-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Закарпатської області
Завершена
1 715 899.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 34 317.98 UAH
мін. крок: 2% або 34 317.98 UAH
Період оскарження:
07.07.2023 17:20 - 05.08.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
2f4946180d044ab4bd9379655d5913a5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-07-011932-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
07.07.2023 року ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оголосив відкриті торги з особливостями на закупівлю Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Закарпатської області (UA-2023-07-07-011932-a), (далі - Закупівля).
Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «МОЯ ЗЕМЛЯ» (надалі - Скаржник) маємо намір взяти участь у цій Закупівлі, але за результатами аналізу тендерної документації, яка затверджена Рішенням уповноваженої особи від «07» липня 2023 року № 48/23, зі змінами від 08 липня 2023 року №48/23 виявили вимоги, яка обмежує участь суб’єктів господарювання у Закупівлі, зокрема й нашу, а також положення документації які не відповідають чинному законодавству. Встановлення у тендерній документації неправомірних та дискримінаційних вимог порушує наше законне право на участь у цій Закупівлі та створюють для нас ризики при здійсненні кваліфікацій нашої тендерної пропозиції.
1. Щодо забезпечення тендерної пропозиції
Згідно із ч.2-3 розділу 3 до тендерної документації замовник встановив вимогу щодо надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій.
Згідно із підпунктом 3 пункту 3.2. частини 3 розділу 3 ТД встановлена така підстава для неповернення тендерної пропозиції: «ненадання перможцем процедури закупівлі у строк, визначений пунктом 44 документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей».
Скаржник вважає, що у разі визначення його переможцем процедури закупівлі, не зможе надати у строк, визначений пунктом 44 документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, бо пункт 44 Особливостей регулює підстави для відхилення тендерних пропозицій.
Згідно із абз.15 пункту 47 Особливостей (в редакції від 21.06.2023) переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Таким чином, у підпункті 3 пункту 3.2. частини 3 розділу 3 ТД має бути посилання на пункт 47 Особливостей, а не п.44.
Отже, замовник повинен усунути порушення законодавства про публічні закупівлі в цій частині, оскільки вимогу в тій редакції, в якій вона є на сьогодні, буде об’єктивно неможливо виконати. Підтвердженням і доказом цього є чинне законодавство, зокрема остання редакція Особливостей.
Наведені вище умови Документації не узгоджуються з вимогами Особливостей, що не дає змогу учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції.
2. Сертифікати ISO
Згідно із п.3 частини 6 розділу 3 ТД замовник встановив, що з метою забезпечення якості надання послуг учасник надає підтвердження відповідності системи управління якістю підприємства ДСТУ ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту Учасника стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (учасником надаються копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 та сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015).
ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» має Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Таким чином участь у закупівлі можуть взяти учасники, які мають сертифікат лише по стандарту ДСТУ ISO 9001:2015, а такий сертифікат як у нас ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не задовольнятиме вимоги тендерної документації, хоча об’єктивно є новішим і враховує вимоги ISO 9001:2015. Таким чином вимога в цій частині є дискримінаційною.
Щодо вимоги про надання потенційними учасниками сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 щодо системи екологічного менеджменту Учасника зазначаємо наступне. Замовник у п.2 частини 6 розділу 3 до ТД встановив вимогу про надання учасниками довідки про заходи із захисту довкілля, які будуть застосовані під час надання послуг.
ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» не має Сертифікату на системи екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015, оскільки такий сертифікат не є обов’язковим для здійснення нашої діяльності.
Для повноцінного ведення нашої діяльності взагалі достатньо мати працівників, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Також ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» об’єктивно не встигне пройти процедуру сертифікації та отримати такий сертифікат до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. Крім цього, Замовник не довів та не описав у тендерній документації необхідність встановлення такої вимоги.
Аналогічна ситуація і щодо сертифікату ДСТУ ISO 27001:2013, який замовник вимагає у пункті 4 частини 6 розділу 3 ТД.
ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» не має такого Сертифікату та об’єктивно не встигне пройти процедуру сертифікації та отримати такий сертифікат до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають сертифікат ДСТУ ISO 27001:2013, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. Крім цього, Замовник не довів та не описав у тендерній документації необхідність встановлення такої вимоги. Сертифікат ДСТУ ISO 27001:2013 не є обов’язковим для надання послуг, які є предметом закупівлі.
