-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Інтерактивні мультимедійні комплекси
Завершена
155 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 775.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 775.25 UAH
Період оскарження:
06.07.2023 16:53 - 11.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Обмеження конкуренції
Номер:
455f79ffff474857bc4606f550dd26bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-06-012391-a.a2
Назва:
Обмеження конкуренції
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами Додатку 2 у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документ, що підтверджує реєстрацію та використання торгівельної марки обладнання (акустична система) в Україні. Зазначена Вами вимога є дискримінаційною та такою, що порушує основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. По-перше, відповідно до Наказів Міністерства освіти і науки України №574 від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» та №1440 від 02.11.2017 року «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язковими методичними матеріалами для різних видів робіт відповідно до освітніх та навчальних програм. Жоден з Наказів МОН не зазначає, що навчальне обладнання повинно обов’язково мати документ, що підтверджує реєстрацію та використання торгівельної марки обладнання в Україні. Вищезазначені Накази забезпечують єдині підходи і вимоги до рівня надання освітніх послуг та однакові умови для всіх здобувачів освіти, визначають загальні та спеціальні вимоги до навчального обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що буде використовуватись в цих закладах. Здійснюючи закупівлі для освітніх закладів Замовники зобов’язані дотримуватися Наказів МОН та не вимагати зайвих документів. По-друге, Учасники, які не мають зазначеного Вами НЕОБОВ’ЯЗКОВОГО відповідно до українського законодавства документа, що підтверджує реєстрацію та використання торгівельної марки обладнання (акустична система) в Україні позбавлені можливості взяти участь у Вашій закупівлі, оскільки строк отримання такого документа по скороченій процедурі становить мінімум 7 місяців, а по звичайній процедурі – до двох років. З цього випливає, що Ви навмисне встановили таку вимогу з метою обмеження конкуренції у даній закупівлі та надання переваги конкретному Постачальнику. По-третє, зазначена Вами вимога є прямим порушенням Закону України "Про публічні" закупівлі, оскільки участь у Вашій закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які зареєструють торгову марку в Україні. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до вищезгаданого Закону участь у публічних закупівлях можуть брати всі Постачальники, в тому числі нерезеденти. Крім цього, обмеження щодо країни походження товару, місця виробництва, місця реєстрації торгової марки встановлюються виключно санкційними нормами законодавства України. Відсутність реєстрації торгової марки в Україні жодним чином не впливає на якість обладнання, рівень гарантійного сервісу, досвід та репутацію Постачальника. Ще одним доказом того, що Ви встановили таку вимогу з метою обмеження конкуренції у даній закупівлі та надання переваги конкретному Постачальнику, який має такий документ, є те, що Ви вимагаєте документ, що підтверджує реєстрацію та використання торгівельної марки ТІЛЬКИ НА АКУСТИЧНУ СИСТЕМУ. Тобто реєстрація торгової марки проектора, ноутбук та інтерактивної дошки Вас не цікавить (тому що вигідний Вам Постачальник має такий документ лише на акустичну систему)?! Ви, як Замовник, не маєте право обмежувати коло Учасників публічної закупівлі. Крім цього, законодавство України не зобов'язує Постачальників реєструвати торгівельну марку та не забороняє здійснювати продаж, розповсюдження та обслуговування обладнання без такої реєстрації!!! Звертаємо Вашу увагу на РІШЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ № 17446-р/пк-пз від 29.07.2021 року (посилання на закупівлю для ознайомлення з рішенням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-06-001878-b), у якому розглядалося питання щодо надання Свідоцтва на знак для товарів і послуг (на торгівельну марку інтерактивних панелей), що підтверджує право власності та реєстрацію торгівельної марки в Україні. Згідно даного рішення вимога Замовника щодо надання документа, що підтверджує реєстрацію та використання торгівельної марки обладнання вважається ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ по відношенню до інших суб’єктів господарювання та такою, що ПОРУШУЄ вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Тому, вимагаємо дотримуватися вимог чинного законодавства України, позиції Антимонопольного комітету України, внести зміни до Додатку 2 Тендерної документації та видалити вимогу, що у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документ, що підтверджує реєстрацію та використання торгівельної марки обладнання (акустична система) в Україні.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2023 11:54
Вирішення:
Шановний Учасник! Дякуємо Вам за виявлений інтерес до нашої закупівлі! Відповідно до ст. 1 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15.12.1993 No 3689-XII (далі – Закон 3689) торгівельна марка - позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб; зареєстрована торговельна марка- торгівельна марка, на яку видано свідоцтво, або яка має міжнародну реєстрацію, що діє на території України; свідоцтво - свідоцтво України на торговельну марку. Згідно ст. 2-1 Закону 3689 до владних повноважень, делегованих Національному органу інтелектуальної власності (НОІВ), належить видача свідоцтв на торговельні марки, здійснення державної реєстрації торговельних марок. Таким органом в Україні є Державна служба інтелектуальної власності. Статтею 5 Закону 3689 встановлено, що набуття права на торгівельну марку засвідчується свідоцтвом. Строк дії свідоцтва становить 10 років від дати подання заявки до НОІВ і продовжується НОІВ за клопотанням власника свідоцтва щоразу на 10 років, за умови сплати збору в порядку, встановленому пунктом 2 статті 18 цього Закону. Порядок продовження строку дії свідоцтва встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності Частиною 2 статті 16 Закону 3689 свідоцтво надає його власнику право використовувати торгівельну марку та інші права, визначені цим Законом. Обсяг правової охорони, що надається, визначається зображенням торгівельної марки та переліком товарів і послуг, внесеними до Реєстру, і засвідчується свідоцтвом з наведеними у ньому копією внесеного до Реєстру зображення торгівельної марки та переліком товарів і послуг. Право на одержання свідоцтва у порядку, встановленому цим Законом, має будь-яка особа, об’єднання осіб або їх правонаступники. Враховуючи викладене, вбачається що зазначена вимога встановлена у відповідності до чинного законодавства України в порядку абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи зі змісту норм Закону 3689 зазначений документ, що вимагається Замовником, засвідчує право учасника на його торгівельну марку (на знак для товарів і послуг) на обладнання, що вимагається за предметом закупівлі.
