-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Витратні матеріали до друкувальної техніки)
Категорія замовника: пункт 3 частина 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 08130, Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 4. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Завершена
1 769 866.72
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 849.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 849.33 UAH
Період оскарження:
04.07.2023 11:50 - 10.07.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога на рішення Замовника
Номер:
64667a84f53049af9c681d3f3d10057b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-04-004566-a.b3
Назва:
Вимога на рішення Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику! Проаналізувавши прийняте рішення, що викладене у вигляді Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.07.2023 року (далі- Протокол), вимушені звернутися до Вас з вимогою.
У Протоколі вказано: «Відхилити Пропозицію ТОВ «В.М.» …тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації...». Вважаємо таку причину відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.» неправомірною та безпідставною, виходячи з наступного.
Замовник вказує у Протоколі «-у складі пропозиції учасника наданий лист про постачання матеріалів виробництва Хегох та Ерson польською компанією Topus Sp. z о.о., яка не є а ні виробником товару, а ні його офіційним представником (дистриб’ютором), що не узгоджується з вимогами Додатку 4 до Тендерної документації (підтвердна інформація з офіційних сайтів виробників додається)»
Хочемо звернути увагу Замовника на основні заходи захисту конкурентного середовища, що застосовуються у законодавстві держав – членів ЄС і національних правових актах Союзу, що спрямовані на припинення:
• угод та узгоджених дій, які обмежують конкуренцію;
• зловживань господарюючими суб'єктами домінуючим становищем на відповідному ринку;
• дій органів державної влади та угод за їх участі, які об¬межують конкуренцію;
• недобросовісної конкуренції на ринку.
У праві ЄС розроблено принципи правового регулювання державного втручання на наднаціональному рівні, яким має відповідати національне законодавство держав – членів ЄС, а також країн, що створили зону вільної торгівлі з ЄС. Екстериторіальність права конкуренції Євросоюзу зумовлює поширення дії його норм на правопорядки третіх країн. Можна спостерігати процеси "європеїзації" права конкуренції у світі за рахунок запозичення норм права ЄС органами державної влади та судами третіх країн. Через посилення глобалізації, лібералізації торгівлі та відкриття національних ринків забезпечення добросовісної конкуренції в умовах ринкової економіки стає першочерговим завданням не тільки для внутрішньо-національного, а й для міжнародно-правового регулювання.
Цим ми зауважуємо на тому, що у Європейському Союзі, курс на набуття офіційного статусу в котрому тримає наша держава, відсутні будь-які спонукання на співпрацю із певним виробником/дистриб’ютором/дилером/реселером, а тим більше на дискримінацію за вказаними зв’язками (наявністю таких домовленостей) виробник-постачальник, та чисту конкурентну середу на ринку.
Стаття 30 Господарського кодексу України розуміє угоди або погоджені дії, спрямовані на:
▪ установлення/підтримання монопольних цін/тарифів, знижок, надбавок/доплат, націнок;
▪ розподіл ринків за територіальним принципом, обсягом реалізації чи закупівлі товарів, їх асортиментом або за колом споживачів чи за іншими ознаками – з метою їх монополізації;
▪ усунення з ринку або обмеження доступу до нього продавців, покупців, інших суб'єктів господарювання.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Не зважаючи на норму закону, Замовником все ж визначені у тендерній документації вимоги щодо гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника (дистриб’ютора), у якому зазначається інформація щодо гарантії та якості запропонованого Учасником товару. Нами було виконано всі вимоги тендерної документації, враховуючи і вищевказану. Всі дії при підготовці тендерної пропозиції здійснювались відповідно букві закону, не порушуючи норми а ні державного а ні міжнародного права. Враховувались положення законодавчих актів України та Європейського Союзу. Нами надано лист від компанії Topus Sp. z о.о., в котрому гарантується, що вся продукція, придбана компанією TOB "В.М." для даної закупівлі оригінальна і на яку поширюється базова гарантія виробника цієї продукції, а також вона відповідає всім технічним та якісним показникам та рекомендована для використання з обладнанням, до якого вона призначена. Цей лист є офіційним документом, засвідченим печаткою підприємства. За виконання умов котрого несе відповідальність як і сама компанія Topus Sp. z о.о., так і ТОВ «В.М.». Яких підтверджень ще бракує Замовнику? Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Для додаткової переконливості, надаємо ще листа від компанії Topus Sp. z о.о., в котрому йдеться про те що всі товари для цієї закупівлі для ТОВ «В.М.» надходять від постачальників, які є авторизованими партнерами Хегох. Вся продукція є оригінальною та на неї поширюється базова гарантія виробника.
