• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Благоустрій території пірсу «Юність» сільського озера Дзвиняцької територіальної громади.

Завершена

802 848.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 014.24 UAH
Період оскарження: 03.07.2023 15:44 - 15.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Захист персональних данних

Номер: 89a302c9404e438e93940e81899ddd1b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-008504-a.a2
Назва: Захист персональних данних
Вимога:
Вимога Замовника зазаначена в абзаці 3 Додатку №7 суперечить вимогам Закону України про захист персональних данних. Відповідно до цього абзацу: "Наведена вище інформація також може надаватись третім особам та оприлюднюватись в системі електронних закупівель. Ця згода видана на невизначений термін." В той же час термін діїпропозиції встановлений 120 днів. Ця вимога суперечить всім загалтно принятим юридичним нормам. Вимагаємо прибрати даний абзац щляхом внесення відповідних змін.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Абзацом третім Додатку №7 до Тендерної пропозиції передбачено, що наведена вище інформація також може надаватись третім особам та оприлюднюватись в системі електронних закупівель. Ця згода видана на невизначений термін." Персональні дані, надані учасником в складі своєї тендерної пропозиції розміщуються в системі електронних закупівель, яка за своєю суттю є публічною. При поданні учасником тендерної пропозиції, розкриття документації з моменту аукціону, визначення переможця, укладення договору, подальше його виконання та відповідне документальне оформлення результатів виконаних робіт/наданих послуг супроводжується взаємообміном інформацією, в тому числі наданою учасником (переможцем, підрядником) з уповноваженими установами, підприємствами, організаціями, зокрема але не виключно Антимонопольним комітетом України, Державною аудиторською службою України, органами казначейства тощо. За таких обставин уповноважені установи, підприємства, організації є третіми особами, які будуть мати доступ до персональних даних, які подаються учасником. У зв’язку із нестабільним становищем в Україні, делегуванням повноважень між підприємствами, установами, організаціями, зміни їх найменувань, визначати чіткий перелік таких третіх осіб є недоцільним, оскільки подальший обмін персональними даними може призвести до порушення норм чинного законодавства України. Згода надана на невизначений термін у зв’язку із можливою значною тривалістю процедури закупівлі та подальших дій в частині виконання робіт/надання послуг. Частиною 1 ст. 24 Закону України «Про захист персональних даних» передбачено, що володільці, розпорядники персональних даних та треті особи зобов’язані забезпечити захист цих даних від випадкових втрати або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.07.2023 12:03
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінація учасників

Номер: dffacfc7097f4f4bbc1bbc5ce24c2fa0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-03-008504-a.a1
Назва: Дискримінація учасників
Вимога:
П17. додаток №4 Акт огляду об'єкту за його місце знаходженням з зазначенням ідентифікатору закупівлі за підписами представників Учасника та Замовника (у довільній формі), де повинно бути вказано, що Учасник, провівши огляд об’єкту, підтверджує фактичну спроможність виконати роботи згідно технічного завдання Ваша вимога нам з Вами Замовником зустрічатись і підписувати акт оглядин до аукціону взагалі суперечить Законності , бо проходить конфлікт інтересів і не хочу Вам прописувати півтори сторінки що саме порушується: відповідно п.4 ч.1 ст.5 та ч.5 ст.14 Закону визначено принципи і вимоги здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Вимогою щодо подання у складі цінової пропозиції акту огляду об'єкту Замовник розкриває коло потенційних учасників закупівлі. Після викриття кола потенційних учасників Замовник не може об'єктивно гарантувати конфіденційність участі кожного з учасників, що в свою чергу суперечить вище зазначеній нормі Закону. Крім того присутній той фактор, котрий порушує принцип недискримінації учасників, адже згадана вимога звужує коло потенційних учасників, локація яких віддалена від Замовника (ускладнений візит часовими і просторовими факторами).Також витрати на трансфер для огляду об'єкту не відшкодовується та не закладається у витрати. п.6 ч.1 ст. 5 Закону декларується принцип запобігання корупційним діям і зловживанням. На етапі підготовки пропозицій учасників до електронного аукціону, вимогою щодо подання у складі цінової пропозиції акту огляду об'єкту Замовник суперечить цьому принципу. 2. Згідно ч.5 ст.11 Закону визначення або призначення уповноваженої особи не повинно створювати конфлікт інтересів між інтересами Замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, наявність якого може вплинути на об'єктивність і не упередженість ухвалення рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Зважаючи на вимогу , з урахуванням ч.5 ст.11 для Замовника (уповноваженої особи) відсутність акту огляду об'єкту не є підставою для відхилення пропозиції учасника. 