-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з монтажу системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу на об’єкті: «Комунальний заклад дошкільної освіти № 8 «Зірочка» Ватутінської міської ради Черкаської області за адресою: Черкаська обл. м. Ватутіне вул. Євгена Іванченка, 1а»
Завершена
296 757.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 483.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 483.79 UAH
Період оскарження:
05.07.2023 12:41 - 12.07.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги щодо надання Сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021
Номер:
c663ec219d2048999d0b0c45a6229d29
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-05-007732-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги щодо надання Сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021
Вимога:
Шановний Замовнику, у ТД наявна наступна вимога: у складі тендерної пропозиції Учасник має надати Сертифікат відповідності послуг з монтажу системи пожежної сигналізації вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021«Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» (далі - ДСТУ CEN/TS 54-14:2021) .
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримимінації учасників, так з огляду на наступне: Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Вказівки ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 містять рекомендації щодо планування, проектування, встановлення, введення в експлуатацію, використання та технічне обслуговування систем виявлення та пожежної сигналізації. Відповідно до п.4.1 ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Ці рекомендації не є обов’язковими. Таким чином, вони вказують, що «повинно» бути зроблено, а не висувають вимог щодо чого "повинно" бути зроблено.
Отже, відповідно до ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 рекомендації в цих настановах не є самі по собі обов’язковими і не мають силу закону. Більш того, детальні способи згідно з якими рекомендації даного стандарту стають обов’язковими не вказані в цьому документі взагалі. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Це говорить про те, що замовник лобіює інтереси Учасника який має відповідний сертифікат. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 забезпечують відповідну основу для надання та використання надійних(хороших) систем.
За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 порушує принципи здійснення закупівель, які визначені у Законі України «Про публічні закупівлі».
На сьогодні, згідно з діючим законодавством України видаються накази ДСНС України "Про видачу ліцензій на впровадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення", що мають обов’язковий характер.
Звертаємо увагу, шо зазначені рекомендації можна застосовувати і без отримання сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. Разом з тим настанови ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 вивчаються відповідними компетентними особами під час навчання з питань пожежної безпеки.
Тому, вимагаємо вилучити вимогу щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ CEN/TS 54-14:2021, що є дискримінаційною вимогою до Учасників та цим самим обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.07.2023 14:45
Вирішення:
Доброго дня! Повідомляємо, що вимоги щодо закупівлі послуг сформовано Замовником відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" та з врахуванням Особливостей. Учасники не обмежені у можливості отримати зазначений сертифікат. Дискримінаційність вимоги свідчить саме про НЕМОЖЛИВІСТЬ отримати той чи інший документ якимось конкретним субєктом, а якщо документ може бути отримано, і це залежить від волі учасника, то його "небажання" отримати такий документ не означає, що така вимога є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено