, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс».
У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс».
ТОВ «Нафтогаз-Альянс» зверталося до замовника з вимогами про усунення порушень процедури закупівлі, в тому числі з вимогою припинити порушення процедури зміни постачальника, визначеної Законом України «Про ринок природного газу» та Правилами постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496). У відповідь на вимогу Замовником повідомлено про направлення діючому постачальнику вимоги про розірвання Договору постачання природного газу. Однак, у відповідності до Правил постачання природного газу, Замовник при укладенні договору з новим постачальником повинен у тому числі підтвердити відсутність заборгованості перед діючим постачальником (у вигляді довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків). Довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків Замовником не надано.
У відповідності до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Тому, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника - Філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» - усунути дискримінаційні умови, а саме ВИКЛЮЧИТИ з підпункту 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації наступний абзац:
«У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)»
для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців (сторінки 13, 15, 17 Тендерної документації).
Директор П.Ю. Янковський
Додатки:
1. Платіжне доручення № L4012 від 31.01.2018 року.
2. Роздруківка додатку № 2 до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 4.pdf 31.01.2018 14:59
- Скарга 4 Додаток 2.pdf 31.01.2018 15:00
- Платіжка 4.pdf 31.01.2018 15:00
- Рішення від 02.02.2018 № 927.pdf 05.02.2018 21:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.01.2018 15:00
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.02.2018 21:39
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
68c15cb42a2e4672b1cc88d744d791c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.c8
Назва:
Скарга
Скарга:
Вих. № 35/2 від 23.01.2017 р.
Орган оскарження:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35
Суб’єкт оскарження (Скаржник):
Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс»
Україна, 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, 28/2, н/п № 43
ЄДРПОУ 34881820
т. (044)545-63-10, office@nga.kiev.ua
Замовник:
Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця»
03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15
ЄДРПОУ 40081347
+38 (044) 465 08 82, tender@czv.com.ua
СКАРГА
про порушення процедури закупівлі
№ оголошення: UA-2017-12-22-001555-a
Предмет закупівлі: Газове паливо (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове
паливо CPV: 09120000-6)
22 грудня 2017 року Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» оголошено про проведення відкритих торгів UA-2017-12-22-001555-a товару – природного газу строком поставки до 31 грудня 2018 року.
Рішенням органу оскарження № 461-р/пк-пз від 19.01.2018 року скаргу ТОВ «Нафтогаз-Альянс» залишено без розгляду.
Разом з тим, іншим Учасником до даної процедури було подано скаргу щодо окремих положень тендерної документації, а саме щодо наступної вимоги:
«У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)».
Дану скаргу також було залишено без розгляду органом оскарження з посиланням, що «скарга не містить обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів».
Оскільки ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – Філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», та мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником, вважаємо, що ця дискримінаційна вимога прямо стосується ТОВ «Нафтогаз-Альянс», порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Нафтогаз-Альянс» з огляду на наступне.
ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є юридичною особою резидентом України.
Замовником – Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» – підпункт 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації для учасників – юридичних осіб резидентів України викладено у наступній редакції:
«4. Кваліфікаційні критерії:
Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям:
4.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Довідка з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою.
Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо наведена в довідці інформація підтверджує досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів поставки природного газу, а також учасником надано підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) за вищезазначеними договорами у вигляді листа-відгуку споживача.
У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).».
В аналогічній редакції даний пункт викладено для нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців.
Дане положення Тендерної документації суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме частині 1 статті 3, яка визначає, що принципом здійснення закупівель є недискримінація учасників; частині 3 статті 5, яка визначає, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників; частині 4 статті 22, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – ПАТ «Українська залізниця», мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником. У відповідності до вимог Тендерної документації, ТОВ «Нафтогаз-Альянс» у складі Тендерної пропозиції буде зобов’язане надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).
По-перше, оскільки ця вимога розповсюджується на Скаржника, від ТОВ «Нафтогаз-Альянс» вимагається інший набір документів, ніж від учасників, які не мали договірних відносин з Замовником у 2017 році.
Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Тобто, стаття 16 Закону не надає Замовнику права встановлювати різні кваліфікаційні вимоги для різних учасників.
Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс».
По-друге, встановлюючи дану вимогу Замовник вимагає від учасника, якщо він мав договірні відносини з Замовником у 2017 році, надавати у складі Тендерної пропозиції документ, виданий самим Замовником.
При цьому, встановлюючи дану вимогу Замовник залишає за собою можливість самостійно вирішувати, надавати такий документ певному постачальнику (а саме ТОВ «Нафтогаз-Альянс») або не надавати його; або надати його з запізненням таким чином, що строк подання тендерних пропозицій цим учасником буде пропущено.
Самостійно контролюючи процес видачі таких листів-відгуків, Замовник навмисне та свідомо залишає за собою можливість не допустити до даної процедури закупівлі окремих учасників, які мали договірні відносини з Замовником у 2017 році, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс».
