• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція системи теплопостачання адміністративної будівлі по вул. Миру, 11/1 в м. Деражня, Хмельницького району, Хмельницької області (код ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)

Завершена

4 555 385.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 776.93 UAH
Період оскарження: 04.07.2023 20:33 - 09.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

вимоги до закупівлі

Номер: a29f9ecdbfd54979834839d372014c3c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-04-012927-a.b1
Назва: вимоги до закупівлі
Вимога:
Відповідно п.6 розділу 3 Документації тУчасники зобов’язані надати в складі пропозиції наступні документи: сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001:2018, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 14001:2015 стосовно проведення капітального ремонту. Зазначені сертифікати мають бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та видані на ім’я такого учасника. Для підтвердження дійсності сертифікатів учасник у складі тендерної пропозиції має надати копію звіту про аудит та/або копія звіту про остаточну перевірку та/або копія рішення/звіту про проведення технічного нагляду/рішення щодо сертифікації відповідності. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення будівельної діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: “Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”. Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учасник! Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Наявність сертифікатів відповідності ISO у виконавців є одним зі способів підтвердження якості наданих послуг, дотримання екологічних норм при виконанні послуг, збереженню стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього, підвищення рівня охорони праці та техніки безпеки при виконанні робіт, а також рівень кваліфікації робітників та організації в цілому. Більше того, отримати зазначені сертифікат можливо будь-якій організації незалежно від її розміру, місця розташування, типу або характеру діяльності. Враховуючи вищезазначене, тендерна документацію складено у відповідності до чинного законодавства, з урахуванням потреба Замовник та не містить дискримінаційних вимог. У Замовника відсутні підстави щодо внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.07.2023 00:00