• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Завершена

105 600.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 528.00 UAH
Період оскарження: 10.07.2023 12:31 - 15.07.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо дискримінаційних вимог ТД закупівілі послуг обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Номер: 9ff58c34e5e7406fa46655d6fa487e31
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-005166-a.c2
Назва: Скарга щодо дискримінаційних вимог ТД закупівілі послуг обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Скарга:
Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника Державне авіаційне підприємство "Україна" Код ЄДРПОУ: 25196197 за закупівлею «ДК 021-2015: 66510000-8. Страхові послуги (послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-10-005166-a) містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та обмежують право Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі, при цьому не є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю
Дата розгляду скарги: 01.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.07.2023 21:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.08.2023 10:03
Автор: ПрАТ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "САЛАМАНДРА", Наталія Усенко +380982139363 tender@salamandra.ua https://salamandra.ua
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 8abf9247590a451cb986a58594e569d1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-10-005166-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі ми виявили, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, серед переліку інших документів, що має надати УЧАСНИК є вимога про надання копії акта про приєднання до Угоди про пряме врегулювання збитків між МТСБУ та Учасником. Дана вимога є дискримінаційною. Участь в угоді про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів є добровільною та не впливає на можливість та якість успішного виконання договору про закупівлю. Спеціальний для правовідносин, які стосуються предмету закупівель, Закон України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», не містить відомостей про порядок укладення, предмет, зміст, порядок виконання угоди про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та не містить вимог щодо участі в цій дані угоді страховиків, які мають ліцензію на обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Участь в угоді про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів не є умовою якісного та належного надання послуг обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. За даними сайту МТСБУ https://mtsbu.ua/ua/for_consumers/119428/ учасниками угоди про пряме врегулювання є 12 страховиків з понад 30, які мають право здійснювати діяльність з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Таким чином, замовник в супереч частині 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» обмежив можливість прийняття участі в закупівлі страховиками, які не є учасниками угоди про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Відтак, зазначена Замовником вимога щодо участі в угоді про пряме врегулювання є дискримінаційною до учасників, що не є учасниками добровільної угоди про пряме врегулювання збитків страхових випадків по обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Просимо внести відповідні зміни в Тендерну документацію та виключити надання копії акта про приєднання до Угоди про пряме врегулювання збитків між МТСБУ та Учасником з переліку інших документів, що має надати учасник в складі тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! У відповідь на Ваше звернення з вимогою щодо усунення порушення повідомляємо: Відповідно до закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон) з урахуванням Постанови від 12.10.2022р. № 1178 Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме п. 3, ст. 22 Закону - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, згідно ч. 3, п. 2, ст. 22 інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням принципів, визначених частиною четвертою статті 5 Закону, а також, відповідно до п. 6 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Умови тендерної документації на закупівлю послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВВНТЗ) в повній мірі відповідають чинному законодавству України в сфері публічних закупівель, не містять дискримінаційних умов та не обмежують конкуренцію учасників з огляду на наступне. Умову, щодо якої надано вимогу, було включено в тендерну документацію з метою належного захисту інтересів ДАП «Україна», зокрема у випадку можливої дорожньо-транспортної пригоди (ДТП), і вона в жодному випадку не суперечить законодавству України. Так, Страхувальник (ДАП «Україна»), укладаючи договір ОСЦПВВНТЗ зі страховою компанію, що входить до системи Прямого врегулювання збитків (ПВЗ), має можливість обрати страхову компанію, яка буде не тільки компенсувати збитки, за які страхувальник є відповідальним перед третіми особами, але й страхову компанію, що компенсуватиме збитки, отримані страхувальником в ДТП, відповідальним за які є водій іншого транспортного засобу. Тобто, Страхувальник в статусі «потерпілого» в ДТП внаслідок винних дій третьої особи не буде змушений звертатись до страхової компанії із невідомим йому рівнем сервісу та непрогнозованою платоспроможністю, а буде впевнений, що отримає належним чином розраховане та своєчасно сплачене відшкодування від страхової компанії, в якій він застрахований, та яка в подальшому вже без участі Страхувальника - «потерпілого» вирішить всі фінансові питання із Страховиком винного в ДТП. Участь страхових компаній в ПВЗ є вільним волевиявленням таких страхових компаній, однак є і підтвердженням певного їх фінансового стану, оскільки середній термін виплати відшкодування за системою ПВЗ становить 50 днів, в свою чергу за класичною – близько 90 днів. Тобто страхова компанія, яка не бере участі в ПВЗ, може цілком легально користуватися обіговими коштами ще 40 днів. Враховуючи, що ОСЦПВВНТЗ є обов’язковим видом страхування, а тарифна політика у страхових компаній визначена законодавчо, відповідно й платежі мають бути однакові. А отже, договір на ОСЦПВВНТЗ із страховою компанією, що входить до системи ПВЗ, є значною сервісною перевагою при тій самій ціні полісу. Вимога щодо участі страхової компанії в ПВЗ не є дискримінаційною ще і тому, що в ній на даний час бере участь достатня кількість страхових компаній. Моторно-транспортне страхове бюро України жодним чином не обмежує права страхових компаній, які бажають укласти договори на пряме врегулювання збитків. Враховуючи викладене, вимога щодо участі страхової компанії у ПВЗ не суперечить чинному законодавству, зокрема ч. 1 ст. 5 Закону, а Замовником дотримано всіх вимог Закону, зокрема і ст. 22 Закону, і внесення змін до тендерної документації не є доцільним.
Статус вимоги: Відхилено