• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Вироби медичного призначення

Вироби медичного призначення

Завершена

562 965.95 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 814.83 UAH
Період оскарження: 10.07.2023 13:43 - 15.07.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника

Номер: ebed1260f13d400ca2fd50c76d7941aa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-005909-a.a2
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей. 10 липня 2023 року Комунальним некомерційним підприємством "Новомосковська центральна міська лікарня" Новомосковської міської ради" (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: Вироби медичного призначення ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали, ідентифікатор: UA-2023-07-10-005909-a. Для участі у закупівлі подано пропозиції наступними Учасниками: ФОП КУХАРСЬКА КАТЕРИНА ІГОРІВНА (далі – Скаржник); ТОВ "Восток-Фарм" За результатами кваліфікації Замовником було відхилено тендерну пропозицію ФОП КУХАРСЬКА КАТЕРИНА ІГОРІВНА згідно протоколу № 1 від 21 липня 2023 року, опублікованого в електронній системі закупівель 21.07.2023 року. Вважаємо, що рішення Замовника за результатами оцінки тендерної пропозицій, оформлене протоколом від 21.07.2023 року є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги) та підлягає скасуванню з огляду на наступне. Відповідно до п. 59 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, а тому строк для оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі – дотриманий Скаржником. Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. В діях Замовника, з огляду на прийняте рішення, вбачаються порушення вищевказаних принципів, а їх не дотримання, саме по собі, дискредитує систему електронних закупівель в цілому. ЩОДО ПІДСТАВИ СКАРГИ: ЩОДО НЕЗАКОННОГО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ Відповідно до п.1 Розділу ІІІ ТД: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: …. − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;» Відповідно до п.6 Розділу ІІІ ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.» Додатком 2 до ТД передбачено наступну вимогу: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та необхідні терміни Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Гарантійний лист повинен включати в себе: назву Учасника, ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву предмета закупівлі згідно оголошення.» А також у Додатку 2 до ТД зазначено: «всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент» На підтвердження даної вимоги Скаржником було надано: - Довідка щодо технічного завдання (файл: «4. Довідка щодо технічного завдання.pdf») - Технічне завдання (файл: «4.1. Технічне завдання (Дод 2).pdf») - Специфікацію (файл: «4.2. Специфікація (Дод 2).pdf») - Гарантійні листи (файл: «7. Гарантійний лист.pdf») Відповідно до протоколу № 1 від 21 липня 2023 року Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав передбачених пп.2 п 44 Особливостей (а саме через те, що у Додатку 2 до тендерної документації (Технічні вимоги щодо предмету закупівлі), що входить до складу тендерної пропозиції ФОП Кухарська Катерина Ігорівна Технічні характеристики товару не відповідають вимогам Замовника) Враховуючи викладене, Скаржник вважає, що відхилення тендерної пропозиції Замовником є НЕЗАКОННИМ, оскільки: 1. ТД Замовника НЕ було встановлено вимог про подання заповненого Додатку 2 до тендерної документації (Технічні вимоги щодо предмету закупівлі) про невідповідність якого стверджує Замовник. 2. Додатком 2 до ТД передбачено можливість надавати у складі тендерної пропозиції «еквівалентний» товар. 3. Скаржником було надано в складі пропозиції ЄДИНИЙ ДОКУМЕНТ, ЯКИЙ ВИМАГАВСЯ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ технічним вимогам ТД - гарантійні листи представників, офіційно уповноважених на це виробником, якими підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені Документацією та пропозицією Учасника, у яких зазначено: назву Учасника, ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву предмета закупівлі згідно оголошення. Звертаємо увагу органу оскарження на те що, дані гарантійні листи були надані у відповідності із вимогою встановленою у Додатку 2 до ТД. (файл: «7. Гарантійний лист.pdf») 4. Проте, Замовник у Додатку 2 до ТД встановив вимогу про надання ЛИШЕ гарантійних листів та наголошуємо, що надання сертифікатів якості, декларацій відповідностей, тощо – НЕ ВИМАГАЛОСЬ. 5. Документи, наданні Скаржником у складі тендерної пропозиції (файл: «7. документи.rar»), на підставі яких Замовник встановив невідповідність є такими, що були завантаженні у систему помилково/додатково та НЕ вимагались вимогами ТД, а відтак у Замовника ВІДСУТНІ підстави для ОЦІНКИ ДАНИХ ДОКУМЕНТІВ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ З ОГЛЯДУ НА ЦЕ, А ОТЖЕ ВІДСУТНІ ПІДСТАВИ ДЛЯ відхилення тендерної пропозиції визначеної підпунктом 2 пунктом 44 Особливостей. 6. В складі пропозиції подано файл «4. Довідка щодо технічного завдання.pdf» в якому Фізична особа-підприємець КУХАРСЬКА КАТЕРИНА ІГОРІВНА, гарантувала повну відповідність документів тендерної пропозиції технічному завданню, яке викладене у тендерній документації, медико-технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (Додаток 2), установленим Замовником Отже, Скаржником надано всі документи, які вимагалися ТД для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним вимогам предмета закупівлі. Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення Пропозиції Скаржника, визначені підпунктом 2 пунктом 44 Особливостей, і рішення Замовника оформлене протоколом № 1 від 21 липня 2023 року, опубліковане в електронній системі закупівель 21.07.2023 року є необґрунтованим, незаконним та підлягає скасуванню.
Дата розгляду скарги: 10.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.07.2023 18:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.08.2023 13:56
Дата виконання рішення Замовником: 16.08.2023 10:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції особи-підпиємця Кухарської Катерини Ігорівни за процедурою закупівлі - "Вироби медичного призначення", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-07-10-005909-а.
Автор: ФОП КУХАРСЬКА КАТЕРИНА ІГОРІВНА, КУХАРСЬКА КАТЕРИНА 380938445307 tendersofficial2023@gmail.com
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги Замовника