3. Відповідно ч. 4 ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі" відносини, пов'язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватись іншим законами, крім випадків встановлених цим Законом. Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації Замовника про складання двохстороннього акту обстеження об'єкту до електронного аукціону, є необ'єктивною, більше того порушує Закон України "Про публічні закупівлі" (зокрема ч.4 ст.3; п.4 та п.6 ч.1 ст.5; ч.5 ст.11; ч.5 ст140 і мала б бути виключена з ТД Замовника. Отож , при оцінці пропозиції учасників на відповідність кваліфікаційним вимогам, відсутність у складі пропозиції учасника акту обстеження об'єкту, не є підставою для відхилення пропозиції учасника. ВИМОГА Відповідно до сталої практики АМКУ вимога про обов'язкове оформлення Протоколу (акту) огляду об’єкта, підписання його представниками Замовника та подання Учасниками у складі документів тендерної пропозиції визначена як ДИСКРИМІНАЦІЙНА та така, що НЕ відповідає Закону "Про публічні закупівлі". РІшення АМКУ № 5567-р/пк-пз від 27.04.2023р. "У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Додаток 2 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. Обов’язковою умовою для Учасників є ознайомлення з об’єктом проведення робіт, що підтверджується поданим в складі тендерної пропозиції актом із зазначенням назви об’єкту, дати ознайомлення, посади та ПІП представників Замовника та Учасника, та скріплений підписами та печатками Сторін. З підстав, незалежних від учасника, представники Замовника можуть не допустити учасника до відвідування об’єкта проведення робіт та не підписати вищенаведений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині." З ПОВАГОЮ…
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником у відповідності до п. 17 Додатку №4 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації по процедурі відкриті торги з особливостями на закупівлю «Благоустрій території пірсу «Юність» сільського озера Дзвиняцької територіальної громади» 45110000-1 - Руйнування та знесення будівель і земляні роботи (далі - Тендерна документація), вимагається акт огляду об’єкта, який буде складений за наслідком ознайомлення Учасника з об’єктом, на якому будуть надаватись послуги/виконуватись роботи з підписом уповноважених представників Учасника та Замовника. Дана вимога є формою підтвердження учасником можливості виконання робіт/надання послуг згідно технічного завдання на об’єкті, зокрема підтвердженням готовності виконати роботи/надати послуги згідно фактичного ознайомлення учасника з об’єктом. Щодо конфіденційності. Згідно частини 1 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім зацікавленим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Конфіденційною до моменту розкриття пропозицій є інформація про тендерні пропозиції учасників, тобто ціна, кошторисна документація та інші відомості, які мають значення для визначення особливостей виконання робіт/надання послуг таким учасником. В свою чергу абсолютна конфіденційність участі учасником в процедурі закупівлі є неможливою, оскільки інформацією про учасника будь-якої закупівлі є доступна адміністраторам електронної системи закупівель, операторам електронного майданчика, органам антимонопольного комітету та іншим уповноваженим установам, підприємствам, організаціям згідно норм чинного законодавства України. Також даною вимогою не окреслено форму акту, а отже Учасник не обмежений у можливості сформувати акт огляду, в якому не розкриватиме інформацію, яка є конфіденційною (ціна тендерної пропозиції, кошторисна документація, матеріально-технічна база, строки виконання робіт/надання послуг), в розумінні норм Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо недискримінації учасників у зв’язку із віддаленою локацією учасників від Замовника (ускладненість візиту часовими і просторовими факторами). Розташування об’єкту та місця знаходження Замовника є сталим та не змінним, в тому числі для виконання робіт/надання послуг за результатом проведеної процедури закупівлі. Тобто після проведення аукціону, оголошення переможця та укладення договору, учасник (підрядник) буде зобов’язаний виконувати роботи/надавати послуги за місцезнаходженням об’єкту. Зважаючи на те, що у зв’язку із віддаленістю локації учасника від місцезнаходження Замовника, учасник не може оглянути об’єкт на якому мають виконуватись роботи/надаватись послуги, тобто підтвердити можливість виконання умов договору з урахуванням технічного завдання у Замовника наявні підстави вважати, що учасник не зможе дотриматись вимоги Тендерної документації в частині гарантування виконання робіт/надання послуг відповідно до Технічної специфікації та технічного завдання Тендерної документації, оскільки як і для огляду об’єкту, для виконання робіт/надання послуг учасник має прибути до місцезнаходження Об’єкта. В свою чергу, вимогою про Акт огляду об’єкта усі учасники поставлені в рівні умови, оскільки не врахований просторовий фактор, тобто не вимагається місцезнаходження учасника за певною адресою чи регіоном, а отже будь-який учасник має рівне право та можливість взяти участь у публічній закупівлі, незалежно від свого місце розташування. Також вагомим є те, що часові параметри етапів