У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс».
У відповідності до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Тому, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника - Філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» - усунути дискримінаційні умови, а саме ВИКЛЮЧИТИ з підпункту 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації наступний абзац:
«У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)»
для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців (сторінки 13, 15, 17 Тендерної документації).
Директор П.Ю. Янковський
Додатки:
1. Платіжне доручення № L3978 від 15.01.2018 року.
2. Роздруківка додатку № 2 до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 4.pdf 23.01.2018 14:08
- Скарга 4 Додаток 2.pdf 23.01.2018 14:08
- Плат.доруч. 3978.pdf 23.01.2018 14:08
- рішення від 26.01.2018 № 700.pdf 26.01.2018 19:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.01.2018 14:08
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.01.2018 19:49
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
c91d353e5694478690ad60609a11bb3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.c7
Назва:
Скарга
Скарга:
Вих. № 22/2 від 17.01.2017 р.
Орган оскарження:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс»
Україна, 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, 28/2, н/п № 43
ЄДРПОУ 34881820
т. (044)545-63-10, office@nga.kiev.ua
Замовник:
Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця»
03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15
ЄДРПОУ 40081347
+38 (044) 465 08 82, tender@czv.com.ua
СКАРГА
про порушення процедури закупівлі
№ оголошення: UA-2017-12-22-001555-a
Предмет закупівлі: Газове паливо (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове
паливо CPV: 09120000-6)
22 грудня 2017 року Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» оголошено про проведення відкритих торгів № UA-2017-12-22-001555-a товару – природного газу строком поставки до 31 грудня 2018 року.
При цьому Замовник, оголошуючи про проведення відкритих торгів та маючи намір змінити постачальника природного газу не дотримується процедури зміни постачальника, визначеної Законом України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року № 2496.
Стаття 14 Закону України «Про ринок природного газу» визначає, що за умови виконання споживачем своїх зобов’язань за договором постачання зміна постачальника за ініціативою споживача має бути завершена в термін не більше трьох тижнів з дня повідомлення таким споживачем про намір змінити постачальника, за умови дотримання правил зміни постачальника, у тому числі обов’язку щодо здійснення повного остаточного розрахунку з попереднім постачальником.
Правилами постачання природного газу у пункті 2 розділу ІV встановлено, що Зміні постачальника у відповідному розрахунковому періоді має передувати укладання договору постачання природного газу з новим постачальником та розірвання договору постачання природного газу з діючим постачальником або його призупинення в частині постачання природного газу, а також відсутність у споживача простроченої заборгованості за поставлений природний газ перед діючим постачальником.
Відповідно до пункту 4 розділу ІV Правилам постачання природного газу, кожен споживач, який має намір змінити постачальника у відповідному розрахунковому періоді, повинен виконати свої зобов'язання по розрахунках за природний газ перед діючим постачальником та підписати з ним угоду про розірвання договору постачання природного газу або його призупинення в частині постачання природного газу з дати, з якої постачання природного газу буде здійснювати новий постачальник, відповідно до пункту 5 цього розділу.
Відповідно до пункту 4 розділу ІV Правилам постачання природного газу, повідомлення споживачем діючого постачальника про намір змінити постачальника є пропозицією про розірвання договору постачання природного газу або його призупинення в частині постачання природного газу і повинно містити дату розірвання (призупинення) чинного договору постачання природного газу, яка визначається останнім календарним днем перед датою, з якої договір постачання природного газу з новим постачальником набере чинності.
ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для ПАТ «Українська залізниця» у 2017 році. На даний момент між ТОВ «Нафтогаз-Альянс» та ПАТ «Українська залізниця» є неврегульовані правовідносини (відносини, які підлягають врегулюванню між Замовником та ПАТ «НАК «Нафтогаз України» щодо обсягів природного газу, спожитих у березні та квітні 2016 року, відбір яких може розглядатися як несанкціонований), і затримка в їх врегулюванні спричинена діями ПАТ «Укрзалізниця».
На даний час зобов’язання ПАТ «Укрзалізниця» за договором (як грошові, так і не грошові) не виконані. Окрім того, за Правилами постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496), при укладенні договору з новим постачальником споживач повинен розірвати чи призупинити договір з діючим постачальником та підтвердити відсутність заборгованості перед діючим постачальником.
Таким чином, проведення даної процедури закупівлі та укладення договору постачання природного газу між Замовником та будь-яким іншим постачальником буде прямим порушенням прав ТОВ «Нафтогаз-Альянс». Окрім того, фактичне виконання укладеного договору новим постачальником буде неможливим у відповідності до Закону України «Про ринок природного газу» та Правил постачання природного газу, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року № 2496.