Нагадаємо, що нами була подана вимога щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації Замовника, у котрій нами було наголошено про блокування з боку української мережі розповсюдження товару і неможливість отримання необхідних для участі у закупівлі документів. Саме після відповіді Замовника: «…Якщо ТОВ "В.М." дійсно здійснює легальне ввезення товару в країну, то що заважає товариству отримати лист від представництва в Україні (або в іншій державі) на підтвердження завезеного товару щодо його гарантії та якості.», нами було прийнято рішення звернутись за вищевказаним листом до нашого партнера – польської компанії Topus Sp. z о.о.
Також звертаємо особливу увагу Замовника на те, що згідно Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», митними органами держави здійснюється державний контроль продукції - діяльність митних органів із забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України для вільного обігу, встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз від такої продукції суспільним інтересам. Отже, це є ще одним підтвердженням того, що на територію України потрапляють якісні витратні матеріали до друкуючої техніки, безпечні та оригінальні, з гарантійним строком якості.
З огляду на викладене вище вимагаємо скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.07.2023 року, та повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «В.М.». У разі не задоволення нашої Вимоги ми будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.07.2023 15:50
Вирішення:
«Замовник у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання, розмножувальну техніку марки Xеrox та Epson, про що було зазначено в Додатку 4 до Тендерної документації.
Для задовільної роботи фотокопіювального обладнання Замовник вважає за необхідне закуповувати якісні витратні матеріали до друкуючої техніки, безпечні та оригінальні, з гарантійним строком якості, а також з метою унеможливлення закупки контрафактної та нелегальної продукції, що завозиться в Україну, Замовником було висунуто наступну вимогу до Учасників в Додатку 4 до Тендерної документації:
«Учасник надає скан-копію оригіналу гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника (дистриб’ютора), у якому зазначається інформація щодо гарантії та якості запропонованого Учасником товару. Лист повинен містити інформацію про номер оголошення, оприлюдненого на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, найменування Замовника та предмета закупівлі».
Замовник у Тендерній документації не висовував вимог щодо обов’язкового надання декларацій або сертифікатів на запропонований Учасниками товар, оскільки відповідно до ст. 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» в Україні існує лише добровільна оцінка відповідності для такого товару.
Замовник здійснює закупівлю за кошти Державного бюджету України та не бажає в наступному витрачати бюджетні кошти на ремонт фотобарабанів та вузлів проявлення техніки, коли з’ясується, що поставлений товар в оригінальних упаковках є підробкою.
У складі пропозиції ТОВ «В.М.» був наданий лист про постачання польською компанією Topus Sp. z o.o. матеріалів виробництва Xerox та Epson. Дана польська компанія не є а ні виробником товару Xerox та Epson, а ні офіційним представником (дистриб’ютором) виробника(ів), про що було зазначено у Протоколі уповноваженої особи Замовника від 20.07.2023 та додано підтвердну інформацію з сайтів виробників. Будь-яка інша інформація від представників (дистриб’юторів) виробників Xerox та Epson у складі пропозиції ТОВ «В.М.» була відсутня.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо формату тендерної документації
Номер:
d8a9bd8abf774adaa38b02f0474f3b15
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-04-004566-a.b2
Назва:
Щодо формату тендерної документації
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику. Проаналізувавши Тендерну документацію, нами було виявлено вимоги, що суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, а саме забезпеченню ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Так відриті торги з особливостями UA-2023-07-04-004566-a були оголошені на сайті PROZORRO ДЕРЖАВНИМ НАУКОВО-ДОСЛІДНИМ ЕКСПЕРТНО-КРИМІНАЛІСТИЧНИМ ЦЕНТРОМ МВС УКРАЇНИ (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-04-004566-a ). На сайті PROZORRO було оприлюднено Тендерну документацію у форматі «pdf».
Такий формат Тендерної документації та додатків до неї значно ускладнює процес підготовки тендерних пропозицій, адже в деяких Додатках Замовник вимагає від Учасника заповнення таблиць.
Зверніть увагу, що Наказом № 680 від 13.04.2016 року Мінекономрозвитку України затвердило Примірну тендерну документацію.
Примірна тендерна документація не є обов’язковим для застосування Замовником, проте на її основі можна сформувати власну Тендерну документація, врахувавши особливості своєї закупівлі.