закупівлі визначаються електронною системою закупівель автоматично, а отже жодного стороннього впливу, який міг би обмежити конкурентні умови для одного учасника, тим самим надавши більші можливості іншому, відсутні. Щодо витрат на трансфер для огляду об’єкту. Чинним законодавством України не покладені вимоги для Замовника щодо обов’язкового відшкодування витрат учасника на трансфер для огляду об’єкту чи закладення їх у витрати. Власне порядок врахування/неврахування та понесення витрат учасником при підготовці тендерної пропозиції визначається Замовником у Тендерній документації. Згідно вимог п.5 розділу 5 Тендерної документації, Учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів. Щодо принципу запобігання корупційним діям та зловживанням. В розумінні чинного законодавства України, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, вимога щодо подання Акту огляду об’єкту не є порушенням принципу запобігання корупційним діям та зловживанням, оскільки огляд об’єкту та підписання відповідного документу є формою підтвердження можливості виконання робіт/надання послуг учасником, на що вплив Замовника завідома є неможливим. Власне наявність підпису на Акті огляду об’єкту є виключно підтвердженням факту ознайомлення учасника з таким об’єктом. Щодо конфлікту інтересів Замовника з учасником та не упередженість ухвалення рішення щодо вибору переможця процедури закупівлі. Частинами 5, 6 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що 5. Визначення або призначення уповноваженої особи не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, наявність якого може вплинути на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Для цілей цього Закону конфліктом інтересів вважається наявність приватного інтересу у працівника замовника чи будь-якої особи або органу, які діють від імені замовника і беруть участь у проведенні процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або можуть вплинути на результати цієї процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень або на вчинення чи невчинення дій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та/або наявність суперечності між приватним інтересом працівника замовника чи будь-якої особи або органу, які діють від імені замовника і беруть участь у проведенні процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи невчинення дій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Звертаємо увагу, що з метою забезпечення дотримання об’єктивності та неупередженості процесу організації та проведення процедури закупівлі, а також виключення наявності конфлікту інтересів в розумінні абзацу другого ч. 5 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» , визначена уповноважена особа Замовника, наділена повноваженнями виключно у межах проведення публічної закупівлі. В свою чергу правом підписання Акту огляду об’єкту від імені замовника наділений виключно керівник відповідної установи, підприємства, організації, а в даному випадку Голова Дзвиняцької сільської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області. Щодо того, що представники Замовника можуть не допустити учасника до відвідування об’єкта та не підписати Акт огляду об’єкта. Об’єктом, на якому буде проводитись виконання робіт/надання послуг згідно Тендерної документації є територія сільського озера Дзвиняцької сільської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області. Тобто на даному об’єкті не встановлено обмеженого режиму відвідування чи необхідності дозволів для доступу до нього, власне територія сільського озера Дзвиняцької сільської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області є загальнодоступною для будь-яких відвідувачів та в будь-який час з урахуванням режиму воєнного стану та норм чинного законодавства України. Враховуючи вищенаведене, не допустити учасника до огляду об’єкту є не можливим, а наявність публічної інформації щодо зв’язку із Замовником дозволяє організувати огляд Об’єкта та підписання відповідного Акту у зручний час для учасника та Замовника. Згідно п. 5 розділу 1 Тендерної документації, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Тобто Замовник взяв на себе зобов’язання згідно вимог Тендерної документації та норм чинного законодавства України дотримуватись принципу недискримінації учасників, під чим слід розуміти наявний обов’язок підписати документ після проведеного фактичного огляду об’єкту. В будь-якому випадку, Учасник не обмежений у праві звернутись до відповідних уповноважених органів, підприємств, установ, організацій для засвідчення факту відмови Замовника від підписання Акту огляду об’єкта для забезпечення захисту своїх прав та інтересів, як учасника публічної закупівлі. Також вимога містить посилання на норми, які регулюють відносини спрощеної закупівлі, які жодним чином не регламентують проведення Відкритих торгів за особливостями (саме за цією процедурою здійснюється закупівля), адже законодавчо окреслює проведення спрощеної закупівлі. Звертаємо увагу, що проведення відкритих торгів з особливостями регулюються Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з урахуванням Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.07.2023 12:03