-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Одноразова система для вливання крові, інфузійних розчинів та кровозамінників (НК 024:2023 код 43324 - Система для переливання рідин загального призначення); Одноразова система для вливання інфузійних розчинів (НК 024:2023 код 43324 - Система для переливання рідин загального призначення); Одноразова система для вливання інфузійних розчинів, з регулятором потоку (НК 024:2023 код 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань); Пробірка вакуумна з активатором згортання 13x100, 6 мл (НК 024:2023 код 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові з активатором згортання IVD (діагностика in vitro)); Пробірка не вакуумна з К3ЕDTA 0,25/0,5 мл (НК 024:2023 код 58143 - Пробірка для взяття зразків крові невакуумна IVD (діагностика in vitro) з K3EDTA) згідно ДК 021:2015 код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
Завершена
933 288.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 332.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 332.00 UAH
Період оскарження:
06.07.2023 15:15 - 11.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови Замовника
Номер:
55267b70168d4b7ea089510e1a3a85e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-06-009748-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови Замовника
Вимога:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-07-06-009748-a від 06.07.2023 року Комунальним некомерційним підприємством «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради було розпочато процедуру публічної закупівлі (Відкриті торги з особливостями) за предметом закупівлі – ДК 021:2015:33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Одноразова система для вливання крові, інфузійних розчинів та кровозамінників (НК 024:2023 код 43324 - Система для переливання рідин загального призначення); Одноразова система для вливання інфузійних розчинів (НК 024:2023 код 43324 - Система для переливання рідин загального призначення); Одноразова система для вливання інфузійних розчинів, з регулятором потоку (НК 024:2023 код 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань); Пробірка вакуумна з активатором згортання 13x100, 6 мл (НК 024:2023 код 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові з активатором згортання IVD (діагностика in vitro)); Пробірка не вакуумна з К3ЕDTA 0,25/0,5 мл (НК 024:2023 код 58143 - Пробірка для взяття зразків крові невакуумна IVD (діагностика in vitro) з K3EDTA) (далі за текстом – Процедура закупівлі).
Суб’єкт оскарження – Фізична особа-підприємець Любчіч Володимир Іванович (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним:
Згідно Додатку 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3. Інші вимоги щодо предмета закупівлі - На підтвердження учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією процедури закупівлі та пропозицією учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Лист повинен включати в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Так, зокрема, але не виключно:
По всім позиціям Додатку 2 до Тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі до предмету закупівлі виписані Замовником таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «Допомога-I» Торгова марка MEDICARЕ®.
Тобто отримання відповідного підтвердження у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі.
Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретних виробників, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом:
- виключення з Тендерної документації вимоги щодо надання гарантійних листів виробників (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
- Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах.
Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», п. 53-64 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» -
- Враховуючи вищевикладене, Фізична особа-підприємець Любчіч Володимир Іванович вимагаю:
- Прийняти цю вимогу до розгляду
- Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо надання гарантійних листів виробників Дод.2 Розділу 3. (їх офіційних представників (дистриб’юторів) або заявників державної реєстрації предмету закупівлі в Україні та додатково авторизаційних листів від виробників чи заявників держаної реєстрації, у випадку надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів).
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол надання відповіді на Вимогу.pdf 13.07.2023 15:06
Дата подачі:
10.07.2023 17:01
Вирішення:
Шановний учаснику! Вивчивши Вашу вимогу щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, зокрема, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі «Одноразова система для вливання крові, інфузійних розчинів та кровозамінників (НК 024:2023 код 43324 - Система для переливання рідин загального призначення); Одноразова система для вливання інфузійних розчинів (НК 024:2023 код 43324 - Система для переливання рідин загального призначення); Одноразова система для вливання інфузійних розчинів, з регулятором потоку (НК 024:2023 код 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань); Пробірка вакуумна з активатором згортання 13x100, 6 мл (НК 024:2023 код 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові з активатором згортання IVD (діагностика in vitro)); Пробірка не вакуумна з К3ЕDTA 0,25/0,5 мл (НК 024:2023 код 58143 - Пробірка для взяття зразків крові невакуумна IVD (діагностика in vitro) з K3EDTA) згідно ДК 021:2015 код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (далі – Тендерна документація), повідомляємо наступне.
Щодо вимоги виключити з Тендерної документації вимогу надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені тендерною документацією процедури закупівлі та пропозицією учасника (якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника; лист повинен включати в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу) повідомляємо, що така вимога Тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних виробів медичного призначення, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також наголошуємо, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання медичних виробів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу.
Дана вимога формується замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі») та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних медичних виробів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на медичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку медичних матеріалів замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних медичних матеріалів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2. Забезпечення високої якості медичних виборів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медичних матеріалів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником).
3. Забезпеченні мінімальної націнки на медичні матеріали, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що медичні вироби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником) має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Наголошуємо, що раціональне використання бюджетних коштів полягає у закупівлі якісних товарів з відповідними характеристиками та за найвигіднішу ціну.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником медичних матеріалів, але й представником, філією виробника, дилером, дистриб’ютором.
Згідно ч.1 ст. 237 ЦК України, представництво - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Тобто, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Отримання/надання гарантійного листа є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі медичних матеріалів /фармацевтичної продукції тощо, яка застосовується для уникнення постачання фальсифікованих, неякісних або підроблених (неоригінальних) товарів, чи постачання не в повному обсязі та з порушенням термінів. Слід зазначити, що виробники, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому.
Таким чином, вказані виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
В свою чергу, Ви не довели неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також не надали підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині.
Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b) Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаної вимоги принципам публічних закупівель.
Викладене вище свідчить про повне дотримання комунальним некомерційним підприємством «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради норм та принципів Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищезазначене, замовник не вбачає підстав для внесення змін до Тендерної документації, що були Вами запропоновані.
Статус вимоги:
Відхилено