Таким чином, зазначена вимога жодним чином не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, та в свою чергу повністю відповідає нормам чинного законодавства України, в т.ч. Закону 3689, і правомірно встановлена в порядку абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Право на одержання свідоцтва у порядку, встановленому Законом 3689 , має будь-яка особа, об’єднання осіб або їх правонаступники. Свідоцтво на знак для товарів та послуг з додатками від ДП «Український інститут інтелектуальної власності» не отримується на кожну окрему закупівлю. Дане свідоцтво має термін дії 10 років.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо внесення змін до Тендерної документації
Номер:
a2d2337548624211ba1d98614dd6bd50
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-06-012391-a.a1
Назва:
Щодо внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до вимог пункту 5. Додатку 2 до Тендерної документації Ви вимагаєте, що Учасник повинен провести онлайн навчання стосовно використання можливостей програмного забезпечення вчителями (2 чоловік) від розробників цього програмного забезпечення, розміщених на спеціалізованих ресурсах, які мають ліцензію на підвищення кваліфікації, з отриманням сертифікату про проходження курсу. Лектор повинен мати сертифікат, що підтвержує його рівень кваліфікації в даному напрямку. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її використання) в якому він повинен гарантувати дану вимогу та на підтвердження надати посилання на курс навчання та скан копію сертифікату. Звертаємо Вашу увагу, що Міністерство освіти і науки України не має у своєму підпорядкуванні установ, що мають спеціалізовані ресурси з ліцензію на підвищення кваліфікації по використанню програмного забезпечення конкретної торгової марки. В такому разі виникає питання, яку чинність будуть мати такі сертифікати і для чого вони взагалі будуть потрібні вчителю? Розміщення таких курсів на сайтах інших установ, що не підпорядковані МОН, є платним, тобто додається до вартості запропонованого Вам обладнання. Кожен Постачальник при здійсненні монтажу може провести навчання по користуванню своїм обладнанням. Для цього в тендерній документації достатньо зазначити вимогу про необхідність надання Гарантійного листа про проведення навчання працівників Замовника по користуванню інтерактивним обладнанням та програмним забезпеченням. Проаналізувавши Вашу вимогу, можна зробити висновок, що Ви встановили її з метою надання переваги одному КОНТКРЕНОМУ Постачальнику та в результаті закупите обладнання по вищій ціні, ніж Вам би могли запропонувати інші Учасники. Тож, чи вартий зазначений Вами «намальований» сертифікат додатково витрачених бюджетних коштів? Крім цього, наголошуємо, що предметом Вашої закупівлі є ТОВАРИ, а надання можливості підвищення кваліфікації – це послуги, до того ж із залученням посередників (установ, що мають спеціалізовані ресурси з ліцензією на підвищення кваліфікації). Тому, виникає сумнів щодо правильності визначення Вами предмета закупівлі та законності встановлення вимоги щодо надання можливості підвищення кваліфікації. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо дотримуватися принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», внести зміни до пункту 5. Додатку 2 Тендерної документації та викласти його в наступній редакції – «5. Учасники повинні надати гарантійний лист про проведення навчання працівників Замовника по користуванню інтерактивним обладнанням та програмним забезпеченням».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2023 11:41
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо Вам за виявлений інтерес до нашої закупівлі!
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник, промоніторивши ринок України, на рахунок курсів підвищення кваліфікації для вчителів виявив як мінімум двох учасників , які можуть виконати дану вимогу. Для того, щоб безпосередні користувачі могли вільно користуватися даним високовартісним обладнанням та використовувати всі його можливості , для покращення рівня навчального процесу, вважаємо за необхідне проведення навчання по роботі з таким обладнанням та програмним забезепеченням кваліфікованими процівниками. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація є такою, що відповідає чинному законодавству та не потребує внесення змін. Дякуємо за звернення та увагу до нашої закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено