-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування вогнегасників (50413200-5)
Завершена
76 626.01
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 766.26 UAH
мін. крок: 1% або 766.26 UAH
Період оскарження:
07.07.2023 15:26 - 12.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
a4b8c51bc85f4b69aa0ed954d64186d8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-07-010423-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Звертаємось до тендерного комітету АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ОДЕСЬКА ТЕЦ» з приводу тендерної документації закупівлі «Послуги з технічного обслуговування вогнегасників». Просимо Вас надати роз’яснення, щодо вимог до потенційного учасника тендеру з посиланням на Закони, законодавчі акти, діючі норми або правила, які поширюються на території України та регламентують надання послуг ліцензіатами у сфері пожежної безпеки. А саме, на яких підставах потенційний учасник повинен надати наступний перелік документів: - сертифікат (оригінал/копія) на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015«Системи управління якістю»; -сертифікат (оригінал/копія) ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018), -«Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»;- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Система управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»; - сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2018) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»;- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 37001:2016 або ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Звертаємо Вашу увагу, що органом регулювання діяльності ліцензіатів у сфері пожежної безпеки є Державна служба з надзвичайних ситуацій. Яка в свою чергу на підставі низки документів, а саме відповідно до п.1ч.другої ст. 6, п. 13 ч. першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та з урахуванням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ України від 23.11.16 №852 визначає можливість надання суб’єкту господарювання ліцензії на певний вид послуг. При цьому в жодному з підзаконних актів від суб’єктів господарювання, як на момент розгляду, так і на період видачі чи реєстрації ліцензії, орган ДСНС України не вимагає жодного подібного документу. Що в свою чергу ставить ліцензіатів в однакові рамки із однаковими правилами надання послуг, які регламентуються нормами ДСТУ 4297:2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги.» Вимагаючи від потенційних контрагентів безпідставні вимоги Ви ставите учасників тендеру в нерівні умови, що в свою чергу унеможливлює принципи конкретності і прозорості. Просимо Вас переглянути дані вимоги та внести зміни в документацію. В разі незадоволення нашої вимоги, будемо змушені звернутися до державної аудиторської служби.
Пов'язані документи:
Замовник
- Лист відповідь.PDF 12.07.2023 16:02
Дата подачі:
10.07.2023 16:36
Вирішення:
10.07.2023р. о 16.36 годині потенційним учасником (надалі – Скаржник) була опублікована вимога (скарга) стосовно умов тендерної документації в частині надання у складі пропозиції наступних документів, а саме:
- сертифікат (оригінал/копія) на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015«Системи управління якістю»;
-сертифікат (оригінал/копія) ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018), «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Система управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»;
- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2018) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»;
- сертифікат (оригінал/копія) ДСТУ ISO 37001:2016 або ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Скаржник вважає надання вищезазначених сертифікатів дискримінаційною умовою.
Відповідно до п. 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022р. № 1178 фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Уважно розглянувши опубліковану вимогу (скаргу) Замовник не згоден та вважає наступне.
Щодо першого питання:
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Отже, згідно вказаної норми Закону, замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації.
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг.
Сертифікат відповідності видається компаніям органами сертифікації після проведення ними сертифікаційного аудиту.
Для отримання сертифікату необхідно звернутися до компанії, яка має акредитацію на проведення сертифікації, надати відомості про свою компанію, а також штатний розклад, після цього сертифікаційний центр починає розробку необхідних документів.
Отже, усі учасники не обмежені в отримання сертифікатів ISO.
Замовник, встановлюючи вимогу надання сертифікатів ISO у закупівлі за предметом - послуги з технічного обслуговування вогнегасників потребує досягнення цілі отримати якісне надання послуги.
Належна експлуатація та технічне обслуговуванням первинних засобів пожежогасіння загалом і вогнегасників зокрема надзвичайно важливі для ліквідації пожежі на початковій стадії, де б вона не виникла, у побуті чи на підприємстві. Часто до великих розмірів пожеж та важких наслідків від них призводить відсутність або неякісне проведення технічного обслуговування вогнегасників.
На підставі викладеного, та враховуючи особливий правовий режим в Україні – воєнний стан, під час якого існують великі ризики виникнення пожеж, АТ «Одеська ТЕЦ», дотримуючись вимог діючого законодавства, приділяє велику увагу до технічно справного стану первинних засобів пожежогасіння, а саме, вчасного та якісного проведення технічного обслуговування вогнегасників.
Отже, виконавці, які надають послуги з технічного обслуговування вогнегасників повинні підтвердити якісні характеристики предмета закупівлі, крім того важливим є додержання ними заходів із охорони здоров’я, безпеки праці під час надання послуг та заходів із захисту довкілля.
Крім того, замовник дотримався принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація»у застосуванні до процедур закупівель - це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Скаржник не довів необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Щодо другого питання.
Звертаємо Вашу увагу, що замовник не має відношення до ліцензійних умов, які визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які вимагає Державна служба з надзвичайних ситуацій, а керується виключно Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями).
Таким чином, Замовник, дотримуючись норм законодавства з публічних закупівель та дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників,правомірно встановив вимогу у тендерній документації щодо надання відповідних сертифікатів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.07.2023 10:02