• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо (наливом)

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади та власні кошти підприємства. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Торги відмінено

2 730 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 300.00 UAH
Період оскарження: 04.07.2023 09:48 - 09.07.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні умови

Номер: acb8cfd991584eb79cc122a2ddd77d3c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-04-001449-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
1. Умовами Тендерної Документації передбачене надання учасниками сертифікату походження (переміщення) товару, виданий не раніше 2023р. на ім’я Учасника від виробника або іноземного постачальника мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 590 (дизельне паливо) та/або стандартам EN 228 (автомобільні бензини), які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь). Сертифікат має бути перекладений українською мовою та завірений нотаріально. Сертифікат походження не являється документом з оцінки відповідності в розумінні Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Більше того, наявність такого сертифікату є обов’язковою виключно для товарів, що імпортуються на митну територію України. Таким чином, дана вимога надає преференції імпортерам дизельного палива та обмежує можливість участі у закупівлі вітчизняних виробників предмету закупівлі та інших суб’єктів господарювання, які не являються безпосередніми імпортерами пального. Також, відповідно до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів…, затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 № 927, обіг в Україні імпортованого дизельного пального дозволяється за наявності сертифікату відповідності стандартам EN 590 (дизельне паливо) та/або стандартам EN 228 (автомобільні бензини), але аж ніяк не сертифікату походження. Отже, вказана умова Замовника не вимогам Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та постанові КМУ від 01.08.2013 № 927. 2. Замовник вимагає надання Сертифікату на систему управління якістю, виданий на ім'я учасника, стосовно оптової торгівлі паливом, виданий акредитованим Національним агентством з акредитації України органом сертифікації відповідно до вимог сфери акредитації, зокрема ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги. (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» сертифікація в Україні проводиться виключно на добровільних засадах та не є обов’язковою. Так само наявність сертифікатів на систему управління якістю не передбачена ані Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів…, ані ДСТУ 7688:2015. Отже, неясним є, яким саме чином сертифікат на систему управління якістю може підтверджувати відповідність технічних та якісних характеристик запропонованого учасниками товару вимогам Замовника. Крім того, вказані сертифікати не являються і документами дозвільного характеру, які надають право на здійснення господарської діяльності з поставки товару, що є предметом закупівлі. Чинне законодавство України про публічні закупівлі передбачає, шо документи, які не являються обов’язковими для учасників закупівель не вимагають Замовниками та не надаються у складі документів тендерних пропозицій. Відсутність таких документів не є підставою для відхилення пропозиції учасника. Таким чином, умова щодо надання сертифікату на систему управління якістю є безпідставною, оскільки жодним чином не стосується до оцінки відповідності технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та до можливості виконання учасниками умов закупівлі, дискримінаційною, оскільки обмежує коло учасників виключно суб’єктами господарювання, які мають такі сертифікати, та нікчемною, з огляду на пряму заборону відхилення пропозицій за невиконання такої умови, встановленої Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями. 3. Щодо надання договору з акредитованим органом оцінки відповідності на проведення сертифікації на систему управління якістю, то ця вимога також абсолютно протиправна та дискримінаційна, адже сам договір не являється ані підставою для видання сертифікату ані належним підтвердженням проходження процедури оцінки відповідності. Більше того, строк дії сертифікатів на систему управління якістю не залежить від строку дії договору на проведення сертифікації. 4. Щодо вимоги про надання договору у сфері поводження з небезпечними відходами (стосовно нафтопродуктів) та Копії ліцензії на поводження з небезпечними відходами учасника або надавача послуг згідно з наданим договором на поводження з небезпечними відходами. Згідно з Законом України «Про відходи» відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення Нафтопродукти, до яких відноситься предмет закупівлі є результатом виробництва і не класифікуються чинним законодавством України не тільки як небезпечні відходи, але й як відходи взагалі. Отже, цю вимогу Замовника виконати взагалі неможливо, оскільки сфера застосування вказаних у цій вимозі документів аж ніяк не стосується предмету закупівлі. 5. Звертаємо увагу також на те, що обіг дизельного палива, яке не відповідає вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів… в Україні заборонено. Чіткий перелік документів, що підтверджують відповідність дизельного пального умовам Технічного регламенту та вимоги до таких документів, також визначені цим Технічним регламентом. Наявність таких документів є обов’язковою. Однак в ТД Замовника надання таких документів не вимагається, що є порушенням чинного законодавства України. Таким чином, всі встановлені вимоги Замовника щодо документального підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі є дискримінаційними, безпідставними та такими, що прописані під конкретного суб’єкта господарювання – імпортера ди-ельного пального. А відсутність вимоги щодо надання документів оцінки відповідності, прямо передбачених законодавством, в свою чергу, свідчить про згоду Замовника на закупівлю за кошти платників податку товару, обіг якого заборонено в Україні, тобто, фактично, контрабанди. Враховуючи вищевикладене, з огляду на протиправність та незаконність згаданим умов закупівлі, з метою забезпечення дотримання принципів проведення публічних закупівель та недопущення порушення норм чинного законодавства України, ВИМАГАЄМО: 1. Привести Тендерну Документацію у відповідність з нормами чинного законодавства України 2. Внести відповідні зміни до Тендерної документації 3. При внесенні змін врахувати надані у цій вимозі зауваження, забезпечити неухильне дотримання принципів проведення публічних закупівель та утриматись від витребування документів, що не мають критичного значення для оцінки можливості учасників закупівлі виконати її умови.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, шановний потенційний учасник на Вашу вимогу про внесення змін до тендерної документації повідомляємо, що у зв'язку і різким подорожчанням дизельного палива на ринку нафтопродуктів замовником невірно визначено очікувану вартість предмета закупівлі, а тому прийнято рішення відмінити закупівлю через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель (невірно визначена очікувана вартість предмета закупівлі). Крім того, додатково повідомляємо, що Ваші пропозиції будуть враховані замовником при оголошенні повторно закупівлі дизельного палива (наливом)
Статус вимоги: Задоволено