Аналогічну позицію орган оскарження висловлював у рішеннях № 9190-р/пк-пз від 22.06.2023 та № 10019-р/пк-пз від 05.07.2023.
3. Ліцензійне програмне забезпечення
Згідно із п.5 частини 6 розділу 3 ТД замовник встановив, що учасник повинен надати Ліцензійне програмне забезпечення «Digitals» (або «аналог»). Крім цього замовник вимагає відповідні ліцензії з підтвердженням оновлення програмного забезпечення GIS 6 (ГІС 6) (або «аналог»), функціонал якого передбачає створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних, отриманих за результатами надання послуг із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі, а також організацію бази даних, систему управління якої забезпечує SQL Server у кількості не менше ніж на три робочих місця.
ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» має у користуванні програмне забезпечення «Digitals». Це програмне забезпечення передбачає створення файлів у форматах геоінформаційних систем, та/або переведення даних , отриманих за результатами надання послуг із землеустрою, у формат з можливістю публікації в геоінформаційній системі, а також організацію бази даних, систему управління якої забезпечує SQL Server.
Таким чином, вимога замовника про надання додаткового програмного забезпечення GIS 6 (ГІС 6) (або «аналог») є необґрунтованою, тим більше, у кількості аж на три місця.
Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають паралельно дві різні програми - «Digitals» та GIS 6 (ГІС 6) або їх аналоги, хоча цього обладнання не потрібно мати.
Для такого роду послуг, які є предметом цієї закупівлі, наявність GIS 6 (ГІС 6) (або «аналог») не є обов’язковою, адже ліцензійної програми «Digitals» повністю достатньо, аби якісно надати послуги за закупівлею. Також замовник не довів чому ця програма має бути саме на три робочі місця, а не на одне.
В якості доказів надаємо ліцензію на програмне забезпечення «Digitals».
Слід зазначити, що технічне завдання не містить робіт/послуг, які виконуються з використанням програмного забезпечення GIS 6 (ГІС 6) (або «аналог»). Подібну позицію орган оскарження висловлював у рішенні № 9750-р/пк-пз від 03.07.2023.
4. Аналогічний договір
Згідно із п.3 додатку №1 до ТД замовник встановив кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Для підтвердження відповідності замовник вимагає надати скан-копії не менше двох договорів.
Згідно із вказаною вимогою Додатка №1 встановлено, що сума аналогічного договору повинна бути не менш як 1 млн.грн. Таким чином, замовник вимагає як мінімум два аналогічних договори, вартість яких не менше 1 млн. кожний.
Такі вимоги неодноразово визнавалися органом оскарження як дискримінаційні.
ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» має аналогічні договори щодо розроблення землевпорядної документації відповідно до ст. 25 ЗУ «Про землеустрій», однак вартість таких договорів є меншою, ніж 1 млн.грн. Для підтвердження наявності у нас аналогічного досвіду надаємо копії аналогічних договорів (договір №5 від 12.11.2021 року та договір №7/1-02 від 13.02.2023 року).
Отже, встановлення замовником критерію щодо визначення аналогічності договору є дискримінаційним щодо тих учасників, які мають досвід виконання аналогічних договорів, вартість яких була менша, ніж 1 млн. Така вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
5. Фінансова спроможність
Згідно із п.4 додатку №1 до ТД замовник встановив кваліфікаційний критерій «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Вимоги тендерної документації передбачають, що учасники мають подавати фінансову звітність за 2021 та за 2022 роки.
Згідно із ч.3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Із вимог тендерної документації виходить, що Замовник вимагає фінансову звітність для підтвердження не річного доходу, а доходу (виручки) за останні два роки. При цьому не зрозуміло, чи обсяг річного доходу (виручки) має бути не менше, ніж очікувана вартість закупівлі за 2021 рік, і не менше, ніж очікувана вартість – за 2022 рік, чи в сукупності за два роки.
ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ» стабільно працює на ринку землевпорядних послуг і показники нашої фінансової спроможності не є від’ємними. Для підтвердження надаємо свою фінансову звітність за 2021 рік.
Водночас, вимога тендерної документації не відповідає ч.3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Така вимога не узгоджується з вимогами Закону, що не дає нам змогу належним чином підготувати свою Пропозицію.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити факт наявності у тендерній документації дискримінаційних вимог.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Додатки та докази до скарги:
1. Тендерна документація, яка затверджена рішенням уповноваженої особи від «07» липня 2023 року № 48/23, зі змінами від 08 липня 2023 року.
2. Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
3. Ліцензія на програмне забезпечення Delta/Digstals.
4. договір №5 від 12.11.2021 року та договір №7/1-02 від 13.02.2023 року.
5. Фінансова звітність ТОВ «МОЯ ЗЕМЛЯ».
6. Копії рішень Органу оскарження:
- рішення № 9750-р/пк-пз від 03.07.2023.
- рішення № 9190-р/пк-пз від 22.06.2023.
- рішення № 10019-р/пк-пз від 05.07.2023.
Пов'язані документи:
Учасник
- 6.2. рішення від 05.07.2023 №10019.pdf 11.07.2023 17:44
- 2. доказ - Сертифікат ISO.PDF 11.07.2023 17:44
- 6.1. рішення від 03.07.2023 № 9750.pdf 11.07.2023 17:44
- 4.1. доказ - аналогічний договір.PDF 11.07.2023 17:44
- 3. доказ - ліцензії на діджітал.pdf 11.07.2023 17:44
- 1. Тендерна документація Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Закарпатської області (зі змінами від. 08.07.2023).pdf 11.07.2023 17:44
- 6.3. рішення від 22.06.2023 № 9190.pdf 11.07.2023 17:44
- 1. Скарга АМКУ моя земля Геокадастр.docx 11.07.2023 17:44
- 4. доказ - аналогічний договір.PDF 11.07.2023 17:44
- 5. доказ - фінансова звітність.PDF 11.07.2023 17:44
- 1. скарга.PDF 11.07.2023 17:45
- Рішення від 13.07.2023 № 10532.pdf 13.07.2023 19:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.07.2023 № 11592.pdf 28.07.2023 14:42
- Рішення від 27.07.2023 № 11592.pdf 01.08.2023 18:23
- Відзив на скаргу ТОВ МОЯ ЗЕМЛЯ Додаток 1 до протоколу №54.pdf 14.07.2023 16:03
- Протокол № 51 щодо внесення змін до тендерної документації закупівлі Послуги із проведення інвентаризації земель. станом на 11.07.2023.docx 14.07.2023 16:03
- Відзив на скаргу ТОВ МОЯ ЗЕМЛЯ Додаток 1 до протоколу №54.docx 14.07.2023 16:03
- Протокол № 54 щодо надання відповіді на скаргу ТОВ МОЯ ЗЕМЛЯ.docx 14.07.2023 16:03
- Протокол № 53 щодо внесення змін до тендерної документації закупівлі Послуги із проведення інвентаризації земель. станом на 13.07.2023.docx 14.07.2023 16:03
- Протокол №54 про надання відповіді АМКУ.pdf 14.07.2023 16:03
- Протокол №51 від11.07.2023 про внесення змін до тендерної документації.pdf 14.07.2023 16:03
- Протокол№53 від 13.07.2023 про внесення змін до тендерної докуметації.pdf 14.07.2023 16:03
- Додаток 5 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Додаток 4 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Додаток 2 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Додаток 1 До протоколу №58.pdf 03.08.2023 16:47
- Протокол №58 Щодо внесення змін до тендерної документації на виконання рішення АМКУ №11592-рпк-пз від 27.07.2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Тендерна документація зі змінами відповідно до протоколу №58 від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Додаток 3 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Додаток 1 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:47
- Тендерна документація зі змінами відповідно до протоколу №58 від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:57
- Додаток 1 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:57
- Протокол №58 Щодо внесення змін до тендерної документації на виконання рішення АМКУ №11592-рпк-пз від 27.07.2023.pdf 03.08.2023 16:57
- Додаток 3 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:57
- Додаток 5 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:57
- Додаток 1 До протоколу №58.pdf 03.08.2023 16:57
- Додаток 2 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:57
- Додаток 4 до ТД зі змінами від 03_08_2023.pdf 03.08.2023 16:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2023 18:07
Дата розгляду скарги:
27.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.07.2023 19:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2023 18:23
Дата виконання рішення Замовником:
03.08.2023 16:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11592-р/пк-пз від 27.07.2023 внесено зміни до тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів за предметом предметом: “Послуги з проведення державної інвентаризації земель на території Закарпатської області” за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля) ДК 021:2015: 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії, ідентифікатор UA-2023-07-07-011932-a, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 - та викладено її в новій редакції.