Номер: 38e6e2b8272b4fb38864bdeeef78c5b0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-005909-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-07-10-005909-a Комунальним некомерційним підприємством "Новомосковська центральна міська лікарня" Новомосковської міської ради" (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі – ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали (Вироби медичного призначення) (далі за текстом – Процедура закупівлі, Відкриті торги з особливостями). Фізична особа-підприємець Любчіч Володимир Іванович (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників. Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним: Згідно Додатку 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Гарантійний лист повинен включати в себе: назву Учасника, ідентифікатор закупівлі (номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву предмета закупівлі згідно оголошення. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Так, зокрема, але не виключно: По позиціям Додатку 2 до Тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі до предмету закупівлі виписані Замовником таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «Допомога-I» Торгова марка MEDICARЕ® та ТМ «Славна». Тобто отримання відповідного підтвердження у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі. Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретних виробників, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття. Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом: - виключення з Тендерної документації вимоги щодо надання гарантійних листів виробників    (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів). - Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах. Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», п. 53-64 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - - Враховуючи вищевикладене, Фізична особа-підприємець Любчіч Володимир Іванович вимагаю: - Прийняти поки що цю вимогу до розгляду - Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Новомосковська центральна міська лікарня" Новомосковської міської ради" виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо надання гарантійних листів виробників    (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів). У разі якщо нашу вимогу буде залишено без задоволення, а відверті дискримінаційні вимоги до предмету державної закупівлі будуть збережені, ми будемо оскаржувати дане рішення у АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня Шановний Учаснику! Дякуємо за запитання. Розглянувши Ваше звернення уповноважена особа повідомляє, що: Частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», норми якої є імперативними, визначено перелік відомостей, що зазначаються в тендерній документації, зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби), тощо. Частина 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентує, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ці норми є диспозитивними, дають право замовнику включати або не включати певні вимоги до тендерної документації. Формування предмету закупівлі, визначення необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик товару, включеного у предмет закупівлі, проводилось з урахуванням потреб Замовника , обсягу виділених на такі потреби кошторисних призначень та фактичного фінансування, а також з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі». У п. 3.5. Додатку 4 передбачена вимога, згідно якої «З метою отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагає це оголошення, учасники повинні надати в складі пропозиції конкурсних торгів гарантійного листа виробника (офіційного представника, представництва або філії виробника якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) яким підтверджується відповідність цим медико-технічним вимогам та можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, з відповідними строками придатності. Гарантійний лист повинен підтверджувати відповідність медико-технічним вимогам, повну назву учасника, назву предмету закупівлі та номер закупівлі.». Зазначена вимога має під собою об’єктивне підґрунтя, оскільки на даний час на території України зустрічається велика кількість товарів, що не відповідають зазначеним у сертифікатах якості характеристикам, або мають невідоме джерело походження (про це постійно надходять повідомлення від Державної служби з лікарських засобів). Крім того, Замовник не обмежує право Учасників надавати пропозиції на товар різних виробників. За попереднім аналізом, на території України існує що найменше 5-7 різних виробників чи імпортерів товарів, що є предметом закупівлі, а отже кожен Учасник може звернутись до любого виробника чи офіційного представника виробника з метою підтвердження гарантій поставки товарів, необхідних для забезпечення пацієнтів якісною та безпечною продукцією. Тобто жодних дискримінаційних вимог чи обмеження можливого кола учасників, Замовник не висуває. Окрім того, питання надання гарантійного листа виробника також не раз висвітлювалось в рішеннях Антимонопольного комітету України, та за його позицією така умова є дискримінаційною лише тоді, коли гарантійний лист вимагається саме від виробника продукції, і при цьому Документація не передбачає можливості надання вищевказаного гарантійного листа від дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника. В Тендерній документації така можливість передбачена, а тому дана умова є обґрунтованою та законною. Крім того, дописувач не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову п. 3.5 Додатку №4 до Тендерної документації (зокрема, що йому виробник (офіційний представник, представництво або філія виробника) не надають такий гарантійний лист), а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі. З урахуванням викладеного вимогу Учасника щодо приведення тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали (Вироби медичного призначення) у відповідність до вимог закону слід залишити без задоволення.
Статус вимоги: Відхилено