На сайті PROZORRO надано роз’яснення щодо особливостей оформлення Тендерних документацій Замовників та використання Примірної тендерної документації (посилання на сайт - https://infobox.prozorro.org/articles/tenderna-dokumentaciya ).
Крім того, вказано, що Тендерні документації варто публікувати у форматі доступному для копіювання інформації (наприклад, word тощо).
Така потреба обумовлена тим, що постачальники часто копіюють форми з тендерної документації Замовника (наприклад, форми пропозиції, форми довідок, технічне завдання, проект Договору тощо).
Тому вимагаємо викласти Тендерну документацію закупівлі UA-2023-07-04-004566-a та її додатки у форматі «word», задля того щоб заощадити час потенційних учасників та полегшити процес підготовки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.07.2023 16:21
Вирішення:
Тендерна документація розміщена у машинозчитувальному форматі. Учасник за допомогою програмних продуктів має змогу перевести її в формат "word"
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
a83b4bf633354469a85d955bddf616ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-07-04-004566-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 04.07.2023 року було оголошено про відкриті торги з особливостями на закупівлю UA-2023-07-04-004566-a за предметом: «Код ДК 021:2015 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Витратні матеріали до друкувальної техніки)».
Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі.
На вимогу Замовника до Учасника щодо «Учасник надає скан-копію оригіналу гарантійного листа від виробника товару або його офіційного представника (дистриб’ютора), у якому зазначається інформація щодо гарантії та якості запропонованого Учасником товару. Лист повинен містити інформацію про номер оголошення, оприлюдненого на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, найменування Замовника та предмета закупівлі.» повідомляємо наступне:
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «Лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який цим самим підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж.
Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що закупівля даного товару може здійснюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника щодо інформації про гарантію та якість запропонованого товару».
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний Лист від виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного Листа від виробника обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.07.2023 15:46
Вирішення:
Замовник у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання, розмножувальну техніку марки Xеrox та Epson, про що зазначено в Додатку 4 до Тендерної документації.
Для задовільної роботи фотокопіювального обладнання Замовник вважає за необхідне закуповувати якісні витратні матеріали до друкуючої техніки, безпечні та оригінальні, з гарантійним строком якості. А також з метою унеможливлення закупки контрафактної та нелегальної продукції, що завозиться в Україну, Замовником висунуто умову про надання листа від виробника товару або його офіційного представника (дистриб’ютора), у якому зазначається інформація щодо гарантії та якості запропонованого Учасником товару.
На сайті виробника за посиланням https://www.xerox.com/uk-ua/office/dealer-locator розміщена інформація про те, що лише в Києві знаходиться 12 партнерів Xerox. За посиланням на сайті Epson https://www.epson.ua/uk_UA/%d0%9f%d1%80%d0%be%d0%b4%d1%83%d0%ba%d1%82%d0%b8/ink-and-paper/%d0%92%d0%b8%d1%82%d1%80%d0%b0%d1%82%d0%bd%d1%96-%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b5%d1%80%d1%96%d0%b0%d0%bb%d0%b8/t6644-yellow-ink-bottle-70ml/p/11424?suggestionClicked=true підтверджується наявність не менше 25 представників (дистриб’юторів), дилерів в Україні, а також представництво "Епсон Європа Б.В.". Тобто існує велике коло учасників, які здійснюють продаж оригінальних витратних матеріалів до друкуючої техніки, в тому числі через офіційних представників (дистриб’юторів) виробників.
Звертаємо Вашу увагу, що наступними пунктами проекту Договору передбачено
«3.2. Підтвердженням якості є сертифікат на Товар та/або паспорт якості та/або інший документ, що підтверджують якість та/або відповідність даної категорії/виду Товару.
3.3. Постачальник відповідає за належну якість Товару, а також зобов’язаний засвідчити його якість належними підтвердними документами, які зазначені в п.3.2 Розділу 3 цього Договору».
Замовник не вимагає отримання дозволу від виробника товару або його офіційного представника, не вимагає підтвердження безпосередніх правовідносин із виробником продукції, як про те зазначає ТОВ "В.М.". Якщо ТОВ "В.М." дійсно здійснює легальне ввезення товару в країну, то що заважає товариству отримати лист від представництва в Україні (або в іншій державі) на підтвердження завезеного товару щодо його гарантії та якості.
Вимоги зазначені в Тендерній документації не обмежують добросовісну конкуренцію серед учасників.
Статус вимоги:
Відхилено