Скаржником було надано вимогу надати копію підтвердження розірвання чи призупинення договору з діючим постачальником Замовника, підтвердження відсутності заборгованості перед діючим постачальником у вигляді довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків з діючим постачальником та докази врегулювання відносин з ПАТ «НАК «Нафтогаз України». Замовником даних документів надано не було.
Тому, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника - Філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» - відмінити процедуру закупівлі № UA-2017-12-22-001555-a.
Директор П.Ю. Янковський
Додатки:
1. Платіжне доручення № L3978 від 15.01.2018 року.
2. Лист ТОВ «Нафтогаз-Альянс» від 28 грудня 2017 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_22_2.pdf 17.01.2018 12:31
- Претензія_Укрзалізниця.pdf 17.01.2018 12:31
- Плат.доруч. 3978.pdf 17.01.2018 12:31
- рішення від 19.01.2018 № 461.pdf 22.01.2018 17:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.01.2018 12:31
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.01.2018 17:21
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
bcd9acf0e5c8427aa7c477d29d523507
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-001555-a.c6
Назва:
Скарга
Скарга:
Вих. 42 від 16.01.2018
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03680 тел./факс (044) 594-64-12
Суб’єкт оскарження (скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю
«Газпостач-Черкаси»
18002, Україна, м. Черкаси
вул. Добровольського, 20
Замовник: Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця»
ЄДРПОУ 40081347
03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15
Оголошення №: UA-2017-12-22-001555-a
СКАРГА
щодо положень тендерної документації
Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі Природного газу (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове паливо, CPV: 09120000-6) у обсязі 7227 тис. куб. м строком поставки до 31 грудня 2018, очікувана вартість – 71 677 386,00 гривень.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газпостач-Черкаси» (далі – Скаржник) вважає, що положення Тендерної документації, оприлюдненої Замовником, не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційними стосовно окремих категорій учасників.
У пункті 4.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Додатку № 2 до Тендерної документації (сторінки 13, 15, 17 Тендерної документації) для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців Замовником у якості документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору передбачена наступна вимога:
«Довідка з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою.
Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо наведена в довідці інформація підтверджує досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів поставки природного газу, а також учасником надано підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) за вищезазначеними договорами у вигляді листа-відгуку споживача.
У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).».
Дане положення Тендерної документації суперечить вимогам частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зокрема, у відповідності до даного положення Тендерної документації, Учасник, який мав договірні відносини з Замовником протягом 2017 року, зобов’язаний надати у складі Тендерної пропозиції лист-відгук від Замовника.
Тобто, по-перше, Замовник вимагає надання додаткових документів від певних учасників в залежності від наявності договірних відносин з Замовником у минулих періодах.
Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Оскільки Законом не передбачено можливості для Замовника встановлювати різні кваліфікаційні критерії для різних учасників в межах одної процедури закупівлі, така вимога є дискримінаційною і підлягає виключенню.
По-друге, встановлюючи дану вимогу Замовник залишає за собою право надати одному учаснику відповідний лист-відгук, а іншому учаснику – відмовити у наданні такого листа-відгуку на власний розсуд.
Встановлюючи таку вимогу, ПАТ «Укрзалізниця» як Замовник надає неконкурентну перевагу тим постачальникам, які мали договірні відносини з Замовником у минулому періоді, тобто своєму чинному постачальнику, цим самим дискримінуючи учасників закупівлі, які ніколи не здійснювали постачання природного газу Замовнику.
Законом України «Про публічні закупівлі», по-перше, не встановлено права Замовника встановлювати різні кваліфікаційні критерії для учасників в межах однієї процедури закупівлі, і, по-друге, не встановлено права Замовника вимагати у складі Тендерної пропозиції документів, виданих самим Замовником.
У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Скаржник звертався до Замовника з вимогою виключити даний абзац з Тендерної документації (а саме з пунктів 4.3. Додатку 2 для юридичних осіб резидентів України, нерезидентів, фізичних-осіб підприємців), надавши відповідне законодавче обґрунтування. Замовником у задоволенні вимоги Скаржника було відмовлено.
У відповідності до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
З огляду на вищевикладене,
ПРОШУ:
1. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури та зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, а саме внести зміни до Додатку № 2 Тендерної документації та виключити з пункту 4.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Додатку № 2 до Тендерної документації (сторінки 13, 15, 17 Тендерної документації) для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців наступний абзац:
«У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)».
Директор О.М. Клименко
Додатки:
1. Скан-копія оригіналу платіжного доручення № 4234 від 15 січня 2018 року;
2. Роздруківка оголошення про проведення відкритих торгів;
3. Роздруківка додатку № 2 до Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.pdf 16.01.2018 19:45
- Скарга.pdf 16.01.2018 19:46
- UA-2017-12-22-001555-a-open.pdf 16.01.2018 19:46
- Додаток 2.pdf 16.01.2018 19:47
- Рішення від 18.01.2018 № 415.pdf 19.01.2018 18:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.01.2018 19:47
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.01.2018 18:44